Wie se fakk, is dat.......????jenni_b schreef:Uhm... zal ik maar aankomen met een beetje een fout idool: Frau Leni Riefenstahl. Zowel als persoon en als cinematografe een prachtmens
Een vrouwelijk voorbeeld.
Moderator: Moderators
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Waarschijnlijk de allerbeste cinematografe/fotografe die Duitsland ooit heeft voortgebracht. Zo een met een carriere van 1926 t/m 2003. Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films. Meer op http://www.leni-riefenstahl.de/.Mara schreef:Wie se fakk, is dat.......????jenni_b schreef:Uhm... zal ik maar aankomen met een beetje een fout idool: Frau Leni Riefenstahl. Zowel als persoon en als cinematografe een prachtmens
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Dank je, ga er wel wat rondneuzen op haar site, maar nu is er een nieuwe duitse grandioze fotografeuze, haha, je mag 3 keer raden wie het is
www.lurieclub.com
ligt ff eruit maar de gallerijen komen er weer op, heb weer leuke fotos van afgelopen weekend die er hopelijk binnenkort daar worden geplaatst......
www.lurieclub.com
ligt ff eruit maar de gallerijen komen er weer op, heb weer leuke fotos van afgelopen weekend die er hopelijk binnenkort daar worden geplaatst......
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
Inderdaad, en een heel bijzondere vrouw als ik me goed herinner van een interview wat ik gezien heb. Ze was toen al oude, geloof ik.jenni_b schreef:
Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films.
<<groetjes
"Wil je niet anders worden?"
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
"Ik-ik... 't hoeft niet," zei Anders. "Ik wil wel Anders blijven." - Paul Biegel
Toen ze die films maakte was ze nog niet zo oud (33 resp. 36, geboren in 1902). Oud is ze wel geworden aangezien ze op 101-jarige leeftijd in 2003 overleden is. Haar laatste film heeft ze in 2000 gemaakt! Het allermooiste blijf ik haar fotowerk van de Nuba vinden uit de periode '62-'77.Janiek schreef:Inderdaad, en een heel bijzondere vrouw als ik me goed herinner van een interview wat ik gezien heb. Ze was toen al oude, geloof ik.jenni_b schreef:
Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films.
<<groetjes
Vrouwelijk voorbeeld? uit de muziek Tori Amos, Tracy Bonham, Alanis Morisette, Beth Heart, en nog een aantal andere. Uit de politiek, hoe kan het ook anders, Hirsi Ali en niet te vergeten illustere figuren als A. Jacobs, de Freule, F. Katz, H. van Someren-Downer. Ian Fleming creerde de Bond-meisjes, weliswaar niet 100% perfect, maar zeer onafhankelijk, vrij, individualistisch en sportief. Het beste voorbeeld was Domino Vitali uit Thunderball (het boek!) die op een gegeven moment de moord op haar broer wreekt op haar lover Largo en indirect zo 007 redt. Deze dames zijn niet te vergelijken met de Bondmeisjes uit de film die soms maar een bijrolletje kregen. Wie 007 heeft gelezen dondert zo een aantal Roger Moore-films in de vuilnisbak.
liefs, Josette
Los van de lef die dat mens heeft, maar je kiest daar dus wel een vrouw die gebruik maakt van demagogie en volksmennerij om een hele geloofsgroep in een kwaad daglicht te zetten. Dat terwijl haar probleem met de Islam zich feitelijk beperkt tot een groep fundamentalisten. Persoonlijk vind ik dat een hele dubieuze keuze; maar goed ik mag daar natuurlijk niets van zeggen aangezien ik met de belangrijkste cinematografe van het Derde Rijk kwam aanzettenJosette schreef:(...) Uit de politiek, hoe kan het ook anders, Hirsi Ali (...)
- patricia^^
- ff weer wat posten
- Contacteer:
- mireille
- Eredivisie
Mijn voorbeeld is dus zeker niet Ayaan Hirshi Ali
Ik zag ook nog een lijstje muzikale dames voorbij komen, noem ik even Sarah Bettens, An Pierle, Tori Amos, maar ook Tracy Bonham, Courtney Love en Melissa Auf Der Maur.
Ik zag ook nog een lijstje muzikale dames voorbij komen, noem ik even Sarah Bettens, An Pierle, Tori Amos, maar ook Tracy Bonham, Courtney Love en Melissa Auf Der Maur.
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Had ik meer dan tien jaar geleden Dana International gekend was ik misschien eerder aan de hormonen gegaan, veel rolpatronen had ik toen nog niet. Als we het toch over muziek hebben kan ik haar best noemen.
Verder ben ik nu weg van David Bowie, heel vrouwelijk in de jaren zeventig, alhoewel meer androgyn... Een vrouwelijk voorbeeld hoeft tenslotte niet perse een vrouw te zijn.
Veel vrouwen uit de media laten zich maar van één kant zien, en op TV zie je er al heel anders uit dan op TV. Ik kijk vaak naar mensen op straat, in winkels, naar sterke uitstraling. Dat is belangrijker dan dat ze goed op de cover van een modeblad staan.
Hannah, zichzelf...
Verder ben ik nu weg van David Bowie, heel vrouwelijk in de jaren zeventig, alhoewel meer androgyn... Een vrouwelijk voorbeeld hoeft tenslotte niet perse een vrouw te zijn.
Veel vrouwen uit de media laten zich maar van één kant zien, en op TV zie je er al heel anders uit dan op TV. Ik kijk vaak naar mensen op straat, in winkels, naar sterke uitstraling. Dat is belangrijker dan dat ze goed op de cover van een modeblad staan.
Hannah, zichzelf...