Vraagtekens..

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Babette
Forumdiva

Vraagtekens..

Bericht door Babette »

Dag allemaal,

ik zie net dat het draadje over het wel en wee van het aanstaande kerstfeest op slot is gegaan. De manier waarop de discussie is gevoerd staat me buitengewoon tegen. Ik zie dat er gesuggereerd wordt dat Frederique en Petra zouden argumenteren omwille van het argumenteren!!??!! Mijn partner en ik zijn het helemaal met Petra eens dat er gediscrimineerd wordt, en ik zit, na het lezen van dit alles met een ontzettende vieze smaak in m'n mond me hardop af te vragen of ik me wel met een dergelijk forum zou willen associëren... Ik vind het behoorlijk ontluisterend allemaal... Met de "spirit" van de kerst heeft het helemaal niets te maken....

Morbide schreef:
"Normaal gesproken heeft men graag alleengaande vrouwen als neukvee, vandaar de lagere entree maar volgens mij is een org feest niet primair een seksfeest".

Daar werd nogal heftig op gereageerd, maar ik kan de goegemeenschap hier mededelen dat dit perfect de reactie en gevoelens van mijn partner verwoordde, en zij wil graag dat de goegemeenschap hier ook van op de hoogte is. Zij voegde daaraan toe: "It's a man's world..." en zo is het precies!

Ik wil ook nog wel even kwijt dat ik op andere T-fora in diverse buitenlanden schrijf. Eén van die fora organiseert soms alleen en soms met anderen maandelijks T- of T-georiënteerde feesten. Eén van die feesten heeft het volgende prijsbeleid: singles 20 euro; paren of groepen van meer dan twee personen: 15 euro pp. Of een andere: leden 12.50 euro, niet leden 15 euro en partners 10 euro...

Tot slot: ik zie mezelf absoluut niet als een "zeur", en wens ook niet zo weggezet te worden omdat dit een aantal anders-denkenden even niet uitkomt, of als iemand die de feestvreugde wil bederven. Ik zie mezelf als een sociaal en conciëntieus mens, die menswaardigheid èn gelijkwaardigheid boven alles belangrijk vind...

Een zalig "kerstfeest" toegewenst...
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat wanneer veel tijd en energie in de organisatie van 'iets' gestoken is, het misschien zelfs ontluisterend is als er (op één of meerdere punten) negatieve reacties komen. Het is tenslotte liefdewerk en alles in die hoek is meegenomen, vind ik.

Maar, dat betekent natuurlijk niet dat er noodgedwongen alleen maar positieve respons hoeft te komen, zeker niet als het om iets principiëels gaat. Ik zou daarom de organisatie van dit evenement voor de discussie het liefst willen abstraheren van de personen die zich daarmee bezig gehouden hebben. Iemand die zich vrijwillig wil bezig houden met het welzijn van anderen, verdient lof (punt).

Ik vind echter wel de associatie van T* en seks (niet te verwarren met seksualiteit) wel stuitend. Ik heb mij bewust niet echt in de discussie gemengd, omdat ik daar heel sterke gevoelens over heb. Om die reden (althans, min of meer in de hoek van de 'entertainment') 'heb ik ook niets' met drag queens e.d..

Ik vind dat een serieuze club ook bij minder serieuze zaken moet waken voor verkeerde (misschien zelfs wel verkeerde maatschappelijke) signalen. Het onderscheid tussen doorsnee paren en andere paren, zou je juist in deze hoek niet verwachten. En de associatie met een seks-/parenclub (ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit in ééntje binnen ben geweest, dus het gaat mij echt om het idee zelf) vind ik ook minder.

Ik heb (itt tot Babette) geen vieze smaak in mijn mond omdat ik mij er eenvoudigweg niet mee vereenzelvig. Mensen met ideeën over m/v koppeltje 'en de rest' en seksclubs voel ik mij niet aan verwant. Maar ik vind dat het niet klopt.

En verder wens ik iedereen alvast een waanzinnig feest toe :D
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

kheb niet alles even goed doorgelezen, werd er wast moe van, maar mbt petra en lisa:

petra werkt voor lisa als lap op rode stier, dat is al jaren zo,en dat is helaas niet veranderd

inhoudelijk vond ik het best een aardige discussie, die de verkeerde kant op ging toen men zich zaken persoonlijk ging aantrekken, lap en stier

ik denk dat er lering uit getrokken kan worden, men was niet tevreden over eea, vooral de prijzen,men liet dat horen, niets mis mee, soms fel, soms niet, en de waardering voor degene die er vrijwillig aan mee werkt werd ook uitgesproken

ik vind wel dat je dan ook mans/svrouws genoeg moet zijn om die kritieken gewoon te incasseren en/of mee te nemen naar een volgende keer

een slotje op het topic is wat mij een beetje bijsmaak geeft, je snoert daarmee iedereen uit de discussie rigoreus de mond,ik vermoed uit frustratie, en dat had mijns inziens ook anders gekund, iig niet respectvol naar forumleden

het snoeren mist zijn uitwerking ook, Babette gaat hier imo terecht verder omdat men er nog niet over uit is gesproken, daar doen zelfs 7 sloten niets aan

wat mij betreft mag het van beide kanten iig best wat milder, maar ik vond nergens dat men uit de bocht vloog
Babette
Forumdiva

Re: Vraagtekens..

Bericht door Babette »

Babette schreef: Ik zie mezelf als een sociaal en conciëntieus mens, die menswaardigheid èn gelijkwaardigheid boven alles belangrijk vind...
Schrijffoutje vanmorgen... Sorry! Het is uiteraard consciëntieus... De strekking blijft hetzelfde...
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Joyy schreef:vooral de prijzen
Ehm, de uitleg wat wel of geen koppel is vind ik vele malen erger.
Babette schreef:ik zit, na het lezen van dit alles met een ontzettende vieze smaak in m'n mond me hardop af te vragen of ik me wel met een dergelijk forum zou willen associëren...
+1

Stel je eens voor als het COC een vergelijkbaar deurbeleid zou gaan voeren tijdens de T&T avonden die in hun gebouwen gehouden worden, dan zou de wereld te klein zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik heb de draad op slot gezet.....dat klopt.
Ook heb ik de (hoofd)reden daarvan (naar mijn idee) keurig vermeld.
Ik heb het -zeker op deze laatste pagina- al voorbij zien komen.
mijn eigen insteek is ook die van "alles is nu wel gezegd".
We kunnen alles bij elkaar nog 8 pagina's doorgaan met plussen en minnen wat wel en wat niet goed is en/of beter had gekund.
Ik heb het al eerder geschreven, opmerkingen, ideeen en voorstellen worden zeker meegenomen, ongeacht wie ze gemaakt heeft.
Ik zet dan ook nu een slotje op deze draad.

Voor ieder, bedankt voor de bijdrage(n).....en voor degenen die op het feest komen...tot 18 december.
(En voor degenen die van plan zijn te komen maar daarvoor vervoer nodig hebben cq degenen die vervoer aan te bieden hebben, denk ook even aan de volgende topic:
http://www.travestie.org/html/forum/vie ... php?t=6137 )

Ik zie niet zo goed wat hier mis aan is, en mij ontgaat dan ook waarom er een vieze smaak zou (kunnen) ontstaan.

Wat er bij mij in dat besluit nog een beetje bij kwam, was dat ik ook verder wilde voorkomen dat het helemaal zou ontaarden in 'modder smijten' van wie naar wie dan ook.

Maar goed....men wil blijkbaar graag toch doorgaan.......ga vooral je gang maar.......................ik ben er klaar mee.
Vanavond was er een afspraak in Mystique gepland (om nog even de zaken face to face door te nemen)....is door mij afgezegd.
Ieder zoekt het verder maar uit........ik heb geprobeerd op een normale manier zaken uit te leggen, te verklaren en toe te lichten....en daar kun je het dan mee eens zijn of niet.....op enig moment moet je dan toch eens accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn.
Net zo goed als ik ook aangegeven heb dat er zaken zijn die niet de schoonheidsprijs verdienen en die we meenemen om het een volgende keer beter te doen.
Blijkbaar is dat niet goed genoeg....ok, dat kan en het zij zo.
Ik heb er voldoende over gezegd......en ga hier niet mee door.
Dit is dan ook het laatste bericht in deze trant dat ik schrijf vwb het feest.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb zowel John als Lisa een PM gestuurd met wat mij dwars zit aan Lisa's laatste 2 opmerkingen in combinatie met dat slotje.

Voor deze thread laat ik het hierbij.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

johnn schreef: Ik zie niet zo goed wat hier mis aan is, en mij ontgaat dan ook waarom er een vieze smaak zou (kunnen) ontstaan.
Weet je, Johnn? Je hebt helemaal gelijk. Je kunt er helemaal niks aan doen dat je een bord voor je kop hebt. Dat moest nu eenmaal van Mystique. En ach, de LKG schrijft zelf dat een transgender zeker geen homo is, die paar die wel homo zijn dat zijn enge dragqueens en die hebben hun eigen feesten met blote billen, seks en drugs en weet ik wat. Akkoord Mystique, heteronorm über alles. Ik vind het prima hoor als jullie uitsluitend (of vooral) de hetero tv menen te moeten bedienen maar noem het dan ook zo en ga je niet profileren als grootste T* site. Heb dan ook het lef om je af te zetten tegen het COC.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Hoi,

Ik heb een beetje de discussie gemist ......maar ik snap de gevoeligheid wel heel erg goed.

Stuur toch een mail naar Laura D om voor die speciale avond te werken met 1 bedrag ...gewoon voor iedereen hetzelfde.
Ik ben er redelijk zeker van dat ze dat wel zal begrijpen.
Hebben jullie dat eigenlijk gevraagd ?

Je komt sowieso in problemen met het huidige prijsbeleid denk ik.
Lisa zegt ergens : enkel bio-vrouwen tegen tarief voor vrouwen ????? Dan kunnen ze zicht daar bij de Mystique binnenkort aan een mooie rechtzaak verwachten denk ik.
Een post-op die voor de wet een vrouw is geworden heeft immers volledig dezelfde rechten juridisch als elk andere 'bio-vrouw'
Van discriminatie gesproken.
Bovendien kunnen homo's tegenwoordig ook trouwen en dus een koppel vormen.....ook dat is tegenwoordig wettelijk erkend.

Verder denk ik dat het sowieso fout is om een T* op die avond te confronteren met dit gegeven.
In realiteit en binnen de maatschappij is : fluit = Man, ik ben daar ook 100% akkoord mee.
Maar op een speciale T-avond hoeft dat er echt niet doorgewreven te worden....het kan voor een pre-op al lastig genoeg zijn om daar buiten het 'milieu' systematisch mee geconfronteerd te worden.
Binnen het beschermde T* milieu moet zeker iedereen zich kunnen voelen zoals ze zich 'willen' voelen of outen.
En ik kan enkel vermoeden en hopen dat iemand als Laura D dat wel zal snappen. Ze heeft uiteindelijk zelf de 'lange' weg afgelegd.

Groetjes,

Mel
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

:evil: Zal toch nog 1 x reageren, maar houd er dan echt mee op :evil:
lief dinnetje schreef:Hoi,

Ik heb een beetje de discussie gemist ......maar ik snap de gevoeligheid wel heel erg goed.
Het blijkt dat je de discussie een beetje gemist hebt (kan me voorstellen dat je je niet door 8 pagina's met nagenoeg op elke pagina hetzelfde verhaal heen worstelt)
lief dinnetje schreef:Stuur toch een mail naar Laura D om voor die speciale avond te werken met 1 bedrag ...gewoon voor iedereen hetzelfde.
Ik ben er redelijk zeker van dat ze dat wel zal begrijpen.
Hebben jullie dat eigenlijk gevraagd ?
Natuurlijk mag ieder een mail sturen of anderzins contact met Laura opnemen.
Echter, het resultaat wat er ligt is door Laura, Mystique en ons tot stand gekomen....gedrieen dus
lief dinnetje schreef:Je komt sowieso in problemen met het huidige prijsbeleid denk ik.
Lisa zegt ergens : enkel bio-vrouwen tegen tarief voor vrouwen ????? Dan kunnen ze zicht daar bij de Mystique binnenkort aan een mooie rechtzaak verwachten denk ik.
Een post-op die voor de wet een vrouw is geworden heeft immers volledig dezelfde rechten juridisch als elk andere 'bio-vrouw'
Van discriminatie gesproken.
Bovendien kunnen homo's tegenwoordig ook trouwen en dus een koppel vormen.....ook dat is tegenwoordig wettelijk erkend.
Lisa heeft nergens gezegd dat alleen bio-vrouwen in aanmerking komen.
Dit is wat Lisa geschreven heeft:
Toch denk ik zelf, dat het wel zou meevallen. Het lijkt dat men in de veronderstelling is, dat alleen bio-vrouwen in aanmerking komen voor het 'vrouw' tarief, en dat alleen hetero paren in aanmerking komen voor het parentarief. Maar ik kan mij niet voorstellen dat een instelling zoals Mystique, dat toch zichzelf graag als ruimdenkend graag beschouwt, zich staar houdt aan de formele regels, en zich niet laat leiden in het toegangsbeleid door 'gezond verstand', en in staat is om in de meeste gevallen een onderscheid te maken tussen degenen die proberen misbruik van de regels te maken, en degenen die uitzonderingen op de regels zijn.
Verder heb ik zelf ook uitgelegd dat degene die een 'V' in het paspoort heeft een vrouw IS en dus -in dit prijsbeleid verhaal, want daar is de vraag ook over- er niet gekeken wordt naar het geboorteregister (mogen, kunnen en willen we ook niet).
Kort gezeg....niks alleen bio vrouwen, maar alle vrouwen.

lief dinnetje schreef:Verder denk ik dat het sowieso fout is om een T* op die avond te confronteren met dit gegeven.
In realiteit en binnen de maatschappij is : fluit = Man, ik ben daar ook 100% akkoord mee.
Maar op een speciale T-avond hoeft dat er echt niet doorgewreven te worden....het kan voor een pre-op al lastig genoeg zijn om daar buiten het 'milieu' systematisch mee geconfronteerd te worden.
Binnen het beschermde T* milieu moet zeker iedereen zich kunnen voelen zoals ze zich 'willen' voelen of outen.
Zie ook de quote hierboven van wat Lisa geschreven heeft.
lief dinnetje schreef:En ik kan enkel vermoeden en hopen dat iemand als Laura D dat wel zal snappen. Ze heeft uiteindelijk zelf de 'lange' weg afgelegd.
Laura snapt het -denk ik- ook wel....zij was (zie boven) 1 van de 3 gesprekspartners in de onderhandelingen.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

lief dinnetje schreef:Hoi,

Mel
onbegrijpelijk uit jouw mond eigenlijk, omdat je daarmee alle tussenvormen direct in het hokje man plaatst, inclusief jezelf in je transitie, en dat was geloof ik niet wat je wilde toch?

ik denk niet dat die groep tussenvormen, en dat zijn er een heeeeele hoop,daar blij mee zijn
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Er zijn geen hokjes, we zijn allemaal mens, de ene man, de ander vrouw. Maar zeker een (redelijk/flink ?) percentage van de mensen die hier komen voelen zich ergens er tussen zitten. De wereld is ook niet zwart/wit, en is een regenboog niet schitterend ?
De wet kent helaas hokjes. Zeker mensen die van geslacht veranderd zijn, beseffen als ze goed nadenken dat die hokjes er niet zijn. Ja ik voel me vrouw psychisch, lichamelijk zal ik het nooit 100% zijn, zo simpel als 1 + 1 = 2. Zullen we nu eens proberen in dit draadje deze discussie verder achterwege te laten ?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik vind deze discussie zeer de moeite waard

een kijkje in de keuken van travestie.org en forumbezoekers

erg verhelderend wat mij betreft, ook al gaat het er wat fel aan toe, dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk het issue wordt gevonden
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

De discussie is goed, maar de hokjesdiscussie lijkt me weinig zinvol om die over en over te doen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

lief dinnetje schreef:Van discriminatie gesproken.
hèt sleutelwoord in deze hele discussie. Door diverse mensen op diverse manieren verwoordt, maar de boodschap blijft hetzelfde... Helaas. Artikel 1 van de Grondwet werkt wat dat betreft heel verhelderend...

Ik vind het buitengewoon jammer en ook verdrietig dat er eerder op de boodschappers geschoten wordt, dan dat die boodschap ter harte wordt genomen of begrepen... Ook ervaar ik het als verbluffend dat er met zoveel gemak over die boodschap wordt heen gestapt. Wellicht is dat tekenend voor de maatschappij die we er met z'n allen in deze gezellige moerasdelta (en omstreken (met dank voor je bijdrage, Mel)) op na houden...
Plaats reactie