De VU verricht wetenschappelijk onderzoek naar transen, daarom volgen ze een bepaald protocol, zo werkt onderzoek. Daar kun je jezelf heel erg om opwinden, je kunt boos worden, je kunt er tegenaan schoppen maar het is tevergeefs. Je gaat het toch niet winnen. Daarnaast, en dat wil er bij jou maar niet in, balanceert het genderteam echt op een slap koord. Ik vind het een prestatie van formaat dat ze al sinds de jaren '70 bestaan binnen een gereformeerde omgeving die hen als vieze mannetjes beschouwt.
Dat Bailey veel invloed heeft gehad op het VU protocol, daar zul je me toch echt van moeten overtuigen. Als er binnen het genderteam ook maar enkele waarde werd gehecht aan zijn opvattingen van iedere trans geilt op het vrouwbeeld dat ze van zichzelf fantaseert, waarom lijkt de VU er dan wel naar te neigen om in de toekomst wellicht ook mensen te gaan behandelen die het meest binnen dat plaatje lijken te passen?
Dat wetenschappers fouten maken, ben ik met je eens. Dat ze twijfelachtige onderzoekmethoden gebruiken, ook. Denk maar eens Swaab. Ook een onderzoek van niks, maar wel een onderzoek waar veel transen zich uit alle macht aan vastklampen omdat het hen goed uitkomt.
Echt Frederique, de enige manier waarop jij op kortere termijn resultaten zult boeken is door zelf te gaan handelen. Daar is niks onzorvuldigs aan. Tenminste, het is niks onzorvuldiger dan een diagnose gaan overhaasten. Enneh, over steeds dezelfde flauwekul gesproken, hoe lang zit jij hier nu al op de VU af te geven?
De indruk die je op mij wekt is die van iemand die overweegt een huis te kopen, er alvast intrekt en begint met verbouwen en als dan later blijkt dat diegene het huis toch niet wil, of het zich niet kan permitteren dan zegt dat het allemaal nog wel meevalt omdat zhij nog niet is begonnen met muren er uit te breken.
O, en nog even
dit. Vooral op latere leeftijd, mogen transen blij zijn als ze het vierde stadium halen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.