Hee Jeanet,
Dank je
En even terug on topic inderdaad: ik hoor dat het de queens niet goed gaat tegenwoordig. En als ze gaan bijklussen als shemale, merken ze dat het in die branche nog minder is. Niet alleen is er weinig werk, maar illegaal in Nederland zijn houdt veel deuren gesloten. En ik begrijp dat de wetgeving wat dat betreft alleen maar strenger wordt. Ook werkgevers worden "binnenkort aangepakt". En het volstaat dat Jan-Peter zoiets zegt, en niemand durft nog. Bang voor een jochie met curieus geknipt haar.
De mensen waar ik mee praat, worden door de politie met rust gelaten, omdat zij niet tot een of andere groep behoren die overlast veroorzaakt. Alleen een woning vinden gaat op dit moment moeilijk. Als je dan doorvraagt, hoor je in de verhalen steeds dezelfde pijnpunten: zelfstandig wonen kan niet zonder verblijfsvergunning, en werk vinden ook niet, en de verblijfsvergunning krijgen ze pas als ze werk of een zaak hebben en bovendien kunnen aantonen dat ze meer aan de Nederlandse samenleving toevoegen dan het invullen van "een baantje".
Dat ze hun transitie zelf moeten betalen, daar zitten ze niet mee. Ze willen ook werken, maar niemand mag ze aannemen. Dus een eigen zaak is de enige uitweg uit de vicieuze cirkel. Maar dan begint het echte leven natuurlijk: marktonderzoek, competitive positioning, business plan, financiering, en blijven leren van de markt. En de meeste hebben geen MBA...
Daarom vroeg ik mij af of er ergens een hulpdienst of loket of instantie is die daarbij helpt, en niet meteen om papieren of up front cash vraagt. Het schijnt dat de sexindustrie vol banen zit die niet openlijk aangeboden mogen worden, en binnen een jaar zoekt de hele Amsterdamse horeca weer wanhopig naar acts, personeel, live music, en overig entertainment.
Het zou wel leuk zijn als die zussen er voor één keer op tijd bij zijn,
Isabelle
Get over it.