travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....
Moderator: Moderators
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Nou, als je er vanuit gaat dat genderdysforie een glijdende schaal is met aan het ene uiterste travestie, in het midden transgenderisme en aan het andere uiterste transseksualiteit dan suggereer je door niet onder de noemer travestie te willen vallen dat er meer aan de hand zou kunnen zijn. Ik vraag me af waarom dat het geval zou moeten zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mannen of getrouwde mannen? Ik moet me al sterk vergissen of er is een "maatschappelijk" iets dat het "raar" is om als getrouwde "man" vriendschappen met vrouwen te hebben... Wat ik daar in m'n leven tot nu toe van heb gezien, is dat eigenlijk ongewenst. Echtgenoten ervaren zoiets al heel snel als concurrentie... Persoonlijk vind ik dat erg raar, maar ik hou er andere denkpatronen op na...Morbide schreef:Ben jij dan van mening dat mannen er geen gewone vriendschappen met vrouwen (of vice versa) op na kunnen houden?
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Tara
- dagelijks aanwezig
Ik wil daarmee ook niet zeggen dat travestieten per definitie niets met vrouwen gemeen hebben en ook zijn er wel mannen die niet voldoen aan het stereotype beeld van de man.Lisa met een S schreef: Waarom ga je ervanuit dat travestieten dat ook niet hebben? Iemand die zich travestiet noemt, kan dat ook voelen, hoor.
Lisa
Maar bij de meeste mannen zie ik een voor mij onbegrijpelijke denkwijze en gedrag.
Conversatie is vaak kort, simpel en saai.
En dan de manier waarop er vaak over vrouwen gepraat wordt.
Niets voor mij.
De wereld is toch plat.
Te veel mensen vallen er van af.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Ik herken mezelf meer in vrouwen.lindaR schreef:Hoe bedoel je eigenlijk wat je schreef?
B.v. interesse in kleding enz., gedrag, conversatie.
En ik zie weinig mannen naar TV-programma's kijken als "Little house on the prairie" (vind ik dus geweldig).
Mannen zijn vaak geïnteresseerd in prestatie en ook de prestaties van materiele zaken, zoals computeronderdelen (kilo's bytes en mega's hertzen), auto's (snelheid en dan nog de spoilers, wieldoppen enz.)
Ik vind relaties en gevoelens belangrijker en een computer en een auto moeten gewoon doen wat ze horen te doen.
Het zijn voor mij middelen en geen doelen.
Een gitaar moet gewoon goed te bespelen zijn, goed klinken (en liefst mooi zijn) en de versterker moet een goed geluid produceren.
De technische gegevens zijn alleen van belang om te kijken of iets geen ellende gaat geven.
Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Groetjes van Tara.
De wereld is toch plat.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Getrouwd of niet, dat maakt me niet uit en ik weet dat het vanuit een biologische benadering als onmogelijk wordt gezien omdat mensen dan door lust gedreven dieren zijn. Die benadering is mij echter te binair, al was het alleen maar omdat ik niet in dat plaatje pas. Ik ben immers een vrouw die op vrouwen valt en het is heus niet zo dat ik iedere vrouw die ik ken vroeg of laat in mijn bed wil hebben. Daarnaast zet men dan de verschillen tussen mannen en vrouwen wel erg zwart wit neer. Het Venus en Mars verhaal zeg maar en dan seksualiseer je de samenleving. Zo groot zijn de verschillen tussen man en vrouw in mijn ogen nou ook weer niet. Stereotypen bestaan vooral op papier. Ik mag graag denken dat de mens vooral een sociaal dier is dat zich niet uitsluitend door voortplantingsdrift laat leiden. De reden dat ik Tara die vraag stelde was om haar aan het denken te zetten omdat zij een legitimitatie voor haar tg zijn lijkt te vinden in haar vriendschap met vrouwen. Dat vind ik vreemd omdat ik de noemer transgender eerder zie als ontkrachtiging van dergelijke dichotome denkbeelden.Babette schreef:
mannen of getrouwde mannen? Ik moet me al sterk vergissen of er is een "maatschappelijk" iets dat het "raar" is om als getrouwde "man" vriendschappen met vrouwen te hebben... Wat ik daar in m'n leven tot nu toe van heb gezien, is dat eigenlijk ongewenst. Echtgenoten ervaren zoiets al heel snel als concurrentie... Persoonlijk vind ik dat erg raar, maar ik hou er andere denkpatronen op na...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Helemaal waar, alleen schijnen nogal wat mensen hokjes nodig te hebben om niet in verwarring te raken.Anitamichelle schreef:Hokjes bestaan niet, zijn gedachtespinsels van mensen om hun leven in regels te hebben...........
Mensen bestaan en ieder mens is uniek en past niet in een hokje.
Zoals ook ieder hier anders is .....en ieders beleving.
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Nee hoor, maar het kan wel problemen geven.Morbide schreef:Ben jij dan van mening dat mannen er geen gewone vriendschappen met vrouwen (of vice versa) op na kunnen houden?
Helaas ben ik geen goed voorbeeld dat aangeeft dat het prima kan.
Ik ben nu eenmaal niet het "prototype man".
Zelf heb ik een hartsvriendin (die getrouwd is en een ex-vriendin is) en er gebeuren echt geen verkeerde dingen.
De wereld is toch plat.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Kudt! Dat maakt mij een kerel... En mijn beste bio-vriendin ook... Maritha en ik kunnen elkaar uren onderhouden met technisch geneuzel over videokaarten, geheugensnelheid, raidconfiguratie, bits en bytes, ditjes en datjes. Noem maar op. Met Fiona, mijn partner, kan ik een eind weg kletsen over actieve elementen, overdrive en niet te vergeten bad monkeys. Mijn pc is mijn kindje, mijn gitaar is mijn ragbak. Voor Fiona is dat eerder andersom. Zij spaart gitaren en het liefste zou ze er zelf eentje bouwen. Zowel Maritha als ik hebben een pc laten bouwen. Zijn we met ons drieën maar mooi een stelletje kerels met een kudt. =(Tara schreef: Mannen zijn vaak geïnteresseerd in prestatie en ook de prestaties van materiele zaken, zoals computeronderdelen (kilo's bytes en mega's hertzen), auto's (snelheid en dan nog de spoilers, wieldoppen enz.)
Ik vind relaties en gevoelens belangrijker en een computer en een auto moeten gewoon doen wat ze horen te doen.
Het zijn voor mij middelen en geen doelen.
Een gitaar moet gewoon goed te bespelen zijn, goed klinken (en liefst mooi zijn) en de versterker moet een goed geluid produceren.
De technische gegevens zijn alleen van belang om te kijken of iets geen ellende gaat geven.
Hopelijk is het zo wat duidelijker.
-
- Forumdiva
Och ja, er zijn nog steeds mensen die geloven dat jongens met autootjes en treintjes moeten spelen en meisjes met poppen en moedertje.
Ik geloof dat we daar nu in de maatschappij toch onderhand aan ontgroeid zijn. Niet iedereen, maar de meeste mensen toch hopelijk wel. Een beetje ouderwets om in dat soort patronen te denken.
Ik geloof dat we daar nu in de maatschappij toch onderhand aan ontgroeid zijn. Niet iedereen, maar de meeste mensen toch hopelijk wel. Een beetje ouderwets om in dat soort patronen te denken.
bij alleenstaande vrouwen komt bij de man vaak al snel de vraag naar boven of er meer mogelijk is dan alleen vriendschapBabette schreef:mannen of getrouwde mannen? Ik moet me al sterk vergissen of er is een "maatschappelijk" iets dat het "raar" is om als getrouwde "man" vriendschappen met vrouwen te hebben... Wat ik daar in m'n leven tot nu toe van heb gezien, is dat eigenlijk ongewenst. Echtgenoten ervaren zoiets al heel snel als concurrentie... Persoonlijk vind ik dat erg raar, maar ik hou er andere denkpatronen op na...Morbide schreef:Ben jij dan van mening dat mannen er geen gewone vriendschappen met vrouwen (of vice versa) op na kunnen houden?
Groetjes en liefs,
Babette.
mijn beste vriendin heeft daar enorm veel last van, veel mannelijke vriendschappen en steeds loopt het op lange termijn mis omdat 1 ervan, de man, op den duur 'meer' wil, en zij pertinent niet
zo worden een hoop vriendschappen helaas verkloot
eenmaal het meer verhaal ter sprake gekomen en afwijzing, is die relatie niet hetzelfde meer en gaat de man vaak op zoek naar een ander omdat ie immer 'meer' wil
scheer ik alle mannen leker ff over 1 kam
- Tara
- dagelijks aanwezig
Dat was dus niet mijn statement, maar een constatering en verder is er ook onderzoek gedaan op dat gebied.Nannette schreef:Och ja, er zijn nog steeds mensen die geloven dat jongens met autootjes en treintjes moeten spelen en meisjes met poppen en moedertje.
Het ging mij dus niet om het moeten.
"Ouderwets" is onzin.
Communicatie blijkt steeds weer een probleem.
Mensen nemen vaak niet de moeite om echt te luisteren en lezen.
Een simpel woord triggert en het resultaat is vaak onbegrip.
De wereld is toch plat.
- Tara
- dagelijks aanwezig
Niet zo "boos" zijn :Morbide schreef: Kudt! Dat maakt mij een kerel... En mijn beste bio-vriendin ook... Maritha en ik kunnen elkaar uren onderhouden met technisch geneuzel over videokaarten, geheugensnelheid, raidconfiguratie, bits en bytes, ditjes en datjes. Noem maar op. Met Fiona, mijn partner, kan ik een eind weg kletsen over actieve elementen, overdrive en niet te vergeten bad monkeys. Mijn pc is mijn kindje, mijn gitaar is mijn ragbak. Voor Fiona is dat eerder andersom. Zij spaart gitaren en het liefste zou ze er zelf eentje bouwen. Zowel Maritha als ik hebben een pc laten bouwen. Zijn we met ons drieën maar mooi een stelletje kerels met een kudt. =(
Ik schreef: "vaak", dus niet "altijd".
Mijn wens is ook een aantal handgebouwde gitaren (eigen ontwerp), maar dan wel als verlengstuk van mijn ziel (net als één van mijn huidige gitaren) en binnenkort gaat dat ook wel gebeuren.
De specificaties interesseren mij niet.
De wereld is toch plat.
daar kan ik me wel in vinden. Ik denk dat de verschillen tussen man en vrouw vooral op het sociaal maatschappelijke vlak liggen en dat je die terug vindt in gedrag. Vanuit mijn optiek is dat aangeleerd gedrag, dat ook best af te leren is. Uiteindelijk prefereer ik de menselijke maat als uitgangspunt en niet allerlei ongeschreven regeltjes, veelal voortvloeiend uit een of ander religieus standpunt...Morbide schreef:Zo groot zijn de verschillen tussen man en vrouw in mijn ogen nou ook weer niet. Stereotypen bestaan vooral op papier. Ik mag graag denken dat de mens vooral een sociaal dier is dat zich niet uitsluitend door voortplantingsdrift laat leiden. De reden dat ik Tara die vraag stelde was om haar aan het denken te zetten omdat zij een legitimitatie voor haar tg zijn lijkt te vinden in haar vriendschap met vrouwen. Dat vind ik vreemd omdat ik de noemer transgender eerder zie als ontkrachtiging van dergelijke dichotome denkbeelden.
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela