Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Hexley
dagelijks aanwezig
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 15, 2007 0:31
Locatie: .nl
Contacteer:

Bericht door Hexley »

Chantal C. schreef: In mijn ogen moet je dat juist dan niet gaan "koppelen" met bv een organisatie die zich inzet met hol-le-bi mensen (waar ik totaal geen moeite mee heb). De reden hiervoor is dat je via de politiek steun moet zien te krijgen om bv medische kosten vergoed te krijgen. Ik kan me voorstellen dat christelijke partijen negatiever over transseksualiteit gaan denken als dit actief door een ho-le-bi organisatie gestimuleerd wordt.
Je kunt het natuurlijk ook als plus punt zien.

Even @ Google leverde me dit op:
COC 15-11-2006:
Enkel bij D66 en het CDA staan daarvoor zowel homo- en lesbo-kandidaten echt hoog op de kandidatenlijst. Bij D66 Boris van der Ham (nr. 2) en Kajsa Ollongren (nr.5) en bij het CDA kan gestemd worden op Gerda Verburg (nr. 4) en Joop Wijn (nr. 6). Bij de SP vinden we Krista van Velzen (nr. 5) en bij GroenLinks staat Mathieu Heemelaar op nr. 9.
Homoseksuelen zitten dus ook in de politiek en dan heb je de werkgroepen RozeLinks van GroenLinks en PvdA homo-netwerk bijvoorbeeld.
Ergens zie ik het COC dan eerder als opstapje, waarom zou je daar dan geen gebruik van willen maken?

En ik heb het gevoel dat de ChristenUnie en SGP het niet veel uit maakt, transseksuelen met of zonder COC.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:Dat is maar een voorbeeld Janiek... Zie het breder!!
Oh, ik dacht al, dat je terug wilde naar de tijd dat je als trans ook aan het genderteam een politiek correct verhaal moest ophangen, waar of niet waar, omdat je anders überhaupt je GAB niet kreeg.

Misschien komt het door de kringen waarin ik verkeer, maar ik heb het idee dat meer dan de helft van alle transvrouwen en -mannen zich voor en/of na de oorlog in het holebi kamp bevindt. En ook ik denk dat de christelijke partijen sowieso niet in transseksualiteit geloven. Ga hier maar eens kijken:

http://www.different.nl/cms/content/view/118/102/

Wat zie ik verder nog over het hoofd?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Carin
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo dec 11, 2005 8:34
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Carin »

Janiek schreef:
Misschien komt het door de kringen waarin ik verkeer, maar ik heb het idee dat meer dan de helft van alle transvrouwen en -mannen zich voor en/of na de oorlog in het holebi kamp bevindt. En ook ik denk dat de christelijke partijen sowieso niet in transseksualiteit geloven. Ga hier maar eens kijken:

http://www.different.nl/cms/content/view/118/102/

Niet om het een of ander, maar voor dat hier nu weer een ondoordachte hetze tegen Christelijke partijen ontstaat: de overgrote meerderheid in het Christelijke kamp (met name CU-figuren) nemen 'different' (voorheen EHAH) al lang niet serieus meer. Het gedachtengoed van Swaab (en dus eigenlijk 'gezond verstand') is daar zo langzamerhand redelijk aan het inburgeren. Natuurlijk, een paar fanatici zullen daar nooit aan willen, maar is dat in het trans-kamp zo veel anders? Ik vind van niet.
Ik noem dit maar even omdat lang nadat de CU de uitlatingen van Yvette Lont veroordeeld had, ze er nog steeds beschuldigd werden dat ze daar achter zouden staan terwijl de meeste leden dat dus helemaal niet doen.
Wat je dus over het hoofd ziet, is dat er op dit zeer interessante moment een cultuuromslag aan het plaatsvinden is in kerken en andere Christelijke organisaties. En die is de goede kant op!
Als transseksueel wordt ik gewoon geaccepteerd als ieder ander, dus ik kan uit persoonlijke ervaringen zeggen dat Christelijk Nederland zo intolerant nog niet is. Welkom in de tegenwoordige tijd!
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Zijn er wetenschappelijk onderzoeken naar het 'verleden' van transseksuelen. En dan bedoel ik bv seksuele voorkeur, travestie, maar kan ook zijn werk etc. Het moet dan wel onder een ruime groep zijn, minstens 100 personen.
Ik ben wel benieuwd of echt zoveel transseksuelen een openlijk travestie achtergrond heeft als hier gedacht wordt. Travestie heeft psychologisch gezien ook een bepaalde achtergrond. Ik weet ook wel dat dat absoluut niet voor elke travestiet zo is, maar dan is het weer de vraag.... etc etc...

Wat ik hier mee wil zeggen het als 'man' lopen in vrouwenkleren is niet altijd travestie. Hiermee begeef ik mij voor velen op glad ijs, maar niet alles is zo zwart/wit als hier weleens gesteld wil worden. Maar ook weer niet zo grijs zo als sommige andere denken. De ene persoon is de andere niet. En voor je bv bepaalde uitspraken doet over een groep moet je weten of het echt zo is wat je zegt. Ook weten wat bepaalde termen officieel inhouden en hoe de mensen er in het algemeen naar kijken

Ik kan Chantal alleen maar steunen dat voor het algemene oordeel van de mensen over transseksualiteit de koppeling aan COC en travestie het beeld van transseksualiteit in Nederland niet ten goede komt. En vergeet niet dat de laatste jaren er voor de transseksuelen heel wat veranderd is ten nadele, terwijl de behaalde financiële besparing hiermee zo goed als niks is. Ik vind het meer van transseksuelen pesten. Nederland wordt minder sociaal, komt steeds minder op voor de minderheden in eigen land. Ik vind dat geen prettige constatering.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Nannette schreef:
Ik ben wel benieuwd of echt zoveel transseksuelen een openlijk travestie achtergrond heeft als hier gedacht wordt.
In mijn optiek zij er twee mogelijkheden:

1. Genderdysfore kinderen die van kindsbeen af in het andere dan het geboortegeslacht leven (Is slechts een kleine groep volgens mij)
2. Transeksuelen die tot aan de RLE in het geboortegeslacht leven, zonder enige vervrouwlijking cq vermannelijking (lijkt me puur hypothetisch)

Maar Nannette schreef nog meer in diezelfde post, waarmee ze bovenstaande wilde weerleggen(?)

Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoeld Nannette:
heeft psychologisch gezien ook een bepaalde achtergrond. Ik weet ook wel dat dat absoluut niet voor elke travestiet zo is, maar dan is het weer de vraag.... etc etc...

Wat ik hier mee wil zeggen het als 'man' lopen in vrouwenkleren is niet altijd travestie.
Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef:Ik kan Chantal alleen maar steunen dat voor het algemene oordeel van de mensen over transseksualiteit de koppeling aan COC en travestie het beeld van transseksualiteit in Nederland niet ten goede komt.
Dat je je niet begrepen voelt, als je met GLBT op één hoop geveegd wordt, dat kan ik begrijpen. Maar als ik hierin hoor dat je associatie met COC of travestie als negatieve beeldvorming beschouwt, dan schrik ik even. Voor heel veel mensen deel je toch in het "anders-zijn", of zij dat nou negatief zien of positief. En of jij dat nou leuk vindt of niet.

Als ergens een scheidslijn getrokken wordt tussen "gewone" mensen en mensen die "anders" zijn, en je kiest als trans de kant van de "gewone" mensen, dan kan ik daar niet bij. Daar wordt ik triest van.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Carin schreef:Het gedachtengoed van Swaab (en dus eigenlijk 'gezond verstand') is daar zo langzamerhand redelijk aan het inburgeren.

<knip>

Welkom in de tegenwoordige tijd!
Zolang je het gedachtengoed van Schwaab nog nodig hebt om geaccepteerd te worden, valt er volgens mij nog niks te juichen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Janiek2 schreef: Dat je je niet begrepen voelt, als je met GLBT op één hoop geveegd wordt, dat kan ik begrijpen. Maar als ik hierin hoor dat je associatie met COC of travestie als negatieve beeldvorming beschouwt, dan schrik ik even. Voor heel veel mensen deel je toch in het "anders-zijn", of zij dat nou negatief zien of positief. En of jij dat nou leuk vindt of niet.

Als ergens een scheidslijn getrokken wordt tussen "gewone" mensen en mensen die "anders" zijn, en je kiest als trans de kant van de "gewone" mensen, dan kan ik daar niet bij. Daar wordt ik triest van.
Ik kies niet voor de gewone mensen, maar ik eis mijn eigen plekje en aandacht in de samenleving, net zo goed als dat ik niet met hooligans vergeleken wil worden.

Wat betreft travestie, in de wetenschappelijke betekenis is dat een man die vrouwenkleren aantrekt en daar bepaalde seksuele gevoelens bij heeft.
Let wel, ik ben het niet eens met die definitie, maar volgens mij is dat nog steeds 1 van de definities die gebruikt wordt.
Carin
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo dec 11, 2005 8:34
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Carin »

Janiek schreef:
Geplaatst: Ma Dec 03, 2007 15:24 Onderwerp:
Zolang je het gedachtengoed van Schwaab nog nodig hebt om geaccepteerd te worden, valt er volgens mij nog niks te juichen.
Neem me niet kwalijk, maar waar slaat dat in vredesnaam op? Staat dat soms in mijn bericht? Ik wordt in mijn sociale omgeving geaccepteerd omdat ik me gedraag als mezelf en niet om iets anders.
Ik heb persoonlijk ook helemaal geen excuses nodig, ik droeg Swaab slechts aan omdat zijn uitleg en onderzoek tot voor een tijdje niet in aanmerking kwam omdat het zo keurig de psychologische verklaring voor transseksualiteit onderuit haalde en daarmee de dogma's die er tot dan toe heersten in de Christelijke wereld. Swaab's conclusies maken het onmogelijk dat transseksualiteit (en homoseksualiteit) afgedaan kunnen worden als een psychologische kwestie.
Lijkt mij genoeg reden tot juichen. Of ben je zo negatief geworden dat dat niet mag? Sorry dan, maar ik juich nu eenmaal graag en DAT mag je accepteren of niet.....
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef:Ik kies niet voor de gewone mensen, maar ik eis mijn eigen plekje en aandacht in de samenleving, net zo goed als dat ik niet met hooligans vergeleken wil worden.

Wat betreft travestie, in de wetenschappelijke betekenis is dat een man die vrouwenkleren aantrekt en daar bepaalde seksuele gevoelens bij heeft.
Let wel, ik ben het niet eens met die definitie, maar volgens mij is dat nog steeds 1 van de definities die gebruikt wordt.
De keus van je voorbeeld maakt dat ik me nog niet helemaal gerustgesteld voel :wink: .

Ik denk dat veel van de wrijving en onvrede die hier in deze discussie naar boven komt, een meer praktische oorzaak heeft: er zullen altijd transseksuelen zijn die een tijd lang in de veronderstelling verkeren dat ze travestiet zijn en er zullen altijd travestieten zijn die een poos lang denken dat zij wellicht transseksueel zijn. Dat zorgt voor verwarring, niet alleen voor de direct betrokkenen, maar ook voor anderen in beide groepen. Hetzelfde heb je met homo's en lesbiennes en transseksuelen.
Daar valt niks tegen te doen. Mensen hebben die bewegingsruimte nodig om te ontdekken wie ze zijn.

Als je kijkt naar hoe er nu met genderdysfore kinderen wordt omgegaan, dan zie je dat men ervoor waakt om meteen de conclusie transseksueel te trekken. Zowel hun naasten als de hulpverlening acht het wijs om die kinderen hun eigen weg te laten vinden in al wat er naast "gewoon" mogelijk is in onze samenleving. Dat geeft allerlei grensverkeer en ik denk dat iedereen erbij gebaat zou zijn zo vrij mogelijk met die grenzen om te gaan. Daar past in mijn beleving het sterk tegen elkaar afzetten niet in.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:De keus van je voorbeeld maakt dat ik me nog niet helemaal gerustgesteld voel :wink: .
Ander voorbeeld dan:

Zou je als belangenclubje voor transseksuelen moeten samenwerken met de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen, omdat toevallig een hoop transseksuelen lid zijn van die vereniging? En omdat die vereniging toevallig 250.000 leden heeft...

Mijn vraag is dan: hoeveel heeft transseksualiteit met huisvrouwen te maken? Ja ok er zijn er een aantal (huisvrouwen en transen) die graag achter de geraniums zitten... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
Als ergens een scheidslijn getrokken wordt tussen "gewone" mensen en mensen die "anders" zijn, en je kiest als trans de kant van de "gewone" mensen, dan kan ik daar niet bij. Daar wordt ik triest van.
+1
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Carin schreef:Janiek schreef:
Geplaatst: Ma Dec 03, 2007 15:24 Onderwerp:
Zolang je het gedachtengoed van Schwaab nog nodig hebt om geaccepteerd te worden, valt er volgens mij nog niks te juichen.
Neem me niet kwalijk, maar waar slaat dat in vredesnaam op? Staat dat soms in mijn bericht?
Wat ik probeer duidelijk te maken is, dat het niet uit zou moeten maken of transseksualiteit een aangeboren iets is of niet. Je postje wekte wel degeljk de indruk dat kerkelijk Nederland door professor Schwaab over de streep getrokken was om transen te accepteren zoals ze zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
petratv1975
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo nov 18, 2007 14:15
Locatie: papendrecht

Bericht door petratv1975 »

maakt niet uit wat je doet of bent in nederland
als je net iets anders bent dan de huidige maatschappij dan hoor je er toch niet bij.
dat is elke keer weer.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:
Janiek2 schreef:De keus van je voorbeeld maakt dat ik me nog niet helemaal gerustgesteld voel :wink: .
Ander voorbeeld dan:

Zou je als belangenclubje voor transseksuelen moeten samenwerken met de Nederlandse vereniging van Huisvrouwen, omdat toevallig een hoop transseksuelen lid zijn van die vereniging? En omdat die vereniging toevallig 250.000 leden heeft...

Mijn vraag is dan: hoeveel heeft transseksualiteit met huisvrouwen te maken? Ja ok er zijn er een aantal (huisvrouwen en transen) die graag achter de geraniums zitten... :wink:
Ik kan dat melige gevoel voor humor van jou wel waarderen, maar je gaat mij toch niet wijsmaken dat je van zo'n koppeling dezelfde politieke schade verwacht als die met het COC?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie