Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Gebruikersavatar
Dorothy
ForumFan
Berichten: 396
Lid geworden op: za feb 02, 2002 1:00
Locatie: Het Oldambt

Bericht door Dorothy »

Irene schreef:Ik ben geen lid van een vakbond, van een politieke partij of wat dan ook, het zal wel aan mijn hokjes aversie liggen.
Ook dat is een hokje :wink:

Dorothy
A candle loses nothing by lighting another candle.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik heb een goede oplossing: als je lid wordt van meerdere vakbonden en belangenverenigingen dan vervagen de hokjes ook ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Juliette
ForumFan
Berichten: 436
Lid geworden op: di jan 24, 2006 22:43
Locatie: Leidse regio

Bericht door Juliette »

Frederique_ schreef:Ik heb een goede oplossing: als je lid wordt van meerdere vakbonden en belangenverenigingen dan vervagen de hokjes ook ;-)

Groetjes,

Frederique
Of begin je eigen hokje, iedereen zijn eigen hokje :wink:
"Why live by the rules of a society that won't have you as a member?"
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Heb ik ongewild toch weer de hokjes discussie geopend; ik zal maar snel weer terug mijn hok in kruipen :-)

Irene
Kleine stapjes
suzanneR
ff weer wat posten
Berichten: 37
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 1:14

Bericht door suzanneR »

Misschien twee afdelingen binnen de club?

vooropgesteld: ik ben nog geen lid. . . . .

Wat houd mij tegen. . . .
als TV'ster vind ik ook dat ik niet zo goed pas bij de TG's.
Het uiterlijk is misschien wel hetzelfde maar ons gedachtengoed vind ik wel behoorlijk verschillen, (met ons bedoel ik de TV's én de TG's)
No offense Lady's maar jullie gaan een behoorlijke stap verder dan ik zou gaan.
Ik ben graag een parttime vrouw, en ik denk er waarschijnlijk een heel stuk luchtiger over dan de verhalen die ik hier soms lees.
(Ook ik heb mij problemen gehad hoor!)
(En in mijn kledingkast vind je behalve de werkkleding weinig mannenkleding)
Misschien een ideetje om deze (in mijn ogen toch grote) verschillen iets meer specifiek te benaderen?
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Suzanne,

Als je naar de LKGT&T kijkt, dan krijgt die vaker de kritiek dat ze zich te veel op TV's richt dan op TG/TS'en (met speciale bijeenkomsten waar je je ook om kunt kleden - daar hebben TG's en TS'en meestal geen behoefte aan omdat die 24h per dag of 100% van hun vrije tijd al zo rond lopen).

Het blaadje richt zich op van alles - zowel op verenigingsnieuws als op wat gebied van TV, TG en TS in de media verschijnt. Vanuit mijn (TG-)achtergrond gezien richt men zich vooral op TV's en TS'en, omdat er heel veel aandacht voor het uiterlijk is.

Ik vind het prima zoals het is. Ik ben lid geworden zoals ik ook lid van een vakbond geworden ben: niet omdat ik 100% ga gebruiken van wat men aanbiedt (bij de LKGT&T ben ik bijvoorbeeld nog nooit bij hun bijeenkomsten geweest - ik heb er gewoon geen behoefte aan), wel omdat ik vind dat ze goed werk doen en ik graag wil dat ze dat werk blijven doen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mik van Es
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 3:21
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Het is belangrijk dat we in Nederland een officiële vereniging als de LKG T&T hebben. Ook al ga je misschien nooit naar de contact-avonden van de LKG dus toch lid worden. Zelf heb ik het veel te lang uitgesteld, maar ben ik het inmiddels al weer een tijdje. Gewoon doen dus. T's moeten zich meer organiseren en elkaar meer steunen.

Mik
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Mik van Es schreef:Het is belangrijk dat we in Nederland een officiële vereniging als de LKG T&T hebben. Ook al ga je misschien nooit naar de contact-avonden van de LKG dus toch lid worden. Zelf heb ik het veel te lang uitgesteld, maar ben ik het inmiddels al weer een tijdje. Gewoon doen dus. T's moeten zich meer organiseren en elkaar meer steunen.

Mik
Het woord T's geeft me al de kriebels, onder andere hierdoor worden transseksuelen als omgebouwde man benoemd. Veel mensen zien het grote verschil tussen travestie en transseksueel niet (of willen het niet zien).
De belangen van de drie groepen zijn toch best wel erg verschillend, en er zijn maar gedeeltelijk overeenkomsten. Een echte groep voor transseksuelen is er niet naar mijn weten, en bij de T&T voel ik mij niet thuis, ook letterlijk niet bij de bijeenkomsten. Jaren geleden een paar keer geweest. Toen werd ik al vreemd aangekeken als wat kom jij hier doen, ik vind het toen toen niet erg uitnodigend.
Maar zeker als alles achter de rug is hebt heb je er niet zo veel meer te zoeken. Hetzelfde verhaal als bv de Virgingroep van Humanitas. Daar zul je ook maar heel weinig post-ops vinden.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Nannette schreef:Hetzelfde verhaal als bv de Virgingroep van Humanitas. Daar zul je ook maar heel weinig post-ops vinden.
Daar ben ik zelfs als pre-op nooit geweest...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Chantal C. schreef:
Nannette schreef:Hetzelfde verhaal als bv de Virgingroep van Humanitas. Daar zul je ook maar heel weinig post-ops vinden.
Daar ben ik zelfs als pre-op nooit geweest...
Daar zul je waarschijnlijk ook weinig aan gemist hebben. De gasten zijn vaak wel goed, maar de sfeer, nee. Vorig jaar nog 1 keer geweest, en er was 1 vrijwilligster die ook vrijwilligster was toen ik het ook was en die deed net of ze me niet meer kende. Maar ja, die heeft ook een keer letter op d'r kop gehad van Petra Klene dat ze me ma flodder had genoemd.
Ik vind geen aansluiting in dat soort groepen, daar ben ik misschien te anders voor ? Ik weet het niet.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef: Een echte groep voor transseksuelen is er niet naar mijn weten
Daar ligt een schone taak voor je. Je bent beslist niet de enige die, "als alles achter de rug is", zo nu en dan toch weer naar van die oude plekken teruggaat, om telkens tot de ontdekking te komen dat je er niet vindt wat je zoekt.

Voor sommigen helpt het om je af te vragen wat je wilt brengen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Indirect ben ik hier al begonnen, maar het valt tegenwoordig niet mee, bovendien moet je een goede basis hebben van waaruit je verder kunt bouwen.
Zo zou ik eerst willen dat er nazorg komt voor diegene die dat willen, en daarbij een lotgenoten groep die van daaruit ontstaat. Maar dat zijn slechts toekomstdromen, of het lukt is maar de vraag, de mogelijkheden om te zorgen dat er gekeken wordt of er vraag naar is heb ik wel.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Dat klinkt goed. Ik wens je veel succes!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Nannette schreef:Het woord T's geeft me al de kriebels, onder andere hierdoor worden transseksuelen als omgebouwde man benoemd. Veel mensen zien het grote verschil tussen travestie en transseksueel niet (of willen het niet zien).
Ik heb de omgekeerde ervaring. Ik was nog nooit naar een LKGT&T avond geweest en toen ik een paar weken voor het eerst bij een LKGT&T-vergadering was vond ik opvallend veel overeenkomsten tussen de serieuse travestie en transgender/transseksualiteit. Je moet die overeenkomsten (net als de verschillen, trouwens) natuurlijk wel WILLEN zien...

Internationaal is de situatie nog anders. Daar heb je 1 grote groep die men GLBT's (of nog meer letters) noemt. En daar is de grote overeenkomst "het recht om er in gevoelens over jezelf of over je seksualiteit anders te zijn dan een ander". Ik vind dat een mooi streven. Daarom ben ik zowel lid van het COC als van de LKGT&T. Ik raad iedereen aan dit ook te doen. Beter dubbel dan niet georganiseerd.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Natuurlijk zijn er overeenkomsten tussen alle T*. Maar we moeten wel beseffen dat er ook (hele grote) verschillen tussen bestaan. Voor een travestiet is SRS totaal niet belangrijk, en voor een transgender ook niet. Borstvergroting is al weer een ander verhaal, sommige TG willen dat ook, TS was vroeger normaal dat het gebeurde toen het vergoed werd (meer dan 90%). Ontharing, zal een groep van de TV ook wel willen denk ik.

Zo zie je heel kort al enkele overeenkomsten en verschillen.
Plaats reactie