op zoek naar een goede chirurg

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Tja, in België is het helemaal raar. Ga je naar een grote sportzaak, hebben ze wel herenschoenen t/m maat 47/48, een enkel model zelfs 50, maar damesschoenen houden allemaal standaard op bij 42, ook van bv nike waarvan ze wel grotere maten maken.

In Rotterdam, op Binnenweg 14 zit Caland/Schoen
http://www.calandschoen.nl/user/home.php

Ook voor de wat gewonere schoen met grote maat, op loopafstand (10minuten) van Silhouette.

Maar we dwalen behoorlijk af van ons onderwerp.......
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Tja, grote voeten komen wel vaker voor bij vrouwen hoor. Ik ken twee vrouwen met maat 43! Die hebben ook behoorlijk problemen met schoenen kopen. Het is jammer dat de Nederlandse schoenwinkels niet net als bv. Duitse schoenenwinkels wat grotere damenschoenen verkopen. Zelf heb ik maat 42, waar ik heel erg gelukkig mee ben (ze hadden ook best kleiner gemogen, maja). Grappig genoeg zijn deze bij de uitverkoop altijd het eerste weg.

Het is overigens wèl mogelijk je voeten aan te passen, ook in Nederland. Zo kunnen je tenen worden ingekort en ook eventueele uitsteeksels kunnen worden verwijderd. Je kunt hier volgensmij hooguit 1 à 2 maten winst mee halen, maar toch. De revalidatie tijd is enorm dus de vraag is of je dat er voor over moet hebben.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

In Duitsland is het ook vaak maar tot maat 43. Ik ben recent bij Caland geweest ivm uitverkoop, toch een paar leuke schoenen maat 44 voor 50 euro gekocht. Ze gaan trouwens ook een winkel openen in Amsterdam, op de Bilderdijkstraat 66. Volgens de website gaan ze tot beste grote maten voor damesschoenen, maar in de winkel heb ik op het eerste gezicht niet groter gezien dan maat 44. Maar heb dan ook niet alle tijd genomen om te kijken. Tot maat 44 hadden ze wel heel veel keus, zelfs in opruiming.
Lisa
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00
Locatie: Zeist

Bericht door Lisa »

Met mijn lengte (2.06) en mijn schoenmaat (46) heb ik er ook weleens bij stil gestaan, moet ik er iets aan doen of niet?

Vrij snel kwam ik er voor mijzelf achter dat als ik iets zou laten doen aan mijn lichaam, voeten/lengte dus, ik er waarschijnlijk heel raar uit ga zien gewoon weg omdat mijn lichaam nu in proportie is en als ik aan dat soort dingen laat sleutelen ik bijvoorbeeld een enorm lang bovenlichaam heb met korte beentjes. (om maar wat te noemen)

Dat zou het uiteindelijk resultaat ook niet veel goeds doen. :wink:
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lisa,
er wordt heel makkelijk geschreven over de mogelijkheid van zo'n operatie, maar ik heb nog van niemand persoonlijk gehoord die het heeft laten doen. Ik denk ook dat er echt wel risico's aan vast zitten. Is bij elke operatie al, maar er moeten 10 tenen even lang worden ingekort, ze moeten allemaal goed genezen (het zijn 10 wonden, dus 10x kans op problemen). Ik vermoed dat er zelfs een klein risico is dat je niet meer gewoon kunt lopen. Ook zul je een redelijke revalidatietijd hebben na zo'n operatie, weer leren lopen. Opnieuw je evenwicht vinden. Het wordt zo makkelijk genoemd zo'n operatie, maar wat er bij komt kijken daar wordt voor het gemak niet bij stil gestaan. En ik vraag me werkelijk af of het in Nederland ook al echt bij iemand gedaan is. Dan in ieder geval op eigen kosten, want dit wordt (zeker nu) echt niet vergoed, tenzij je een dure aanvullende verzekering hebt misschien.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

ik heb me ooit een teen gebroken toen ik mun broer uit woede in de kont had getrapt en ik moet zeggen, dat het meeviel tot het genezen was....duurde nie langer dan drie wekjes, alleen de erste week was het un beetje moeilijk lopen en deed pijn :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Lisa
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00
Locatie: Zeist

Bericht door Lisa »

Nannette schreef:Lisa,
er wordt heel makkelijk geschreven over de mogelijkheid van zo'n operatie, maar ik heb nog van niemand persoonlijk gehoord die het heeft laten doen. Ik denk ook dat er echt wel risico's aan vast zitten.
Uiteraard!
Ik heb alleen de cosmetische kant genoemd maar de risico's zijn inderdaad erg groot en in Nederland word dit niet gedaan.
Maar je mag er natuurlijk wel over denken / dromen soms, ik denk echter dat de risico's en revalidatie tijd inderdaad te hoge kosten zijn voor het uiteindelijk resultaat, en buiten dat lijkt mij een operatie wel genoeg.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lisa, het zijn de dromen die je mag blijven houden, ik zou ook liever 42 dan 44 als schoenmaat hebben. Maar er zijn gelukkig wel schoenen te vinden, je moet alleen weten waar, en als het even kan als ze in opruiming zijn of afgeprijsd.
En ja, 1 operatie is mij niet gelukt helaas, 2x neus, 2x linkerborst, SRS, 2 correcties vagina....En wat nog volgt ? Ik heb een galsteen, hoop alleen dat ik geen last van krijg, en je weet toch nooit wat er allemaal nog gebeurd in de toekomst, en ik wil het ook niet weten.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik zou ook liever schoenmaat 40 als net-iets-meer-dan-46 hebben. Maar ja, vermoedelijk zou ik dan voor- of achterover vallen :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00
Locatie: Zeist

Bericht door Lisa »

Frederique_ schreef:Ik zou ook liever schoenmaat 40 als net-iets-meer-dan-46 hebben. Maar ja, vermoedelijk zou ik dan voor- of achterover vallen :wink:

Groetjes,

Frederique
Net wat je zegt!
Ach het blijft een kwestie van er maar gewoon maar vrede mee krijgen, in ieder geval voor mij, niks mis met een lange dame zijn je hebt tenslotte ook kleine mannen!
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik liep vorige week in Antwerpen en toen liep er mij ook een vrouw voorbij die nog wat langer was dan ik ben , en ik ben 1,86, zal wel tegen de 1,90 geweest zijn.
Plaats reactie