Toegang tot TS forum

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Adriana

Ik zal gelijk navragen wat er mis gegaan is.
Want ik heb geen verzoek van jou gezien.
Alvast namens de organisatie mijn verontschuldigingen.
Cyn.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Naar aanleiding van de bovenstaande posting van Adriana zal ik hier uitleggen hoe in z'n algemeenheid de werkwijze is bij een aanvraag voor het TS-Forum.

- Men vraagt toegang aan tot het TS-Forum.

- Ik krijg daar automatisch een bericht van.

- Ik stuur (in mijn hoedanigheid van Forumwatch) een mail naar de persoon met een verzoek om een motivatie (doorgaans gebeurt dat tussen de 0 en 3 dagen...beetje afhankelijk van mijn tijd).
(n.b. In de lijst met aanvragen staat achter de naam van de persoon een 'button' "Email".
Ik krijg dan niet het mail adres van de persoon te zien, maar kan een mail intikken welke dan verzonden wordt naar het mail adres wat de persoon zelf heeft opgegeven.)

- Wij wachten op een mail met de motivatie die de persoon terugstuurt.

- Deze mail wordt doorgestuurd naar de overige leden van de beoordelingscommissie.

- De leden van de commissie sturen hun beslissing terug naar mij.

- Afhankelijk van de meerderheid van stemmen wordt iemand wel of niet toegelaten.

Hebben wij na ongeveer een maand nog geen antwoord op de vraag om motivatie, verwijder ik de persoon weer uit de lijst met aanvragen (om deze lijst een beetje overzichtelijk te houden).

In de praktijk gebeurt het regelmatig dat we na ons verzoek om een motivatie niets meer horen.
Kortom, ik moet meer namen verwijderen dan ik kan toelaten (of moet afwijzen).

Ik hoop dat onze werkwijze op deze manier een stuk(je) duidelijker is geworden.
Groetjes,

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Ik zal ook mijn (zeer beperkte) rol hierin toelichten:
  • Wanneer iemand zich aanmeldt voor een forum wordt er een e-mail verstuurd naar de Forum administrator; binnen de team is afgesproken dat alle mail naar de Forum naar mij komt
  • Doorgaans probeer ik mijn Org mail account minstens een keer per dag te bekijken maar het kan gebeuren dat door prive omstandigheden een paar dagen overheen gaan; bij het ophalen van de mail van de mailserver bekijkt mijn mailprogramma de e-mails en (doorgaans) stuurt ze automatisch (dus zonder dat ik het zie) deze e-mails door naar Johnn. Het kan dus in het ergste geval betekenen dat hooguit 6 dagen overheen gaan tussen het moment dat iemand zich aanmeldt en Johnn het verzoek ter motivatie stuurt
  • Wanneer Johnn als Forumwatch een e-mail stuurt naar iemand met het verzoek voor motivatie wordt een copie naar mij gestuurd; ook die wordt automatisch door mijn mailprogramma naar Johnn verstuurd
  • Wanneer iemand reageert op een verzoek ter motivatie dmv het "antwoorden" knopje dan komt het ook bij mij terecht en wordt het automatisch doorgestuurd naar alle leden van de commissie; dus net zoals bij het oorspronkelijke aanvraag kan het tot 6 dagen duren voordat de commissie de motivatie krijgt. Als iemand een antwoord stuurt met een andere onderwerp dan de exacte woorden "Toegang tot TS forum" moet ik zelf het e-mail doorsturen en kan dat voor vertraging zorgen. Doorgaans duurt het echter niet meer dan een dag voordat een motivatie wordt doorgestuurd
In het geval van Adriana kan ik het volgende zeggen: ik heb mijn "sentbox" bekeken en een e-mail gevonden dat op 18 januari door Forumwatch naar Adriana is gestuurd met het verzoek om haar reden voor toegang tot het TS forum te motiveren. Noch in mijn sentbox noch in mijn inbox is er een e-mail van Adriana met haar motivatie dus bij mijn weten heeft de commissie haar aanvraag niet in behandeling kunnen nemen omdat ze nooit een motivatie voor haar verzoek tot toegang hebben ontvangen. Als het probleem bij mij ligt en mijn virus scanner of spamfilter ten onrecht haar e-mail heeft geblokkeerd dan mijn verontschuldigingen daarvoor.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Beste Cynthia, John en Lisa,

bedankt voor jullie uitgebreide uitleg en Cynthia excuses hoef je niet temaken omdat er geen reden voor is, en ik weet nu waar de schoen zogezegd wringt,
n.l. het feit dat jullie een e-mail sturen naar het bij het profiel opgegeven e-mail adres, voor nadere motivatie.

Kijk na de aanvraag komt er in de gebruikersgroepen bij transseksualiteit een mededeling dat het lidmaatschap in behandeling is of woorden van gelijke strekking. Ik verwachte dat er intern in de inbox van mij van trav. org. een mededeling zou komen, daar heb ik wel opgelet. Ik heb de afgelopen maand zeker 20 keer ingelogd en gekeken hoe de stand was van de aanvraag voor het TS forum.

Mijn e-mail adres zoals hier een jaar of 4 geleden opgegeven, lees ik eigenlijk zelden omdat dit adres wel een rol speelde in het begin van alles maar tegenwoordig gebruik ik het zelden.

Ik heb het nagekeken en wat John en Lisa stellen is juist, John heeft 3 dagen na mijn aanvraag van de 15 jan. een e-mail gestuurd op de 18de january voor nadere motivatie.

Dus in feite klopt jullie systeem goed, alleen ik verwachte eigenlijk een interne afwikkeling van de aanvraag via mijn inbox hier en had geen idee dat het een externe e-mail zou worden.
Misschien dat een mededeling naar de trav. org. in box verwijzend naar een verzonden e-mail zou kunnen helpen of het daar afhandelen, blijft alles dichtbij in het huis.
Een bericht in de in box zou ik gelijk merken, omdat ik altijd als ik hier ben o.a. inlog speciaal voor eventuele berichten.

Al met al toch goed dat jullie het nu in detail uitgelegd hebben, waar anderen ook iets aan zullen hebben lijkt mij, en van mij kant kan ik verder niets aanvoeren, ben zelfs niet een klein beetje blond :-? :oops:
zucht.............

groetjes, Adriana

John, bedankt voor je nu 2de e-mail vandaag de 18de februari
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Adriana,

Blij dat alles nu duidelijk (en min of meer) opgelost is.
Wat betreft jouw tip om e.e.a. 'intern' (dus via een PB) af te handelen zie ik een nadeel(tje).
Ik zal dit uitleggen.
De manier waarop we nu werken heeft als voordeel dat we zeker zijn met bestaande mail adressen te werken (al zien we die dan niet).
Op deze manier helpt het (een klein beetje) mee om 'fakers' te voorkomen (al is dit natuurlijk ook niet waterdicht).
Wel ben ik door jouw idee op het idee gekomen om via PB een berichtje te sturen waarin men wordt aangegeven op het (opgegeven) mailadres te letten.
Op die manier zou (in mijn ogen) de kans op een 'misser' zoals bij jou gespeeld heeft een stuk(je) kleiner worden.
Dus, dank je wel voor die tip.

Het bericht in de PB box komt er dan zo uit te zien.
Hallo,

Je hebt toegang verzocht tot het TS forum.
Voor de afhandeling van deze aanvraag is er een mail gestuurd naar het mailadres wat jij hebt opgegeven.

Op dit bericht hoef je verder niet te antwoorden, het is slechts een mededeling dat er mail naar jou onderweg is.

Travestie.org.
Groetjes,

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi John,

je voornemen om een berichtje in de PB te plaatsen dat er een e-mail is verstuurd lijkt, me een goede aanvulling in het totaal.

Alles dan resulterend volgens het wel bekende oude spreekwoord ´´met verkrachte eenden` :-? euh nee........ met ´´vereende krachten´´ :D komen we al of niet op het TS forum.

De vorm eend is gestolen van diegene(n) die hier wel eens hebben geschreven verwijzend naar het passabel (een zeldzaamheid) zijn van een TV/TG/TS of wat voor een andere T vorm dan ook, als het loopt en kwaakt als en eend dan is het een :-? ...........vul maar in..

groetjes Adriana
Paula_27
is nieuw hier

Bericht door Paula_27 »

Hallo,

ik hoop ook dat ik snel wordt toegelaten tot dat forum.

Groetjes,

Paula
Nixi O
ff weer wat posten

toelating TS forum

Bericht door Nixi O »

om te beginnen weet ik dus helemaal niet dat ik toestemming dien aan te vragen voor, laat staan dat ik begrijp hoe en waar, is dit evt ook goed?

liefs Nixi O
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Cynthia
Chat Ops

Re: toelating TS forum

Bericht door Cynthia »

Nixi O schreef:om te beginnen weet ik dus helemaal niet dat ik toestemming dien aan te vragen voor, laat staan dat ik begrijp hoe en waar, is dit evt ook goed?
Nee Nixi. Het TS-forum is een besloten forum, en je dient daarvoor in aanmerking te komen om toegelaten te worden. Dit met het doel, om een veilige omgeving te scheppen waar je vrijuit tegen lotgenoten je verhaal kwijt kunt, zonder dat de hele wereld meeleest.
Zo is nu eenmaal de procedure, dus als je daar toegang toe wilt hebben momet je het aanvragen. Net als iedereen.
Cyn.
Nixi O
ff weer wat posten

toegang forum

Bericht door Nixi O »

dank je Cynthia

maar zoals ik net al schreef ''Hoe Dan?''

liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Bij het forum staat "Gesloten groep waarvoor aanmelding vereist is! Aanmelden kan via de optie "gebruikersgroepen" bovenaan op deze pagina.".
Cyn.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Via gebruikersgroepen Nixi:

aanklikken en verzenden met argumentatie

Irene
Kleine stapjes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Bij de groep staat de volgende omschrijving Platform voor transseksualiteit. Dit is een besloten forum. Je moet authorisatie aangevaagd hebben om toegelaten te kunnen worden tot deze groep. Je zal na aanmelding gevraagd worden om te motiveren waarom je lid wilt worden van deze groep.".

Kun je ook zelf lezen toch?
Cyn.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ehm, heb al best een tijd terug tweemaal een verzoek verstuurd om toegang krijgen tot het TS forum...
maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.
Gaat dit wel goed?

groetjes,
Mina
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Mina,

Je hebt op 19 januari een mail gehad met de beslissing op je 1e aanvraag.
En vandaag is de mail naar je toegegaan met de beslissing op je 2e aanvraag.
Groetjes,

Plaats reactie