Rechtszaak over vergoeding borstprotheses

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ze staat ook in hele andere schoenen. Ik zag net dat dit onderwerp ook op de voorpagina alhier staat. Met een plaatje van een kipfilet erbij. Lol. Het gaat helemaal niet over plakborsten.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Voor de mensen, die naar Krefeld willen om bij Susanne Krege onder het mes te gaan geldt, dat een mogelijke borstvergroting in het totaalpakket van de SRS zit, dus in princiepe krijg je ze gratis erbij.....helaas is het zo, als je geen borstvergroting pakt, dat de paketprijs van je SRS niet gaat dalen.....

.....maar de meesten ziekenfondsen in Nederland vergoeden sowieso volledig of voor een grote deel de ingreep in Duitsland......en bovendien, kom je al met groenlichtpapieren van het VU op de wachtlijst bij haar......dus direkt na afloop van je RLT mag je plaatsnemen op de operatietafel.....

Twee redenen om het in Krefeld te laten doen......en er zijn nog meer redenen, maar die zijn offtopic in deze draad.....

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Mara schreef:Voor de mensen, die naar Krefeld willen om bij Susanne Krege onder het mes te gaan geldt, dat een mogelijke borstvergroting in het totaalpakket van de SRS zit, dus in princiepe krijg je ze gratis erbij.....helaas is het zo, als je geen borstvergroting pakt, dat de paketprijs van je SRS niet gaat dalen
Reken er maar op dat die BVG wel op de gespecificeerde rekening naar je ziektekostenverzekeraar komt te staan. Nederlandse ziekenfondsen vergoeden dan wel SRS binnen Europa, maar geven (als je vraagt welk bedrag ervoor staat) nadrukkelijk aan dat het bedrag exclusief BVG is. Dus ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je die BVG er gratis bij krijgt. Een paar jaar geleden misschien nog wel, maar nu niet meer.

Ik hoorde van een ander transje uit Nederland die ook bij Frau Dr. Krege is geholpen, dat ze achteraf die BVG zelf moest betalen. Wat ze precies moest betalen weet ik niet, maar het lijkt me dat het wel goedkoper is dan normaal. Want je bent al onder narcose en die opnamedagen lig je daar sowieso al. Dus je betaald ws alleen de implantaten en het erin laten zetten door een andere chirurg tijdens de 2e operatie van Frau Dr. Krege.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

donna1 schreef:Ik hoorde van een ander transje uit Nederland die ook bij Frau Dr. Krege is geholpen, dat ze achteraf die BVG zelf moest betalen. Wat ze precies moest betalen weet ik niet, maar het lijkt me dat het wel goedkoper is dan normaal.
Kan het niet wat vriendelijker dan transje. Het woordgebruik hier op het forum is normaal gewoon ts of transseksueel. Ik persoonlijk vind transje nogal denigrerend, maar daar mogen anderen anders over denken.
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Nannette schreef:Kan het niet wat vriendelijker dan transje. Het woordgebruik hier op het forum is normaal gewoon ts of transseksueel. Ik persoonlijk vind transje nogal denigrerend, maar daar mogen anderen anders over denken.
Het is niet denigrerend. Je moet ook niet alles gaan overdrijven. Ik vindt transje zelfs vriendelijker dan transseksueel.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef: Kan het niet wat vriendelijker dan transje. Het woordgebruik hier op het forum is normaal gewoon ts of transseksueel. Ik persoonlijk vind transje nogal denigrerend, maar daar mogen anderen anders over denken.
Is dat zo? Ik heb er al heel wat variaties op trans uitgegooid op dit forum volgens mij. En ik lees liever transje dan ts.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

donna1 schreef:Reken er maar op dat die BVG wel op de gespecificeerde rekening naar je ziektekostenverzekeraar komt te staan. Nederlandse ziekenfondsen vergoeden dan wel SRS binnen Europa, maar geven (als je vraagt welk bedrag ervoor staat) nadrukkelijk aan dat het bedrag exclusief BVG is. Dus ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je die BVG er gratis bij krijgt. Een paar jaar geleden misschien nog wel, maar nu niet meer.
Tja.....toen was dat nog zo als boven beschreven......maarja.....nu zit zij ook nie meer in Essen, waar dit wel zo werd afgerekend en in het paket zat....maargoed, tijden veranderen....

groet

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

In het verleden hoefde een op een rekening niet alles gespecificeerd te worden voor vergoeding, nu wel, alles moet terug te voeren zijn tot een DBC (Diagnose Behandel Combinatie) codes, en SRS en borstvergroting zijn 2 aparte DBC's ook al worden ze in 1 rekening en 1 operatie gedaan, helaas.
Myrte
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: do dec 13, 2007 12:11

Bericht door Myrte »

Ik ben radicaal tegen vergoedingen voor de behandeling van genderdysforie.

Ik gun iedereen zijn geluk. Alleen daar hebben we daar het budget niet voor. Daarom is het onterecht dat prothesen, geslachtsveranderingen met de daarbij behorende hormoonbehandelingen vergoed worden. De meeste genderdysforen hebben tenslotte een gezond lichaam, waarom moet daaraan gesleuteld worden?


Voor dat geld kunnen veel meer 'kleinere' behandelingen worden gedaan, die wat mij betreft voorrang zouden moeten hebben op 'ons' probleem. Denk bijv. aan zorg rondom bejaarden, de wachtlijsten voor kankerpatienten, etc. Of beter onderwijs voor mijn part.

Om een voorbeeld te noemen: stel dat een srs 10.000 kost - beetje nattevingerwerk - en dat nog los van de begeleiding, etc.
Moet een gezond lichaam dan geopereerd worden terwijl iemand met een ernstige vorm van lymfeklierkanker op een wachtlijst komt te staan?

Niet dat alle problemen opgelost kunnen worden als er geen zorg meer is voor genderdysforie en dat budget elders naartoe gaat. Wat ik hierboven heb geschreven vind ik ook gelden voor rokers die longkanker krijgen, of bungeejumpers die hun hoofd stoten. Allemaal achter in de rij aanschuiven wat mij betreft. 't Is een keuzeprobleem dat gebonden is aan het beschikbare budget.

Voor men begint: ik ben ook zoekende geweest naar wat het best bij mij past, en jammer genoeg ben ik niet als vrouw op de wereld terecht gekomen. Maar ik ben positief, en probeer er zelf het beste van te maken.

Groetjes,

Myrte

(die wel blij is dat zware boodschappentassen voor haar geen probleem zijn)
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

je mag dat natuurlijk vinden, maar ik denk niet dat je hier veel voorstanders voor gaat vinden.

Irene
Kleine stapjes
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Myrte schreef: Maar ik ben positief,
Ohja weet je het zeker?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hallo Myrte,

het is geen keuze om transseksueel te zijn, en ook vaak niet om de weg naar geslachtsverandering te gaan. Oké, jij hebt die drang niet, jij kunt er mee leven, maar er zijn er genoeg met mij die dat niet konden of niet kunnen, of die in de toekomst dat niet zullen kunnen.
Als je praat over dat het een keuze is, denk ik dat je niet weet waar je over praat. Er zijn gradaties. Maar er is een groep mensen daarvoor is het geen reële keuze. Een keuze tussen dood gaan of een geslachtsverandering wordt vaak toch geslachtsverandering (vermoeden we, weten doen we dat niet).
Misschien kom jezelf ook ooit in je leven op zo'n punt, en dan zul je pas begrijpen wat het is om een dergelijke keuze te moeten maken.

En iemand die van geslacht wil veranderen vergelijken met iemand die rookt of bungee jumpt, vind ik een erg kromme vergelijking. Je kiest niet om transseksueel te zijn, dat ben je.
Transseksualiteit moet je beschouwen als een aangeboren afwijking, waar ook steeds meet wetenschappelijke bewijzen voor komen. Waarom de ene afwijking (bv open ruggetje) wel verhelpen, en de andere niet ?
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Idd Myrte je projecteert, voor jou is het een keuze, dan is het dus voor iedereen een keuze...
getuigt niet echt van intelligentie als je het mij vraagt.
Als ik me goed herinner geloof je dan weer wel in UFO's. Voor jou is het makkelijker te geloven in groene marsmannetjes dan in transseksualiteit blijkbaar.
Maar zo te zien weet jij wel heeeeeeeel goed mensen op hun waarde te schatten. laat rokers maar creperen enz...
Is het zo erg met je gesteld?

Bovendien heb je ook nog eens eerder geschreven dat je maar gewoon een travestiet bent...en dus geen trans. maar ja volgens jou hebben die groepen veel meer gemeen dan doorgaans gedacht wordt.

Beste myrte! We lezen het!! De trans als 24 uurs travestiet, die ook wel als man zou kunnen leven als ie wil. Als ie dat niet kan is het geen echte kerel (lol) en moet ie niet zeiken. Ben jij zo door je ouders opgevoed of heb je het zelf bedacht?

Misschien eens tijd voor een psych?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Myrte schreef:Myrte

(die wel blij is dat zware boodschappentassen voor haar geen probleem zijn)
Jij bent nog vergeten te vermelden -->

....en die denkt, dat de zware rugzak van een trans net zo goed te handelen valt....

:roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

hmmm dinsdag-morgen
eens kijken of ik vrij kan krijgen

rechtbank den bosch is dichtbij (kwartier fietsen)
Plaats reactie