Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Hij gaf heel duidelijk aan dat binnen de notitie van het kabinet over GLBT de T's het kind van de rekening waren omdat er NIETS voor ons gebeurt behalve een eenvoudig onderzoek wat de behoeften van de doelgroep zijn.
Kortom dit kabinet gooit Gay's, Lesbians, Biseksuelen & T's op één hoop... Precies wat ik al aangaf...
Frederique_ schreef:Maar als jij liever iets soortgelijks opzet vanuit LKGT&T - wie houdt je tegen om daar dan lid van te worden en het van daaruit (al-dan-niet samen met het COC) te proberen?
Ik wil nog lid van de LKGT&T worden noch van het COC. Ik geef alleen maar aan dat als er een organisatie zou zijn die onafhankelijk zou werken van genoemde organisaties (genderstichting?), ik daar wel mijn steentje aan zou willen bijdragen. Ik zou in ieder geval niet mee willen werken om indirect transseksualiteit te koppelen aan een organisatie die met seksuele voorkeur te maken heeft.

Duidelijker kan ik het niet zeggen toch?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Chantal,

Je hebt het heel duidelijk gezegd. Maar ik vrees dat de conclusie dan wordt dat je geen lid van een belangenvereniging wordt omdat de belangenvereniging zoals jij die graag zou zien (nog???) niet bestaat, waardoor jouw mening en jouw inzet verloren gaan?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:Je hebt het heel duidelijk gezegd. Maar ik vrees dat de conclusie dan wordt dat je geen lid van een belangenvereniging wordt omdat de belangenvereniging zoals jij die graag zou zien (nog???) niet bestaat, waardoor jouw mening en jouw inzet verloren gaan?
Dat klopt. Er is een Nederlandse Genderstichting, maar wat die precies doen en waar ze te bereiken zijn is mij totaal onbekend.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Volgens mij bestaat er geen Nederlandse Genderstichting, wel een Nederlands Gendercentrum. Hun website is heel beperkt. Hun folder geeft iets meer informatie: er staat onder meer een beschrijving van het Kenniscentrum Genderdysforie van het VUmc, en een beschrijving van wat de stichting Gendercentrum doet. Ik zal het hele foldertje hier citeren:
Foldertje Stichting Nederlands Gender Centrum schreef:Stichting Nederlands Gender Centrum

Genderidentiteit - wat is dat?
Het woord gender - afgeleid van het latijnse genus - komt uit het engels en betekent geslacht, sekse.

Al alles goed is, sta je er geen moment bij stil dat er op dat gebied iets fout kan gaan. In bijna 100% van de gevallen klopt iemands genderidentiteit dan ook met de lichamelijke geslachtskenmerken. Alleen als dat niet zo is, is er sprake van een probleem met de genderidentiteit.

Soms worden de problemen op den duur zo ernstig dat hormoonbehandeling nodig is en het lichaam operatief moet worden aangepast. Mensen bij wie dat gebeurt noemen we transseksueel.

Naast transseksualiteit bestaan er nog andere genderidentiteitsstoornissen. Een hormoonbehandeling of opereren is dus niet altijd nodig. Al heel lang - en overal ter wereld - is geprobeerd om de genderidentiteit van transseksuelen te veranderen, niet het lichaam. Dat zou heel wat minder ingrijpend zijn dan veranderen van het lichaam, maar de genderidentiteit blijkt helaas zelden te veranderen met psychologische of psychiatrische behandelingen.

Genderidentiteitsstoornissen kunnen we dus niet 'genezen', maar gelukkig wel steeds beter behandelen.

Bij het genderteam van het VUmc melden zich per jaar ongeveer 150 volwassenen, bij wie heel zorgvuldig wordt nagegaan om welke vorm van genderidentiteitsstoornis het gaat, en of er al dan niet moet worden geopereerd. Zo'n 65 keer per jaar melden zich ouders met een jong kind dat zich niet volgens de verwachting als jongen of meisje gedraagt. Want een genderidentiteitsstoornis ontstaat vaak, maar niet altijd, al op jonge leeftijd.

Wat is het Kenniscentrum Genderdysforie van het VUmc?

Het kenniscentrum Genderdysforie is een toonaangevend, door de overheid erkend kenniscentrum, waar de zorg voor patiënten, wetenschappelijk onderzoek, en de opleiding van toekomstige behandelaars en onderzoekers voorop staan.

Binnen het VUmc is multidisciplinaire zorg voor de vrij kleine patiëntengroep met vaak complexe problemen vanzelfsprekend. Deze zorg wordt verstrekt door (kinder)psychologen, eventueel (kinder)psychiaters, (kinder)endocrinologen, (plastisch) chirurgen, gynaecologen en urologen - volgens een protocol dat in overleg met de Nederlandse overheid is opgesteld.

Wereldwijd onderzoek leidt al jaren tot publicaties in belangrijke wetenschappelijke tijdschriften. Onze kennis over dit onderwerp - dat vaak sterke emoties oproept - neemt dus nog steeds toe, en de resultaten van geslachtsaanpassende chirurgie worden steeds beter.

Wat wil de Stichting Nederlands Gender Centrum?
De Stichting Nederlands Gender Centrum bestaat sinds 1972 en steunt onder meer het werk van de Genderteams van het VUmc en het Kenniscentrum Genderdysforie. De Genderteams voor jongeren en volwassenen van het VUmc zijn de grootste teams in Nederland en bieden totale zorg, zowel vóór als na de geslachtsaanpassende behandeling.

De Stichting streeft naar uitbreiding van de zorg voor mensen met een genderidentiteitsstoornis, naar meer onderzoek en naar voldoende opleidingsmogelijkheid.

Dat betekent:
1. wetenschappelijk onderzoek. Vooral onderzoek op langetermijn effecten bij zo veel mogelijk patiënten die bij het Genderteam onder behandeling zijn (geweest) is noodzakelijk om de geleverde zorg te evalueren. Hiermee kan immers worden nagegaan in hoeverre we met de huidige behandeling op de goede weg zijn, en kan voor mensen die daar behoefte aan hebben voor verdere psychosociale of medische hulp worden gezorgd.

2. Het opzetten van een netwerk verspreid over het land waar mensen terecht kunnen voor hormonale behandeling en psychologische nazorg na de geslachtsaanpassende behandeling.

Hoe kunt u helpen?
De thans beschikbare middelen zijn ontoereikend om al het onderzoek te doen dat nodig is om meer inzicht te krijgen in genderidentiteitsproblematiek. Onderzoek naar de juiste behandeling en naar de oorsprong van genderidentiteitsstoornissen is kostbaar en tijdrovend.

De Stichting Nederlands Gender Centrum, aanspreekpunt voor de hulpverleners van het Genderteam VUmc en voor de overheid, is daarom op zoek naar structurelere steun van particulieren, organisaties en bedrijven om ook op langere termijn goed gefundeerde zorg te kunnen blijven bieden.
Er staat ook een machtigingsformulier om hen geld te geven. Je kunt dat sturen naar:

Stichting Nederlands Gender Centrum
Project Kenniscentrum Genderdysforie VUmc
Amsterdamseweg 286, 1182 HN Amstelveen.

"Of geef dit formulier af bij de coördinator van het Genderteam VUmc"

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Zal Jos wel even mailtje sturen... Bedankt...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
mireille
Eredivisie
Berichten: 841
Lid geworden op: do feb 26, 2004 23:10
Locatie: Schrödingers kast

Bericht door mireille »

Ik heb het eens een beetje zitten volgen en tja, als de LKG de lading niet dekt, en je niemand anders je belangen graag ziet verdedigen, waarom niet je eigen groep of beweging (lekker modern ook, want niemand wil tegenwoordig maar ergens lid van wezen) oprichten ? In Den Haag is dat aan de orde van de dag. En als de voorvechtsters van de LKG roepen dat TS'en zich dan maar "moeten" aansluiten willen ze het tij keren, moet dan eigenlijk niet eerst de LKG meer TS vriendelijk worden ? misschien het huisorgaan een makeover geven en wellicht aparte edities voor aparte doelgroepen ? Ik denk ook dat als je gaat wachten op feedback het wel erg lang kan gaan duren, dus zelf beginnen dan maar ?

Tja, laat ik eens praktisch wezen en m'n mond maar een duw geven: noem het eens "Switch" (of "Wissel" als je erg injemoerstaal gericht bent) in plaats van "Transformatie" en maak de ene uitgave TS gericht (integratiegedoe op het werk, verzekeringen) en de andere meer TV georienteerd (hoe vertel ik het mijn partner, de grote haarwerktest). En dan aanvinken welke edities je wilt ontvangen. Je zou het zelfs kunnen rouleren, dan veranderd de belasting voor de redactie ook niet kwa werkuren.

Niks moet, alles mag. nou ja je moet ademhalen, eten en slapen en dat soort dingen.

Ik ben geen lid overigens. misschien als er een alleen-contributie lidmaatschap zou wezen want drukwerk hoef ik eigenlijk niet. Kranten zijn tegenwoordig toch ook digitaal ?

So feel free to correct me if I'm wrong :wink:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Huh transeksuelen doorgeschoten homo's. Alle transen die ik ken waren vroeger getrouwd en hebben kinderen. Die zijn nu lesbisch. Doorgeschoten hetero's dan.

Lala.
En jij bent zo'n perfecte kopie van de karikatuur die Mila hier tijdenlang heeft neergezet, dat ik er het mijne van denk: tot het egendeel bewezen is, d.w.z. tot ik jou heb zien lopen met je korte rokje en je lakpumps, ben je voor mij een hoax, waarmee iemand zich hier komt vermaken.

Veel plezier|!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:Nee hoor... Maargoed voor mij zit er meer achter dan alleen bovenstaande. Transseksualiteit heeft niks met seksualiteit te maken. Leg dat de gewone man maar eens uit. Door dan juist wel een koppeling te maken met bv een COC, ga je dat dan weer wel doen. Ik kan me voorstellen dat de gewone man dan helemaal confused raakt: "Zie je wel! Transseksualiteit is gewoon voor doorgeschoten homo's!" Als de politiek dat ook zo gaat zien, probeer dan maar eens dingen voor elkaar te krijgen...

Dan laat ik nog even het gedeelte travestie erbuiten. Wat vaak ook een seksuele lading heeft...
Hier word ik echt heel treurig van :cry: .

Dat je echt denkt dat het nodig is om je zo te plooien naar de homofobie van de gewone man om voor elkaar te krijgen wat je nodig hebt. Geen mens is zonder seksuele lading, dus waarom een trans wel? Dat weet het genderteam toch ook al sinds jaar en dag, en toch staat het achter hun behandeling.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik wordt ook een beetje treurig van deze hele discussie. Vooroordelen gebaseerd op slechte of geen informatie, daar kan ik nog wel de schouders voor ophalen (ach men weet niet beter), maar vooroordelen ondanks goede informatie zorgen er voor dat ik grote moeite moet doen mijn boosheid te verbergen (van sommige mensen verwacht je gewoon beter).

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Irene schreef:Ik wordt ook een beetje treurig van deze hele discussie.
Toch vind ik het wel een groot oed dat er überhaupt een discussie over ontstaat. Dan komen vooroordelen aan het licht en als het je eigen vooroordelen betreft, is dat de kans om er mee aan de slag te gaan.

Natuurlijk zijn er transen die helemaal buiten een travestie-scene of holebi-scene of transgender-scene om hun weg hebben gevonden, maar voor velen is dat niet het geval. En daarom blijven die links er, mét de bijbehorende verwarring.

Ik ben zelf voor een zodanige vrijheid in het kiezen van je genderexpressie, dat er een open klimaat ontstaat, waarin iedereen een eigen weg kan vinden. Dat kost je het een en ander aan uiterlijk houvast, maar maakt je uiteindelijk innerlijk sterker.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:Dat je echt denkt dat het nodig is om je zo te plooien naar de homofobie van de gewone man om voor elkaar te krijgen wat je nodig hebt. Geen mens is zonder seksuele lading, dus waarom een trans wel? Dat weet het genderteam toch ook al sinds jaar en dag, en toch staat het achter hun behandeling.
Dat heeft niks met plooien te maken... Ieder mens heeft een sekse (man, vrouw, whatever). Ieder mens heeft ook een seksuele voorkeur (he, ho, le, bi, whatever). Transseksualiteit heeft (ondanks de verwarrende term) te maken met sekse (geslacht).

In mijn ogen moet je dat juist dan niet gaan "koppelen" met bv een organisatie die zich inzet met hol-le-bi mensen (waar ik totaal geen moeite mee heb). De reden hiervoor is dat je via de politiek steun moet zien te krijgen om bv medische kosten vergoed te krijgen. Ik kan me voorstellen dat christelijke partijen negatiever over transseksualiteit gaan denken als dit actief door een ho-le-bi organisatie gestimuleerd wordt.

Hopelijk snap je het nu beter...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:Hopelijk snap je het nu beter...
Volgens mij snap ik het wel, maar vind ik het niettemin treurig. Als de gevoeligheden van de christelijke partijen de maat worden voor wat je aan beeldvorming rond transseksualiteit de wereld in wilt hebben, eindig je in een beschamende hypocrisie. En dat om de vergoeding van medische kosten veilig te stellen?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Chantal C. schreef:Ieder mens heeft ook een seksuele voorkeur (he, ho, le, bi, whatever).
Ik betwijfel of dit klopt. Want mis je niet de a's?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:Volgens mij snap ik het wel, maar vind ik het niettemin treurig. Als de gevoeligheden van de christelijke partijen de maat worden voor wat je aan beeldvorming rond transseksualiteit de wereld in wilt hebben, eindig je in een beschamende hypocrisie. En dat om de vergoeding van medische kosten veilig te stellen?
Dat is maar een voorbeeld Janiek... Zie het breder!!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Frederique_ schreef:
Chantal C. schreef:Ieder mens heeft ook een seksuele voorkeur (he, ho, le, bi, whatever).
Ik betwijfel of dit klopt. Want mis je niet de a's?
Die vallen onder de "whatever"... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie