Misschien een kleine bijdrage van iemand die zelf jaren travestiet is geweest en nu dus post-op trans.
Hier gaan we , zuiver uit eigen ervaring:
1) Waarom val je als travestiet door de mand in het degelijkse leven :
------------------------------------------------------------------------------
1) De meeste redden het niet zonder anti-mannelijke en vrouwelijke hormonen.
Te mannelijke lichaamsvormen en te mannelijk gezicht.
2) De stem is meestal een enorm probleem , niet altijd maar in vele gevallen dus wel
3) De manier van bewegen. Gewoon wandelen, zitten, ........
4) Te lang, te zwaar gebouwd (vooral brede schouders), te grote voeten, te grote handen.
5) In de meeste gevallen gebruikt een travestiet een synthetische pruik en dus geen echt haar.
Geloof me vrij, ik heb mijn Real Life Test gedaan met een synthetische pruik .... je ziet dat altijd, want dat haar hangt en valt niet natuurlijk.
6) In veel gevallen ben je als travestiet nog enorm nerveus en onzeker en dan val je al heel snel op.
Je komt al snel over alsof je iets te verbergen hebt en dan kijken de mensen al snel in je richting.
7) In veel gevallen heeft een man een adamsappel, wat ook niet helpt om als vrouw ingedeeld te worden

Opvallende make-up en gebruik van teveel fondation tijdens de dag.
Dikwijls is dat nodig om de baard te coveren, maar dat valt dus meteen op.
Dat valt nog meer op indien je dat in de zomer bij 30 graden gaat gebruiken, want dat gaat dat blinken en uiteraard zien andere vrouwen meteen dat het niet klopt.
9) Een travestiet gaat vaak heel graag super vrouwelijk gekleed.
Uiteraard kijken mannen dan naar je om ..... je moet dan al redelijk ver staan (als vrouw) om niet zenuwachtig te worden.
II) Tips om aan jezelf te werken :
--------------------------------------
1) Maak gebruik van foto's, je kan er zeer veel van leren
2) Vraag gewoon feedback , in winkels..... aan vrienden, familie .... durf jezelf in vraag stellen.
3) Ga naar travestie optredens/fuiven .... en leer van anderen.
Er is veel mogelijk
III) Mogelijke verbeteringen (waar ik zelf gebruik van heb gemaakt)
-------------------------------------------------------------------------------
DIt is gewoon een overzicht van enkele mogelijkheden hoor .... ieder zijn ding verder.
1) Hormonen. Vrouwelijke en anti-mannelijke
2) Ontharing met de laser en elekrolyse.
Zeker voor het gezicht, maar indien mogelijk laser voor heel het lichaam.
Reden : krijgen van zeer zachte huid , omdat je niet meer hoeft te scheren
3) Operatief verwijderen van de adamsappel (Narcose + Operatie)
4) Eigen haar laten groeien of gebruik maken van een haarstukje + Extentions in echt haar.
5) SRS (Narcose + operatie)
Dat is meer dan de penis verwijderen hoor .... je hele lichaam gaat er vrouwelijker uitzien
6) Borstvergroting (Narcose + Operatie)
7) Regelmatig in het openbaar verschijnen, in die mate dat als je als vrouw gaat stappen je je niet meer de vraag stelt .. tiens ik ben travestiet.
Vrouw is gewoon je 'zijn' en niet een rolleje dat je soms vertolkt.

FFS (Narcose + operatie)
Komt er bij mij nog aan in november.
IV) De ultieme test :
-----------------------
Doe aan internetdating en spreek af met een man, vertel hem niet op voorhand dat je travestiet of trans bent en ga iets eten of drinken met hem.
Je zal snel weten hoe passable je bent.
Als hij je leest, vraag dan gewoon hoe hij het heeft gemerkt aan jou.
Zo .... na al mijn ingrepen en moeite de voorbije jaren .... ben ik al heel erg passable.
Dat neemt niet weg dat ik bij 1 op de 2 dates met mannen vroegtijdig door de mand val.
Het gaat dan niet echt om het uiterlijk meer, maar meer om mijn sociale positie/houding.
Dus na al die moeite en al dat werk ..... is de score bij een direkte confrontatie met een man dus 50% !
En ja ik heb dan nog zeer veel geluk . De natuur is heel erg mild voor mij geweest laat ons maar zeggen.
Enfin ik moet dus nog wel mijn (beperkte) FFS ondergaan.
Het neemt echter niet weg dat het ontzettend, ja zelfs extreem moeilijk is om ons verleden te verbergen.
EN als je het dan toch kan verbergen, dan moet je het toch nog vertellen ..... want als je verder wil als trans met een bepaalde man dan moet je het toch nog altijd zeggen lijkt me.
Wat we dus ook doen of proberen ...... ons verleden als man zal altijd wel zijn plaats blijven opeisen.
Groeten,
Melina