Irene schreef:
Ik denk helemaal niet in die termen, dat maakt het leven een stuk makkelijker. Ik heb wel eens iemand hier horen beweren dat ze geen travestieverleden had gehad. Ik probeer me dat dan voor te stellen, maar dat lukt dan gewoon echt niet. Hoe kan iemand op maandag gewoon 100% man zijn en dinsdag ochtend denken laat ik de VU is gaan bellen. Dat wil er bij mij gewoon niet in. Ik zal het wel verkeerd zien, maar heb tot dusver nog nooit iemand dat helder uiteen zien zetten.
Dat 100% man dat is iets wat jij invult. Een (in de kast) trans kan namelijk best zichzelf 0% man voelen in 100% mannenkleding. Kleding maakt niet de man, noch de vrouw. Een pre op trans van wie het geaccepteerd wordt dat ze hele dagen in een jurk loopt, wil ook nog steeds eens srs, ook al vindt iedereen haar al lang vrouw. Dat kan en zal allemaal best vervelend zijn voor iemand die geen hokjes wil, maar het is nou eenmaal wel zo.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
In mijn geval: ik heb me altijd 100% man gevonden, tot ik er op een dag achterkwam dat ik ook een vrouwelijke kant had. Vanaf dat moment heb ik me als TG benoemd, immers: ik was op zoek naar een definitieve vorm waarin ik ook die vrouwelijke kant haar plek kon geven. Ik heb dus nooit iets gehad van "laat me nu een middag vrouw zijn en daarna kan ik er als man rustig een halve week tot een week weer tegenaan", zoals ik sommige TV's wel eens heb horen zeggen.
Als je strikt kijkt naar mijn kleedgedrag dan is het wel een paar jaar zo geweest dat ik me alleen 's avonds en in het weekeind (meer) vrouwelijk(er) kleedde en niet zo naar het werk ging. Als je dat TV noemt dan heb ik een TV-periode van 3 jaar gehad. Maar ik heb dat zelf nooit zo gezien omdat ik in mijn gevoel gewoon ook die vrouwelijke kant (permanent) had.
Morbide schreef:
Dat 100% man dat is iets wat jij invult. Een (in de kast) trans kan namelijk best zichzelf 0% man voelen in 100% mannenkleding. Kleding maakt niet de man, noch de vrouw. Een pre op trans van wie het geaccepteerd wordt dat ze hele dagen in een jurk loopt, wil ook nog steeds eens srs, ook al vindt iedereen haar al lang vrouw. Dat kan en zal allemaal best vervelend zijn voor iemand die geen hokjes wil, maar het is nou eenmaal wel zo.
Als je je 100% vrouw voelt, wil je dat ook uiten lijkt mij.
Frederique_ schreef:Soms durf je (nog) niet...
...en dat is helemaal geen schande...
Het is wel een heel ander onderwerp.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Joanie schreef:
Als je je 100% vrouw voelt, wil je dat ook uiten lijkt mij.
Jezelf 100% vrouw voelen valt niet mee. Hoe goed het ook gaat, het is wachten op iemand die zo "vriendelijk"is om je even te herinneren aan het verleden.
Enneh, lachen op foto's wordt zwaar overgewaardeerd.
Een (in de kast) trans kan namelijk best zichzelf 0% man voelen in 100% mannenkleding
Ja dat weet ik en inderdaad is mijn stelling van 0 tot 100 binnen een dag mijn invulling, maar kun je ook uitleggen waar mijn gedachtengang scheef gaat?
Inderdaad Morbide maar ik heb er geen bezwaar tegen. Integendeel, leuk om te lezen dat ik niet alleen met hetzelfde "probleem" rondloop.
In mijn eigen omgeving heb ik dit aan de lijve ondervonden. Ben kameraad met iemand die, toen ik uit de kast kwam, zelf bekende dat hij tv is. Vanaf zijn jeugd is hij er al bewust van. Toch hebben we heftige discussies en zelfs een verwijdering van zijn kant gehad omdat hij er totaal anders tegenover staat dan ik. Ik wil graag regelmatig oftewel dagelijks indien mogelijk rondlopen als vrouw. Hij dus niet. Zelf zegt hij: Als ik mij vrouwelijk voel dan neem ik de gelegenheid mij om te kleden maar voel ik mij mannelijk dan kan ik zo omkleden en ben weer een man. Heb dit gevoelsmatig bij hem ervaren en inderdaad zo is hij. Ook werd er direct gerefereerd aan transseksualiteit en "eisten" ze bijna dat ik dat moest zijn
With Love and Lightness.
"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Irene schreef:
Ja dat weet ik en inderdaad is mijn stelling van 0 tot 100 binnen een dag mijn invulling, maar kun je ook uitleggen waar mijn gedachtengang scheef gaat?
Nee, want ik redeneer niet vanuit jouw gedachtengang.