Homo-modeshow verstoord

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Joyy schreef:
Joyy schreef:t
ach boeie, ik ben op vakantie, veel plezier allen :wink:
hopelijk krijg je weer toegang aan de nederlandse grens en nemen ze je paspoort niet in.
zulke rascistische opmerkingen die jij plaatst op een openbaar forum, te erg voor woorden ;-)

fijne vakantie!
nepvrouw als geuzennaam
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Joyy schreef:
Joyy schreef:gewoon door blijven zeuren als een stel kinderen

slotje wat mij betreft
ach boeie, ik ben op vakantie, veel plezier allen :wink:
Joy, ik wens je een hele prettige vakantie toe.

Yip
Yil
Eredivisie
Berichten: 566
Lid geworden op: ma dec 03, 2001 1:00
Contacteer:

Bericht door Yil »

Joyy schreef:
ach boeie, ik ben op vakantie, veel plezier allen :wink:
Joyy, ik wens je een fijne vakantie...

Yildiz
Saartje
Eredivisie
Berichten: 707
Lid geworden op: zo mei 04, 2008 12:44
Locatie: Amsterdam

Bericht door Saartje »

Joyy schreef:
Joyy schreef:gewoon door blijven zeuren als een stel kinderen

slotje wat mij betreft
ach boeie, ik ben op vakantie, veel plezier allen :wink:
Jij ook veel plezier en vooral zon gewenst. 8)
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:overigens Johnn......ik vond die jodenmop 'verteld door een joods persoon' ongelooflijk bot, smakeloos en dom. alsmede saartjes opmerking dat duitsers 'ons gezeik over de bezetting zat zijn' en dat tijdens de nationale dodenherdenking.
ik blijf er bij: zolang er nog holocaust survivors in leven zijn, waar ter wereld dan ook, is het nog niet zo lang geleden.
Persoonlijk vond ik die mop ook niet de schoonheidsprijs verdienen mede gelet op de dag.
Wat ik (denk ik) wel begrijp daarin is het punt watgeprobeerd werd te maken, nl dat 'anderen' vaak iets menen te moeten vinden van iets terwijl de betrokkene(n) dit niet als zodanig ervaren.

Wat betreft de opmerking van Saartje..ook die kan ik wel plaatsen.
Zelf heb ik ook wel een beetje genoeg van het 'gezeik' over de duitsers.
De meesten die er nu zijn, zijn net als de meesten van 'ons' van NA de oorlog....hebben het dus niet meegemaakt en nog minder 'schuld' aan.
Wat er tijdens de oorlog is gebeurd mogen we nooit vergeten en moeten we ook zeker blijven her- en gedenken.
En net zo goed als we de verhalen van de overlevenden goed moeten aanhoren moeten we (denk ik) ook zeker de nog in leven zijnde misdadigers van toen (voor zover niet al gebeurd) berechten en veroordelen.
Maar we moeten wel eens ophouden met de gedachte dat vaders of zelfs opa's van mensen dingen verkeerd hebben gedaan en dat de huidige generatie/mensen daar DUS schuld aan hebben en 'gestraft voor moeten worden.
Als ik dit verkeerd zie, dan kunnen wij namelijk zelf ook wel stil in een hoekje gaan zitten want 'onze' voorouders waren ook niet altijd lieverdjes 'in den vreemde'.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:wat mij ook mateloos verbaast is dat *ik* voor rascist uitgemaakt omdat ik het rascistische gedrag van maroks bespreek, want dat is het.

de enige die zich in deze draad werkelijk rascistisch uitliet was Joyy met haar opmerkingen 'paspoort innemen en het land uit'. net als de duitse joden in nazi duitsland indertijd......
dat je excessen bespreekt is prima, echter jouw toon is van een gehalte dat er geen enkele maroc deugt wegens het gedrag van een deel van die groep.
Wat joyy schreef was dat degenen die zich met dergelijk praktijken inliet het paspoort kan/mag/moet worden ingenomen en het land uit......niet de gehele groep.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<'onze' voorouders waren ook niet altijd lieverdjes 'in den vreemde'.>

bedoel je daarmee de kolonieën? guess what? de Antillen *willen* niet eens onafhankelijkheid. en beslist niet onterecht.
nederlanders hebben zich idd niet zo fraai gedragen in Indonesie, maar ze verbleken totaal bij het nieuwe bewind onder sukarno en suharto enz. corruptie, onderdrukking, papua nieuw guinea en oost timor bezetten en annexeren. en die beschuldigden nederland van onderdrukking.......de pot verwijt de ketel.
en voor wat betreft suriname: het waren ghanese, dus zwarte stamhoofden die hun gevangenen van stammenoorlogen verkochten als slaven aan nederlandse handelaren.
met suriname is het ook niet zo goed afgelopen na de onafhankelijkheid, maar dat weten we allemaal.
nederland heeft in de 19e eeuw trouwens als enig moederland in nederlandsch indie een wet in het leven geroepen die half bloeden erkende als behorend tot een wettige tussencategorie teweten euraziaten/indo europeanen. zoiets hebben frankrijk en engeland nooit gedaan, en met name in india waren halfbloeden nog minder dan paria's.
nederland heeft ook voor onderwijs, medische zorg enz gezorgd in de kolonieen.
al met al schaam ik me in die zin niet om nederlands te zijn, dus ik vind dat geen geldig argument, over in een hoekje te gaan zitten schamen over je voorouders.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<Wat joyy schreef was dat degenen die zich met dergelijk praktijken inliet het paspoort kan/mag/moet worden ingenomen en het land uit>

ja, kijk, en dat vind ik nou dom rascistich gel*l ala wilders en verdonk. kan niet eens, ze zijn hier geboren dus technisch gezien nederlanders.

zou je trouwens kunnen quoten waarin ik dan schrijf dat het hele zootje maar over de grens gezet moet worden en hun paspoorten ingenomen? daar hoor ik je namelijk niet meer over.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<Persoonlijk vond ik die mop ook niet de schoonheidsprijs verdienen mede gelet op de dag.
Wat ik (denk ik) wel begrijp daarin is het punt watgeprobeerd werd te maken, nl dat 'anderen' vaak iets menen te moeten vinden van iets terwijl de betrokkene(n) dit niet als zodanig ervaren.>

met mijn achtergrond vind ik als betrokkene iets dergelijks lezen tijdens de nationale dodenherdenking wel degelijk grievend. ik ben namelijk niet 'die ander' ik ben een van 'hun'. maar dat had je al begrepend natuurlijk.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:zou je trouwens kunnen quoten waarin ik dan schrijf dat het hele zootje maar over de grens gezet moet worden en hun paspoorten ingenomen? daar hoor ik je namelijk niet meer over.
Dat kan ik niet quoten want ik stel ook niet dat je DAT gezegd hebt.
Wat ik stel is dat jouw toon dermate is dat er geen enkele maroc deugt wegens het gedrag van een deel van de groep.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

johnn schreef:
kiki schreef:
The Progynova@ 's schreef: .
pleit jij juist voor een GROEPSVERVOLGING (alle marokanen eruit (ff kort samengevat)).
quote]

en hoe zou ik bovenstaand moeten lezen dan?
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:<Persoonlijk vond ik die mop ook niet de schoonheidsprijs verdienen mede gelet op de dag.
Wat ik (denk ik) wel begrijp daarin is het punt watgeprobeerd werd te maken, nl dat 'anderen' vaak iets menen te moeten vinden van iets terwijl de betrokkene(n) dit niet als zodanig ervaren.>

met mijn achtergrond vind ik als betrokkene iets dergelijks lezen tijdens de nationale dodenherdenking wel degelijk grievend. ik ben namelijk niet 'die ander' ik ben een van 'hun'. maar dat had je al begrepend natuurlijk.
Dat had ik idd begrepen.
Ik zeg ook niet dat jij dat als individu dit niet als grievend mag of kan ervaren.
Wat ik wel stel is dat jij niet kunt zeggen dat 'de joden' dit als grievend (moeten??) ervaren.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<Wat ik wel stel is dat jij niet kunt zeggen dat 'de joden' dit als grievend (moeten??) ervaren.>

ongelooflijk..........werkelijk ongelooflijk! hier heb ik geen woorden voor. denk je soms dat ik 'de joden' niet ken of zo?

en met een dergelijk argument kun je dus ook stellen dat jij en anderen zich niet druk moeten maken wat ik zoal schrijf over 'de marok'.
'Wat ik wel stel is dat jij niet kunt zeggen dat 'de marokkanen dit als grievend (moeten??) ervaren'.

klinkt hetzelde, vind je ook niet?
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

kiki schreef:<'onze' voorouders waren ook niet altijd lieverdjes 'in den vreemde'.>

bedoel je daarmee de kolonieën? guess what? de Antillen *willen* niet eens onafhankelijkheid. en beslist niet onterecht.
nederlanders hebben zich idd niet zo fraai gedragen in Indonesie, maar ze verbleken totaal bij het nieuwe bewind onder sukarno en suharto enz. corruptie, onderdrukking, papua nieuw guinea en oost timor bezetten en annexeren. en die beschuldigden nederland van onderdrukking.......de pot verwijt de ketel.
en voor wat betreft suriname: het waren ghanese, dus zwarte stamhoofden die hun gevangenen van stammenoorlogen verkochten als slaven aan nederlandse handelaren.
met suriname is het ook niet zo goed afgelopen na de onafhankelijkheid, maar dat weten we allemaal.
nederland heeft in de 19e eeuw trouwens als enig moederland in nederlandsch indie een wet in het leven geroepen die half bloeden erkende als behorend tot een wettige tussencategorie teweten euraziaten/indo europeanen. zoiets hebben frankrijk en engeland nooit gedaan, en met name in india waren halfbloeden nog minder dan paria's.
nederland heeft ook voor onderwijs, medische zorg enz gezorgd in de kolonieen.
al met al schaam ik me in die zin niet om nederlands te zijn, dus ik vind dat geen geldig argument, over in een hoekje te gaan zitten schamen over je voorouders.
Natuurlijk hebben 'wij' (lees: onze voorouders) ook goede dingen gedaan 'in den vreemde', maar dat neemt de niet weg dat de 'foute' dingen wel aan de kaak gesteld mogen worden cq benoemd .....en ons daarvoor schamen.
Dit geldt evenzeer voor de 'duitsers' ....zonder hen zouden er mogelijk geen (snel)wegen zijn...toegegeven, ze waren voor militaire doeleinden bedoeld, om snel troepen en materieel van A naar B te krijgen......maar we hebben er wel voordeel bij.
Zo ook op medisch gebied.
Ondanks dat de methoden te gruwelijk voor woorden waren, zijn er wel op medisch gebied ontdekkingen gedaan die we nu mogelijk nog niet eens zouden kennen....en waar we dus nu (op veel humanere wijze) de vruchten van plukken.
Kortom......goede zaken nemen kwade zaken niet weg en omgekeerd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

<zijn er wel op medisch gebied ontdekkingen gedaan die we nu mogelijk nog niet eens zouden kennen....en waar we dus nu (op veel humanere wijze) de vruchten van plukken>

noem er eens een paar dan? kunnen we meteen de joodse gevangenen van de experimentenbarakken in Auschwitz geleid door oa Josef Mengele herdenken en bedanken.
nepvrouw als geuzennaam
Plaats reactie