Gast gezocht voor het programma Nachtvluchten
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand die het hele traject achter de rug heeft, geen behoefte heeft om in het nieuws te komen, omdat ze het liefst als gewone vrouw in de wereld staat.
Aan de andere kant vind ik iedere vorm van aandacht voor het T-fenomeen (sorry voor het woord) bijdragen aan de bekendheid bij het grote publiek, maar dan moet het wel integer zijn en geen sensatie. Dus liever geen Michael Jackson op pumps.
Irene
Aan de andere kant vind ik iedere vorm van aandacht voor het T-fenomeen (sorry voor het woord) bijdragen aan de bekendheid bij het grote publiek, maar dan moet het wel integer zijn en geen sensatie. Dus liever geen Michael Jackson op pumps.
Irene
Kleine stapjes
Hoewel ik het niet helemaal met Mila eens ben (tuurlijk zijn er wel mediageile mensen, maar die zijn overal, daar is de T-wereld geen uitzondering op) heb ik nergens zien staan dat het specifiek tegen jou bedoeld was. Daarbij is er al genoeg ruzie op deze site geweest....Frederique_ schreef:Hoi Mila,
Volgens mij zoek je ruzie.
Groetjes,
Frederique
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Het valt mij moeilijk om Mila's opmerkingen serieus te nemen. Ik ken maar één trans die je met wat goede wil mediageil zou kunnen noemen en dat is Kelly. Ik ken een tiental mensen die in de media zijn geweest met zijn/haar verhaal, waarvan twee mensen twee keer. Er zit in die verhalen een duidelijke lijn. Zaken die bij vrijwel elke trans terugkomen. Geen enkele reden voor mij om aan te nemen dat wat ik daar op TV zie niet representatief zou zijn. Ik heb grote waardering voor die mensen en vind het erg vervelend dat die mensen hun goede wil en hun eerlijkheid afgedaan wordt als "exhitionistisch" en als "elk verzoek tot tv/radioprogramma aangrijpende" transen.
Oftewel: als Mila wil dat ik haar verhaal serieus neem dan zou het prettig zijn om naast Kelly nog minstens 2 voorbeelden te horen van transen die, als het over transseksualiteit gaat, altijd in de picture staan. En een duidelijke beschrijving van wat Mila als niet-representatief in die verhalen ziet.
Groetjes,
Frederique
Oftewel: als Mila wil dat ik haar verhaal serieus neem dan zou het prettig zijn om naast Kelly nog minstens 2 voorbeelden te horen van transen die, als het over transseksualiteit gaat, altijd in de picture staan. En een duidelijke beschrijving van wat Mila als niet-representatief in die verhalen ziet.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
in de media komen........
Hoi;Meiden,
Laat het duidelijk zijn,de media schenkt meer aandacht aan transseksualiteit,wat een feit is.....
Ik vind het persoonlijk zeer goed en welkom,zo wordt ons transseksueel zijn vergemakkelijkt.
Ik verklaar me nader.......20-30, jaar geleden waren er ook transen,die zijn er ook geraakt,om vrouw te worden.
Maar die hadden overal meer weerstand ondervonden,omdat ,toen, in de maatschappij niet veel naar buiten kwam , daarover.
Nu in deze tijd is het trans zijn,veel bespreekbaarder geworden en meer aanvaard.
Wat een trans nu kan,of geaccepteerd wordt vandaag,is een groot verschil met vroeger.
Hoe komt dat denk je............
Door transen , die ons voorgegaan zijn en er openlijk voor uitgekomen zijn in de media,kranten,tijdschriften,radio,en tv.
Hoe meer we naar buiten komen,en helpen met programma's te realiseren,(moet wel deftig zijn,en geen verdraaide reportage's)hoe makkelijker en vrijer we ons kunnen bewegen,onder de menigte.
Er moet natuurlijk niet overdreven worden,met reportage's over transen.
Waar ik wel tegen ben,zijn reportage's waar alleen de sensatie telt.
Ook is het hier al aangehaald,dat ook iedere trans,niet met een slank lichaam of uiterlijk is bevoordeligd.
Als trans moet je erdoor,en je tracht voor jezelf ,het beste van te maken.
Deze kunnen ook gelukkig zijn,met hoe het loopt.
De weg is lang,maar de één,doet er langer over dan de ander,met andere woorden,hebben meer tijd ,nodig.........
Wat je ook wel hebt,is als je op tv,geweest bent,dat de kans bestaat,dat je ook op straat,aangeklamt wordt,door voor jouw onbekenden,kan wel leuk zijn,maar op den duur ,toch vervelend........
Hopelijk heb ik hier ook mijn steentje bijgedragen,aan dit item.
Groetjrs,........ferme knuffel............doei.........
Laat het duidelijk zijn,de media schenkt meer aandacht aan transseksualiteit,wat een feit is.....
Ik vind het persoonlijk zeer goed en welkom,zo wordt ons transseksueel zijn vergemakkelijkt.
Ik verklaar me nader.......20-30, jaar geleden waren er ook transen,die zijn er ook geraakt,om vrouw te worden.
Maar die hadden overal meer weerstand ondervonden,omdat ,toen, in de maatschappij niet veel naar buiten kwam , daarover.
Nu in deze tijd is het trans zijn,veel bespreekbaarder geworden en meer aanvaard.
Wat een trans nu kan,of geaccepteerd wordt vandaag,is een groot verschil met vroeger.
Hoe komt dat denk je............
Door transen , die ons voorgegaan zijn en er openlijk voor uitgekomen zijn in de media,kranten,tijdschriften,radio,en tv.
Hoe meer we naar buiten komen,en helpen met programma's te realiseren,(moet wel deftig zijn,en geen verdraaide reportage's)hoe makkelijker en vrijer we ons kunnen bewegen,onder de menigte.
Er moet natuurlijk niet overdreven worden,met reportage's over transen.
Waar ik wel tegen ben,zijn reportage's waar alleen de sensatie telt.
Ook is het hier al aangehaald,dat ook iedere trans,niet met een slank lichaam of uiterlijk is bevoordeligd.
Als trans moet je erdoor,en je tracht voor jezelf ,het beste van te maken.
Deze kunnen ook gelukkig zijn,met hoe het loopt.
De weg is lang,maar de één,doet er langer over dan de ander,met andere woorden,hebben meer tijd ,nodig.........
Wat je ook wel hebt,is als je op tv,geweest bent,dat de kans bestaat,dat je ook op straat,aangeklamt wordt,door voor jouw onbekenden,kan wel leuk zijn,maar op den duur ,toch vervelend........
Hopelijk heb ik hier ook mijn steentje bijgedragen,aan dit item.
Groetjrs,........ferme knuffel............doei.........
De wereld draait door,hopelijk vind ik in de toekomst,een levensgezellin
[quote="Frederique_"]Het valt mij moeilijk om Mila's opmerkingen serieus te nemen. Ik ken maar één trans die je met wat goede wil mediageil zou kunnen noemen en dat is Kelly.
Lieve Dames laten wij als T's voordeel doen met Kelly's beroep als Zeemeermin, en haar contacten met de media.
Zij laat vaak waarschuwingen horen wat je moet doen als er weer een vraag komt over foto's en tv opnames. Dit om te voorkomen dat er iemand op een verkeerde manier in beeld gebracht wordt.
Een discussie is goed maar gooi niet met modder naar elkaar.
Lieve groetjes Bea.
Lieve Dames laten wij als T's voordeel doen met Kelly's beroep als Zeemeermin, en haar contacten met de media.
Zij laat vaak waarschuwingen horen wat je moet doen als er weer een vraag komt over foto's en tv opnames. Dit om te voorkomen dat er iemand op een verkeerde manier in beeld gebracht wordt.
Lieve groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Hoi Frederique,
nou, daar gaan we dan.......het fenomeen TS is heel erg mediageniek, mn vanwege de grote interesse van kijkers, en daardoor de hoge kijkcijfers.
Nou is het zo dat de gemiddelde mediageile TS *denkt* dat ze leuk in beeld gebracht word met haar verhaal, maar niets is minder waar. Het gaat de media helemaal niet om het feit dat de TS een vrouw is, het gaat ze om het feit dat de TS in kwestie (duidelijk) een man is (geweest). Niets meer, en niets minder.
Ik durf inmiddels niet eens meer naar dat soort programma's te kijken, omdat de TS in kwestie al dan niet subtiel als *MAN* afgeschilderd word dmv belichting, cameravoering, regie, etc.
Het laatste programma over TS wat ik indertijd gezien heb, een jaar of 2 geleden, was een docu van Frans Bromet, over een middelbaar echtpaar waarvan de man TS bleek.
Tina, zo heette de TS in kwestie, werd zodanig gefilmd dat haar kalende voorhoofd en haar mannelijke figuur goed in beeld gebracht werden.
Haar mannelijke motoriek werd getoond nadat Frans Bromet Tina vroeg om een trouwfoto te laten zien; Tina stampte wijdbeens, in rok, weg om de gevraagde foto te pakken, en zette de fotolijst met een ferme klap op tafel.
Voorts een kleine rondleiding door het huis van het echtpaar dat inmiddels in aparte slaapkamers sliep. Slaapkamer van de vrouw keurig netjes opgeruimd, bed opgemaakt.
Slaapkamer van Tina: rommelig, onopgemaakt bed.
Impliciete boodschap: hier woont een man. En ik zat met gekromde tenen en vol plaatsvervangende schaamte voor de tv.
Toen de vrouw van Tina met een pijnlijke gezichtsuitdrukking ronduit toegaf uit eenzaamheid bij Tina te blijven......toen werd het me teveel, en heb ik fluks naar een ander net overgeschakeld.
Ongelooflijk, werkelijk ongelooflijk dat er mensen zijn die zich hiervoor lenen, en niet zo ongelooflijk dat er door de media 'misbruik' van gemaakt word. Het scoort *altijd* een TS op tv, liefst met een echtgenote en kinderen.
Een positief voorbeeld: een talkshow van -uitgerekend- de EO. Het viertal transen dat in beeld werd gebracht was duidelijk zeer goed onder handen genomen door een professionele kapper, een stylist(e) en een visagist(e). Smaakvol opgemaakt en gekleed werden ze geinterviewd, oftewel: ze werden niet voor schut gezet, en ze konden zichzelf niet voor schut zetten, dankzij de inspanningen van kapper/styliste/visagiste.
Dit programma zag ik bij iemand bij wie ik toen op visite was, en die dat graag wilde zien. Oh, wat was ik opgelucht dat die transen eens voor de verandering *NIET* voor schut gezet werden op tv.
Maar ja, zo zap je wel eens, en zo kwam ik bij RTL4 of 5, daar wil ik vanaf zijn, bij een nieuwsitem terecht over een TS die ontslagen was omdat.....(weet ik niet meer) maar de TS in kwestie had lang, gitzwart geverfd haar, met een haargrens die zo ongeveer op het achterhoofd begon, enzenz. Ik heb naar adem happend meteen weer weggezapt, omdat het overduidelijk was dat de gemiddelde kijker hapklaar voorgeschoteld word dat de TS in kwestie een onooglijke freak is, en geen wonder dat......
Met als gevolg dat ik de dagen erop van mijn clienten (ik werk in de Thuiszorg) te horen krijg..........heb je dat laatst op tv gezien over.........? Gevolgd door negatief commentaar, voornamelijk op de boodschap dat de TS in kwestie zich als vrouw ziet, MAAR de gemiddelde tv kijker allesbehalve, omdat.........enzenz.
De media TS in kwestie krijgt uiteraard veel bijval uit haar TS(TV) omgeving..........maar op een heel andere manier ziet Jan Publiek het fenomeen TS op tv. Microkosmos versus Macrokosmos.
Kortom: ik kijk niet meer naar dat soort nieuwsitems/docu's. Mocht ik er per ongeluk al zappend in terecht komen, dan zap ik vliegensvlug door.
Groetjes Mila.
nou, daar gaan we dan.......het fenomeen TS is heel erg mediageniek, mn vanwege de grote interesse van kijkers, en daardoor de hoge kijkcijfers.
Nou is het zo dat de gemiddelde mediageile TS *denkt* dat ze leuk in beeld gebracht word met haar verhaal, maar niets is minder waar. Het gaat de media helemaal niet om het feit dat de TS een vrouw is, het gaat ze om het feit dat de TS in kwestie (duidelijk) een man is (geweest). Niets meer, en niets minder.
Ik durf inmiddels niet eens meer naar dat soort programma's te kijken, omdat de TS in kwestie al dan niet subtiel als *MAN* afgeschilderd word dmv belichting, cameravoering, regie, etc.
Het laatste programma over TS wat ik indertijd gezien heb, een jaar of 2 geleden, was een docu van Frans Bromet, over een middelbaar echtpaar waarvan de man TS bleek.
Tina, zo heette de TS in kwestie, werd zodanig gefilmd dat haar kalende voorhoofd en haar mannelijke figuur goed in beeld gebracht werden.
Haar mannelijke motoriek werd getoond nadat Frans Bromet Tina vroeg om een trouwfoto te laten zien; Tina stampte wijdbeens, in rok, weg om de gevraagde foto te pakken, en zette de fotolijst met een ferme klap op tafel.
Voorts een kleine rondleiding door het huis van het echtpaar dat inmiddels in aparte slaapkamers sliep. Slaapkamer van de vrouw keurig netjes opgeruimd, bed opgemaakt.
Slaapkamer van Tina: rommelig, onopgemaakt bed.
Impliciete boodschap: hier woont een man. En ik zat met gekromde tenen en vol plaatsvervangende schaamte voor de tv.
Toen de vrouw van Tina met een pijnlijke gezichtsuitdrukking ronduit toegaf uit eenzaamheid bij Tina te blijven......toen werd het me teveel, en heb ik fluks naar een ander net overgeschakeld.
Ongelooflijk, werkelijk ongelooflijk dat er mensen zijn die zich hiervoor lenen, en niet zo ongelooflijk dat er door de media 'misbruik' van gemaakt word. Het scoort *altijd* een TS op tv, liefst met een echtgenote en kinderen.
Een positief voorbeeld: een talkshow van -uitgerekend- de EO. Het viertal transen dat in beeld werd gebracht was duidelijk zeer goed onder handen genomen door een professionele kapper, een stylist(e) en een visagist(e). Smaakvol opgemaakt en gekleed werden ze geinterviewd, oftewel: ze werden niet voor schut gezet, en ze konden zichzelf niet voor schut zetten, dankzij de inspanningen van kapper/styliste/visagiste.
Dit programma zag ik bij iemand bij wie ik toen op visite was, en die dat graag wilde zien. Oh, wat was ik opgelucht dat die transen eens voor de verandering *NIET* voor schut gezet werden op tv.
Maar ja, zo zap je wel eens, en zo kwam ik bij RTL4 of 5, daar wil ik vanaf zijn, bij een nieuwsitem terecht over een TS die ontslagen was omdat.....(weet ik niet meer) maar de TS in kwestie had lang, gitzwart geverfd haar, met een haargrens die zo ongeveer op het achterhoofd begon, enzenz. Ik heb naar adem happend meteen weer weggezapt, omdat het overduidelijk was dat de gemiddelde kijker hapklaar voorgeschoteld word dat de TS in kwestie een onooglijke freak is, en geen wonder dat......
Met als gevolg dat ik de dagen erop van mijn clienten (ik werk in de Thuiszorg) te horen krijg..........heb je dat laatst op tv gezien over.........? Gevolgd door negatief commentaar, voornamelijk op de boodschap dat de TS in kwestie zich als vrouw ziet, MAAR de gemiddelde tv kijker allesbehalve, omdat.........enzenz.
De media TS in kwestie krijgt uiteraard veel bijval uit haar TS(TV) omgeving..........maar op een heel andere manier ziet Jan Publiek het fenomeen TS op tv. Microkosmos versus Macrokosmos.
Kortom: ik kijk niet meer naar dat soort nieuwsitems/docu's. Mocht ik er per ongeluk al zappend in terecht komen, dan zap ik vliegensvlug door.
Groetjes Mila.
[
Lieve groetjes Bea.[/quote]
sorry Bea, aangezien Kitty nog slaapt doe ik t maar ff
kelly en kitty benne dr 2 dus, heb ook wel eens een
leuke mail wisseling met Kelly gehad trouwens
liefs Nixi
Lieve groetjes Bea.[/quote]
sorry Bea, aangezien Kitty nog slaapt doe ik t maar ff
kelly en kitty benne dr 2 dus, heb ook wel eens een
leuke mail wisseling met Kelly gehad trouwens
liefs Nixi
van mij is er maar een, gelukkig, van jullie ook toch ?
Kitty is de zeemeermin, Kelly is de mediageile doosTV-Bea schreef:Frederique_ schreef:Het valt mij moeilijk om Mila's opmerkingen serieus te nemen. Ik ken maar één trans die je met wat goede wil mediageil zou kunnen noemen en dat is Kelly.
Lieve groetjes Bea.
spamqueen
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Volgens mij haal je Kitty en Kelly door elkaar?TV-Bea schreef:Frederique_ schreef:Het valt mij moeilijk om Mila's opmerkingen serieus te nemen. Ik ken maar één trans die je met wat goede wil mediageil zou kunnen noemen en dat is Kelly.
Lieve groetjes Bea.
Geen kwaad woord over Kitty
Groetjes,
Frederique
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mila,
Ik spaar die programma's tegenwoordig. Heb er dus best wel een serie verzameld. Dat EO-programma was een heel goed programma. Net als "de wandeling" kortgeleden ook. Gewoon, veel respect. De mensen die daar zaten waren ook absoluut niet mediageil...
Ik zou allerlei zekerheden inbouwen als ik als T* mee zou werken aan zo'n programma: nooit life, altijd mijn goedkeuring voor het uitgezonden wordt, vooral geen presentator waar ik zowieso al pukkeltjes van krijg (zoals Frans Bromet), altijd onderdeel van een serie waarbij ik voorgaande afleveringen kan zien om te zien of de stijl ook bij mij past, duidelijke afspraken waar we het wel/niet over gaan hebben en wat we wel/niet gaan filmen en vooral: geen verrassingen...
Groetjes,
Frederique
Ik spaar die programma's tegenwoordig. Heb er dus best wel een serie verzameld. Dat EO-programma was een heel goed programma. Net als "de wandeling" kortgeleden ook. Gewoon, veel respect. De mensen die daar zaten waren ook absoluut niet mediageil...
Ik zou allerlei zekerheden inbouwen als ik als T* mee zou werken aan zo'n programma: nooit life, altijd mijn goedkeuring voor het uitgezonden wordt, vooral geen presentator waar ik zowieso al pukkeltjes van krijg (zoals Frans Bromet), altijd onderdeel van een serie waarbij ik voorgaande afleveringen kan zien om te zien of de stijl ook bij mij past, duidelijke afspraken waar we het wel/niet over gaan hebben en wat we wel/niet gaan filmen en vooral: geen verrassingen...
Groetjes,
Frederique
Persoonlijk vind ik aandacht wel leuk. Ik zoek het ook op, maar steeds vaker weten mensen (fotografen, verslaggevers en zo) mij te vinden. Ja, ik geef wel aan waar je mee moet oppassen als je met media in zee gaat. Ik heb immers al wat keren mijn neus gestoten en nu laatst, bij MBH dus weer. Daar wil men niet dat ik het eindresultaat zie voor het wordt uitgezonden. Dat is waar Mila het ook over had, zodat mogelijk je negatieve kanten belicht worden. Ik blijf erop staan dat ik de eindmontage wil zien, en daar is men niet blij mee. Het zij zo. Zij willen een leuk item, dan moeten zij er maar voor doen ook, toch? Maar ik leer steeds meer om zonder problemen door medialand te zeilen. Om jezelf in te dekken, en weten wat je rechten zijn.TV-Bea schreef: Lieve Dames laten wij als T's voordeel doen met Kelly's beroep als Zeemeermin, en haar contacten met de media.
Waarom vind ik aandacht leuk? Dat zit nu eenmaal in je. Vroeger, toen ik nog als jongen leefde, had ik dat niet, simpelweg omdat mijn lichaam niet het beeld gaf wat ik in werkelijkheid was. Nu ben ik trots op m'n lichaam, en hoewel nog niet helemaal volmaakt durf ik er gerust mee naar buiten te treden. Ik mag dan niet supervrouwelijk zijn omdat ik met dat beeld gewoon mijzelf niet ben, maar ik ben nu gewoon ik. Kitty. Geen poespas eromheen.
Natuurlijk zal je altijd mensen hebben die kritiek hebben. Ook na mijn uitzending van MBH, dat weet ik zeker. Zelfs onder de bezoekers van Trav.org. Dat mag. Ik kan niet naar ieders pijpen dansen. Ik heb mijn best gedaan* en meer kan ik er nu niet van maken.
* En je wilt niet weten onder wat voor omstandigheden de opnames zijn gedaan....
Kitty.
- mireille
- Eredivisie
Voor een zeemeermin is dit natuurlijk ook zeer letterlijk op te vattenKitty Mermaid schreef: Ja, ik geef wel aan waar je mee moet oppassen als je met media in zee gaat
Om het een beetje on topic te houden... ga ik toch weer een beetje negatief doen... of het is een zielig aandoende zware documentaire (wat misschien eerder moet worden gezien als ontmoedigingspropaganda ?) of iets hilarisch zoals Kelly bij Jensen...
Van MBH was ook iets opgenomen bij T&T Nieuwegein, ook nooit meer wat van gehoord ???
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Ik laat niet teveel los voordat je hebt gezien, uiteraard. Het is zeker niet zwaar, mijn genderdysforie komt nauwelijks ter sprake. Niet te vergelijken zoals Jenssen waar je mij dus nooit zal zien. Het is gewoon mooi, emotioneel, en sprookjesachtig.mireille schreef: Om het een beetje on topic te houden... ga ik toch weer een beetje negatief doen... of het is een zielig aandoende zware documentaire (wat misschien eerder moet worden gezien als ontmoedigingspropaganda ?) of iets hilarisch zoals Kelly bij Jensen...
Van MBH was ook iets opgenomen bij T&T Nieuwegein, ook nooit meer wat van gehoord ???
MBH in Nieuwegein zal een deze dagen wel uitgezonden worden. Zie www.manbijthond.nl
Liefs, Kitty.
- Arike
- Eredivisie
- Contacteer:
Ik ben nog altijd heel benieuwd naar de MBH-reportages.
(Maar wel een beetje met angst en beven)
Ik heb net nog even op hun website gekeken. En wat zie ik daar? Een kopje "travestietenliefde" die een verwijzing naar Mariposa blijkt te zijn
M'n vertrouwen in Man Bijt Hond gaat er (zachtjes gezegd) niet op vooruit...
(Maar wel een beetje met angst en beven)
Ik heb net nog even op hun website gekeken. En wat zie ik daar? Een kopje "travestietenliefde" die een verwijzing naar Mariposa blijkt te zijn
M'n vertrouwen in Man Bijt Hond gaat er (zachtjes gezegd) niet op vooruit...
groetjes,
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
"But life is too short
Better listen to yourself"