Ik kom ook eens een keertje om een takje ik het kippenhok te leggen.
Persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt wat iemand aan kleding gebruikt of hoe hij / zij zijn /haar ware ik in vind ( geen reclame voor alcohol of drugs ).!
Maar voor de MENSEN onder ons die voor tabelletjes / hokjes / indelingen gaan :
Onderverdeling travestie
Er is door Hirschfeld (1930) die de term 'travestie' introduceerde, bedacht dat er 10 subgroepen zijn te onderscheiden:
Totale travestieten. Zij hebben de drang zich geheel of gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht te kleden en te gedragen.
Partiële travestieten. Diegenen die tevreden zijn met een enkel stuk onder- of bovenkleding van het andere geslacht.
Periodieke travestieten. Deze mensen hebben afwisselend behoefte aan en een afkeer van de travestie.
Permanente travestieten. Zij die zich van jongsaf verzet hebben tegen kleding die bij het eigen geslacht past en permanent 'omgekleed' willen leven.
Narcistische travestieten. Personen die bij de travestie verliefd worden op het eigen vrouwelijke beeld.
Namen-travestieten. Diegenen die alleen de naam aannemen van het andere geslacht.
Extreme travestieten. Personen die trachten ook de lichamelijke kenmerken van het andere geslacht te vermijden of juist te verkrijgen (bijvoorbeeld epilatie van de baard borstvorming, castratie bij mannen, baardgroeimiddelen bij vrouwen enz.)
Matatropische travestieten. Mannen met vrouwelijke trekken en vrouwen met mannelijke trekken (androgyne types) die zich vaak tot elkaar aangetrokken voelen. Zij zouden veel voorkmen in kringen van intellectuelen en kunstenaars.
Biseksuele travestieten. Door hun dubbel identiteitsgevoel hebben zij ook een dubbele seksuele voorkeur.
Homoseksuele travestieten. Homoseksuelen die in hun travestie een verdeling van de mannelijke en vrouwelijke rol binnen hun relatie nastreven.
(Bron: Een dubbel bestaan (Anton Verschoor & Janke Poortinga ISBN 90 265 1090 X)
Enneh : Voor wie het nog niet weet :wij travestieten zijn ook weer een sub-groep binnen de genderdysforie.
De genderdysforie is opgebouwd uit de volgende groepen :
Travestieten. Ons allen bekend
Transgenders. In middels ook bekend
Transgenderisten. Een betrekkelijk nieuwe groep. Voelt zich zowel man als vrouw of juist geen van beiden. Is in b.v Australie wel erkend maar in dit "vooruitstrevende" kikkerland nog niet ondanks dat Nederland de ISC heeft ondertekend.!
Ik mis op dit forum wel een groep voor deze mensen ,maar aan de andere kant "hokjesdenken" ?
Voor wie meer info zoekt :
http://www.renee3t.nl/
Nu gebruik ik zelf weinig of geen make-up :
![:o](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ook kleed ik mezelf soms ook maar gedeeltelijk als iemand van het andere geslacht.
![8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
maar heb dan wel het "vrouw" gevoel. Lekker PUH.
Als je er behoefte aan hebt kun je me nu indelen.
Cristal