Voor de buitenwereld mogen dit behapbare brokstukken zijn, maar ik denk dat je er hier niet mee wegkomt

Ik bedoel: waar zitten in jouw geval de genetische mannen die wel borsten willen, maar geen SRS willen (zeg maar: hechten aan het behoud van een werkende penis???). Dat zijn geen transseksuelen. Maar ze passen wel (gedeeltelijk) hun lijf aan.
Het is eigenlijk nog gecompliceerder: transgender betekent in feite niets anders dan een genderidentiteit die niet bij het biologische geslacht past. In feite is het daarmee een verzamelnaam voor alle T*-s
Dus eigenlijk heb je TV's en TS-sen als duidelijk te onderscheiden groepen. Bij mensen die een gedeeltelijke aanpassing kiezen, moet je m.i. kijken naar de "motieven". Is het om er beter uit te zien of om een extra erotische zone te creeren, dan gaat het m.i. om vergaande travestie. Ook niks mis mee. En gaat het om een aanpassing die is aangegeven door het gevoel eigenlijk "die dingen te moeten hebben"... praat je m.i. over pre-transseksualiteit.
En dit schrijvende, merk ik hoe ik er genoeg van heb... dat definitiegedoe. Want niet het hokje, maar je uiteindelijke keuze bepaalt of je gelukkig bent. Vraag jezelf niet af wat je bent, maar concentreer je liever op de "wie" vraag. En doe wat je nodig vindt om gelukkig te worden. Stempeltjes plakken en in hokjes indelen doen anderen wel voor je

Liefs - Ilona