praten

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Ik zocht het ook, maar ik denk zelf idd ook dat de plaats van nu beter is............wordt meer gelezen door partners en kunnen met jouw verhaal hun voordeel doen, dus de verplaatsing is toch wel logisch.
Buiten de PB, zal ik je ook hier even feliciteren met je voortgang...

:D
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Misschien had ik iets verwacht van Hé Linda we gaan dit onderwerp verhuizen naar lokatie X, deze is betr dan Y omdat Z.
Ben je het daar mee eens.....

Maakt mij niet zoveel uit, ik hoop ook dat iemand er wat aan heeft.
Ik wel dus! :D :D
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

Kheb t draadje gevolgd (als partner van een man die aan travestie doet) . Veel erg herkenbaar..
LindaR, super dat je partner er nu anders tegenaan kan kijken. Ik weet van mezelf dat ik op en neer gegooid werd (en nog steeds vaak wordt) tussen mn verstand en gevoel. Bij haar zit daar ook nog het geloof tussen.
Het nuchter en open minded bekijken als partner is de keyword. Soms lukt mij dat aardig, maar soms ook helemaal niet.
Goed blijven praten met elkaar, de langzaamste het tempo laten bepalen en humor zijn hier de sleutelwoorden.

Anitamichelle, ik wens je heel veel toitoitoi. Je voelt zelf het beste wanneer het moment daar is om dit met je partner te delen. Hoe je partner gaat reageren is niet te voorspellen, maar breng het rustig en ga haar niet gelijk overspoelen met informatie en details is eigelijk het enige wat mezelf is bijgebleven. Plus de tips hierboven
Ik blijf jullie volgen iig :wink:
Anitamichelle
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Dank je Chica, indien er bij mij nieuws is gaat dit draadje wel weer verder.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Chica, zoals je gelezen hebt, is het bij mij ook wisselvallig geweest, soms in een dip en dan weer op de top. Ik vindt het achteraf gezien nog snel gegaan.
We zijn nu op een punt waarmee we beiden kunnen leven. Ik moet nu alleen niet te ver doordraven.
Anitamichelle, ik hoop zo dat de opening er snel komt, maar jij staat aan het roer, jij weet het beste wanneer dat is.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Linda, vind je niet dat het eigenlijk net begonnen is? Je vrouw weet het nog maar pas.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Tja, eigenlijk sla je de spijker op z'n kop. Ik loop een beetje te hard van stapel. Maar na zo'n slordige 30 jaar lijkt het zo een enorme stap vooruit dat ik daar al errug blij mee ben.
Alles begint net, maar de rust die ik ervaar nu, door er over te praten maakt alles misschien wat rooskleuriger dan die is.

Zet je me weer aan het denken... (dat vind ik zo goed aan je).
chica
dagelijks aanwezig

Bericht door chica »

En dan is het nu vooral voor jou een opluchting, het hoge woord is eruit en je partner lijkt het te accepteren, voor haar begint het hele proces van acceptatie en alles (samen!) een plekje geven nu pas.
Hier is dat nu vooral een weg vol vallen en opstaan, luisteren en praten, lachen en huilen (vooral lachen hoor ;)
lindaR
ForumFan

Bericht door lindaR »

Ook moet ik er steeds aan herinnerd worden, dat het voor haar nieuw is. Dat vergeet ik nogal eens. Nu zijn onze gesprekken vooral gericht op wat zij goed vind, waar zij mee kan leven. De do's en don'ts van mij eigenlijk.

Chica je bent ongeveer de vierde die me dit verteld, en daar dank ik je ook voor. Mij kennende ga ik gauw te ver. En lachen doen we zeker.
:D
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Ben het eens met chica dat humor het aanvaarden van travestie makkelijker maakt. Ook dat je de eerste tijd haar echt niet moet overladen met informatie. Geef aan dat jij open staat voor haar vragen. Ik ken een stel waarvan de man, toen zijn partner het wist,elke avond ineens en femme ging rondlopen. Dat werd zijn vrouw te veel, op die manier had zij het gevoel te stikken.Ieder mens beleeft het op zijn/ haar manier er is over te praten en ik hoop dat dit goed zal gaan.

succes Elsa
Plaats reactie