Kelly tegen de vertrutting

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Kelly tegen de verrutting?

Haha!
13
68%
Bah!
4
21%
Iets anders, ik stop het wel even in je doosje
2
11%

Totaal aantal stemmen: 19

Valerie_
ff weer wat posten

Bericht door Valerie_ »

Nannette schreef:@joy als iemand een man ziet lopen die een beetje draaierig loopt en zijn handen op een bepaalde manier beweegt,

oooh ik dacht aan openbare dronkenschap lol! Vond ik ook wel een goede vergelijking.... Iemand die dronken is word ook veronderstelt zich stom te gedragen... Dat verwachten mensen nu van transen ook :lol:
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: Laat maar een onderzoek doen door een onderzoeksbureau, minimaal 6 van de 10 mensen ziet een man vrouw trans als een omgebouwde man, die ook nog dom doet, en ook op sex belust is, hoera, dat is wat we willen :evil:
*fap fap fap*

Echt, voel jij je daardoor aangesproken?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Nee, ik voel me daardoor absoluut niet aangesproken, maar het is wel het beeld wat veel mensen waarschijnlijk. Dit soort onderzoeken wordt toch nooit gedaan.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Nannette schreef:@joy als iemand een man ziet lopen die een beetje draaierig loopt en zijn handen op een bepaalde manier beweegt, denkt ook iedereen dat het een homo is, en dat hoeft helemaal niet. Mensen gaan uit van wat ze zien, en vooral ook wat ze het meeste te zien krijgen, en dat is vaak in de media en dan vnl tv, en wie zie je op tv ? Kelly. 1+1=2 zo simpel denken een hoop mensen echt.
Laat maar een onderzoek doen door een onderzoeksbureau, minimaal 6 van de 10 mensen ziet een man vrouw trans als een omgebouwde man, die ook nog dom doet, en ook op sex belust is, hoera, dat is wat we willen :evil:
stel dat, ik vind het helemaal niet interessant wat andere mensen denken in dit kader
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Waar baseer je dat op? Toch niet op je eigen stereotype omschrijving van een homo als man met een raar loopje en een draaiend handje? Die heb ik ook wel eens over transen gehoord namelijk. En dat maakt het allemaal maar weer lastig.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Morbide schreef:Waar baseer je dat op? Toch niet op je eigen stereotype omschrijving van een homo als man met een raar loopje en een draaiend handje? Die heb ik ook wel eens over transen gehoord namelijk. En dat maakt het allemaal maar weer lastig.
Ik heb geen stereotypering van homo's. Bij mij in de cliëntenraad zitten verschillende homo's, en zijn voor mijn beleving gewoon mannen die op ander mannen vallen seksueel ipv op vrouwen. In gedrag zie ik over het algemeen weinig of geen verschil.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ok, stel dat men denkt dat je homo bent, stel dat men denkt dat je ooit een hondje was, stel dat men denkt dat je volslagen de weg kwijt bent , stel dat men weetikveel allemaal denkt, hoe belangrijk is dat?

daarnaast , jij weet helemaal niet wat anderen denken mits je iedereen ernaar gaat vragen

dat doe je uiteraard niet want dan is de kans groot dat men je idd gaat zien als iemand die de de weg volslagen kwijt is

kheb het al vaker gezegd, alles wat jij denkt dat anderen denken denk je toch echt zelf
donna1
ff weer wat posten

Bericht door donna1 »

Nou nee. De stereotype omschrijving van een trans is die van verklede bouwvakker hoor :)
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb me in 2004 nadat ik op dit forum rond kwam kijken een paar keer moeten vragen wie Kelly nu precies was, ik kende haar niet. Om de discussie over TS te openen is Kelly niet ongeschikt, je kunt daarna zelf aangeven waar de overeenkomsten/verschillen tussen haar genderbeleving en de jouwe liggen. De meeste mensen zullen daarna wel ophouden om je met Kel te vergelijken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Joyy schreef:kheb het al vaker gezegd, alles wat jij denkt dat anderen denken denk je toch echt zelf
Was het maar zo simpel. Natuurlijk denk je zelf wat je typt, logisch hoor. Maar dat is niet hetzelfde als dat als ik hier iets beschrijf van anderen dat ik zelf ook zo zal denken. Als jij dat gelooft moet je dat zelf weten, ik weet beter.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Nannette,

Natuurlijk, iemand die nooit een trans gezien heeft denkt direkt aan Kel, dat klopt.
Maar iemand die -jou- kent, of -mij-, of -Joy-, denkt die na een uurtje praten nog steeds dat alle transen voor de webcam zitten? Of alle transen een IQ van 70 hebben? Of alle transen alleen maar over T* kunnen praten (zoals een vooroordeel van een van mijn collega's was op basis van een collega op haar vorige bedrijf)?

't Is toch een kwestie van: hoe meer transen je kent, hoe genuanceerder het beeld wordt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Frederique_ schreef: 't Is toch een kwestie van: hoe meer transen je kent, hoe genuanceerder het beeld wordt...
Kijk alleen al hier hoeveel verschillend we toch allemaal zijn..........
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
donna1
ff weer wat posten

Bericht door donna1 »

Anitamichelle schreef:
Frederique_ schreef: 't Is toch een kwestie van: hoe meer transen je kent, hoe genuanceerder het beeld wordt...
Kijk alleen al hier hoeveel verschillend we toch allemaal zijn..........
Ja, we zijn allemaal individuutjes :D
Het mens zijn dat hebben we gemeen
We moeten niet teveel in referentiekadertjes denken :P
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik heb al verschillende keren op radio en tv gehoord als ze het over Kelly hadden, dat ze zeiden "die omgebouwde man". De media hebben een vrij grote invloed op hoe mensen denken. Mensen horen zoiets, en nemen dat over. Het zo al een verbetering zijn als men voor elkaar kreeg dat zoiets in de media niet gezegd wordt. Maar ja, dat zal wel een utopie zijn.

In persoonlijke gesprekken gaan de meeste mensen gelukkig wel anders denken, maar hoeveel mensen praten er met een transseksueel ? En hoeveel laten na jou toe blijken dat je vrouw bent en achter je rug om noemen ze je toch een omgebouwde man. Kan ook gebeuren.
De beeldbepaling van transseksuelen vind ik in de afgelopen 10-15 jaar niet echt erg veel veranderd, helaas. Mensen die dat wel vinden, zou ik graag willen weten, want er is grote kans dat ik dingen over het hoofd zie, ben tenslotte ook maar een mens. (Tja, daar ga je Morbide, waar blijft je pol ? :wink: )
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

voor de wereld is kelly idd en omgebouwde man, men denkt in die termen

ze heeft zich als zijnde trans aan de wereld gepresenteerd en het gevolg is dat labeltje

niet netjes, maar om daar nu last van te hebben?

men weet niet beter

wat betreft dat denken, je begrijpt me niet denk ik :wink:

jij typt wat je denkt, maar je hebt het de hele tijd over beeldvorming, wat anderen van je denken

hoe weet jij nou wat anderen van je denken? en nogmaals, dat is niet belangrijk

beelvorming bestaat ook heelemaal niet, positief of negatief
Plaats reactie