travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Janiek_ schreef:Enneh, het is een principekwestie dat ik geen info geef over mijn hormoongebruik of medische status. Dat wil niet zeggen dat aannames hierover of informatie die ik in het verleden wel gegeven heb juist zijn.
Je kunt hier wel heel verlicht onder je echte naam schrijven, als deze draaikonterij daar het gevolg van is, vraag ik me af wat je hier anders doet dan etaleren. Al een tijdje trouwens.

Sticky
Vrouw
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

poentje schreef:Maar wel hypocrieter door me 'het' te noemen, terwijl je het elders in dit draadje hebt over de onsteuning van de Queerscene etc.
Gelijke monniken, gelijke kappen. Jij niet aan de hormonen en geen srs om wat voor reden dan ook, ik ook NOG niet, dus zijn we allebei 'het' of allebei een vrouw. Zeker volgens Morbide's opvattingen.
Niet te hard van stapel lopen, hoor. Dat ik over jou als 'het' sprak, had te maken met het feit dat je je nog op geen enkele manier had voorgesteld. Poentje is - voor zover ik weet - Surinaams voor 'vrouwelijk geslachtsdeel', maar is op zich onzijdig.

Als jij je, net als ik, in het dagelijks leven als vrouw presenteert, dan ben jij voor mij gewoon een vrouw.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Janiek_ schreef:[
Niet te hard van stapel lopen, hoor. Dat ik over jou als 'het' sprak, had te maken met het feit dat je je nog op geen enkele manier had voorgesteld. Poentje is - voor zover ik weet - Surinaams voor 'vrouwelijk geslachtsdeel', maar is op zich onzijdig.
.
Flauw. De meeste mensen die hier posten doen dat om een bepaalde travawatdanook reden en als jij dan al weet wat poentje betekend dan had je dat 'het' al helemaal voor je moeten houden.
Als ik mezelf 'tollie' had genoemd dan had ik hier niets te zoeken.
Daarbij is een van de regels hier dat de bezoeksters in vrouwelijke vorm aangesproken dienen te worden.
Jij omzeilt die regels door er maar 'het' van te maken en daarbij je eigen situatie niet ogenschouw te nemen.
'Het' zo worden transjes wel eens in de buitenwereld genoemd, en het is nogal beledigend.
Presteer jij het om dat uitgerekend hier te doen. Ondersteuning van uit de Queerscene? Hoezo hypocriet?
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

poentje schreef:Daarbij is een van de regels hier dat de bezoeksters in vrouwelijke vorm aangesproken dienen te worden.
Ik zou graag willen weten waar deze regel staat ? Er mogen ook gewoon mannen komen en ook vrouw naar man ts tv tg.
Als deze regels bestaat lijkt mij die in tegenspraak met de openheid van het forum.
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Nannette schreef:
poentje schreef:Daarbij is een van de regels hier dat de bezoeksters in vrouwelijke vorm aangesproken dienen te worden.
Ik zou graag willen weten waar deze regel staat ? Er mogen ook gewoon mannen komen en ook vrouw naar man ts tv tg.
Als deze regels bestaat lijkt mij die in tegenspraak met de openheid van het forum.
Ja Nannette, en dat zijn dan bezoekers die in mannelijke vorm aangesproken dienen te worden.
Ik wil het wel voor je opzoeken en quoten hoor, maar dat heeft weinig zin omdat je het waarschijnlijk dan allemaal toch niet zo goed begrijpt.
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

zolang iemand zich niet voorstelt is 'het' een uitstekende oplossing
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Joyy schreef:zolang iemand zich niet voorstelt is 'het' een uitstekende oplossing
Zolang jij niet bij 'hallo' allemaal kijkt mag jij je geen mening over 'het' aanmatigen
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het is nog steeds geen verplichting voor deelname aan het forum om bij "Hallo allemaal" te kijken en lezen ! Zelf duidelijkheid scheppen is wel net zo netjes en prettig voor iedereen. Zeiken doe je maar op de wc.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

poentje schreef:
Joyy schreef:zolang iemand zich niet voorstelt is 'het' een uitstekende oplossing
Zolang jij niet bij 'hallo' allemaal kijkt mag jij je geen mening over 'het' aanmatigen
Kijk, dat had ik namelijk wel gedaan, maar toen bleek dat je zomaar met de deur in huis gevallen was en bovendien in alle anonymiteit mensen tegen de schenen begon te schoppen, alsof je ze al jaren kende en ook nog een wrok tegen ze koesterde.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:
Janiek_ schreef:Enneh, het is een principekwestie dat ik geen info geef over mijn hormoongebruik of medische status. Dat wil niet zeggen dat aannames hierover of informatie die ik in het verleden wel gegeven heb juist zijn.
Je kunt hier wel heel verlicht onder je echte naam schrijven, als deze draaikonterij daar het gevolg van is, vraag ik me af wat je hier anders doet dan etaleren. Al een tijdje trouwens.

Sticky
Wat een gezeik, zeg. Ik ben een keer open geweest over waar ik sta wat betreft gendergedoe, inmiddels meer dan anderhalf jaar geleden. Niet om te etaleren, maar uit idealisme. Als ik geweten had wat voor onbeschrijfelijk gezeik en gezanik me dat zou opleveren (niet in de buitenwereld, maar juist hier), dan had ik het misschien wel achterwege gelaten.

Ik heb er schoon genoeg van, dat dat lijntje kohl en die oorbellen me door deze of gene nog altijd nagedragen worden. Ik heb er schoon genoeg van om telkens weer uitgedaagd te worden verantwoording af te leggen over het al of niet gebruiken van hormonen of wensen van operaties. Nergens in de buitenwereld staat mijn vrouwzijn ter discussie, maar hier is er altijd wel weer iemand die, als ik zou zeggen dat ik het met een minimum aan medische interventie doe, vindt dat dat niet zou moeten kunnen. In de laatste berichten, ik geloof van donna1, krijg ik zelfs de indruk dat ik als een soort ijkpunt, waar Morbide zich aan zou moeten/kunnenmeten, word opgevoerd.

Ik heb er meer dan genoeg van. Hier is mijn kont: ik zal 'm even stil houden, dan kun je 'm kussen wat mij betreft.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

zit wat in

de reacties in directe omgeving waren vooral neutraal

goh, wat lastig, wat moeilijk, wat leuk, wat dapper etc, en zelden zo aanmatigend en veroordelend als hier

ach, het gebeurt aan de lopende band,men durft hier eindelijk wat opener te zijn en verteld eea, wordt veelal later tegen je gebruikt of iig voorzien van een hoop veroordelingen en kritiek, en men kruipt weer in de schulp

als dit forum de realiteit zou vertegenwoordigen dan wordt je daar niet vrolijk van, gelukkig is de real world vaak een stuk prettiger en iig reeler
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Je gooit het lekker door elkaar, Janiek. Ik verbaas me erover dat je op een forum over transaardigheden het een principekwestie noemt om niet over de stappen die je wel of niet neemt te praten.
Ik zal de laatste zijn om jouw vrouw-zijn ter discussie te stellen, voor zover ik weet leef je als vrouw en doe vooral je ding. Al had je nog nooit een laserapparaat van dichtbij gezien, laat staan hormonen.
Toch lees ik ook van je dat je een vraag (in de buitenwereld) naar hoe ver je bent in je transitie, indiscreet vindt.
Dan wordt er toch wel aan je vrouw-zijn geknabbeld, in jouw eigen optiek.

Over kohlpotloodjes kunnen we in het make-up forum verder babbelen als je wil, ik heb hele fijne. En wat ik met etaleren bedoel, is al het geblaat over een lelijke vrouw in een rolstoel willen zijn, op handen gedragen worden door de queer scene en geaccepteerd zijn in je eigen buurt, maar zo gauw het dichterbij komt dan dat, is mevrouw niet thuis.
Dan denk ik, het gaat teveel om het plaatje Janiek en te weinig over waarover te praten zou kunnen zijn.


enne, shake that ass girl :)

Sticky
Vrouw
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef: maar zo gauw het dichterbij komt dan dat, is mevrouw niet thuis.
Dan denk ik, het gaat teveel om het plaatje Janiek en te weinig over waarover te praten zou kunnen zijn.
Zou kunnen zijn. Ik herinner me een poll over of ik mocht blijven, waarin jij gekscherend 'ja' stemde met als voorwaarde dat ik dan eindelijk eens openheid van zaken zou geven over mijn seksleven. Ik herinner me ook dat akkefietje met je 'alter ego'.

Dingen die dichterbij komen, zijn ook voor mij meestal voorbehouden aan intimi. Jij bent in dit geval grensoverschrijdend geweest, indertijd.

Tijdens mijn vakantie is het ook nog een keer gebeurd, dat we zaten te borrelen met andere vakantiegangers, en dat ik open werd over mijn transgender achtergrond. De man in kwestie zag daarin onmiddellijk een vrijbrief om te informeren naar hoe het dan met onze seksualiteit zat. Dat vind ik een vorm van indiscretie, die hij zich niet tegenover willekeurig elk ander zou permitteren.

En wat betreft het praten over wel of niet te nemen stappen en dan liefst natuurlijk ook met redenen omkleed: daar heb ik, zoals gezegd, mijn bekomst van, gezien waar dat in eerdere discussies op uit gedraaid is.

Een correctie: ik heb hier niet verteld dat ik "op handen gedragen" word door de queerscene, maar dat ik mij door het bestaan daarvan en het contact met mensen daarbinnen "gedragen" voel, dat is iets anders.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Joyy schreef:men durft hier eindelijk wat opener te zijn en verteld eea, wordt veelal later tegen je gebruikt of iig voorzien van een hoop veroordelingen en kritiek, en men kruipt weer in de schulp

als dit forum de realiteit zou vertegenwoordigen dan wordt je daar niet vrolijk van, gelukkig is de real world vaak een stuk prettiger en iig reeler
+5

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Goh Janiek wat ben je aangebrand, en aan het draaien.
Janiek_ schreef:Ik herinner me een poll over of ik mocht blijven, waarin jij gekscherend 'ja' stemde met als voorwaarde dat ik dan eindelijk eens openheid van zaken zou geven over mijn seksleven.
Sticky schreef:Het was een poging tot humor op een saaie vrijdagavond, met als dubbele bodem een prikkelende manier om Janiek als mod voor te dragen. Dan weet je meteen wat ik gestemd heb.
Niet helemaal correct dus.
Janiek_ schreef: Ik herinner me ook dat akkefietje met je 'alter ego'.

Dingen die dichterbij komen, zijn ook voor mij meestal voorbehouden aan intimi. Jij bent in dit geval grensoverschrijdend geweest, indertijd.
Nadragen is duidelijk ook aan jou besteed dus.
En ja, ik ben een slecht meisje, jij je zin, maar het waren allebei pogingen om wat leven in de brouwerij te brengen toen het hier op een forum voor digitale geheelonthouders begon te lijken.
Je suggesties 'grensoverschrijdend' en 'indiscreet' neem ik dus niet serieus. Ik lijk ook niet op je borrelende medecampinggasten.

Sticky
Vrouw
Plaats reactie