Wie se fakk, is dat.......????jenni_b schreef:Uhm... zal ik maar aankomen met een beetje een fout idool: Frau Leni Riefenstahl. Zowel als persoon en als cinematografe een prachtmens

Moderator: Moderators
Waarschijnlijk de allerbeste cinematografe/fotografe die Duitsland ooit heeft voortgebracht. Zo een met een carriere van 1926 t/m 2003. Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films. Meer op http://www.leni-riefenstahl.de/.Mara schreef:Wie se fakk, is dat.......????jenni_b schreef:Uhm... zal ik maar aankomen met een beetje een fout idool: Frau Leni Riefenstahl. Zowel als persoon en als cinematografe een prachtmens
Inderdaad, en een heel bijzondere vrouw als ik me goed herinner van een interview wat ik gezien heb. Ze was toen al oude, geloof ik.jenni_b schreef:
Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films.
Toen ze die films maakte was ze nog niet zo oud (33 resp. 36, geboren in 1902). Oud is ze wel geworden aangezien ze op 101-jarige leeftijd in 2003 overleden is. Haar laatste film heeft ze in 2000 gemaakt! Het allermooiste blijf ik haar fotowerk van de Nuba vinden uit de periode '62-'77.Janiek schreef:Inderdaad, en een heel bijzondere vrouw als ik me goed herinner van een interview wat ik gezien heb. Ze was toen al oude, geloof ik.jenni_b schreef:
Ze heeft een tijdje een foute naam gehad als gevolg van de films "Triumph des Willens" (1935) en "Olympia" (1938); ook al blijven dat artistiek gezien twee hele mooie films.
<<groetjes
Los van de lef die dat mens heeft, maar je kiest daar dus wel een vrouw die gebruik maakt van demagogie en volksmennerij om een hele geloofsgroep in een kwaad daglicht te zetten. Dat terwijl haar probleem met de Islam zich feitelijk beperkt tot een groep fundamentalisten. Persoonlijk vind ik dat een hele dubieuze keuze; maar goed ik mag daar natuurlijk niets van zeggen aangezien ik met de belangrijkste cinematografe van het Derde Rijk kwam aanzettenJosette schreef:(...) Uit de politiek, hoe kan het ook anders, Hirsi Ali (...)