wens: vrouwelijker uiterlijk

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
gast
Eredivisie

Bericht door gast »

Babette schreef:.... zij vertelde me dat als je een hormoonkuur doet in de aanloop naar je transitie, je èn de pubertijd èn de overgang eigenlijk tegelijk meemaakt: pittige kost lijkt mij.
Dat klopt. Heel langzamerhand krijg ik een inzicht van de estradiolwaarden bij een HRT. Ik ben met een normale bloedwaarde begonnen (hoger dan een bio vrouw), maar na een half jaar was die met meer dan de helft gezakt (onder de waarde van een bio vrouw). Ik kreeg dus overgangsverschijnselen, ondanks dat de dosis estradiol ongewijzigd was gebleven. Mijn endo heeft toen de dosis verhoogd (wat bij de VU niet gedaan wordt) om de normale bloedwaarden weer te halen en mij uit de overgang te houden. Dat werkt, want de overgang is echt niet leuk :(

Liefs, Kitty
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Babette schreef:

En hoe gaat het dan met jou, Irene, je klinkt soms alsof je in een stevige spagaat zit. Kun je al die aspecten van je mens/man/vrouw-zijn een beetje relativeren?
Ik heb me een tijdlang behoorlijk laten meeslepen en ben in die periode ook behoorlijk verward geraakt (die spagaat van je is een mooie metafoor), maar de laatste tijd ben ik juist door goed te relativeren weer beter in mijn vel komen te zitten.

Dat ik een mens ben weet ik wel redelijk zeker :-)

Die andere twee keuzes die je opgaf schuif ik gewoon voor me uit.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Irene,
Irene schreef: Dat ik een mens ben weet ik wel redelijk zeker :-)

Die andere twee keuzes die je opgaf schuif ik gewoon voor me uit.

Irene
Fijn dat je al die dingen kunt relativeren; het leven kan behoorlijk meeslepend zijn! En het mens-zijn is toch wel het belangrijkste aspect van het keuzepakket.... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

Hoi Patricia,

Zover mij bekend gaan 'plantaardige' (hop e.d.) en 'dierlijke' (wat je van de dokter krijgt) hormonen niet samen, werken ze elkaar zelfs tegen, als je ze tegelijkertijd gebruikt, met alle nare gevolgen van dien.
Het kan volgens sommigen zelfs kanker veroorzaken. Niet doen, dus.

Ciska
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Patricia,

Uit verslagen van transseksuelen lees ik dat het de bedoeling is om levenslang eens per week iets te doen om de vagina open te houden (al-dan-niet op "natuurlijke manier"). Het eerste jaar is dat (beduidend) langer: reken op de eerste 7 maanden meer dan eens per dag.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Ok weer een heel domme vraag:
Komen transseksuelen uiteindelijk ook in de overgang net als biologische vrouwen?
sorry kon het niet laten

groeten,
Mina
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

mina schreef:Ok weer een heel domme vraag:
Komen transseksuelen uiteindelijk ook in de overgang net als biologische vrouwen?
Mina, domme vragen zijn vragen die je niet stelt. Eerder in deze draad vertelt Babette dat ze ook een soort 'overgang' met opvliegers voelt, analoog aan haar echtgenoot. Zie blad 7.

Het is nuttig deze draad door te spitten en alle waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen nog eens door te nemen. Geslachtsaanpassende weg is dus geen kattepis en het is niet afgelopen na de srs, integendeel, wat ik over de neovagina lees na de srs.

Het is uitkijken voor het omgaan en ook hier bij twijfel nog niet omgaan. Het is voor mij duidelijk dat dingen als hormonen, in welke vorm dan ook, beslist niet aan de orde zijn.

Enfin, nog veel te ontdekken voor mij en mijn meisjezijn.
liefs, Josette
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Ach...

Dokter De Ronde heeft bij Virgin wel eens een presentatie gehouden waarbij hij (tot stomme verbazing van de zaal) zei dat er weinig redenen waren waarom hij hormonen niet voorschreef. Dat er dan al 30-40% van de mensen uitgevallen was tijdens de diagnosefase was hem wel, de zaal niet ontgaan...

Maar wat hij bedoelde was: lichamelijk zijn er dus niet zo snel redenen om geen hormonen voor te schrijven.

Groetjes,

Frederique
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Patricia1979 schreef:

Als het echt zo negatief is zoals jij hier voordoet, dan zouden honderden ts-en en nog wel duizend keer over nadenken om er aan te beginnen. .
-ik denk dat ze dat ook doen (de meesten)

het zijn geen beslissingen die je na 3 keer overdenken neemt

kheb er een dik jaar over gedaan om tot de beslissing van aanmelding te komen en dan nog denk ik, was dat niet te vroeg

Joy

:)
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ja lekker makkelijk: geen hormonen voorschrijven durf ik ook wel, daar zit geen enkel risico aan, sterker nog ik doe dat altijd.

Irene
Kleine stapjes
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

lichamelijk zijn er niet snel redenen geen hormonen voor te schrijven

wat wordt daar nu precies mee bedoeld?

dat je eigenlijk iedereen wel hormonen kan geven, maakt in feite niet eens uit waarom , lichamelijk zijn er niet snel redenen dat niet te doen

nee

maar verder? verder wel? psychisch?

ik *** maar wat, ik vind het een vage uitspraak
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hij bedoelde dat er nauwelijks lichamelijke redenen waren om helemaal geen hormonen voor te schrijven. Het enige dat in de buurt kwam was epilepsie. Wel was het zo dat mensen met hartklachten bepaalde medicijnen niet kregen (maar er waren wel andere). Voor mij bijvoorbeeld was dat een geruststellende gedachte: diabeet zijn betekent dus niet dat het medisch onverantwoord is om hormonen te gaan slikken.

Waar hij (natuurlijk) niet op in ging was het psychische gedeelte (waar de 30-40% uitval zit en wat zijn vakgebied ook niet is).

Groetjes,

Frederique
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
lichamelijk zijn er dus niet zo snel redenen om geen hormonen voor te schrijven.
Ik dacht eerst nog dat het een slip of de pen was, vandaar mijn grappig bedoelde reactie, maar daarna schreef ze:
Hij bedoelde dat er nauwelijks lichamelijke redenen waren om helemaal geen hormonen voor te schrijven.
Ik begrijp nu dat er nauwelijks lichamelijke belemmeringen zijn om hormonen voor te schrijven.

Irene
Kleine stapjes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Kijk, da's de juiste formulering waar ik naar zocht! :wink:

Bedankt!

Frederique
Plaats reactie