Groetjes,
Frederique
Moderator: Moderators
ex-hetero travestiet schreef:
Het grootste verschil is voor mij de sociale positie binnen de maatschappij.
Mijn partner heeft er voor gezorgd dat ik in de loop van de jaren alert ben geworden op het gedrag van mannen in de openbare ruimte. Dat is vaak niet kinderachtig. Zij denken/vinden dat ze daar de baas zijn, en gedragen zich daarnaar. Hoe graag ik zou willen dat het anders is: vrouwen hebben nog steeds geen volwaardige positie in de maatschappij, en dat heeft hele diepe wortels...lief dinnetje schreef:Met mannen loopt de communicatie echter moeilijk.
Bovendien wil ik me naar mannen toe niet in een sociaal mindere positie plaatsen .....wat sommige mannen blijkbaar wel evident blijken te vinden van vrouwen ??????
Ik weet niet in hoeverre andere mensen echt een intieme relatie hebben, maar als je ziet hoe stellen regelmatig met elkaar omgaan, zou je je dat inderdaad af kunnen vragen. Ik denk dat er veel mensen zijn die bang zijn om echte intimiteit met andere mensen aan te gaan. Hoeveel mensen ken jij die zich echt kwetsbaar en open op durven te stellen jegens anderen, hun vriendenkring of partner? Vooral mannen vinden dat doodeng, en het past ook helemaal niet in hun "maatschappelijke positie".lief dinnetje schreef: Ik heb wel eens gelezen dat er eigenlijk geen verschillen zijn tussen het gedrag en de sociale positie van mannen en vrouwen .....ik kan enkel maar bevestigen wat ik toen dacht : leven die mensen in de werkelijke wereld of hebben die misschien nog nooit intieme relaties gehad met anderen ?
Echt hele leuke mannen zijn, mijns inziens, ongelooflijk schaars. Ik loop toch al een tijdje rond, maar ik ken er echt maar een enkeling... Maar laat je niet kisten, er komt vanzelf wel eens iemand op je pad!lief dinnetje schreef: Laat ons zeggen dat ik op dit ogenblik een beetje teleurgesteld ben in 'mannen' ........ maar dat kan een tijdelijk gevoel zijn.
nou, ik zou nu niet direct willen zeggen dat ik somber ben; ik uit m'n observaties, en soms heb ik best wel moeite met wat ik zie. M'n partner gaat er al jaren soepeltjes mee om, zoals veel vrouwen, en daar heb ik best wel bewondering voor. Ik ben me er terdege van bewust dat mannen met van alles worden opgezadeld door de maatschappij ( ik spreek uit ervaring), maar dat houdt, mijns inziens, niet in dat ze daar dan maar, gemakshalve, gehoor aan moeten geven. De leuke mannen die ik ken doen dat juist niet!Joyy schreef:dat klinkt wel erg somber babette
neen ik vind het ook lastig maar ken wel enkele waarvan ik zeg, die zijn redelijk ok, vooral in de socialere hoek
alleen komt vroeg of laat toch een ware aard - het man zijn? naar boven en haak ik af
iig zijn mijn relaties met de meeste mannen absoluut gebrekkig en voel ik immer een barriere
Ooooh....wat zullen ze dan ook anders zijn....??? Leuk dat die man in jou(als deel van het geheel) deze conclusie kan trekkenFrederique_ schreef:Vrouwen zijn net mensen... Ze zijn alleen cultureel wat anders opgevoed...
Onderlinge verschillen tussen vrouwen (of mannen) zijn groter dan de verschillen tussen mannen én vrouwen. Dat maakt het heel moeilijk om iets algemeens, laat staan in termen van goed of slecht, over vrouwen of mannen te zeggen.Frederique_ schreef:...en denk je nu echt dat vrouwen beter zijn...?