Vooruit dan maar Kim,
Ik heb even mijn best gedaan om het oude verhaal zo goed mogelijk weer te geven:
Verhaal uit de oude doos (een jaar of 15 geleden)
Ik had net een paar nieuwe pumps gekocht met veel te hoge naaldhakken natuurlijk en die moest ik echt heel nodig een keer uitproberen. Ik had ze thuis en in de auto al wel aan gehad, maar nog nooit echt een langer stuk op gelopen.
Het was stralend weer en ik was vroeg terug van een afspraak in het zuiden van België. Afslag Mechelen en het parkeerterrein achter het station was snel gevonden. Ik kleedde me om (in de auto) keek nog even rond en stapte met de zon op mijn benen het parkeerterrein op.
Ik had net een meter of twintig afgelegd toen er plotseling een auto het parkeerterrein opdraaide. Ik schrok, want ik keek recht in de koplampen van een politie auto.
Ik draaide me om en liep haastig terug naar mijn auto. Met bonkend hart volgde ik de politie auto in mijn spiegels. Ze stopte een eindje verderop, maar maakte geen aanstalten om uit te stappen. Ik trok mijn rokje uit en mijn broek weer aan. Mijn hagelnieuwe pumps lagen op de passagiersstoel.
Even later stonden ze toch naast mijn auto en wilde wel weten wat ik van plan was. Ik kon geen woord uitbrengen. Ik moest toch maar even mee naar het bureau. De plastictas met pumps, rokje en mijn herenkleding, die ik had verwisseld gingen ook mee. Ik voelde me heel klein.
Op het politiebureau aangekomen, moest ik op de gang wachten. Het plastictasje namen ze mee. Het leek uren te duren en diverse mensen liepen door de gang. Er spookte vanalles door mijn hoofd.
Eindelijk mocht ik binnen komen. Ze snapte niet dat ik op die hoge hakken kon lopen, kwestie van oefenen dacht ik, maar dat zei ik niet. Ze zeiden dat ze mijn werkgever hadden gebeld om te controleren of ik gerechtigd was in mijn auto te rijden. Ik ben er nooit achter gekomen of ze dat echt hebben gedaan, of alleen maar om indruk op me te maken.
Ze vroegen ook waarom ik geen onderbroek aanhad (omdat ze mijn onderbroek naast me op de passagiersstoel hadden gevonden). Op dat moment hervond ik mezelf en kon ik haarfijn, bijna beledigd, uitleggen dat ik wel degelijk een damesslipje aanhad.
Ze vonden het allemaal best, maar hadden toch liever dat ik het rond de keukentafel deed.
Terwijl ze me terugbrachten naar mijn auto, vroeg ik, inmiddels een beetje opgelucht, of het strafbaar was.
‘Nog niet!’
Dat was het antwoord, ze vertelde een verhaal over vermiste meisjes (achteraf gezien de paniek van de eerste Dutrouxslachtoffers)
Het was de laatste keer dat ik en femme Mechelen heb bezocht
Irene