Hoe zag je er uit voor je transitie?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi iedereen,

Passabel zijn, tsja voor de een ben je het wel, voor de ander niet.

Ga nu effe vanuit mezelf te rade, ik heb van die momenten dat ik me goed voel en blijkbaar ben ik dan passabel (zonder enig hormoongebruik, operaties en met haarwerk), maar op momenten dat ik onzeker ben valt mijn passabiliteit ook erg terug, schijnbaar gaat dit toch met elkaar samen.

Ben laatst verhuist naar een galerijflat, en ging met een goede vriendin net de deur uit, kwam de nieuwe buurvrouw voorbij, vroeg ze opeens aan mijn vriendin, woont die jongen al hiernaast, waarop mijn vriendin haar vertelde: Ja, en naar mij wees.
Ohh, riep de buurvrouw, ik dacht dat er een jongen kwam te wonen.
Ze had het pas door toen ik haar iets vertelde, dus mijn stem is nog niet oke.

Oke, laatst met vriendin naar bospop geweest, was echt super daar, maar wel de nodige onderzoekende blikken gehad, glimlachje terug doet dan wonderen en de meeste mensen schenken echt niet veel aandacht aan je hoor, denk dat ik meer opval doordat ik mijn baardschaduw nog moet camoufleren, goh wat haat ik dat.

Heel soms vang ik het nog wel op hoor, vragen de mensen het zich onderling af, " Volgens mij is dat een man, travestiet ????"
Geeft aan dat ze zich niet helemaal zeker zijn, maar na goed kijken zullen ze het dan heus zien.

En trouwens, waarom kijken ze, zien ze echt een man, of zien ze een opvallende vrouw????
Kijk trouwens eens goed rond in de supermarkt bijvoorbeeld, kijk hoe de vrouwen er daar uitzien en bijlopen, zitten er genoeg bij met een mannelijke trekjes hoor.

Denk dat het belangrijkste is dat je je gelukkig voelt met wie je bent, als je dat uitstraalt ben je volgens mij al een heel eind, en dan gaan de mensen jou zien als de persoon die je bent.

groetjes Bibi
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Kortom: Vicky is de enige persoon die er buitengewoon goed en zeer vrouwelijk uitziet, maar geen 'ik ben totaal onzichtbaar als ts niemand heeft het door' ronkende verhalen post(te) waarbij dan het tegendeel bleek bij het zien van haar foto.
Integendeel, ondanks dat Vicky er op die foto fantastisch uitziet etc, zegt ze gewoon dat sommige mensen het wel door hebben in de 2e/3e/4e instantie.
Als afsluiter, hopelijk.

Mila.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

mila schreef:Kortom: Vicky is de enige persoon die er buitengewoon goed en zeer vrouwelijk uitziet, maar geen 'ik ben totaal onzichtbaar als ts niemand heeft het door' ronkende verhalen post(te) waarbij dan het tegendeel bleek bij het zien van haar foto.
Integendeel, ondanks dat Vicky er op die foto fantastisch uitziet etc, zegt ze gewoon dat sommige mensen het wel door hebben in de 2e/3e/4e instantie.
Als afsluiter, hopelijk.

Mila.
Ik heb dat nog niet meegemaakt... of mensen hebben het niet gezegd. Maar ik zie die dingen vaak wel. Misschien dat vast wel een keer iemand het door heeft gehad ofzo... maar diegene heeft dan zijn of haar verbazing toch wel goed weten te verbergen.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<zegt ze gewoon dat sommige mensen het wel door hebben in de 2e/3e/4e instantie>

En dat het haar niets kan schelen dus. Dat kan ik me wel voorstellen als je er echt heel vrouwelijk uitziet enzo.
Who cares dat iemand een (post op) TS is dan?

Mila.
Guest
ForumFan
Berichten: 251
Lid geworden op: di jan 16, 2007 12:27
Locatie: antarctica

Bericht door Guest »

mila schreef:<zegt ze gewoon dat sommige mensen het wel door hebben in de 2e/3e/4e instantie>

En dat het haar niets kan schelen dus. Dat kan ik me wel voorstellen als je er echt heel vrouwelijk uitziet enzo.
Who cares dat iemand een (post op) TS is dan?

Mila.
Dat is ook wel mijn ervaring bij mijn bijbaantje of van de vereniging. Van de mensen die het weten maakt het niemand iets uit. Ze zeggen dat ze mij heel gewoon vinden, "gewoon een leuke meid net als andere meiden zonder 'kelly'-gedoe."
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Niks mis mee. Ze staan erop. En je bent een heel leuk mens aan het worden, Yildiz. Je bent goed bezig.

By the way: hoe is het met de liefde?
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Ik blijf kruisjes zien. Ik denk dat het via google album niet helemaal goed gaat. Ik heb ze nu dan op de flickr site gezet.


Afbeelding Afbeelding


mei 2003 >>>>>>>>>>>>> Augustus 2007
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mooie foto's!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Oh mijn god...mensen kunnen er echt anders uitzien na een aantal jaar....

Als ik ooit door het VU groen licht krijg voor de hormonen - wat onwaarschijnlijk is omdat ik geen TS ben - vraag ik me af ik hoe ik er uitzie :)

Vincent
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Vincent,

De VU is bezig met een onderzoek naar transgenders. Misschien kun je meedoen, al was het alleen al om aan te geven dat er onder anderen-dan-transseksuelen wel degelijk behoefte bestaat aan medische begeleiding.

En verder is er ook leven buiten de VU: als je meer info wilt, stuur me dan een e-mail of een PB (zie knopjes hieronder).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Wat zie jij er goed uit, Yildiz! Petje af meis :P :)
liefs, Josette
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Coco schreef:Niks mis mee. Ze staan erop. En je bent een heel leuk mens aan het worden, Yildiz. Je bent goed bezig.

By the way: hoe is het met de liefde?
Het gaat heel goed, Coco.
Dit zijn de vruchten van onze liefde,

Afbeelding Afbeelding

We wonen nu met vier meiden in een huis.
Groetjes,
Yildiz
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

Kijk, dat hoor ik maar graag. Eindelijk eens een LEUK bericht hier op org. Toppie, meid. Ik hoop dat het zo blijft voor je.

8)
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Yildiz,

Proficiat met je afgelegde weg , als vrouw ..... het ziet er inderdaad heel goed uit.

En proficiat ook met die lieve schattige wollige katjes.
Dat is toch zo mooi en lief hé......

Groetjes,

Melina
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Dank je wel Melina en Coco en de andere voor jullie lieve woorden.
Over hoe het met ons gaat heeft mijn lief het een en ander op haar profiel geschreven.

http://www.travestie.org/html/profielen ... hp?id=3982

Groetjes,
Yildiz
Plaats reactie