Klein stapje
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
Ook zonder spijtoptant te zijn kun je naderhand gevoelens hebben van of het goed is uiteindelijk, of wat ik zelf heb, het is toentertijd wel allemaal erg snel gegaan. Ik wilde dat toen ook, maar als ik nu terugkijk, denk ik wel eens, het had best wat langzamer gemogen. Maar dat is achteraf gepraat, en ik heb er zelf voor gekozen, en niks laten opdringen.
Je iets op laten dringen is denk ik nooit goed, je moet doen wat voor jezelf goed voelt. Dat je zelf daarbij weleens een te grote stap maakt is niet erg, van fouten kun je leren.
Je iets op laten dringen is denk ik nooit goed, je moet doen wat voor jezelf goed voelt. Dat je zelf daarbij weleens een te grote stap maakt is niet erg, van fouten kun je leren.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Hoi,
Volgens mij kan je iemand ook op weg helpen zonder dat dat als 'pushen' wordt ervaren. Alleen al iemand uitdagen anders tegen de dingen aan te kijken, of na te denken over een sprong ipv een stapje, kan een hulp zijn in iemands ontwikkeling, en nogmaals, soms kunnen mensen dat wel gebruiken. En als ik iemand verkeerd inschat en diegene daar toch niet aan toe is dan is die persoon ook volwassen genoeg om 'pleur op' tegen me te zeggen, zoals jullie inmiddels hebben bewezen
groetjes,
Monica
Volgens mij kan je iemand ook op weg helpen zonder dat dat als 'pushen' wordt ervaren. Alleen al iemand uitdagen anders tegen de dingen aan te kijken, of na te denken over een sprong ipv een stapje, kan een hulp zijn in iemands ontwikkeling, en nogmaals, soms kunnen mensen dat wel gebruiken. En als ik iemand verkeerd inschat en diegene daar toch niet aan toe is dan is die persoon ook volwassen genoeg om 'pleur op' tegen me te zeggen, zoals jullie inmiddels hebben bewezen
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.
- Monica Dreamgirl
- ForumFan
Oké, en dat had ik ook wel door, dus je hoeft je niet te verontschuldigen ofzo. En al had je het wel zo ervaren, was dat toch ook geen probleem geweest?Ik heb het niet als pushen ervaren hoor Monica
Amber schreef:
Nee, maar ik wel. En ik schreef dat om een tegenstelling neer te zetten en daar vervolgens een vraag aan te verbinden. Dus nogmaals, als het gaat om iets verliezen kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld je vrienden verliest, want dat overkomt mensen nou eenmaal, maar hoezo zou je jezelf verliezen? Die vraag heb je nog niet beantwoordt.Ik heb t, zo ver ik weet, niet eens over vrienden gehad. Laat staan over vrienden verliezen.
groetjes,
Monica
Ik ben mezelf.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Je kunt jezelf verliezen door te snel te gaan.
Wat je in z'n algemeenheid doet in een transitieproces is allerlei remmingen die er zijn om te voorkomen dat je kwetsbare innerlijk te veel blootgesteld wordt aan de buitenwereld weghalen. Als je dat niet geleidelijk doet dan stel je je -heel- kwetsbaar op. En als je daar dan vervolgens geraakt wordt (en dat kan als je te kwetsbaar bent al door de manier waarop een voorbijganger naar je kijkt - als het niet erger is) dan ben je jezelf minimaal voor maanden kwijt. En da's doodzonde...
De kunst is om langzaam genoeg te gaan om respect te houden voor je angsten. En snel genoeg om te voorkomen dat je langer hunkert naar iets wat nu-nog-niet-kan dan nodig is.
Groetjes,
Frederique
Wat je in z'n algemeenheid doet in een transitieproces is allerlei remmingen die er zijn om te voorkomen dat je kwetsbare innerlijk te veel blootgesteld wordt aan de buitenwereld weghalen. Als je dat niet geleidelijk doet dan stel je je -heel- kwetsbaar op. En als je daar dan vervolgens geraakt wordt (en dat kan als je te kwetsbaar bent al door de manier waarop een voorbijganger naar je kijkt - als het niet erger is) dan ben je jezelf minimaal voor maanden kwijt. En da's doodzonde...
De kunst is om langzaam genoeg te gaan om respect te houden voor je angsten. En snel genoeg om te voorkomen dat je langer hunkert naar iets wat nu-nog-niet-kan dan nodig is.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ieder haar tempo, volg je gevoel en wees niet bang op je gezicht te gaan, maar houd vooral je eigen tempo aan
ook ik denk dat te snel gaan juist problemen oplevert die het hele proces wat al ingewikkeld genoeg is, nog eens kunnen vertragen
hoe je het went of keert, je komt in een identiteitscrisis (iig identiteisverandering ) en daarin kun je jezelf idd behoorlijk verliezen
ook ik denk dat te snel gaan juist problemen oplevert die het hele proces wat al ingewikkeld genoeg is, nog eens kunnen vertragen
hoe je het went of keert, je komt in een identiteitscrisis (iig identiteisverandering ) en daarin kun je jezelf idd behoorlijk verliezen
Als je jezelf, door n ander, een te hoog tempo laat aanmeten ipv je eigen tempo te volgen, kan je jezelf verliezen. Door te snel dingen te willen. Dwang vanuit anderen, waardoor je iemand anders wordt dan je eigenlijk bent. Enkel en alleen omdat je aan de eisen en verwachtingen van anderen wilt voldoen. Dan heb je jezelf verloren en ben je iemand geworden die je eigenlijk niet bent.Monica Dreamgirl schreef: Nee, maar ik wel. En ik schreef dat om een tegenstelling neer te zetten en daar vervolgens een vraag aan te verbinden. Dus nogmaals, als het gaat om iets verliezen kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld je vrienden verliest, want dat overkomt mensen nou eenmaal, maar hoezo zou je jezelf verliezen? Die vraag heb je nog niet beantwoordt.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en in damespantalon en schoenen naar mijn werk gegaan. Niemand heeft er iets van gezegd. Ik ga ervan uit dat het ze simpelweg niet is opgevallen.
Ik wilde dit al langer een keer uittesten, maar het kwam er steeds niet van, of ik voelde me er niet goed op mijn gemak bij. Weer een klein stapje genomen.
Irene
Ik wilde dit al langer een keer uittesten, maar het kwam er steeds niet van, of ik voelde me er niet goed op mijn gemak bij. Weer een klein stapje genomen.
Irene
Kleine stapjes
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Feitelijk maakt het niet uit of je kleine stapjes neemt of reuzensprongen, als je ze maar neemt als je zelf zo ver bent. Zoveel mensen zeggen dat je dit moet doen en dat moet laten, met als gevolg dat je er weer kei-onzeker van wordt. En dat terwijl je eigenlijk bezig bent jezelf te ontdekken en jezelf te worden, en daarmee een stuk onzekerheid kwijt te raken. Althans, zo is het in mijn ervaring. En dan komen die stappen echt wel, alleen niet noodzakelijkerwijs op het moment dat iemand anders ze van je verwacht. Zoals Irene naar haar werk, zoals ik zelf in mijn eentje in de trein, en zoals zovelen hun stappen nemen.
Het is natuurlijk super om er anderen over te kunnen vertellen en misschien mee op weg te helpen, maar het blijft jou manier, dus niet perse die van de ander
Claudia Zomer
Het is natuurlijk super om er anderen over te kunnen vertellen en misschien mee op weg te helpen, maar het blijft jou manier, dus niet perse die van de ander
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Waar ik dan weer aan wil toevoegen: soms is geen stap beter dan wel een stap.
Waar het om gaat is dat je je eigen gevoel volgt. Al het andere is bijzaak.
Groetjes,
Frederique
Waar het om gaat is dat je je eigen gevoel volgt. Al het andere is bijzaak.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik loop nu n goede 2 maanden continu met kleine oorbellen in. In het begin 1 reactie gehad. Maar nooit n negatief woord of oogopslag. Lang haar: het groeit al ruim 3 jaar, mensen weten ondertussen niet beter. Sterker nog,als ik t heb bij laten knippen zien ze t nog niet. Heb nu standaard blanke nagellak op: geen reacties. 1 keer een paarse pinknagel: geen reactie. Vrouwendeo: geen reactie. Vandaag op de kerstborrel met mascara binnen gestapt: geen reactie. Mijn haar in n knotje gedaan en even laten vlechten: geen rectie. Ziet men t niet, wil men t niet zien of is men bang om te reageren?Irene schreef:Vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en in damespantalon en schoenen naar mijn werk gegaan. Niemand heeft er iets van gezegd. Ik ga ervan uit dat het ze simpelweg niet is opgevallen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Of misschien interesseert het ze wel helemaal niet Amber, hebben ze er totaal geen probleem mee dat jij doet wat je zelf graag wilt. Toch krijg ik nog wel eens een beetje een raar gevoel bij al dat "geen reactie". Heb ik het gevoel dat de reactie dan achter mijn rug plaats vindt, als ik er niet bij ben. En reacties achter mijn rug zijn meestal niet de meest positieve, eerder de bekrompen. Uiteraard heb ik het dan over bekenden, wat dat groepje op straat over me zegt als ik eenmaal de hoek om ben zal mij een zorg zijn. Maar van bekenden heb ik liever dat ze nieuwsgierig zijn en vragen stellen in plaats van er achter mijn rug om over te praten en (vaak verkeerde) conclusies uit trekken.
Claudia Zomer
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
-
- ForumFan
hoi irene
heerlijk is dat geweest dacht ik zo. Draag nu zelf damesmodel spijkerbroeken op het werk en daar is nog niemand over gevallen Overigens weet iedereen wat er aan de hand is. Qua schoenen draag ik soms mijn dameslaarzen (moet veel lopen) en sneakers zijn vaak uni-sex.
Verder mijn oorknopjes en halskettingjes. Sinds kort ook een dameshorloge waarover ik complimenten gekregen heb.
Of ik ooit in vol ornaat naar het werk ga? denk het niet. Wordt nogal lastig met mijn pruik die dan regelmatig afgetrokken wordt door één van mijn cliënten en het zou voor hun ook teveel verwarring brengen
heerlijk is dat geweest dacht ik zo. Draag nu zelf damesmodel spijkerbroeken op het werk en daar is nog niemand over gevallen Overigens weet iedereen wat er aan de hand is. Qua schoenen draag ik soms mijn dameslaarzen (moet veel lopen) en sneakers zijn vaak uni-sex.
Verder mijn oorknopjes en halskettingjes. Sinds kort ook een dameshorloge waarover ik complimenten gekregen heb.
Of ik ooit in vol ornaat naar het werk ga? denk het niet. Wordt nogal lastig met mijn pruik die dan regelmatig afgetrokken wordt door één van mijn cliënten en het zou voor hun ook teveel verwarring brengen
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum