Roze Kerstfeest
Moderator: Moderators
"je mag van god dit niet en dat niet en zus niet en zo niet en dus ben je een slecht mens en kom je in de hel en zal je eeuwig branden"
is exact hetzelfde als "volgens mij is het grote onzin, doe wat je leuk vind"
Volgens mij verzinnen de mensen de regeltjes, en interpreteren ze hoe het hun uitkomt. En dan alles bazeren op het oude testament, terwij er een nieuwe is.
Volgens mij verzinnen de mensen de regeltjes, en interpreteren ze hoe het hun uitkomt. En dan alles bazeren op het oude testament, terwij er een nieuwe is.
Who, being loved, is poor? (Oscar Wilde)
ik ken je langer dan vandaag, en ik geloof er geen snars van, lulverhaal lisa, ben dan gewoon eerlijkLisa met een S schreef:Tja, soms gaat dingen weleens fout als je haastig bent. Ik was begonnen te schrijven en drukte per ongeluk op de verkeerde knop, om even goed te lezen wat er stond. Zag dat het werd opgeslagen in plaats van een 'preview' en was daarna direct gaan bewerken (dat kon omdat er nog geen reactie stond), maar toen ging de telefoon. Toen ik ophing, heb ik het even snel afgemaakt en opgeslagen, afgemeld en bent wegggegaan, zonder te kijken of er inmiddels reacties waren (had eigenlijk niet verwacht dat mensen zo dicht op m'n hielen staan dat 2 minuten nadat ik wat schreef er een antwoord zou liggen, op wat anders een vrij trage dag was, ik zie nu de reacties voor het eerst).
Het zou inderdaad misbruik zijn van mijn rechten en bovendien erg dom zijn om te denken dat ik niet 'betrapt' zou worden (dat tijdstempel hebben wij niet voor niks erin), als ik dat bewust had gedaan. Het ging dus per ongeluk maar desondanks, mijn excuses ervoor.
Voor degene die erin geinteresseerd zijn, was degene waarop Saartje reageerde ongeveer wat er in de eerste alinea stond. Had ik meer tijd gehad om het goed af te maken, had ik dat ook waarschijnlijk anders geformuleerd. Het was mijn eerste, rauwe reactie en verdient geen schoonheidsprijs.
Groetjes,
Lisa
back to topic
Ik ben toch bang dat ik Joyy gelijk moet geven. Jij hebt t over een antwoord dat minuten na jouw plaatsing plaats vind. Het klopt dat Saartje na minuten al een reactie had geplaatst. Maar wat je dan vervolgens vergeet, is dat om 20:35 (Joyy) en om 20:39 (saartje) reacties plaats vinden op jouw stukje,die je vervolgens om 20:41 (hoe konden zij weten dat jij zo dicht op hun hielen zat dat resp 6 en 2minuten nadat zij wat schreven jij je artikel zou aanpassen) verandert. Dan klinkt je excuus als "er was een telefoontje" wel heel erg dubieus.Lisa met een S schreef:Toen ik ophing, heb ik het even snel afgemaakt en opgeslagen, afgemeld en bent wegggegaan, zonder te kijken of er inmiddels reacties waren (had eigenlijk niet verwacht dat mensen zo dicht op m'n hielen staan dat 2 minuten nadat ik wat schreef er een antwoord zou liggen, op wat anders een vrij trage dag was, ik zie nu de reacties voor het eerst).
Buiten dat, als je mod bent, mag ik er toch wel van uit gaan dat je wat zorgvuldiger bent en niet zulke duidelijke steken laat vallen? Dat je op zn minst even kijkt of er gereageerd is. Of heb ik t daar in mis?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
toch denk ik dat juist die beperkingen van wat je allemaal niet mag de problemen veroorzaaktlindaR schreef:"je mag van god dit niet en dat niet en zus niet en zo niet en dus ben je een slecht mens en kom je in de hel en zal je eeuwig branden"
leef met je hart zou mijn advies zijn
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Dat ik onzorgvuldig ben geweest, geef ik onmiddelijk toe. Ik zei al, ik had haast, en dan worden er fouten gemaakt. Ik was al in edit mode, en toen kwam de telefoon. Daar ben ik even mee bezig geweest, en dan snel de tekst afmaken en wegwezen. Zoveel tijd (15 minuten) zit er daar niet tussen. Of je dat niet wilt geloven en denk dat ik expres zo dom bent geweest (het is tenslotte duidelijk zichtbaar dat ik de tekst heb aangepast), of wel wilt geloven maar niet vergeven, zegt meer over jou dan over mij.
En Joy, je kent mij helemaal niet. Nooit ontmoet, nooit gesproken. Jij weet niks van mij, evenmin als ik van jou.
Lisa
En Joy, je kent mij helemaal niet. Nooit ontmoet, nooit gesproken. Jij weet niks van mij, evenmin als ik van jou.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
je kan niet meer editten als er gereageerd is. Tenzij je n mod bent. En het is wel heel toevallig dat mensen reageren op Lisa en dat daarna pas het bericht verandert is. Wat het over mij zegt is dat ik het vrij dubieus vind. Meer niet.Irene schreef:Het gebeurt mij ook wel eens hoor, dat ik in edit mode zit en wordt afgeleid door iets anders en dan een paar postings mis.
Soms moet je iemand het voordeel van de twijfel gunnen.
Irene
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
ik ken jou in zoverre lisa dat je wel meer dingen hebt flikt die niet door de beugel kondne - je persoonlijke aanval recnte op saartje was er 1 van - mod of niet - en je hebt int verleden voor mij al bewezen dat je niet betrouwbaar bent, meerdere malen bent teruggefloten voor je manier van modereren bijv, daarnaast ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen
enfin, back to topic, zonde van mijn energie om er verder tijd in te steken
enfin, back to topic, zonde van mijn energie om er verder tijd in te steken
als user is dat niet mogelijk
daarnaast doet het er niet toe, de tekst is aangepast ,
dit is er later bij gezet:
Saartje schreef:
Levensstijlen veroordelen in naam van god vs vrijheid van schuldgevoelens.
Laat me niet lachen alsjeblieft! prfft!
Ook weer zo een valse vergelijking. Alsof jij niet de levensstijl van mensen die een geloof belijden niet veroordeelt. Je vergelijkt hier appels en peren. Kijk naar jezelf en hoe je mensen veroordeelt die je geeneens kent of ooit hebt ontmoet of gesproken.
Vergeet ook niet wie het was die "godsdienst is opium voor het volk" heeft geschreven. Kijk hoe zijn volgelingen in zijn naam miljoenen mensen hebben veroordeeld voor hun levensstijl en ze onderdrukten, zelfs vermoorden. Maar het was oa in de naam van het uitroeien van godsdienst en andere burgerlijk gedoe, en het werd door atheisten gedaan, dus het zal wel goed zijn.
----------daarnaast heeft lisa voor mij in het verleden bewezen haar functie als mod niet al te serieus te nemen, en te misbruiken als het haar uitkomt
dat wekt weinig vertrouwen
de persoonlijke aanval op saartje slaat natuurlijk kant noch wal, op persoonlijke titel en op mod titel helemaal
daarnaast doet het er niet toe, de tekst is aangepast ,
dit is er later bij gezet:
Saartje schreef:
Levensstijlen veroordelen in naam van god vs vrijheid van schuldgevoelens.
Laat me niet lachen alsjeblieft! prfft!
Ook weer zo een valse vergelijking. Alsof jij niet de levensstijl van mensen die een geloof belijden niet veroordeelt. Je vergelijkt hier appels en peren. Kijk naar jezelf en hoe je mensen veroordeelt die je geeneens kent of ooit hebt ontmoet of gesproken.
Vergeet ook niet wie het was die "godsdienst is opium voor het volk" heeft geschreven. Kijk hoe zijn volgelingen in zijn naam miljoenen mensen hebben veroordeeld voor hun levensstijl en ze onderdrukten, zelfs vermoorden. Maar het was oa in de naam van het uitroeien van godsdienst en andere burgerlijk gedoe, en het werd door atheisten gedaan, dus het zal wel goed zijn.
----------daarnaast heeft lisa voor mij in het verleden bewezen haar functie als mod niet al te serieus te nemen, en te misbruiken als het haar uitkomt
dat wekt weinig vertrouwen
de persoonlijke aanval op saartje slaat natuurlijk kant noch wal, op persoonlijke titel en op mod titel helemaal
Het is voornamelijk het fanatisme, dat ook hier weer ten toon gespreid wordt, dat beangstigend is, zeker als je als argument de liefde voor de mens gebruikt.
Je schijnt niet over godsdienst te kunnen praten, zonder iemand op zijn tenen te trappen, ongeacht wat je zegt. Ik vind het tekenend.
En nee, ik vind 'je doet maar waar je zin in hebt' niet hetzelfde als iemand de meest vreselijke dingen toewensen als je arbitraire regeltjes niet nakomt. De vergelijking gaat volstrekt mank. Maar ook hiermee zal ik wel iemand beledigen.
Je schijnt niet over godsdienst te kunnen praten, zonder iemand op zijn tenen te trappen, ongeacht wat je zegt. Ik vind het tekenend.
En nee, ik vind 'je doet maar waar je zin in hebt' niet hetzelfde als iemand de meest vreselijke dingen toewensen als je arbitraire regeltjes niet nakomt. De vergelijking gaat volstrekt mank. Maar ook hiermee zal ik wel iemand beledigen.
op zich niet vreemd dat het gevoelig ligt als je ziet wat voor ellende er voortkomt uit die groep die meent dat hun geloof de enige is en iedereen volgens dat geloof moet leven
ik vind het niet vreemd dat als een paus dergelijke uitspraken doet over homo's en transseksuelen, een imam dezelfe soort uitspraken doet over homo's , men reageert vanuit de tenen
men hoeft niet alles over de kant laten gaan, maar van de andere kant bereik je niets door er tegenin te gaan
blijft over, het debat, praat met elkaar over het hoe en waarom men bij dergelijke uitspraken komt, probeer elkaar te begrijpen zonder veroordeling
is lastig, anders was het allang gebeurt
ik vind het niet vreemd dat als een paus dergelijke uitspraken doet over homo's en transseksuelen, een imam dezelfe soort uitspraken doet over homo's , men reageert vanuit de tenen
men hoeft niet alles over de kant laten gaan, maar van de andere kant bereik je niets door er tegenin te gaan
blijft over, het debat, praat met elkaar over het hoe en waarom men bij dergelijke uitspraken komt, probeer elkaar te begrijpen zonder veroordeling
is lastig, anders was het allang gebeurt
Wel als Joy wat beter weet dan bedoeld LindaR hetzelfde als wat zij schrijft:: In het nieuwe testament staat dat je met liefde in je hart moet leven. Maar ja er zijn nu eenmaal mensen die overal op willen reageren.Joyy schreef:toch denk ik dat juist die beperkingen van wat je allemaal niet mag de problemen veroorzaaktlindaR schreef:"je mag van god dit niet en dat niet en zus niet en zo niet en dus ben je een slecht mens en kom je in de hel en zal je eeuwig branden"
leef met je hart zou mijn advies zijn
Elkaar wat meer in zijn waarde laten en proberen samen te leven is zelfs hier niet mogelijk. Geen wonder dat er steeds meer mensen afhaken.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zolang je mensen waar je het niet mee eens bent in hun waarde laat is daar inderdaad niets mis mee.
En dat mis ik zeker in deze thread behoorlijk: het is alsof er alleen maar fanatistische gelovigen bestaan en de ultime oplossing is niet-geloven. Alsof er niet -veel- meer vormen van geloven bestaan die veel milder zijn (en die mensen ook goed kunnen doen of kunnen helpen) en alsof er vanuit het niet-geloven geen fanatisten zijn die anderen op een vrij extreme manier willen bekeren tot niet-geloven (en ook daar niet een mildere variant bestaat)...
En verder geloof ik Lisa over de manier waarop ze dat bericht heeft aangepast. 't Is gewoon zoals het werkt als je de rechten hebt die zij heeft. Dat heeft niets met misbruik van mod-functionaris zijn te maken en ook niet met de manier waarop Lisa in het verleden gemodereerd heeft. Mijn voorstel is om dit er verder buiten te laten.
Groetjes,
Frederique
En dat mis ik zeker in deze thread behoorlijk: het is alsof er alleen maar fanatistische gelovigen bestaan en de ultime oplossing is niet-geloven. Alsof er niet -veel- meer vormen van geloven bestaan die veel milder zijn (en die mensen ook goed kunnen doen of kunnen helpen) en alsof er vanuit het niet-geloven geen fanatisten zijn die anderen op een vrij extreme manier willen bekeren tot niet-geloven (en ook daar niet een mildere variant bestaat)...
En verder geloof ik Lisa over de manier waarop ze dat bericht heeft aangepast. 't Is gewoon zoals het werkt als je de rechten hebt die zij heeft. Dat heeft niets met misbruik van mod-functionaris zijn te maken en ook niet met de manier waarop Lisa in het verleden gemodereerd heeft. Mijn voorstel is om dit er verder buiten te laten.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !