Tricky question!

Algemeen

Moderator: Moderators

Als je mocht kiezen tussen de volgende twee mogenlijkheden, welke spreekt jou dan het meest aan?

Passabel zijn zonder SRS
16
76%
Niet passabel met SRS
5
24%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

mila schreef: hoewel er natuurlijk tv's bij kunnen zitten die aan 'wishful thinking' doen......toch?
Ja ik had het om die reden eigenlijk in het transgenderforum moeten plaatsen, bedenk ik me nu.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Ja Mina,

Maar voor mij is dat nogal lastig.
Ik ben heel dicht bij passable en SRS (dat is al achter de rug).
Met minder wil ik dus niet tevreden zijn.

Maar de SRS is echt te belangrijk nu ..... want ik wil geen seks meer (ook nooit gewild) op een andere manier.


Groeten,

Melina
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

@*$@ weer zo n poll wat is dat toch?

dit keer antwoord ik niet want de antwoorden zijn weer erg beperkt, hoe kan je nou passabel zijn zonder srs en niet passabel met dat is toch eerder andersom ook al is dat niet een heel grote factor? En volgens jou zijn poezen mannelijk Mina wat probeer je daarmee te compenseren? :roll:

okay vanaf nu kraak ik niet alleen mannen af maar ook transgenders :-)
vind alleen vrouwen nog maar lief!

neem het aub met een korreltje zout anders krijgen we weer een poll en driftig email verkeer

liefs

Dorine
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Dorine schreef:@*$@
hahaha
Dorine schreef: En volgens jou zijn poezen mannelijk Mina wat probeer je daarmee te compenseren? :roll:
Ja dat vond ik ook bedenkelijk van mezelf Dorine, dat was echt nonsense...Maar goed ik vind katten op zich altijd wel iets stoers hebben...ook poezen zijn jagers...maar verder vind ik ze natuurlijk afschuwelijk lief!
Dorine schreef:@*okay vanaf nu kraak ik niet alleen mannen af maar ook transgenders :-)
Ajb zeg, daar is deze poll helemaal niet voor bedoeld, integendeel...hopelijk bevordert het de acceptatie van transgenders een beetje op dit forum.....

en van transgenders op het ts forum natuurlijk :)
(haha ik zit alleen maar te plagen!)

xx
Mina
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mila schreef:Spannend, ik ben erg benieuwd waar de uitslag eindigd, hoewel er natuurlijk tv's bij kunnen zitten die aan 'wishful thinking' doen......toch?
Oh -- was het de bedoeling dat TV's niet mee mogen doen?

Wist ik niet

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

toch maar gekozen en voor optie 2

maar dan ga ik wel als oude heks op de hei wonen, want de wereld is vol met spot

nog meer leuke polls? kom maar !
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Ik koos voor passabel zonder SRS. Reden is de mening van Mila:
Ik zat nl vanaf het allereerste begin niet aan een SRS te denken maar aan gewoon eruit zien als een vrouw - omdat ik me zo van binnen voel, als een vrouw kunnen leven - de kleding kunnen dragen die ik mooi vind - ik had ook graag nog mijn meisjesstem gehad, en mijn haar enz...Wat er tussen mijn benen hangt is volstrekt van ondergeschikt belang.
Bij mij heb ik ook mijn figuur mee (mager en 1m77, 60 kg, maat 38-40, schoenmaat 40,5). Dat maakt het passabel-zijn voor mijzelf eenvoudiger. Een SRS is veel en veel te zwaar. Alleen in uiterste noodzaak, anders niet, gelet op de consequenties die in eerdere draden zijn gepost.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Gelet op de uitslag van deze poll concludeer ik voorzichtig dat FFS eerder in het basispakket thuishoort dan SRS... hehe



:)
Mina
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Kijk, Mina, en juist vanwege dit soort conclusies was ik hier van plan om helemaal niet te stemmen :cry: .
Ik ben pas hier gaan stemmen toen jij de combinatie van uiterlijk + omgeving van elkaar lostrok: ik las de zin die ik daar quootte namelijk als: je kunt ook (deels) psychisch aan jezelf werken om jezelf te identificeren met je uiterlijk.

Overigens vind ik dat zowel FFS als SRS als epilatie als logopedie als hormonen-zonder-SRS als psychische hulp allemaal in het basispakket thuishoort. Niemand heeft er namelijk erom gevraagd om genderdysforisch te zijn. Of, zoals mijn psycholoog zei, "je hebt genoeg geleden". Het lijkt me gewoon heel zuur als geld dan een reden wordt waarom je maar door moet blijven lijden...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Lisa,

<Oh -- was het de bedoeling dat TV's niet mee mogen doen? >

Tjah, zoals we allemaal weten ligt het bij TV's ietsiepietsie anders allemaal he?
Eenduidig voor wat betreft het passabel heteroman zijn in het dagelijks leven, af en toe tv, bij wijze van veiligheidsventiel oid.

Toch iets geheel anders dan ts/tg, als ik me niet vergis, hou me ten goede hoor......

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Mina,

nou, de uitslag van deze poll lijkt me een duidelijke boodschap.....die ik aanhang en uitdraag, ondanks de vele, vele tegengeluiden op dit forum ;-)

Reuze bedankt voor het posten van deze poll,

groetjes Mila.
Gebruikersavatar
MarjoleinJ
dagelijks aanwezig
Berichten: 182
Lid geworden op: di jun 26, 2001 2:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Bericht door MarjoleinJ »

zonder mij uit te spreken voor of tegen de opinie(s) die de laatste tijd op het forum ronddwalen heb ik duidelijk voor (1) gekozen...

M'n penis bepaalt niet wie of wat ik ben. Als ik de kans zou hebben om aan het gewone leven deel te nemen als passabele vrouw heeft dat m'n voorkeur.

In meer dan 90% van de activiteiten waar je als persoon aan deelneemt wordt er niet aan je kruis geroken of daar een penis of 'n vagina zit.

Als je gedrag, je gevoel en je uiterlijk in overeenstemming met elkaar zijn, een eenheid vormen, lijkt me dat veel belangrijker voor een prettig leven.

Belangrijkste is dat je je realiseert dat het een *persoonlijk* iets is - als je gevoel zegt: ik mot die penis kwijt - so be it. Zorg er voor dat je gevoel en uiterlijk in overeenstemming zijn, als je daar de mogelijkheid toe hebt...

groetjes,
marjolein
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Marjolein,

<M'n penis bepaalt niet wie of wat ik ben. Als ik de kans zou hebben om aan het gewone leven deel te nemen als passabele vrouw heeft dat m'n voorkeur.

In meer dan 90% van de activiteiten waar je als persoon aan deelneemt wordt er niet aan je kruis geroken of daar een penis of 'n vagina zit.

Als je gedrag, je gevoel en je uiterlijk in overeenstemming met elkaar zijn, een eenheid vormen, lijkt me dat veel belangrijker voor een prettig leven.>

He-le-maal mee eens, en zo ondervind ik het exact in mijn dagelijks leven.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef:Hoi Lisa,

<Oh -- was het de bedoeling dat TV's niet mee mogen doen? >

Tjah, zoals we allemaal weten ligt het bij TV's ietsiepietsie anders allemaal he?
Eenduidig voor wat betreft het passabel heteroman zijn in het dagelijks leven, af en toe tv, bij wijze van veiligheidsventiel oid.

Toch iets geheel anders dan ts/tg, als ik me niet vergis, hou me ten goede hoor......

Mila.
Valt dit nou ook onder "Mannen afzeiken?"

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mina schreef :

Gelet op de uitslag van deze poll concludeer ik voorzichtig dat FFS eerder in het basispakket thuishoort dan SRS... hehe


Toch voorzichtig mee zijn.
Ik denk eerder dat het toch best allemaal in het pakket zit.
Je gaat dat immers in fases beleven.
Ook je 'vrouwelijke' gevoelens ontwikkelen zich verder in fases onder invloed van het oestrogeen.

De enige echt goede optie blijft voor mij : Passable vrouw in zijn totaliteit en dat zowel met als zonder kleding !
Wat dus echt enorm moeilijk is om te realiseren.

Ik begrijp best dat het anders ligt voor a-seksuelen en homoseksuelen, maar als hetero-seksuele vrouw heb je eigenlijk geen keuze.
Een vrouw zonder vagina is eigenlijk geen 'echte vrouw', toch niet voor iemand die echt wil leven als 'heteroseksuele' vrouw.

Dat wil niet zeggen dat ik de stelling hier niet snap hoor.
Kunnen rondlopen en me kunnen tonen als vrouw kwam voor mij ook op de eerste plaats.
De seksuele behoefte en de noodzaak aan een vagina is pas later in het proces een 'dringende zaak' geworden, net zoals dus nu mijn FFS een dringende zaak is geworden.
Het werkt ergens met fases/ettapes .... en telkens je genezen bent van de vorige stap begin je terug met volle moed aan de volgende stap.

Al ben ik het nu wel een beetje beu aan het worden.
3 jaar voor het ontharen van heel het lichaam en het gezicht.
Dan nog een SRS en een borstvergroting lichamelijk en emotioneel moeten verwerken .... en nu dan in juni nog de laatste : de FFS.
Neem daar nog het geloop naar het genderteam, het geloop voor de papieren (naam en geslacht wijzigen), de outing, de invloed van de hormonen en een Full-time job bij ......
Wat als travestie is begonnen, is dus uiteindelijk een heel lange rais geworden naar een plaats in de maatschappij als (trans-)vrouw.

In feite zit het dus best allemaal in het pakket .... tenzij je echt overtuigd enkel homoseksuele contacten wil.

Groeten,

Melina
Plaats reactie