Vraagtekens..

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Dames,

Ik spreek hier nu op persoonlijke titel, om uit te leggen wat mijn persoonlijke overwegingen waren om ermee akkoord te gaan met het prijsbeleid van Mystique. Ik kan niet zeggen of Johnn en Pamela voor dezelfde redenen hebben ingestemd, want niet alles is in de team uitgesproken, maar dit waren voor mij de meest steekhoudende redenen:
  1. Ik heb reeds eerder verteld, waarom ik ermee heb ingestemd met het laten plaatsvinden van het feest in een parenclub. Dat hoef ik dus hier niet te herhalen.
  2. Een toegangsprijs van EU 75 voor alleenstaande mannen en EU 20 voor alleenstaande vrouwen is inderdaad discriminatoire. Ongelijke prijzen voor man en vrouw is door meerdere uitspraken van de Commissie Gelijke Behandeling in het horeca veroordeeld, maar is desondanks nog steeds een gangbaar fenomeneen in het uitgaansleven. Bij Fun4Two, dat toch een andere gelegenheid is dan Mystique, is het ook niet nodig of wenselijk. Maar voor meerdere redenen moesten wij uitwijken naar een andere locatie, en Mystique was bereid om huisvesting te verlenen aan onze feest -- maar wel onder voorwaarden, waaronder instemmen met hun toegangsbeleid.
  3. Ondanks het feit dat wij onderkennen dat hun toegangsprijzen discriminatoire zijn, en ook niet in eerst instantie hiervoor bedoeld zijn, zien wij wel bepaalde voordelen in voor onze doelgroep:
    1. Door een hogere toegangsprijs voor alleenstaande mannen te handhaven, ontmoedigen wij de T-lover die erop afkomt om in de hoop om zijn gerieven te halen in een van de bovenkamers met een van ons. In mijn optiek, is de T*-lover de grootste benadeelde van het toegangsbeleid van Mystique, zeker op financiele gebied.
    2. Een aantal van ons hebben bijzondere vriendschappen met vrouwen op het werk of elders. Op voorgaande Travestie.org feesten, is het ons bekend, dat men met een of meerdere van de vriendinnen zijn gekomen. Maar is het ook ons bekend, dat de hoge toegangsprijs voor een aantal vriendinnen bezwaarlijk was. Het prijsbeleid van Mystique, ook al is het hiervoor niet bedoeld, geeft wel gelegenheid nu hiervoor, en wij hopen dat -- ook al is het dit jaar niet, want men wil misschien eerst een keer zien hoe het op Mystique gaat -- als wij in de toekomst opnieuw een feest daar organiseren, en als ze nog steeds hun prijsbeleid handhaven, men wel hun vriendinnen en collega's meebrengt.
  4. Vwb de regels omtrent wie vrouw is, en wie een koppel is, vertrouw ik erop dat men handelt zoals in het 'echte leven'. Dwz, er zijn regels, die bedoeld zijn om duidelijkheid te scheppen, en er zijn wetshandhavers zoals de rechters, wiens opdracht is om te handelen naar de geest van de wet, en niet naar de letter. Dus denk ik dat in het praktijk, (en -- dit is mijn veronderstelling, je mag mij er niet over aanspreken als ik het verkeerd heb, maar ik wil het wel graag weten om mee te nemen voor de onderhandelingen volgende keer):
    1. Vwb wie binnen mag voor de 'vrouw' prijs en wie voor de 'T*' prijs, vertrouw ik erop dat men in eerst instantie erop afgaat op wat ze zien. Heeft iemand niet alleen het uiterlijk, maar ook de uitstraling, van vrouw, dan zal men de entreeprijs voor vrouw vragen. Dat betekent dat iemand die aan het begin van hun RLE staat, waarschijnlijk wordt gevraagd om de T*-prijs te betalen, maar, naarmate hun vrouwelijke uitstraling en zelfverzekerdheid in de rol van vrouw toeneemt, zullen dat tegen het einde van hun RLE zich belonen door de herkenning van hun vrouw-zijn door Mystique. En als je jammer genoeg de uitstraling niet hebt, maar wel een "V" op je id-kaart, kan je ook daarmee voor de lage prijs naar binnen. Op financiele gebied, zie ik dit als geen nadeel voor de vroege pre-op, maar een financiele voordeel/beloning voor degene die verder zit in haar ontwikkeling. Ik zie wel in, dat het voor zeer kwetsbare pre-ops een psychisch nadeel is te niet worden erkend als 'echte' vrouw, maar 'teruggezet' te worden in de groep samen met de travestieten. Ik zal niet ontkennen dat mijn gebrek aan medelijding met hun op dat gebied waarschijnlijk te maken heeft met het manier waarop in het verleden de pre-ops zich zo neerbuigend over travestieten zich hebben geuit, om zich te onderscheiden van ons, en dat er misschien zelfs een beetje van 'boontje krijgt zijn loontje' of zelfs leedvermaak daar debet aan is. Ik hoop echter dat ik toch meer volwassen ben, om toch enigzins objectief tot de conclusie te komen, dat het niet zo heel erg is.
    2. Vwb de regels omtrent wie een koppel is, is de regel juist bedoeld om onderscheid te maken tussen degenen die simpelweg samen in een auto aankomen, of elkaar treffen op het parkeerplaats, en degenen die inderdaad een koppel vormen. Ook hier vertrouw ik erop, dat als twee personen van hetzelfde juridisch geslacht aankloppen, van wie ook hier de uitstraling duidelijk aangeeft dat ze een koppel vormen, dat men ook hier niet moeilijk over doet.
    Nogmaals, ik spreek hier niet over afspraken, maar over veronderstellingen, gebaseerd op mijn ervaring, dat de mensen die aan de deur van zulke plaatsen staan, met instemming en in opdracht van de baas, hun gezond verstand gebruiken en zich niet staar houden aan de regels. Het zijn natuurlijk geen objectief criteria, en is afhankelijk van de kwaliteiten van de individuen die daarmee belast zijn, maar meestal zijn het mensen met een scherp beoordelingsvermogen, anders waren ze niet belast met de taak. Maar, laat ons eerlijk zijn, wie hier niet denkt, dat ze het verschil onmiddelijk niet zou herkennen tussen een koppel bestaand uit een man en een travestiet of pre-op in een langdurig relatie, en een T-lover die een T* op het parkeerplaats net heeft opgepikt en gevraagd of hij zich mag voordoen als haar 'date' voor de avond?
Ik weet dat dit niet ideaal is, en dat er toch een groep is dat zich hierdoor benadeelt voelt -- en waarschijnlijk wordt. Ik hoop echter, dat het een heel klein groep is, en dat de meeste mensen die van plan waren om naar het feest te komen, er geen nadelen aan ervaren. Ik had liever gezien dat er een eenduidig en simpel toegangsbeleid was, maar als wij hierop hadden blijven staan, dan kwam er geen Travestie.org feest dit jaar. Ik zie ook in dat wij proberen iets goed te praten dat niet echt goed te praten valt, maar als ik toch geen voordelen voor ons had kunnen vinden in het prijsbeleid, dan was ik er niet mee akkoord gegaan, en dat geldt ook voor Johnn en Pamela. Wij zullen ook de kritiek meenemen, wanneer wij, na het feest gaan evalueren hoe wij het volgend jaar willen doen. Maar, tot slot, geloven wij er nog steeds in, zelfs naar de inmiddels 10 pagina's die hieraan zijn geweid, dat het Travestie.org feest, net als in voorgaande jaren, een overwegend positief gebeurtenis is voor alle betrokkenen.

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De hoge prijs voor mannen zou ook weleens hoge verwachtingen bij de loverTs kunnen wekken.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik zal even het verschijnsel 'gast' verklaren.
Iemand had zich aangemeld voor de site en toegang gekregen.
Naast het 1e bericht (waar op zich niets mis mee is), stuurde deze persoon ook een PB naar mij die mij heeft doen besluiten deze persoon ook weer te verwijderen.
Dit heeft zich nog een keer herhaald (het 2e bericht).
In het verleden zijn wel meer mensen verwijderd waarbij hun berichten zijn blijven staan....zo ook hier dus.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

naarmate hun vrouwelijke uitstraling en zelfverzekerdheid in de rol van vrouw toeneemt, zullen dat tegen het einde van hun RLE zich belonen door de herkenning van hun vrouw-zijn door Mystique.
Dus de manier waarop je lichaam zich ontwikkelt en de mate waarin je qua uiterlijk en stem passabel kunt worden bepaalt de toegangsprijs, evenals de kromme wetgeving over M/V's in paspoorten :evil:

Voor iedereen die zich ergert aan het voortduren van deze discussie: ik heb vanmorgen nog een bericht aan Lisa gestuurd met het verzoek om alle reacties over dit onderwerp te stoppen omdat zowel het prijsbeleid inhoudelijk als het ellenlang voortduren van deze discussie alleen maar irritatie opwekt. Maar omdat Lisa hier schijnbaar graag nog even over doorzeurt doe ik ook graag nog 1x mee.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Morbide schreef:De hoge prijs voor mannen zou ook weleens hoge verwachtingen bij de loverTs kunnen wekken.
Misschien heb je gelijk. Het zijn tenslotte mannen die doorgaans met hun klein hoofdje denken en niet hun grote ;-) . Maar wat zal het ze dan tegenvallen. Jammer voor ze, denk ik dan. En als ze echt toch in grote aantallen erop afkomen, is dat mooi meegenomen voor de kassa. :D

Groetjes,
Lisa
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

mireille schreef:Waarom hebben we uit het oog verloren dat ze van travestie.org gewoon een feest voor ons (ja, iedereen: tv/tg/ts) hebben willen organiseren ?
persoonlijk heb ik helemaal er niets op tegen dat trav.org een feest voor "ons" wil organiseren: hulde zelfs. Maar zoals Lisa hier boven ook al schreef: het toelatingbeleid is discriminatoir en sommigen van "ons" zijn daar uit principiële redenen tegen.

@Lisa: dank voor je heldere uitleg en ik begrijp heel goed wat je zegt. Ik waardeer je "candour" hierin!

Wel ben ik van mening dat je discriminatie altijd moet benoemen èn bestrijden, ongeacht ego's en/of lange tenen. Het maakt niet uit hoeveel pagina's dat in beslag neemt, zeker als het ook nog eens vergoeilijkt of redelijk "normaal" gevonden wordt.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lisa met een S schreef:
Morbide schreef:De hoge prijs voor mannen zou ook weleens hoge verwachtingen bij de loverTs kunnen wekken.
Misschien heb je gelijk. Het zijn tenslotte mannen die doorgaans met hun klein hoofdje denken en niet hun grote ;-) . Maar wat zal het ze dan tegenvallen. Jammer voor ze, denk ik dan. En als ze echt toch in grote aantallen erop afkomen, is dat mooi meegenomen voor de kassa. :D
Als ik gelijk heb dan zal de waar voor je geld houding van invloed zijn op de manier waarop de andere gasten benaderd worden.

@Frederique deze discussie kan mij niet lang genoeg doorzeuren want zij lijkt mij alleszins relevant voor een site met een doelstelling als deze.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Frederique_ schreef:Voor iedereen die zich ergert aan het voortduren van deze discussie: ik heb vanmorgen nog een bericht aan Lisa gestuurd met het verzoek om alle reacties over dit onderwerp te stoppen omdat zowel het prijsbeleid inhoudelijk als het ellenlang voortduren van deze discussie alleen maar irritatie opwekt. Maar omdat Lisa hier schijnbaar graag nog even over doorzeurt doe ik ook graag nog 1x mee.
Oh? Was het de strekking van jouw PB dat ik mijn mond moest houden terwijl de anderen doorgingen? Ik had in eerst instantie begrepen dat jouw intentie was dat ik de draad (opnieuw) op slot zou zetten. Ik heb jouw PB opnieuw gelezen en had het verkeerd begrepen. Sorry dat ik mijn mening heb gegeven.

Lisa
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ik zal dan toch ook nog maar een duit in het zakje doen.
Wat is er in dit geheel bereikt:
* een lokatie gevonden die voldoet aan:
- Voldoende kleedruimte (met voldoende spiegels e.d.)
- voldoende lockers
- voldoende 'verscholen zodat iemand die (nog) niet over straat 'durft' ook kan komen (N.b. Iemand die wel over straat kan/durft maakt dat niet veel uit, iemand die dat niet kan/durft is daar veel aan gelegen)

* Een artiest voor optreden (is normaal op de tranny night niet)

* Een buffet (is normaal op de tranny night niet)

* Een aanpassing op de site met de aankondiging van 'ons' feest.

wat is er niet bereikt:
* de prijsstelling

*Een wijziging in de tekst van de aankondiging.
Ik heb mij laten vertellen dat men met een extern webdesing buro werkt en elke handeling die men vandaaruit doet dus een rekening oplevert.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Morbide schreef:Als ik gelijk heb dan zal de waar voor je geld houding van invloed zijn op de manier waarop de andere gasten benaderd worden.
Nogmaals kan ik niet uit ervaring spreken, zowel bij Mystique als bij de Fun vwb hun reguliere avonden. Wel weet ik dat bij de Fun er een duidelijk "alles mag, maar niks moet" beleid is", en dat je onmiddelijk de deur wordt verwezen als je je misdraagt. En bij de Mystique, lees ik dit in hun huisregels voor de reguliere avonden:
Het is bovendien niet de bedoeling dat de heren zich in onze parenclub als alleenstaanden gaan gedragen!
en... in vet gedrukt onderaan:
En verder? Geen moeilijk gedoe, een ’nee’ is altijd en voor iedereen een ‘nee’, respect voor iedereen … allemaal vanzelfsprekend!
Bij de Fun wordt dit regel erop streng nageleefd, en alsniet wordt cordaat en gelijk opgetreden door de club. In de paar jaar dat andere gasten welkom zijn op onze feesten, hebben wij een of hoogstens twee keer een (zachte) waarschuwing moeten geven, en nog nooit iemand moeten verwijderen. Ik zal niet weten waarom ik anders zou moeten verwachten bij Mystique, maar nogmaals zal de tijd het ons leren.

Lisa
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

@Petra:
Ja, de discussie is relevant op deze site. Ik denk dat jij je punt ook goed gemaakt hebt (hoewel soms in bewoordingen waar ik me bepaald niet in kan vinden) en je hebt, zoals je hebt kunnen lezen, medestanders. Ik denk dat John en Lisa heel goed weten dat wat zij doen echt niet kan. Want als je je lekker voelt als travestiet, of je je lekker voelt in een uiterlijk dat tussen man-en-vrouw zit dan betaal je meer dan dat je je lekker voelt in een puur-vrouwelijk uiterlijk. Nog afgezien dat er mensen zijn met een fysieke onmogelijkheid om zich ondanks hun zelfvertrouwen als passabele vrouw te presenteren die soms op een wachtlijst van de VU staan van meerdere jaren voordat ze hun V in hun paspoort krijgen. Die lijdensweg wordt dan nog vergroot door een prijsbeleid waar stomweg niet goed over is nagedacht.

Maar je hebt ook kunnen lezen dat het prijsbeleid van die avond nu niet eenvoudig meer aangepast kan worden. Dat betekent dat de organisatie de keuze heeft tussen twee kwaden:
1) Feest afblazen en op een andere plek met een ander prijsbeleid uit gaan voeren
2) Feest door laten gaan met die foute prijzen

Laat me eerlijk zijn: het prijsbeleid valt mij heel zwaar. Maar als mij de vraag gesteld zou worden "is dit het waard om het hele feest af te laten blazen en maanden uit te laten stellen" dan zeg ik toch "nee". Met als absolute voorwaarde dat men de volgende keer beter oplet. Want wie niet wil leren van gemaakte fouten krijgt ook van mij de kous op de kop. Maar actie = vaak ook -reactie, en dat betekent dat hoe steviger je taalgebruik en vasthoudendheid is om het hier over te hebben, hoe steviger de hakken in het zand gaan om vooral niets aan dat prijsbeleid te willen doen. En dan bereik je het tegendeel van wat je wilt bereiken.

@John: kijken jullie ook hoeveel er van die lockers gebruik gemaakt wordt? Is er werkelijk behoefte aan die bescherming of zou men ook, net als bij het Transfusionfestival, van een lege ruimte gebruik kunnen maken? En hoe duur is zo'n wijziging op de website? Zelfs als 't om een paar tientjes gaat, is dat dan ten opzichte van de verwachte omzet een discussie?

Groetjes,

Frederique
@Lisa: excuses aanvaard.
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Babette schreef:Maar zoals Lisa hier boven ook al schreef: het toelatingbeleid is discriminatoir en sommigen van "ons" zijn daar uit principiële redenen tegen.
Ik heb echt oprecht bewondering voor mensen die hun levenslang altijd naar hun principes heb kunnen handelen en nog nooit water bij de wijn heb moeten doen uit praktische overwegingen, of nooit in situaties zijn terecht gekomen waar hun principes op de proef zijn gesteld, en ze er ze 100% heb kunnen handhaven. Helaas ben ik waarschijnlijk als mens te zwak om mijn principes altijd te kunnen naleven, ondanks alle pogingen dat ik heb gedaan daartoe. Wellicht heb ik in de ogen van degenen die het wel gelukt is, gefaald, en daarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat ze mij vergeven, wetend dat ik nog steeds probeer om zo goed mogelijk een mens te zijn in het leven.

Lisa
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Saartje schreef:
Nannette schreef:Ik heb niet anders zien staan als gast, vrijwel direct na plaatsen van het bericht al.
Dus omdat jij het niet gezien hebt lieg ik?
Of wat?

Knap ook hè om als gast NOG een bericht te kunnen plaatsen. :roll:

Het begint hier weer behoorlijk te stinken op dit forum neem me niet kwalijk.
Waar ben jij mee bezig ? Ik vermeld alleen een constatering en vervolgens ga je mij aanvallen, een beetje vreemd hoor !
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Lisa met een S schreef:Ik heb echt oprecht bewondering voor mensen die hun levenslang altijd naar hun principes heb kunnen handelen en nog nooit water bij de wijn heb moeten doen uit praktische overwegingen, of nooit in situaties zijn terecht gekomen waar hun principes op de proef zijn gesteld, en ze er ze 100% heb kunnen handhaven. Helaas ben ik waarschijnlijk als mens te zwak om mijn principes altijd te kunnen naleven, ondanks alle pogingen dat ik heb gedaan daartoe. Wellicht heb ik in de ogen van degenen die het wel gelukt is, gefaald, en daarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat ze mij vergeven, wetend dat ik nog steeds probeer om zo goed mogelijk een mens te zijn in het leven.
Nou Lisa, ik vind nu wel dat je lichtelijk overdrijft, hoor. Voor mij hoef je geen excuses te maken, en ik ben ook niet van mening dat jij als mens gefaald hebt. Dat gaat me veel te ver! Overigens is water bij de wijn zonde van het water en zonde van de wijn... :wink:

Ik denk dat iedereen wel in situaties komt waar je principes (zwaar) op de proef worden gesteld, en iedereen zal daar zhaar eigen en persoonlijke afweging in maken. Ik vond het in ieder geval positief dat je schreef dat het veel besproken regime discriminatoir is. Ook begrijp ik de afwegingen die jullie gemaakt hebben, al zou ik persoonlijk tot een andere conclusie zijn gekomen: principes dus. Maar ieder mens neemt zo zhaar besluiten en die persoon is dan ook de enigste die daar verantwoordelijk voor is, en daar mee moet leven.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Frederique schreef :

Dus de manier waarop je lichaam zich ontwikkelt en de mate waarin je qua uiterlijk en stem passabel kunt worden bepaalt de toegangsprijs, evenals de kromme wetgeving over M/V's in paspoorten

Ik vind de wetgeving helemaal niet krom.
Heel erg recht zelfs.
Duidelijk voor iedereen en je weet precies wat je moet doen om bij het vakje M of V te behoren.
Beter kan het gewoon niet ....en als je iets anders wil dan zal je zelf aan een nieuwe wet moeten (mee)werken.

Ja, de discussie is relevant op deze site. Ik denk dat jij je punt ook goed gemaakt hebt (hoewel soms in bewoordingen waar ik me bepaald niet in kan vinden) en je hebt, zoals je hebt kunnen lezen, medestanders. Ik denk dat John en Lisa heel goed weten dat wat zij doen echt niet kan. Want als je je lekker voelt als travestiet, of je je lekker voelt in een uiterlijk dat tussen man-en-vrouw zit dan betaal je meer dan dat je je lekker voelt in een puur-vrouwelijk uiterlijk. Nog afgezien dat er mensen zijn met een fysieke onmogelijkheid om zich ondanks hun zelfvertrouwen als passabele vrouw te presenteren die soms op een wachtlijst van de VU staan van meerdere jaren voordat ze hun V in hun paspoort krijgen. Die lijdensweg wordt dan nog vergroot door een prijsbeleid waar stomweg niet goed over is nagedacht.

Hier kan ik me wel in vinden.
Er is voor mij maar 1 plaats waar gender zeker niet mag spelen en dat is nu net op travestie- en gender-related bijeenkomsten.
Omdat je daar gewoon iedereen de ruimte moet geven die ze nodig hebben.
Laat dat met andere woorden een plaats zijn waar de 'hokjes' niet gelden.
De rest van de maatschappij is echt wel heel erg duidelijk ingedeeld in 2 duidelijke vakjes ....het trav. en gendermilieu mag/moet daar ergens een uitzondering op vormen.

Aan de andere kant om de klanten (de 'echte' mannen die 75 Euro moeten betalen) ter wille te zijn, kunnen jullie eventueel met blauwe en roze lintjes werken.
Uiteindelijk kan het handig zijn dat een T-lover meteen ziet dat het om iemand gaat met of zonder een mannelijk geslachtsdeel aanwezig.
Als ik de bijdrages van Mila vroeger zo heb gelezen dan kan het wel voor een T-lover van belang zijn om te weten of er nog iets aanhangt.
Plaats reactie