Wie organiseert het volgende feest

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Wie gaat het volgende feest organiseren

Peiling eindigde op wo dec 03, 2008 13:11

Laat de mensen van .org het weer doen. Ondanks dat het niet helemaal perfect is doen zij hun best en proberen er het beste uit te halen.
7
41%
Dat wil ik graag doen. Ik denk dat ik dat beter kan dan de mensen van .org
1
6%
Het maakt mij niet uit wie het doet als er maar een feest komt.
0
Geen stemmen
Voor mij hoeft er helemaal geen feest te komen.
5
29%
Laat de mensen van .org het doen. het feest is geweldig en de rest is voor mij bijzaak.
4
24%

Totaal aantal stemmen: 17

Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

mireille schreef:het eigen gelijk
tot (mijn) slot van deze discussie wil ik wel kwijt dat ik het uiterst bevreemdend vind, dat iets dat aan de essentie van het mens-zijn raakt, weggezet wordt als "het eigen gelijk". Het getuigt van een gebrek aan inzicht, een gebrek aan (zelf)reflectie, en het getuigt van een vorm van arrogantie die mij volstrekt vreemd is.

Discriminatie in welke vorm dan ook, is een afschuwelijk iets, mens-onwaardig en mens-onterend...
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Tja, iedereen discrimineert (maakt onderscheid), alleen sommige vormen van onderscheid zijn acceptabel en andere niet.

De veronderstelling dat discriminatie in een absolute vorm bestaat, miskent juist de variëteit van bevolkingsgroepen. 'Human rights' is een typische westerse visie, gevormd door onze achtergrond, en zal op andere plekken iets geheel anders betekenen.

Maar dit gaat 'iets' buiten de scope van een feestje, waar (m.i. in de context van een T* feest) niet acceptabel onderscheid gemaakt wordt.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mireille schreef:Precies, iedereen in zijn of haar pluchen/velours/leren/stoffen beklede loopgraafje, ten koste van bijna alles stug vast blijven houden aan het eigen gelijk, geen water bij de wijn, en een ieder die zijn of haar hoofd boven het maaiveld steekt... oei!

De onderwerpen veranderen, de meningen blijven hetzelfde :-?
Op zich is er niets op tegen dat meningen niet veranderen: we hoeven (zowel aan het begin als aan het eind van een discussie) niet allemaal gelijk te denken.

Het wordt erger als mensen elkaar niet meer met respect behandelen omdat het eigen gelijk in een discussie zo belangrijk wordt dat een ander neergesabeld moet worden. Dat er dus op de persoon en niet meer op de bal gespeeld wordt. Dat is in deze discussie een paar keer gebeurd en dat vond ik erg vervelend.

Maar nogmaals: dat een ander een andere mening heeft dan ik - daar kan ik prima mee leven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Laten we ajb allemaal een eigen mening hebben, want anders wordt het wel erg saai allemaal. Je hoeft niet met iedereen door dezelfde deur te kunnen, als je maar -zoals Frederique ook zegt - respect voor elkaar hebt.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Agree to disagree, daar is volgens mij niks mis mee.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie