Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik weet niet of ik het ook leuk vind. Ik denk eigenlijk van niet...
Ik merk bij mijzelf een verschuiving van waarom ik op het forum zit en ook van wat ik er leuk aan vind. In het begin dat ik hier meeschreef moest ik iets kwijt. Ik zat ergens vol van - het opschrijven van wat mij bezig hield hielp mij om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Overigens zijn er nog steeds een (beperkt) aantal berichten waarvoor dat geldt. Tegenwoordig is het meer zo dat ik het interessant vind waar een ander mee bezig is. Dat ik het leuk vindt om te zien waar de overeenkomsten, maar ook de verschillen, met mijn proces zitten. Dat ik het ook leuk vind om te snappen en mee te voelen met een anders problemen.
Wat daarvoor nodig is is respect. En als ik hier dan berichten lees waarin er naar gestreefd lijkt te worden om zelf omhoog te drijven door een ander naar beneden te schoppen - dan is het juist dat recpect dat mist. En dat vind ik erg jammer: ik zou liever in gesprek zijn om te zien wat ons bindt (en, maar dan wel in respect, met wat ons verdeelt) dan dat discussies als doel hebben om één mening te laten overblijven... En waarbij de sterkste (degene met de meeste postjes, of het hardste taalgebruik) "wint". Juist door die laatste manier van discussiëren wordt de sfeer grimmiger - en daar zit ik dus niet op te wachten.
Groetjes,
Frederique
Ik merk bij mijzelf een verschuiving van waarom ik op het forum zit en ook van wat ik er leuk aan vind. In het begin dat ik hier meeschreef moest ik iets kwijt. Ik zat ergens vol van - het opschrijven van wat mij bezig hield hielp mij om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Overigens zijn er nog steeds een (beperkt) aantal berichten waarvoor dat geldt. Tegenwoordig is het meer zo dat ik het interessant vind waar een ander mee bezig is. Dat ik het leuk vindt om te zien waar de overeenkomsten, maar ook de verschillen, met mijn proces zitten. Dat ik het ook leuk vind om te snappen en mee te voelen met een anders problemen.
Wat daarvoor nodig is is respect. En als ik hier dan berichten lees waarin er naar gestreefd lijkt te worden om zelf omhoog te drijven door een ander naar beneden te schoppen - dan is het juist dat recpect dat mist. En dat vind ik erg jammer: ik zou liever in gesprek zijn om te zien wat ons bindt (en, maar dan wel in respect, met wat ons verdeelt) dan dat discussies als doel hebben om één mening te laten overblijven... En waarbij de sterkste (degene met de meeste postjes, of het hardste taalgebruik) "wint". Juist door die laatste manier van discussiëren wordt de sfeer grimmiger - en daar zit ik dus niet op te wachten.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- Eredivisie
Mila schreef :
ik vind het eerlijk gezegd eerder iemand achter haar rug in de grond stampen, uiteraard ter meerdere eer en glorie van je (narcistische) zelf.
Dat is het wel heel vaak hoor in het TV en Trans wereldje.
Gelukkig gaat dat toch met de tijd minderen.
Naarmate je je positie binnen de maatschappij begint te vinden , neemt de factor : IK echt wel wat af.
Al blijft de drang om mooi te willen zijn en jezelf mooi te willen voelen altijd wel ergens hangen.
Maar de waarden en belangen verschuiven toch naar mijn mening een beetje met de tijd.
Groeten,
Melina
ik vind het eerlijk gezegd eerder iemand achter haar rug in de grond stampen, uiteraard ter meerdere eer en glorie van je (narcistische) zelf.
Dat is het wel heel vaak hoor in het TV en Trans wereldje.
Gelukkig gaat dat toch met de tijd minderen.
Naarmate je je positie binnen de maatschappij begint te vinden , neemt de factor : IK echt wel wat af.
Al blijft de drang om mooi te willen zijn en jezelf mooi te willen voelen altijd wel ergens hangen.
Maar de waarden en belangen verschuiven toch naar mijn mening een beetje met de tijd.
Groeten,
Melina
Iemand van de Engelse variant van Humanitas vertelde me eens dat ze daar een gezegde hebben:Patricia1979 schreef:De handtasjes vliegen weer over het forum hihihihihiYoelle schreef:ha nou zijn we pas echt vrouwen onder elkaar...
En Melina, dat is een rake en hoopvolle observatie....Never put more than one transsexual in a group.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- chantal-tg
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Heel mooi gezegd Kitty en tegelijk heel jammer want het geeft wel aan hoe de contacten zijn op de site
Het lijkt dan meer als een soort studie waarbij het enige dat we gemeenschappelijk hebben, de studie zelf is en waarbij dus, ondanks de mogelijke chats, forum en mogelijk ontmoetingen, er dus niets anders overblijft voor de mensen die er zijn.
ik heb de hoop om via deze site m'n kennissen/ vriendin(en) kring te vergroten, en om mooie en leuke contacten te leggen en zoals nu ook m'n gedachten te laten weten. Persoonlijk heb ik er niet naar gekeken alsof het iets zou zijn, dat ik zou 'afronden'. Dit is absoluut geen kritiek op jou, maar is een interessante andere benaderingswijze.
in ieder geval; heel veel liefs
Chantal

ik heb de hoop om via deze site m'n kennissen/ vriendin(en) kring te vergroten, en om mooie en leuke contacten te leggen en zoals nu ook m'n gedachten te laten weten. Persoonlijk heb ik er niet naar gekeken alsof het iets zou zijn, dat ik zou 'afronden'. Dit is absoluut geen kritiek op jou, maar is een interessante andere benaderingswijze.
in ieder geval; heel veel liefs
Chantal
vipassana; zie zoals het werkelijk is......
www.vipassanaweb.nl
www.vipassanaweb.nl
<Sommigen doen ook alles om maar zoveel mogelijk met de kop op tv te komen Ik snap ook niet wat het voor meerwaarde heeft om naast het praten over het zeemeermin zijn de nadruk weer te leggen op die transsexualiteit.>
Aandacht! Aandacht! Aaaaaaaaaaaaaaandacht! Aaaaaaaaaaaandaaaacht! Zie mij! Zie mij overal! Anders bestaaaaaaa ik niet. Zonder publieke aandacht kwijn ik weeeeeeeeg!
Dat zal het wel zijn denk ik.........
Mila.
Aandacht! Aandacht! Aaaaaaaaaaaaaaandacht! Aaaaaaaaaaaandaaaacht! Zie mij! Zie mij overal! Anders bestaaaaaaa ik niet. Zonder publieke aandacht kwijn ik weeeeeeeeg!
Dat zal het wel zijn denk ik.........
Mila.
Juist, maar wel heel iets anders dan wat jullie Kitty hier aanwrijven: bij ADD en ADHD gaat het erom dat degene die eraan lijdt significant minder dan gemiddeld de aandacht kan concentreren.Patricia1979 schreef: Het is een aandachtstoornis in ieder geval.
En mensen die van aandacht houden kozen vroeger een beroep in de entertainment sector. Dat is wat we nu een "win-win-situatie" noemen: de meeste mensen zijn verstokte voyeurs en godzijdank zijn er ook mensen die er juist lol in hebben om naar zich te laten kijken of over zichzelf te vertellen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
<Zal ik je eens wat vertellen. Dit meen ik echt. Een kennis van mij (reeds 7 jaar post-op TS) die heeft kortgeleden de diagnose ADD gekregen. Of zoiets in ieder geval. Ik weet de precieze naam zo niet meer. Het is een aandachtstoornis in ieder geval. Ze krijgt daar medicijnen voor. Dit meen ik echt serieus hoor.>
Nou, dat is dan goed nieuws, dat het aandachtssyndroom een naam heeft, en zelfs met medicatie bestreden kan worden.
Wat is er nou pijnlijker om te zien hoe iemand allerlei capriolen uit gaat halen om de stokkende aandacht weer op gang te krijgen?
En mocht dat niet lukken, wat blijft er dan nog van die persoon over zonder die broodnodige aandacht? Valt die persoon dan uit elkaar, of kwijnt die persoon weg dan?
Triest hoor.
Gelukkig dat het een onderkend syndroom/psychiatrisch ziektebeeld blijkt te zijn, en er medicatie voor bestaat.
Groetjes Mila.
Nou, dat is dan goed nieuws, dat het aandachtssyndroom een naam heeft, en zelfs met medicatie bestreden kan worden.
Wat is er nou pijnlijker om te zien hoe iemand allerlei capriolen uit gaat halen om de stokkende aandacht weer op gang te krijgen?
En mocht dat niet lukken, wat blijft er dan nog van die persoon over zonder die broodnodige aandacht? Valt die persoon dan uit elkaar, of kwijnt die persoon weg dan?
Triest hoor.
Gelukkig dat het een onderkend syndroom/psychiatrisch ziektebeeld blijkt te zijn, en er medicatie voor bestaat.
Groetjes Mila.