Ziektekostenverzekering en VUMC

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

betteke schreef:
Chantal C. schreef:
barrie schreef:Ik hoor de laatste tijd wel veel klachten over de operaties van het VUMC en dat baart me toch zorgen.
Je hoort alleen maar de mensen klagen waar het niet goed gegaan is. Alle andere gevallen hoor je niet. Dus zoveel zorgen maak ik me niet...
Daar heb je helemaal gelijk in Chantal, dit geldt voor heel veel dingen!
Er spelen hier zo veel dingen mee, dat je geen een geval kunt vergelijken, en het is natuurlijk niet leuk, maar ook van complicaties leren ze weer....... :-? :wink:
Om nog maar te zwijgen van de velen die niet eens in het VU geholpen zijn en er wel een mening over hebben... Laat je mening dan voor je...

Maargoed dat is mijn mening... :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Ach ja, dat is ook wel weer waar. Nouja, toch weer een beetje gerust gesteld dan hè :) Bovendien zit een eventueele SRS er voor ondergetekende toch nog niet in - a.s. vrijdag mijn eerste intake bij Jos - ben erg benieuwd (en zenuwachtig :oops: )
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

barrie schreef:a.s. vrijdag mijn eerste intake bij Jos - ben erg benieuwd (en zenuwachtig :oops: )
Stelt niks voor hoor... Je staat met 15 min weer buiten...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

betteke schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Chantal, dit geldt voor heel veel dingen!
Er spelen hier zo veel dingen mee, dat je geen een geval kunt vergelijken, en het is natuurlijk niet leuk, maar ook van complicaties leren ze weer....... :-? :wink:
Daar heeft ze dan weer helemaal geen gelijk in, je hoort juist heel vaak niet van wat er allemaal mis is gegaan. Ik ken gevallen die vrij dramatisch waren waarbij werd gedaan of alles koek en ei was.

Het is net als iemand die vraagt: "hoe gaat het met je". Daar wordt altijd op geantwoord: "ja gaat lekker, alles goed". De vrager wil ook niets anders horen en de gevraagde zal hetzelfde antwoord geven als alles ongelooflijk *** gaat.

Je hoort relatief echt TE positieve verhalen, dus daaruit mag je concluderen dat het gemiddeld minder goed gaat dan je hoort.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Chantal C. schreef:
barrie schreef:a.s. vrijdag mijn eerste intake bij Jos - ben erg benieuwd (en zenuwachtig :oops: )
Stelt niks voor hoor... Je staat met 15 min weer buiten...
Daar was ik al bang voor :oops:
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

en dan is het weer 4-5 maandne wachten op je eerste gesprek met de psych.
I am, who i am!!!!
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Misz-Toxica schreef:en dan is het weer 4-5 maandne wachten op je eerste gesprek met de psych.
Ja, dat is zeker mij bezwaar tegen het VUMC, de lange wachttijden. Dat je lang op een chirurg moet wachten kan ik me voorstellen, maar het is gewoon dwaas dat er niet eerder een psycholoog beschikbaar is.
Gelukkig heb ik wel een beetje de tijd (eigenlijk liever niet), ik denk dat ik er met m'n 18 jaar toch best vlot bij ben.
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

en inmiddels is er weer een psych uitgevallen, op zwangerschaps verlof. hoorde ik van jos, ze komt in juli weer terug
I am, who i am!!!!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Dani,

Weet je ook wie dat is?

Het is slecht nieuws voor de mensen die nog aan de gesprekken moeten beginnen; scheelt weer capaciteit.
Gelukkig heb ik de gesprekken achter de rug; alleen maar eens in de 3 maanden een controlegesprek tot de operatie.
Cyn.
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hoi Cynthia,

Ik weet het wel: mevr Peters.
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Misz-Toxica schreef:en inmiddels is er weer een psych uitgevallen, op zwangerschaps verlof. hoorde ik van jos, ze komt in juli weer terug
Oh, 'gelukkig', er veranderd toch niets. Ik dacht al, straks moet ik mijn beeld van het VU nog eens bijstellen. Neh, dat zal wel niet.

Doen ze het trouwens om transjes zoals ik de ogen uit te steken ofzo? Dit is al de zoveelste psych op zwangerschapsverlof. Weer een aantal transjes die hun traject nog weer langer zien duren, die ondertussen nog even ingewreven krijgen: 'jij kunt nooit zwanger worden en kinderen krijgen en ik wel'

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Het is wat Cynthia al aangaf, heb je eenmaal groen, dan gaat het normaal verder. Ik heb wel medelijden met de mensen die moeten wisselen. Het kost je zeker een extra gesprek.
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
qt
dagelijks aanwezig
Berichten: 156
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 14:35

Bericht door qt »

Miss Laura schreef:Het is wat Cynthia al aangaf, heb je eenmaal groen, dan gaat het normaal verder. Ik heb wel medelijden met de mensen die moeten wisselen. Het kost je zeker een extra gesprek.
Tja, en als je aan de beurt bent voor je operatie scheurt een of andere chirurg wel weer z'n kniebanden, of gaat zijn eigen privekliniek beginnen ofzoiets. Er is altijd wel weer wat en weer een smoes om je nog langer te laten wachten. Ben blij dat ik alles zelf heb kunnen regelen, al heb ik nu geen cent meer te makken. Alles beter dan afhankelijk zijn van het VU.

Groetjes,
Quinty
chick on a mission
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

WACHTEN. Dit woord schrijven ze bij het VU in hofdletters, evenals het woord UITSTELLEN.

Voor mensen die nog geen groen hebben een slopende tijd. Misschien wel met opzet. Als iemand tijdens de vertragingstactiek afvalt is het voor de VU weer een reden om te zeggen: de persoon is geen echte trans. Het is alleen jammer dat er geen psychen meer zijn. Is er een ziek, dan gaat de afspraak die maand gewoon niet door. Ik praat uit ervaring. Er is niemand die het overneemt. Ze noemen het wel een team, maar ieder werkt voor zich.

Hoe minder de eindstreep halen, des te beter. Een operatie kost een vracht geld. Ook hun budget is beperkt.
Het maakt niet uit waar je verzekerd bent, als de algemene pot leeg is, is het eten gedaan.

Verder kan iedereen een ongeluk krijgen. Dit is echt geen opzet. Heb je eenmaal toestemming voor de SRS dan gaat die door.
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Misz-Toxica schreef:en inmiddels is er weer een psych uitgevallen, op zwangerschaps verlof. hoorde ik van jos, ze komt in juli weer terug
maart/april... Het is mijn eigen psych, Peeters, en in mei heb ik weer een gesprek met haar, maar dan is ze al lang en breed terug...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie