Tijd voor een trans-gender gemeenschap?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

hallo roos,
ik heb gisteren mijn twee artikeltjes op het net gezet in een yahoo-group: http://groups.yahoo.com/group/yemisi-discussiegroep/
als je geen yahoo-account hebt, zal ik je de links toesturen.
groetjes,
yemisi/pompel

(en Ilona, nog bedankt, want moederziel alleen in zo'n yahoo-group, dat is ook niks :smile:
Marcha
dagelijks aanwezig

Bericht door Marcha »

Lieve Ilona,

Hoe krijgen we de T-problematiek op de politieke agenda??

Nou das niet zo moeilijk, een paar weken geleden ben ik uitgenodigd deel te nemen aan een discussieforum met 2e kamerlid Peter van Reewinkel (PVDA).
Het discussiethema ging in grote lijnen over het doorbreken van taboe's in Nederland en welke rol de landelijke, regionale en plaatselijke politiek hierin een rol kon spelen.
Up geen reclame voor mezelf Girl werd hierbij uitgenodigd om een lans te breken voor de T- gemeenschap. Hieraan gekoppeld zat een gezamelijk radio intervieuw waarin het voor mij mogelijk is geweest wederom een groot aantal mensen in te lichten over de diverse zonnige en schaduwzijdes van het T zijn in Nederland.
Dus hoe krijgen we het op de agenda? Door naar buiten te stappen en te laten zien dat we er zijn!! Door de T's een gezicht te geven en een stem om mee te spreken laten we anderen luisteren. Vereiste is wel dat we dan ook iets te zeggen hebben!!

Lieve groetjes,

Marcha
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Op 2002-03-26 14:12, schreef Marcha:
Dus hoe krijgen we het op de agenda? Door naar buiten te stappen en te laten zien dat we er zijn!! Door de T's een gezicht te geven en een stem om mee te spreken laten we anderen luisteren. Vereiste is wel dat we dan ook iets te zeggen hebben!!
Yep... alleen is dat nou net het dubbele Marcha... Bij dat naar buiten stappen streef je juist na om niet als zodanig gezien te worden... Je wilt gewoon als vrouw op gaan in de massa... Maar ik snap wat je bedoelt hoor... en goed gedaan meid :wink:)

Liefs,

Ilona
die ook meestal wel wat te zeggen weet :grin:
Everybody 's free... to feel good :-)
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Marcha en Ilona,
Misschien kunnen we er iets van opsteken hoe ze dat in andere landen voor elkaar hebben gekregen. De VS schijnt een heel levendige t-gemeenschap te hebben (zie ook Arianne van der Ven waar ik in mijn artikel over schrijf). Natuurlijk zijn er grote verschillen tussen hier en daar. Maar de kwesties waar we voor op moeten komen zijn dezelfde denk ik. En het is van belang om duidelijk te maken dat waar T's voor staan niet alleen in hun eigen belang is, maar voor een veel bredere groep van mensen die vast zitten in een keurslijf van vastgeroeste man en vrouw (rollen)patronen.

groetjes,
Pompel/Yemisi
Marcha
dagelijks aanwezig

Bericht door Marcha »

Lieve Ilona,

een massa mensen is dat net zoiets als een heleboel individuen?

Ik wil niet in de massa opgaan, ik wil een individueel mens zijn. ("in ons anderszijn zijn we allen gelijk...")
En gek genoeg lukt me dat redelijk, in sommige gevallen krijg ik de massa zelfs aan het luisteren. Maar ik weet bij jou dat ik preek voor eigen gemeente (een verschijnsel wat hier overigens best vaak voorkomt...) maar hier kunnen we een begin maken om "de massa" te laten luisteren.

Liefs,

Marcha
"mezelf zijn is voor mij al 'anders' genoeg..."
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Roos,
Ben je nog onder de levenden? Laat even iets weten. Ik probeer met mijn yahoo-groepje de ideevorming rond een Nederlandse transgenderbeweging wat op gang te brengen. Voorlopig zie ik nog veel obstakels, maar misschien zit ik uit bio-energetisch perspectief vrij low op dit moment, en zal dat de verklaring daarvan wezen.
Groetjes,
yemisi/pompel
cyber en roos
is nieuw hier

Bericht door cyber en roos »

Hoi,ik ben er weer hoor.
Ik wil eigenleik dit even kwijt.
Ik zou graag zien dat we elkaar eens onder vier of meerdere ogen kunnen spreken,dus in de realiteit.
Dit forum is geweldig,maar een sterkere band opbouwen om zo enige opbouw te krijgen gaat moeilijk via de computer.
Zijn er suggesties?

Veel liefs cyber en roos
Kitty
Moderator Transgenderisme

suggestie

Bericht door Kitty »

Het is inderdaad belangrijk om een sterkere band op te gaan bouwen met elkaar.
Internet is een mooi medium, en we hebben elkaar ook beter door dit medium kunnen vinden .
Maar inderdaad, ik ben ook van mening dat het beter zou zijn als we elkaar in real life konden treffen , want dat is zoveel anders .
En je communiceert dan ook anders, veel directer en met meerdere tegelijk waardoor je uitgebreidere stellingen creeert met z´n allen.
Mischien eens een idee om elkaar eens te gaan leren kennen buiten een avondje T&T om dat niet altijd mogelijk is om te bezoeken omdat het vastgelegde datums zijn, en maar een keer per maand .
Wat mij betreft , Mijn huis staat open voor dit soort dingen, plus My Mind :-)

Kitty
ilona
ForumFan

Re: suggestie

Bericht door ilona »

Kitty schreef:Mischien eens een idee om elkaar eens te gaan leren kennen buiten een avondje T&T om dat niet altijd mogelijk is om te bezoeken omdat het vastgelegde datums zijn, en maar een keer per maand . Wat mij betreft , Mijn huis staat open voor dit soort dingen, plus My Mind :-)
Eén keer per maand Kitty? Per locatie wel ja, maar er zijn nogal wat locaties :D ... Maar ik denk dat een T&T-avondje nou ook net niet de plek is waar je dit soort bijeenkomsten moet houden.
Voor mezelf zie ik T&T avonden als plekken waar je, buiten gezelligheid, vaak ook "verdoolden" tegenkomt die hartstikke knijp zitten met hun gevoelens. Daar richt ik me dan graag op... noem het vraagbakie spelen ;-))

Maar voor een bijeenkomst over dit onderwerp bij jou thuis of elders ben ik wel te porren, hoewel ik natuurlijk hartstikke bang ben van honden :roll:

Liefs,

Ilona
Kitty

Bericht door Kitty »

Hahahaha Ilona ,

Natuurlijk zijn er diverse locatie´s (dat wist ik ook wel :-) ), en daar altijd de dingen bepraten zoals je dat in een groep doet is inderdaad wel eens lastig, en je stelling klopt ook, ben ik het helemaal mee eens.
Daarom ook mijn aanbod :-).

Enne wat Odin betreft :-), Die geef ik vooraf wel een grote kluif bij de slager vandaan zodat ie helemaal in z´n hum is , :lol:
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Kitty schreef:Enne wat Odin betreft :-), Die geef ik vooraf wel een grote kluif bij de slager vandaan zodat ie helemaal in z´n hum is , :lol:
En toch... ehhh just to be sure and safe... ik moet toch nog pensstaafjes, varkensoren en schapenvet kopen... nou is alleen de vraag... zou 'ie dat als afleiding zien en in dank aanvaarden, of vreet 'ie de gulle geefster er bij op... gewoon omdat ze zo lekker ruikt :roll:

Maar serieus... doe eens wat datumvoorstellen als je wilt?

Liefs,

Ilona
Diana
ff weer wat posten
Contacteer:

suggestie

Bericht door Diana »

Leuk idee van Kity. Ook die afleidingsmanouevre voor Odin is handig, blijft alleen nog een probleem... wat doe ik met mijn katten?

Maar alle gekheid op een stokje, als er wat datums bekend zijn en ik kan maar enigzins, kan je op me rekenen.
no-one
dagelijks aanwezig

Bericht door no-one »

hallo
ik moet zeggen het idee om met elkaar eens irl bij elkaar te komen en dingen te bespreken mij inderdaad ook wel aanspreekt ,is net zoals kitty zei met een groepje bij elkaar komen er toch wat makkelijker ideeèn op en je kunt ook gelijk met elkaar de voor en nadelen ervan bespreken .

wat betreft de T&T avonden je zal altijd wel een hoekje kunnen vinden met elkaar waar je rustig met elkaar zou kunnen gaan zitten maar denk zelf ook wel dat ilona en jij kitty in grote lijnen gelijk hebben dat het niet de ideale plek zal zijn ervoor er komen toch altijd wel bekenden langs die even gedag komen zeggen en dergelijke en dan zeg je toch ook niet van we zijn even bezig tenslotte .

persoonlijk heb ik vanwege mijn werk doordeweeks eigenlijk weinig of geen mogelijkheden voor zo`n avondje
(moet tenslotte midden in de nacht mijn bedje alweer uit :( )

maar indien ik zou kunnen zou ik graag van de partij zijn om eens met elkaar de dingen door te nemen .

en wat odin betreft smokkel wel een biefstukje mee van de zaak
of een kluif extra large uiteraard :wink:
Kitty

Bericht door Kitty »

Hoi allemaal,

Ik heb eens zo zitten nadenken over data´s

Lijkt het jullie niet het makkelijkst om daar zondagen voor te gaan plannen.

Dan zijn de meeste altijd vrij, zeg maar, en het andere voordeel is dat het dan ook gratis parkeren is, en dat scheelt ook weer .

Je kan het dan overdag doen en je kan ook op je gemak weer terugkeren naar huis.

Nou, dit was dan even mijn voorstel weer, :-),

Ik hoor van jullie, doeiiii

Kitty
ilona
ForumFan

Bericht door ilona »

Kitty schreef:Lijkt het jullie niet het makkelijkst om daar zondagen voor te gaan plannen. Dan zijn de meeste altijd vrij, zeg maar, en het andere voordeel is dat het dan ook gratis parkeren is, en dat scheelt ook weer .
Optimist... zondag meestal vrij :roll:
Ik zit zelf op zondag altijd muurvast en het kost me al heel wat moeite om één keer per maand een zondagmiddag vrij te maken voor een bijeenkomst van Virgin en de daarbij horende afterparty :lol:
Wat mij betreft komt de zaterdag, overdag of 's avonds, stukken beter uit. Ik weet het... agenda's??? :evil:

Liefs,

Ilona
Plaats reactie