Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

thea_ts schreef: En dat voor zo'n vooruitstrevende site als FOK. Op dat forum daar zal het wel niet veel anders zijn denk ik :roll:
Verder is het belachelijk dat ze de originele kop boven het artikel zo verdraaien dat het negatief wordt :-?
Ik zie hier 8 pagina's en op het FoK forum slechts 8 reacties. Waarschijnlijk een saai onderwerp ;)
FoK forum: [Wielrennen] Bouwpakket veroorzaakt onvrede wielrensters
En ook: [Centraal] Wielrennen 41:Vuelta, WK, Lombardia en kutrondjes
Lesly
dagelijks aanwezig
Berichten: 81
Lid geworden op: di jul 31, 2007 21:02
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lesly »

Laat er gewoon meedoen dan trainen die andere dames maar wat harder :lol:
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

DuoBak schreef:
thea_ts schreef: En dat voor zo'n vooruitstrevende site als FOK. Op dat forum daar zal het wel niet veel anders zijn denk ik :roll:
Verder is het belachelijk dat ze de originele kop boven het artikel zo verdraaien dat het negatief wordt :-?
Ik zie hier 8 pagina's en op het FoK forum slechts 8 reacties. Waarschijnlijk een saai onderwerp ;)
FoK forum: [Wielrennen] Bouwpakket veroorzaakt onvrede wielrensters
En ook: [Centraal] Wielrennen 41:Vuelta, WK, Lombardia en kutrondjes
Er waren eerst veel meer reacties op Fok... maar zijn weggehaald volgens mij... Ik heb die reacties toen allemaal gelezen en de telegraaf was er niets bij!
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Zo Nathalie ....blijkbaar zal ik niet alleen zijn in Wieze.

Als alles goed loopt rijden we in dezelfde wedstijd op 9 maart.
Maar of we echt gaan opvallen tussen die massa .....
Zoveel volk voor de eerste koers in België.
Blijkbaar gaan we koersen met een peleton van bijna 200 rensters voor een wedstrijd van 90 km .....
De zenuwen beginnen wel al te komen en het is nog meer dan een maand.
Ik zal de Swabo ladies alvast in het oog houden hoor in de koers, enfin voor zolang ik het tempo kan volgen natuurlijk (lol) .....

Groeten,

Melina
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Oh wat leuk! Enig!!!! Ik hoop dat jullie op de 1e en 2e plaats komen, dat lijkt me echt zo goed voor de acceptatie van transseksuelen, zeker als je teamleden het niet weten en er na de uitslag pas achterkomen! Op die manier komt de wettelijke erkenning van transseksuelen als echte vrouwen tenminste niet onder druk te staan, zoals een stel jaloerse transgenders steeds proberen te doen. Het blijft toch een apart wereldje, dat TS TG wereldje... de acceptatie in het dagelijks is leven heel anders, daar wordt je tenminste als echte vrouw geaccepteerd en kijkt men niet naar je transseksuele verleden...het is bizar dat mensen binnen het TS TG wereldje daar moeite mee hebben, die zouden toch beter moeten weten, en zeker als je passabel bent, dan hoef je het toch helemaal aan niemand meer te vertellen, jongens die je tegenkomt en mee naar huis neemt hoeven het niet te weten, als je voor de wet vrouw bent,...en als ze het niet geloven laat je toch gewoon je ID kaart zien...problem solved, ik begrijp niet waarom er hier zo moeilijk over wordt gedaan :)
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Elsie schreef :

Oh wat leuk! Enig!!!! Ik hoop dat jullie op de 1e en 2e plaats komen, dat lijkt me echt zo goed voor de acceptatie van transseksuelen, zeker als je teamleden het niet weten en er na de uitslag pas achterkomen!


Waarom eigenlijk ?
Is toch niet nodig ?
Het maakt toch geen enkel verschil wat je verleden is, als je een officiële licentie hebt om te koersen ?
Ik heb niet het gevoel dat ik beter of sterker ben, integendeel zelfs.
Er rijden er zelfs enkele van 16 jaar in mijn ploeg die me simpelweg in de vernieling rijden.
Maar dat is dan ook niet zo belangrijk, het gaat om de dynamiek binnen een vrouwengroep.
Het functioneren als vrouw tussen andere vrouwen.
Of ik ooit een koers ga winnen is me overigens volkomen een raadsel.
Maar dus minder belangrijk in vergelijking met de sociale interactie binnen de groep vrouwen.

Op die manier komt de wettelijke erkenning van transseksuelen als echte vrouwen tenminste niet onder druk te staan, zoals een stel jaloerse transgenders steeds proberen te doen.

Ik heb soms het gevoel dat het gefrustreerde TG's zijn.

Het blijft toch een apart wereldje, dat TS TG wereldje... de acceptatie in het dagelijks is leven heel anders, daar wordt je tenminste als echte vrouw geaccepteerd en kijkt men niet naar je transseksuele verleden...het is bizar dat mensen binnen het TS TG wereldje daar moeite mee hebben, die zouden toch beter moeten weten, en zeker als je passabel bent, dan hoef je het toch helemaal aan niemand meer te vertellen, jongens die tegenkomt en mee naar huis neemt hoeven het niet te weten, als je voor de wet vrouw bent,...en als ze het niet geloven laat je toch gewoon je ID kaart zien...problem solved

Inderdaad.
Zo simpel kan het soms zijn hoor.
Waarom het moeilijk maken ?
Omdat het een TG niet zo heel erg goed uitkomt dat alles weer mooi in het M/V vakje valt ?
Wel als TS vecht je daar jaren voor, juist om toch in dat V-vakje (in mijn geval) te kunnen/mogen belanden.

Groeten,

Melina
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

nou.. vooral door 2 woorden eigenlijk.. " adamsappel " en " geweld "

De eerste is niet even snel 1-2-3 te verbergen, en die leuke jongen die je mee naar huis neemt kan en in veel gevallen zal al snel naar nr.2 grijpen als nr.1 tevoorschijn komt :-?

Als ik zo dat fok forum lees, dan hebben ze vooral zorgen over spiermassa en testosteron gehaltes.. maar jah.. daar hebben ze tenslotte bloedproeven voor :roll:
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

melina_r schreef:Maar of we echt gaan opvallen tussen die massa .....
In welke zin opvallen Melina? :o
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

nou.. vooral door 2 woorden eigenlijk.. " adamsappel " en " geweld "

De eerste is niet even snel 1-2-3 te verbergen, en die leuke jongen die je mee naar huis neemt kan en in veel gevallen zal al snel naar nr.2 grijpen als nr.1 tevoorschijn komt


Die eerste is weggewerkt via chirurgie.
Geweld heb ik nog geen last van gehad tot op heden.

Als ik zo dat fok forum lees, dan hebben ze vooral zorgen over spiermassa en testosteron gehaltes.. maar jah.. daar hebben ze tenslotte bloedproeven voor

Als TS heb je een Endo, dus bloedcontroles genoeg.
En voor het afleveren van mijn licentie ben ik uitgebreid gaan testen bij een sportdoktor.
Ik haal niet meer vermogen bij de testen als een gewone doorsnee vrouw die koerst hoor.
Verder heb ik een enorme achterstand, want sommige vrouwen koersen al 20 jaar en ik begin pas.
Als ik mijn eerste koers ga kunnen volgen zal het wel goed zijn denk ik nu.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

melina_r schreef: jongens die tegenkomt en mee naar huis neemt hoeven het niet te weten, als je voor de wet vrouw bent,...en als ze het niet geloven laat je toch gewoon je ID kaart zien...problem solved[/i]

Inderdaad.
Zo simpel kan het soms zijn hoor.
Waarom het moeilijk maken ?
Dat doet me dan vermoeden dat jij die V in je paspoort wil om te verduisteren dat je transseksueel bent tov niet alleen je vrouwelijke collega's in de sport, maar zelfs ook tov mannen waar je een affaire of romantische relatie mee beleeft?

Hou je er rekening mee dat mannen helemaal kunnen flippen als ze niet in de gaten hebben met een TS van doen te hebben?? Weet je dan wel dat zo n goed geaarde heteroman zich goed bedrogen of zelfs bestolen of erger kan voelen als hij erachter komt met een TS het bed te hebben gedeeld ipv met een *echte* vrouw?
Er zijn vast genoeg mannen die respect hebben voor TS vrouwen, maar echt het bed niet willen delen met een TS vrouw.
Dat mannen zo naar kunnen reageren op TS vrouwen soms is ook omdat ze het gevoel hebben dat ze wel eens bedonderd of misleid zouden kunnen worden, blijkbaar is dat nog niet eens zo gek bedacht, als ik het zo lees.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

melina_r schreef:Maar of we echt gaan opvallen tussen die massa .....
Natuurlijk niet! Niemand weet het en niemand ziet het.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Natuurlijk niet! Niemand weet het en niemand ziet het.

Ik dacht dat het van Nathalie ondertussen geweten is.
Dat kan ook moeilijk anders na een artikel in de krant.

Maar ik bedoelde dat eigenlijk niet zo.
Ik wou eigenlijk zeggen : ik ben niet zeker of we ons gaan kunnen tonen in de koers met zoveel deelnemers aan die koers.
200 deelnemers is enorm veel voor een koers van 90 km.
Je moet dan al heel goede papieren hebben om je in de 'kijker' te rijden.

Het geeft wel aan dat het wielrennen voor dames toch populair aan het worden is.
Het 'prof' peleton is al bijna zo groot als bij de mannen.
En er is dus heel veel talent bij de juniores in België......mogelijk zal de discriminatie tussen mannen en vrouwen met de tijd dan ook verdwijnen in het wielrennen.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

melina_r schreef:Ik dacht dat het van Nathalie ondertussen geweten is.
Dat kan ook moeilijk anders na een artikel in de krant.
Afgezien van dat krantenartikel, het is toch echt overduidelijk te zien. Niet een beetje, maar echt overduidelijk. Dat kan niemand ontkennen.

Het is alleen niet PC om dat te zeggen op een forum zoals deze.
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Das hetzelfde als je hier bij wijze van een foto zou plaatsen van een varken in een roze jurk. Dan zijn mensen verplicht om als ze er al op reageren, je ziet er passabel, enz. uit te schrijfen, terwijl de foto het tegendeel laat zien.

Dat noem ik dus verplicht een politiek correcte reactie moeten geven.

Dan kan je maar beter wijselijk helemaal niet reageren.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

lightningbolt schreef:
Dan kan je maar beter wijselijk helemaal niet reageren.
Dat moest jij ook maar eens leren doen, dat scheelt je een hele hoop editten achteraf als je weer eens uit je slof schiet.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie