Janiek_ schreef:Niet-gek zijn is vogens mij simpelweg het vermogen bezitten om de werkelijkheid met anderen te delen. Daar hoort ook bij dat je je eigen werkelijkheid aan anderen mededeelt.
Hoe belangrijker datgene wat je onderscheidt van de meerderheid voor jou is, hoe groter de kans dat je je eigenheid als een soort van isolement zult ervaren. En daar kun je wel degelijk gek van worden.
ja bijv dat je als een "echte" vrouw gezien wil worden, onbegrijpelijk voor de meeste "lotgenootjes", en niet als "gendervariant" of "derde sekse".
Bovendien valt er nog te debateren wat de werkelijkheid is...ik denk dat de werkelijkheid zoals wij die elkaar leren in bepaalde opzichten behoorlijk krankzinnig is...
En natuurlijk Frederique mag je vinden dat de rest van de wereld gek is... maar wat nu als je dat niet zo vind... en van binnen voelt dat je normaal bent, maar van buiten abnormaal bent....
Janiek dat isolement door genderdysforie dat is iets waar ik me in herken, het gevoel dat het me gaf, en nu ook als TS, is het nog steeds zo dat ik geen vrouw ben...is er nog steeds elke keer iets te overbruggen... en er is een boel te overbruggen, nl de gehele T wereld die overal valkuilen voor je heeft neergezet...dan de groepen T lovers... en dan hoop je ooit... ergens op een vorm van normaliteit uit te komen...
misschien is dat wel solitair of tussen 6 plankjes geen idee....maar ik kan hier niks mee...
en ik heb in de hele T hoek nog geen enkele verlichte denker ontmoet die antwoord had op de vraag... hoe kun je accepteren dat je iets bent, terwijl je het dus niet bent..
Dan hoor je alleen maar antwoorden van gezegende mensen voor wie dit soort dingen helemaal niet uitmaken..
Acceptatie dat het er in dit leven gewoon niet inzit is misschien nog wel de meest relaxte manier van leven...dat is wel heel snijdend want hoe meer je vrouw wordt hoe meer je toch weer gaat hopen...
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek