Ja, come again (ik kom terug) theemuts. Ik heb geen boodschap aan anti-T-gedachten.Coco schreef:Come again?Josette schreef: Hij liegt altijd, omdat hij stelsel wormen en naarden nastreeft dat in de waan van de dag niet te handhaven is.
"Ze doen het om te shockeren"
Moderator: Moderators
Daar zeg je zoiets, zijn zo'n T*-gevoelens erfelijk?Josette schreef:Hier, de aap uit de mouw. Lekker consequent van je vader. Hij liegt altijd, omdat hij stelsel wormen en naarden nastreeft dat in de waan van de dag niet te handhaven is. Wel afgeven op trava's en toch naar de TV kijken en naar dat programma kijken waar trava's presenteren. Mss is jouw vader wel zelf T*. Het is een feit, maar dat hebben zulke zielige figuren niet door. En wat hun tegenstand betreft: ze hebben het maar te accepteren dat wij zo zijn.
Eigenlijk kan ik het best begrijpen dat je zoiets zegt, ik bedoel het zou best kunnen zijn dat hij dat gebruikt als een soort van verdediging... maar als hij werkelijk een T* zou zijn, waarom viel hij dan laatst in slaap? Ik was toen ook wel goed moe maar ik bleef kijken hoor Ik moet ook wel toegeven dat hij er in het begin met alle plezier naar keek
Dit begint echt raar te worden....
Amai (word heel jaloers )Mara schreef:Ach, de eigen hut heb ik wel en dat al sindsdat ik 16 ben geweest
Te vuur en te zwaard bestrijdt Josette op haar stalen ros alle anti-T*-idioten in de wereld. Ik zie dan een soort hooggehakte moderne Jeanne d'Arc voor me.
Je hebt wel gelijk, maar mensen die bepaalde ideeën hebben, turn je niet zo makkelijk om. In de meeste gevallen is het namelijk dat onbekend gewoon onbemind maakt. Zolang mensen er in hun dagelijkse bestaan niet mee worden geconfronteerd, is het een ver-van-hun-bedshow.
Jouw familie zal ook niet hebben staan juichen, toen je verkondigde dat je een passie hebt voor het vrouwelijke. Daar hebben jouw familieleden ook in moeten groeien. Gun de buitenwereld ook die tijd. De ouders van Elke draaien vanzelf bij, als ze merken dat hun eigen kind zich met dat soort zaken bezighoudt.
En er zullen altijd mensen zijn die aan hun opvattingen blijven hangen. Verspil er geen moeite aan, zou ik zeggen. Want zalig zijn de armen van geest, zeg ik dan maar.
Je hebt wel gelijk, maar mensen die bepaalde ideeën hebben, turn je niet zo makkelijk om. In de meeste gevallen is het namelijk dat onbekend gewoon onbemind maakt. Zolang mensen er in hun dagelijkse bestaan niet mee worden geconfronteerd, is het een ver-van-hun-bedshow.
Jouw familie zal ook niet hebben staan juichen, toen je verkondigde dat je een passie hebt voor het vrouwelijke. Daar hebben jouw familieleden ook in moeten groeien. Gun de buitenwereld ook die tijd. De ouders van Elke draaien vanzelf bij, als ze merken dat hun eigen kind zich met dat soort zaken bezighoudt.
En er zullen altijd mensen zijn die aan hun opvattingen blijven hangen. Verspil er geen moeite aan, zou ik zeggen. Want zalig zijn de armen van geest, zeg ik dan maar.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Ik denk dat ze het er heel moeilijk mee zouden hebben, ze kunnen het al moeilijk hebben met simpele nieuwe dingen .Coco schreef:De ouders van Elke draaien vanzelf bij, als ze merken dat hun eigen kind zich met dat soort zaken bezighoudt.
Lijkt misschien een stom voorbeeld maar toch:
zo'n 4 jaar geleden kochten we onze eerste pc. mijn mama werkt heel de dag op de pc van haar werk en dus moest ze er niets van weten, als ze kon zou ze hem zo buitengesmeten hebben. in het begin mocht ik bijna niet, als ze kon dwong ze me om er weken af te blijven. maar nu, na 4 jaar zit ze er zelfs meer op dan ik.
4 jaar vooraleer je accepteert dat er een pc in huis is, wat moet dat dan zijn als ik het zou vertellen?
Daar zijn ze sneller aan gewend. Het wel en wee van hun kind is toch veel belangrijker dan het leren omgaan met een pc? Alsof je appels met peren vergelijkt, Elke. Geloof me, de reacties van je ouders zouden je nog eens heel erg mee kunnen vallen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Gewone noodzaak resulterend uit de huislijke situatie toen.....zo'n soort levensreddende maatregel van mij, had ook veel geluk toen, internaat betaalde ik zelf en een jaar later kreek ik un bedrijfswoning van het concern, met 20 zat ik met een goeie baan wel ff op straat(wel in de winter), maar dat beschouw ik als aparte ervaring, kan niet edereen zeggen, dat die zoiets heeft meegemaakt en toch bovenop bleefElke schreef:Amai (word heel jaloers )Mara schreef:Ach, de eigen hut heb ik wel en dat al sindsdat ik 16 ben geweest
....dan bij verschillende vrienden en kennissen inwonen en dan samen hier in Nederland met relatie en in deze hut, zit ik nu nog steeds en dat al 13 jaar
Eigen hut is erg belangrijk, vooral als je met veranderingen bezig bent of je zelf wilt ontplooien......
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
de reactie zal waarschijnlijk sowieso wel meevallen, als je van het ergste uitgaat kan het alleen maar beter wordenCoco schreef:Daar zijn ze sneller aan gewend. Het wel en wee van hun kind is toch veel belangrijker dan het leren omgaan met een pc? Alsof je appels met peren vergelijkt, Elke. Geloof me, de reacties van je ouders zouden je nog eens heel erg mee kunnen vallen.
spamqueen
omfgwtfbbq!!one1
omfgwtfbbq!!one1
Hoi Wendy,
<Ik kan me nog herinneren, heel lang geleden, dat we met mijn ouders en een paar broers/zussen relaxed naar een film zaten te kijken over het leven van een TS.
En dat in een, toen, toch wel conservatief gereformeerd gezin.
Het valt me ook vaak op hoe conservatief veel 'progressieven' uit de hoek kunnen komen.
Kortom, het is allemaal wat gecompliceerder dan de zwart-wit verdeling van ruimdenkende en conservatieve mensen.>
Dat klopt inderdaad ja, je hebt helemaal gelijk. Toen ik indertijd omging, complimenteerden de zeer zwaar christelijke buren van mijn ouders mij met de mededeling 'dat ik een fijn gezicht had, en dat alles qua uitstraling en verschijning nu veel beter bij elkaar paste'.
Ik had van alles verwacht, maar zeer zeker niet zo'n compliment. Nou denk ik wel dat als je al vrouwelijk was voor je transitie, mensen je transitie als iets zien wat in het verlengde van je natuur ligt, en dus wel begrip op kunnen brengen. Ben je echter een mannelijke verschijning qua uiterlijk, motoriek, stem etcetc, dan heb je een probleem denk ik, qua begrip of acceptatie.
Groetjes Mila.
<Ik kan me nog herinneren, heel lang geleden, dat we met mijn ouders en een paar broers/zussen relaxed naar een film zaten te kijken over het leven van een TS.
En dat in een, toen, toch wel conservatief gereformeerd gezin.
Het valt me ook vaak op hoe conservatief veel 'progressieven' uit de hoek kunnen komen.
Kortom, het is allemaal wat gecompliceerder dan de zwart-wit verdeling van ruimdenkende en conservatieve mensen.>
Dat klopt inderdaad ja, je hebt helemaal gelijk. Toen ik indertijd omging, complimenteerden de zeer zwaar christelijke buren van mijn ouders mij met de mededeling 'dat ik een fijn gezicht had, en dat alles qua uitstraling en verschijning nu veel beter bij elkaar paste'.
Ik had van alles verwacht, maar zeer zeker niet zo'n compliment. Nou denk ik wel dat als je al vrouwelijk was voor je transitie, mensen je transitie als iets zien wat in het verlengde van je natuur ligt, en dus wel begrip op kunnen brengen. Ben je echter een mannelijke verschijning qua uiterlijk, motoriek, stem etcetc, dan heb je een probleem denk ik, qua begrip of acceptatie.
Groetjes Mila.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik denk dat het verschil meer zit in de manier waarop je zelf met je T*-zijn omgaat dan in je uiterlijk/stem. Ik gebruik geen make-up, mijn baardgroei is duidelijk zichtbaar. Ik heb een vrij lang lichaam (1.97m) en een vrij zware stem. Desondanks accepteert iedereen in mijn omgeving (buren, ouders, familie) dat ik in vrouwenkleren rondloop. Ze kunnen ook moeilijk anders: ik doe 't toch en ik voel me er veel gelukkiger en rustiger bij, en dat straal ik op de een-of-andere manier ook uit. Overigens ben ik (nog) niet op het werk om, ofschoon men wel weet waar ik mee bezig ben. Ook daar tot dusver geen negatieve reacties. Ik verwacht die ook niet echt te krijgen. Misschien dat mijn leeftijd (36 jaar) wel meespeelt: ik kan me voorstellen dat jongeren toch meer reacties krijgen dan ouderen (onder het motto: wij ouderen weten het beter dan jij, want wat weet jij broekje nu van het leven?). Volledig onterecht, natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om die boodschap in je pubertijd (of eerder) naar ouderen te brengen.mila schreef:Ben je echter een mannelijke verschijning qua uiterlijk, motoriek, stem etcetc, dan heb je een probleem denk ik, qua begrip of acceptatie.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Hoi Frederique,
ik denk dat je me verkeerd begrijpt? Ik bedoel dus te zeggen dat als je altijd als kind/puber/jongvolwassene al *duidelijk waarneembaar* vrouwelijk bent, qua gedrag, uiterlijk en uitstraling, het 'begrip' van mensen om je heen ligt in het feit dat je transitie in het verlengde van je natuur word beschouwd.
Ouder of jonger maakt niet zoveel uit als je mannelijk bent qua uiterlijk enz, 'de eerste indruk is de blijvende', dus verbaas ik me niet over het feit dat mannelijk ogende/gedragende ts'en op onbegrip stuiten. Vooral en met name niet als die een (succesvol) mannelijk, heterobestaan geleid hebben, veelal compleet met vrouw en kinderen. Niet zo gek dat de omgeving dan zwaar in de war raakt, en er nix van begrijpt, laat staan accepteert.
Groetjes Mila.
ik denk dat je me verkeerd begrijpt? Ik bedoel dus te zeggen dat als je altijd als kind/puber/jongvolwassene al *duidelijk waarneembaar* vrouwelijk bent, qua gedrag, uiterlijk en uitstraling, het 'begrip' van mensen om je heen ligt in het feit dat je transitie in het verlengde van je natuur word beschouwd.
Ouder of jonger maakt niet zoveel uit als je mannelijk bent qua uiterlijk enz, 'de eerste indruk is de blijvende', dus verbaas ik me niet over het feit dat mannelijk ogende/gedragende ts'en op onbegrip stuiten. Vooral en met name niet als die een (succesvol) mannelijk, heterobestaan geleid hebben, veelal compleet met vrouw en kinderen. Niet zo gek dat de omgeving dan zwaar in de war raakt, en er nix van begrijpt, laat staan accepteert.
Groetjes Mila.
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Shocking????
Wij zijn allen van één mooi ras
waartoe wij behoren
bewandelen hetzelfde groene gras
Niemand uitgezondert op deze aarde
waartoe wij behoren
als Adam en Eva in hun vergane gaarde
Zijn geliefde geen uiting van genoegen
zich zo profileren
na jaren van eerlijk hard zwoegen
Strijders die zich zo laten zien
zich zo profileren
waar de mensheid op wacht misschien?
Robin Hood 20 -3-06
Wij zijn allen van één mooi ras
waartoe wij behoren
bewandelen hetzelfde groene gras
Niemand uitgezondert op deze aarde
waartoe wij behoren
als Adam en Eva in hun vergane gaarde
Zijn geliefde geen uiting van genoegen
zich zo profileren
na jaren van eerlijk hard zwoegen
Strijders die zich zo laten zien
zich zo profileren
waar de mensheid op wacht misschien?
Robin Hood 20 -3-06
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.
-
- ForumFan
Wat bedoel je hier precies met 'accepteert'? Dat je ouders en familie het accepteren is heel mooi. Maar hoeveel mensen bij je in de buurt accepteren je echt? Je buurvrouw had een computerprobleem. In zulke omstandigheden zal het je worst zijn of iemand een jurk draagt of niet. Maar draai nu eens de situatie om. Jij hebt een probleem en je vraagt hun om hulp. Hoe enthousiast reageren ze dan? En zoeken ze uit zichzelf contact met je? Word je uitgenodigd voor feestjes? Komen ze bij je koffie drinken? Vragen ze je voor het buurtcomite? Etc.?Frederique_ schreef: Desondanks accepteert iedereen in mijn omgeving (buren, ouders, familie) dat ik in vrouwenkleren rondloop.
Groetjes,
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
-
- ForumFan
Sommige jongens/mannen hebben van nature al zo'n vrouwelijk uiterlijk dat je het als (T-)toeschouwer soms jammer vindt dat ze man zijn.mila schreef:Ik bedoel dus te zeggen dat als je altijd als kind/puber/jongvolwassene al *duidelijk waarneembaar* vrouwelijk bent, qua gedrag, uiterlijk en uitstraling, het 'begrip' van mensen om je heen ligt in het feit dat je transitie in het verlengde van je natuur word beschouwd.
Maar het merkwaardige in de discussie hierboven is dat Mila die van zichzelf heel vrouwelijk is, wel eens vrij duidelijk heeft laten weten toch vaak niet helemaal als vrouw geaccepteerd te worden, terwijl Frederique die er duidelijk niet erg vrouwelijk uitziet, bij hoog en laag volhoudt volledig geaccepteerd te worden.
Ik kan dat alleen verklaren door aan te nemen dat jullie kennelijk totaal verschillende dingen bedoelen met 'accepteren'.
Groetjes,
Kim D.
T's aller landen, verenigt u en trekt ten strijde!
- Robinhood
- ForumFan
- Contacteer:
Accptatie is een vreemd iets!Als kind accepteerde iedereen mij als een meisje,ik werd soms aangesproken als'jongedame'terwijl ik dan boos werd en nijdig antwoorde ík ben een jongen'.
Op de Middelbare,had ik veel succes bij de meiden omdat ik een leuke uitstraling had,terwijl de jongens mij een vreemd geval vonden .
Later stichte ik met een paar vrienden een motorclub ,iedereen zag er behoorlijk ruig uit,behalve ik natuurlijk,ik had in die club 2 bijnamen "babyface rob"en 'hippiegirl',(en dat nog zonder make-up).
Toch werd ik overal geaccepteerd,en voor vol aangezien ik was geliefd en
een graag geziene gast!Zelfs in de bouw werd ik voor volwassen timmerman geaccepteerd,er waren altijd wel colegas die mij dan benoemde,als homo,of hé omgebouwde wat moet je in je koffie ?Toch heb ik er niks van dát willen missen,het waren juist die momenten die mij op de been hielden.( de humor)
Maar nu ben ik 41,ik ga nu zo langzamerhand een wat mannelijker uitstraling krijgen,maar heb er wel vrede mee.Ik maak mezelf af en toe op en dan zie ik weer dat meisje van vroeger.
Acceptatie,ja ik heb puur geluk gehad!!!(misschien ook wel omdat ik echt van mensen kan houden)
Daar wil ik nog wel aantoevoegen dat ik vroeger aanvaringen heb gehad met discogangers in Rotterdam,maar dat waren natuurlijk buitenstaanders.En wat mij opvalt is dat er op dit forum meer mensen zijn die moiete hebben om mij te accepteren zoals ik ben dan in heel mijn leven bijelkaar.En dat zegt genoeg over deze personen ,misschien waren zij wel die gefrustreerde discogangers????
Op de Middelbare,had ik veel succes bij de meiden omdat ik een leuke uitstraling had,terwijl de jongens mij een vreemd geval vonden .
Later stichte ik met een paar vrienden een motorclub ,iedereen zag er behoorlijk ruig uit,behalve ik natuurlijk,ik had in die club 2 bijnamen "babyface rob"en 'hippiegirl',(en dat nog zonder make-up).
Toch werd ik overal geaccepteerd,en voor vol aangezien ik was geliefd en
een graag geziene gast!Zelfs in de bouw werd ik voor volwassen timmerman geaccepteerd,er waren altijd wel colegas die mij dan benoemde,als homo,of hé omgebouwde wat moet je in je koffie ?Toch heb ik er niks van dát willen missen,het waren juist die momenten die mij op de been hielden.( de humor)
Maar nu ben ik 41,ik ga nu zo langzamerhand een wat mannelijker uitstraling krijgen,maar heb er wel vrede mee.Ik maak mezelf af en toe op en dan zie ik weer dat meisje van vroeger.
Acceptatie,ja ik heb puur geluk gehad!!!(misschien ook wel omdat ik echt van mensen kan houden)
Daar wil ik nog wel aantoevoegen dat ik vroeger aanvaringen heb gehad met discogangers in Rotterdam,maar dat waren natuurlijk buitenstaanders.En wat mij opvalt is dat er op dit forum meer mensen zijn die moiete hebben om mij te accepteren zoals ik ben dan in heel mijn leven bijelkaar.En dat zegt genoeg over deze personen ,misschien waren zij wel die gefrustreerde discogangers????
Hallo,ik ben een adrochyne,en travestie,41jr.Ziet er goed uit en heb al een vrouwelijk gezicht en lichaamsbouw van mijzelf.Ik hou van stoere vrouwelijke kleding .Ben gedipl.visagist,en kunst is mijn levensonderhoud .
.
.