Je T naam......... Hoe kom je eraan?????

Algemeen

Moderator: Moderators

Martiene
dagelijks aanwezig

Bericht door Martiene »

Mijn naam (Martiene) komt van Martin en dat is mijn 2e naam.

Waarom dan met IE en niet Martine? Nou heel simpel, ik wil toch een beetje bijzonder blijven. :)
Het valt mij trouwens op dat veel T's hun "originele" naam vervormen naar de vrouwelijke naam.

Hoe zou dat toch komen.
Omdat ik wel een vrouw wil zijn, maar het niet wil worden. (©martiene)
liefs.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Hihi ik zou bijna zeggen hoe kom je er af? :wink:
Misschien weten sommigen het nog maar een tijd heb ik narayani geheten.
Vond ik gaaf omdat boedha zijn geliefde zo heette, en ik veel van haar herken in mezelf.
Maar ach...je moet ook een naam hebben wat ten eerste ook goed in de mond ligt....hoevaak ik het niet moest herhalen...hoewa?? narayaa???
Nou ben ik nie het tiepje die zich gouw iets aantrekt van iemand anders , ...maar ik begon er zelf ook al over te struikelen...
Het is dus Anouk geworden...lekker kort, no nonces, hoort gewoon bij mij.
Als het goed is dan komt deze in mijn paspoort....yep :D

anouk
x
Angelique.R
ff weer wat posten

Bericht door Angelique.R »

In mijn jeugdjaren zag ik die 5 films "Angelique" met Michelle Mercier in de hoofdrol. Hebben een zeer grote indruk op me gemaakt, die jonge levenslustige vrouw, ondanks alle verdriet en tegenslagen toch steeds de kracht vinden om door te gaan. Van toen zat ik met die naam in mijn hoofd en is me steeds bijgebleven.
Enkele jaren geleden vond ik de videos in een winkel, mooi als set en natuurlijk gingen ze mee. Kan ze steeds weer opnieuw zien, moet er nog steeds een zakdoekje bijnemen... zo romantisch...
Hoop dus ook ergens in nabije toekomst deze naam op mijn pas te zien. Dat zou mijn happy end zijn
:wink:
groetjes

Angelique
Wheresoever you go
Go with all your Heart
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Als ik mijn naam had gekozen op basis van mijn lievelingskarakter uit film of TV, dan was het waarschijnlijk de volgende geworden:

Afbeelding

"Are you coming, Steed?"

Groetjes,
Lisa :wink:
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Wie is dat Lisa?
liefs, Josette
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Joost toch,

Dit is Diana Rigg (haar echte naam dus) als Emma Peel van de Wrekers (tv-serie eind jaren 60), ken je klassiekers.

Greetz,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Eind jaren zestig keek ik nog geen TV. Ik stak toen net mijn hoofd naar buiten en dacht "is dit het dan?". En een tijdje later in de zandbak: "wat mot ik met dat ding daar beneden?"

Als ik het allemaal over kon doen... tja... :-?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Angelique.R
ff weer wat posten

Bericht door Angelique.R »

Ik had het eigenlijk niet op haar uiterlijk bedoeld, maar toch maar eens een fotootje erbij doen. Wou er wel zo uitzien... :wink:

oeps, doe blijkbaar iets verkeerd... fotootje komt niet. :roll:
sorry, geen fotootje dus...
Wheresoever you go
Go with all your Heart
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

racine schreef:Dit is Diana Rigg (haar echte naam dus) als Emma Peel van de Wrekers (tv-serie eind jaren 60), ken je klassiekers.
Oh ja. :oops: :oops:

En niet te vergeten Tracy in de James Bond-film On Her Majesty's Secret Service. Het Bondmeisje is na 007 en de schurk vaak de belangrijkste personage in zowel de films als de boeken en die zijn zeer te preferen boven de films.

Het beste wat ik daarvan kan herinneren zijn de mooie laarzen die ze altijd droeg.
Laatst gewijzigd door Josette op wo jan 28, 2004 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs, Josette
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hee Joost

Een beetje van de wijs?
Want je schreef :
Het Bondmeisje is na 007 en de schurk vaak de belangrijkste personage in zowel de films als de boeken en de laatste zijn te preferen boven de boeken.
Hieruit maak ik op dat de boeken te prefereren zijn boven de boeken.
Of ben ik gewoon te blond? :lol:
Cyn.
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ja, ik was een beetje van de wijs. :oops: :oops: :roll: Er moet staan dat de boeken te preferen zijn boven de films, dus het ligt niet aan je haarkleur. :P :P :D
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Joanne schreef:Tsja bij mij was het simpel. Ik vond zelf Joanne (op zijn amerikaans uitgesproken dus dzjoën fonetisch gezien :wink: ) een mooie naam, dat was de naam van een vriendin die ik ken.
Ik dacht aanvankelijk dat je Joanne moest uitspreken als djoon totdat Lisa (met een S, niet met een Z :P :P ) met mij over jou, Joanne, had mij. En zij sprak de naam Joanne op z'n Amerikaans uit, dus dzjoën.
liefs, Josette
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa_met_een_S schreef:Als je dat echt wilt weten, dan moet je hier kijken.
Ik heb het gezien en het liedje Say Liza van Liza Minelli gehoord. Compleet met cabaretesk intro. Erg leuk :P :P :P Dank je voor de informatie Lisa
liefs, Josette
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Graag gedaan, Joost,

Maar wanneer kom JIJ met een T-naam? :wink:

Lisa
If all else fails, buy new shoes
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

hoi hoi,

ehm.. mijn naam? sja.. geen diepe achtergrond. Bij namen heb ik meestal associaties van wat voor soort persoonlijkheid erbij past... gewoon een bepaald gevoel.

Binnen die associaties voel ik mezelf als een Marjolein: een lief en aardig meisje, beetje huiselijk tiep, klein beetje verlegen... dat soort kenmerken associeer ik met de naam Marjolein en zo voel ik me ook.

Of de buitenwereld mij ook zo ziet, da's punt twee en dat 'oordeel' laat ik graag aan anderen over :)

Groetjes,

Marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
Plaats reactie