precieze definitie transsexueel

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Misz-Toxica schreef:quinty de enigste hier die een dikke bord voor ze hoofd heeft is ben jij.

en dat is nog steeds niet verandert zie ik. je was toch bij joya ook al zo. lekker schoppen tegen alles wat beweegt.

ik denk dat jij eens wakker moet worden. Blijf jij maar een transseksueel met een mannelijk verleden.

ik ben net zoals vicky een vrouw met een transseksueel verleden.

i rest my case met deze woorden, wij lagen elkaar toch al nooit.
@ Daan, Joy is de naam en geen Joya:P
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Tijd geleden dat je wat schreef Joy -- hoewel je wel af en toe bent langsgekomen om te lezen

Welkom terug
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Misz-Toxica
dagelijks aanwezig
Berichten: 125
Lid geworden op: za feb 21, 2004 10:16
Locatie: Heerlen

Bericht door Misz-Toxica »

Joy schreef:
Misz-Toxica schreef:quinty de enigste hier die een dikke bord voor ze hoofd heeft is ben jij.

en dat is nog steeds niet verandert zie ik. je was toch bij joya ook al zo. lekker schoppen tegen alles wat beweegt.

ik denk dat jij eens wakker moet worden. Blijf jij maar een transseksueel met een mannelijk verleden.

ik ben net zoals vicky een vrouw met een transseksueel verleden.

i rest my case met deze woorden, wij lagen elkaar toch al nooit.
@ Daan, Joy is de naam en geen Joya:P

heeeeeeej joy :D
I am, who i am!!!!
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

Lisa met een S schreef:Tijd geleden dat je wat schreef Joy -- hoewel je wel af en toe bent langsgekomen om te lezen

Welkom terug
Lisa
ach ja, ook ik vergis me wel eens

:)
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

hugs Cynthia, alle warmte toegewenst

hoop dat je je al weer beter voelt is al weer tijdje geleden dat je hier posste dat je dipje had,


Als je je niet zo naar beneden laat halen door je omgeving en enkele onbeschofte mensen (ook hier) kan je je volgens mij gewoon als vrouw door het leven begeven, dat trans verleden moet dan toch geen rol spelen???? (ik spreek NIET uit ervaring helaas).

Persoonlijk geef ik liever de wereld de schuld dat ze mij niet als vrouw accepteren kunne dan dat ik aan mijzelf nog twijfel (dat genoegen gun ik de kwaadsprekers niet)

Het moet toch echt van binnen komen van de buitenwereld valt weinig te verwachten, die zijn eigenlijk wel neutraal, meeste mensen zijn toch met zichzelf bezig (komt bekend voor?) dat maakt het voor jou ook makkelijker met jezelf aan de slag te gaan!

in Oosterse culturen is men nog minder geshockeert als je besluit een ander geslacht te gaan leven (thailand bijv) maar dat kan ook veranderen als fundamentalisme daar toeneemt (strikte regels/rolverdeling)

al met al leven we hier maar heel kort en maak er wat van meiden !!
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Dorine schreef:hugs Cynthia, alle warmte toegewenst

hoop dat je je al weer beter voelt is al weer tijdje geleden dat je hier posste dat je dipje had,

Als je je niet zo naar beneden laat halen door je omgeving en enkele onbeschofte mensen (ook hier) kan je je volgens mij gewoon als vrouw door het leven begeven, dat trans verleden moet dan toch geen rol spelen???? (ik spreek NIET uit ervaring helaas).
Ik heb het al vaker gezegd, maar zal het hier nog eens herhalen:

Ik heb GEEN ENKELE last vabn mensen die mij naar beneden proberen te halen. Niet op het forum, maar ook niet elders. En mijn probleem heeft NIETS, maar dan ook helemaal niets met mijn TS-zijn van doen. Integendeel. Ik merk nooit dat mensen raar naar mij kijken, word overal gewoon geaccepteerd, iedereen zegt netjes mevrouw (op een enkele keer na door de telefoon) en ik zou voor geen goud nog terugwillen.

De oorzaak van mijn dip ligt ergens anders. En nee, ik heb geen zin om daar in dit openbare forum over uit te weiden.
Cyn.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

iemand die het uitgebreid heeft verwoord, maar niet met oordelen komt:

http://www.spaink.net/boeken/mv_doorhalen.html

een must om te lezen als je je ergens op het gendervalk begeeft, voor iedereen dus
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Misz-Toxica schreef:
ik straal het vrouw zijn uit, en dat zegt mijn omgeving ook.
En daar ga je dan. Bio's krijgen dat soort opmerkingen over het algemeen niet te horen. Mensen bedoelen het niet verkeerd hoor, maar ze bevestigen wel je transigheid en niet je vrouw zijn.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: precieze definitie transsexueel

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef:Ik had een vraag, wat is nou eigenlijk de precieze definitie van transsexueel.
Een trans is iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft, of nastreeft (en niet afhaakt). Non ops zijn imho TG.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: precieze definitie transsexueel

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef: Is non-op TS uberhaupt wel een officiele term? Ik ken er hier maar 1 die zegt non-op TS te zijn. En de reden dat zij niet in het hokje TG wil thuishoren is omdat er naar haar mening teveel met bloemetjesjurken e.d. in zitten.
't Is een beetje een contradictio in terminus hè? Wel claimen dat je trans bent, en dus van geslacht wilt veranderen, maar het lekker niet doen. Op internationale lijsten heb ik wel veel non ops gezien. In het buitenland ligt het vaak ook iets gecompliceerder. Als een srs financieel gezien geen haalbare kaart is, kan ik me voorstellen dat je dan de hoop opgeeft en jezelf uiteindelijk non op gaat noemen. Ikzelf zou dan de voorkeur aan pre op blijven geven. Waar ik me moeilijk in kan inleven zijn de non ops die het apparaat tussen hun benen willen blijven gebruiken om anderen mee te penetreren.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Morbide schreef:
Een trans is iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft, of nastreeft (en niet afhaakt).
Volgens die definitie ben ik dus zeker geen TS.

Want een srs nastreven doe ik niet, ik probeer dat eerder met man en macht te voorkomen, als ik dan perse in een vastomlijnd hokje moet zou ik me al contradictio interminus toch maar in het non-op hokje plaatsen, maar ik blijf liever in het grijze gebied tussen m en v.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

't Is heel simpel; geen srs is geen trans. Overmacht uitgezonderd.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: precieze definitie transsexueel

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef:
Als ik voor de tijd al zou weten dat een srs financieel gezien niet haalbaar is, dan zou ik helemaal niet aan die transitie beginnen. Ik wil niet ergens tussenin blijven hangen.
Wat zou je dan doen? Als man door blijven leven? Dat zou ik niet gekund hebben.
Patricia1979 schreef: Is TG uberhaupt wel een vaststaand iets. Hoeveel zijn er wel niet die het gebruiken als tussenstation en uiteindelijk toch "all the way" gaan. Maar aan de andere kant, datzelfde geldt ook voor TV. Hoeveel gaan niet van TV naar TG en dan door naar TS.
En om het nog ingewikkelder te maken kun je jezelf ook afvragen of die trava's nou trans zijn geworden, of dat altijd al waren.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Morbide schreef:'t Is heel simpel; geen srs is geen trans. Overmacht uitgezonderd.
Aha,

Op dit moment heb ik 2 operaties gehad, een adamsappelreductie en een borstvergroting vorige week.

Ik voel me helemaal vrouw, en ik heb nog steeds niet echt het gevoel dat me piemeltje er ook nog af moet. Niemand ziet het, en zelf kan ik het prima wegstoppen in rokjes en strakke broeken.

Sex kan ik ook hebben, het enige wat ik op dit moment niet kan is dus vaginale sex hebben, maarja er zijn genoeg andere manieren waarop je ook bevredigt kunt worden.

Je zegt dus dat ik nu geen transsexueel ben?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Kimyy schreef:
Op dit moment heb ik 2 operaties gehad, een adamsappelreductie en een borstvergroting vorige week.

Ik voel me helemaal vrouw, en ik heb nog steeds niet echt het gevoel dat me piemeltje er ook nog af moet. Niemand ziet het, en zelf kan ik het prima wegstoppen in rokjes en strakke broeken.

Sex kan ik ook hebben, het enige wat ik op dit moment niet kan is dus vaginale sex hebben, maarja er zijn genoeg andere manieren waarop je ook bevredigt kunt worden.

Je zegt dus dat ik nu geen transsexueel ben?
Dat heb jij al voor me gedaan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie