Voel je je als vrouw wel eens man?

Algemeen

Moderator: Moderators

Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

klinkt mooi

wil ik ook, aan stranden wandelen dan :)

hoop wel dat je forse stuurbekrachtiging hebt :D
Ciska Lacomte
Banned Lid

Bericht door Ciska Lacomte »

@ Joy en Mara:

Mijn situatie/gevoel legt ergens tussen dat van jullie in, geloof ik. Ik heb jaren geleden een beroep gevonden waar mijn manier van leven, hobby's, interesse en opleiding prachtig samenkwamen: Ik werd geluidstechneut. Alle 'skills' die ik in de loop der jaren heb opgebouwd zijn zo veelzijdig en tegelijkertijd ontzettend typisch mannelijk. Enerzijds wil ik dat graag loslaten. Het past gewoon niet bij mij als vrouw, tegelijkertijd is de sfeer waarin ik werk, de vrijheid, het ongebondene zo onmisbaar in mijn leven. Ook de interesse, begeisterung, als ik ergens een grote produkte zie, die helemaal oplaait: Hoe groot is de geluidsinstallatie waar bijv. Shakira mee tourt; is de mengtafel analoog of digitaal. Hoeveel bewegend licht, hoeveel conventioneel licht en wie is de lichtontwerper..... Mijn hartje springt helemaal op als ik dat allemaal hoor en zie....Da's mijn wereldje. Ik voel het stuur van de truck al bijna in mijn handen als ik een tourschema lees.....
Maar het is een mannenwereldje bij uitstek, kan ook bijna niet anders: Het is zulk loeizwaar werk: Lange dagen, al die boxen en lampen met wat er bij hoort moet grotendeels met de hand op z'n plek gebracht worden. Zelfs als man houd je dat niet je hele -werkzame- leven vol.

Ik hang er een beetje tussenin, alsof ik mezelf op de reservebank heb gezet. Nog wel bezig in 'het wereldje', maar niet in de frontlinie. In feite ben ik er technies al uit aan het raken. Alles -ook de trucks- is inmiddels dusdanig geautomatiseerd en gedigitaliseerd, bijna wekelijks zijn er updates of volledige vervangingen voor apps die je net onder de knie hebt. Even bijkletsen aan de (hotel)bar is allang niet meer genoeg om bij te blijven. Ik heb daar ook gewoon niet echt zin meer in: Het gaat toch om Shakira, niet om Bill Gates (Catch my drift?).

Ik heb geprobeerd of ik in een theater mijn draai kan vinden, maar nee. Elke dag in datzelfde donkere hol, niet meer zélf met het gezelschap meereizen, nooit meer de laffe koffie en de klamme broodjes bij een tankstation proeven? Ik wil de zon op mijn bol en de wind in mijn haar kunnen voelen! Lekker buiten spelen, elke dag andere mensen om me heen hebben, creatief kunnen en mogen zijn.

Maar tegelijkertijd voel ik Ciska emorm aandringen om 'meneer C.' helemaal te laten verdwijnen. Ik durf mezelf al te vergelijken met een rups die zich in aan het spinnen is om te verpoppen. Wie weet wat de vlinder gaat doen?

Ciska - die zich diep in haar hart eigenlijk ontzettend moe voelt -
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy schreef:hoop wel dat je forse stuurbekrachtiging hebt :D
Nou ik kon me zelf wel goed op koers houden Joy, de truck bleef dit keertje wel staan op de parking :wink:

En Ciska, een vriendin van me (geboren vrouw), ze had me trouwens begeleidt naar de OK in Essen en ze zat aan mun bed toen ik weer wakker werd, doet nog steeds op concerten en megaevents de lichttechniek, ze is apetrots op haar mannelijke eigenschappen en haar lichamelijke kracht en begrip voor techniek.

Mijn ex-vriendin was er ook zo, wat zelf kon worden gesleutelt, deed ze ook zelf en un heleboel dingen kon ze beter dan ik, ze had un aantal ouwe naaimaschines in haar atelier waar sowieso niemand wisde hoe die te repareren vielen, en ze gingen maar vaak stuk en ze improviseerde altijd weer un deuglijke oplossing.

Het is echt uit de tijd, dat meiden maar meidendingen moeten doen en mannen mannendingen.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Mara schreef:
Joy schreef:hoop wel dat je forse stuurbekrachtiging hebt :D

Het is echt uit de tijd, dat meiden maar meidendingen moeten doen en mannen mannendingen.....

groetjes

Mara
ik vraag me zomaar ff voor de verandering tussendoor af hoe groot die verschillen werkelijk zijn

er wordt veel over gepraat, en het is begrijpelijker dat men als trans gevoelig is voor die verschillen, maar het zou niet verkeerd zijn die verschillen zomaar ff te benoemen, en daarna de overeenkomsten

ik heb zon vermoeden waar de discussie heen gaat als men gaat benoemen :)

Joy
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben best benieuwd waar we uitkomen als we de dingen gaan benoemen.

Overigens denk ik dat die overgevoeligheid voor vrouwelijkheden heel normaal is. Je ziet dat ook bij jonge meisjes (en jongetjes ook trouwens) die hebben een sterke behoefte hun geslacht te benadrukken. Als ze ouder worden wordt het geslacht meer als vanzelfsprekend ervaren en gaat het een minder eminente rol in nemen. Aangezien de meeste van ons dit natuurlijke proces hebben moeten ontberen is het niet meer dan logisch dat men probeert een inhaalslag te maken.

Irene
Kleine stapjes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Joy, er zijn typische meiden en mannendingen, dat is gewoon zo, maar er zijn ook velen, die deze grensen gewoon overschrijden, waarom ook nie....je moet uiteindelijk dat doen, waar je interesses liggen, toch.....

.....ohhh goh, ik ben un meid dus moet ik zus en zo doen, is al heel lang uit den tijd, zelfs toen in good old GDR(DDR) waar ik vandaan kom werdt het echter bevoordert, die grensen te overschrijden en zich eerder aan je eigen interessen te orienteren, en zo hoort het ook, vind ik dan.....ik ben tenminste zo opgegroeit en ben daar un beetje blij mee :wink:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Bibi_ schreef:Wanneer voel ik me man, wanneer voel ik me vrouw ????
Eerlijk gezegd zou ik echt niet weten welke gevoelens/emoties bij welk geslacht horen.
Zo voel ik het inderdaad ook, dat vind ik altijd zo moeilijk aan vragen of je je man of vrouw voelt....
En het is natuurlijk zoals Mara zegt, dat er typische meiden- en mannendingen zijn, maar hoe dat zich vertaalt in je gevoel...
Ik weet alleen hoe ik mezelf voel... maar hoe een gemiddelde vrouw of man zich voelt :-? geen idee....
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Arike
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Arike »

Irene schreef:...Je ziet dat ook bij jonge meisjes (en jongetjes ook trouwens) die hebben een sterke behoefte hun geslacht te benadrukken.
het moet haast wel zo zijn, dat ik de fase uit mijn leven verdrongen heb uit mijn herinneringen :-?
Irene schreef:Als ze ouder worden wordt het geslacht meer als vanzelfsprekend ervaren...
En die fase ook ;-)
groetjes,
Arike

"But life is too short
Better listen to yourself"
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

Irene schreef:Ik ben best benieuwd waar we uitkomen als we de dingen gaan benoemen.

Overigens denk ik dat die overgevoeligheid voor vrouwelijkheden heel normaal is. Je ziet dat ook bij jonge meisjes (en jongetjes ook trouwens) die hebben een sterke behoefte hun geslacht te benadrukken.

Irene
Geld ook wel een beetje voor tienermeisjes en jongens... kzie het ook bij mij op school bij sommige meisjes die heel meisjesachtig zijn (tjah zo'n fase heb ik zelf ook wel gehad :P) en sommige jongens heel stoer en macho...
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

Mara schreef:Joy, er zijn typische meiden en mannendingen, dat is gewoon zo, maar er zijn ook velen, die deze grensen gewoon overschrijden
Mara
-noem eens wat typische mannen en vrouwendingen?

en,wie bepaald dat?

Joy
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Joy schreef:
Mara schreef:Joy, er zijn typische meiden en mannendingen, dat is gewoon zo, maar er zijn ook velen, die deze grensen gewoon overschrijden
Mara
-noem eens wat typische mannen en vrouwendingen?

en,wie bepaald dat?

Joy
in ieder geval bepaald een ieder mens dat zelf, lijkt mij, maar in m'n persoonlijke ervaring hebben vrouwen een hele andere sociale insteek dan mannen. Dat is natuurlijk ook wel logsich, want vrouwen geven leven, baren èn zogen kinderen en moeten vanuit een natuurlijk / overlevingsstandpunt zoveel mogelijk de "boel" bij elkaar houden. Mannen hebben daardoor een veel vrijere rol, en dat is mijns inziens ook duidelijk zichtbaar; het maakt niet uit welke "maatschappij" je bekijkt.

Vanuit de essentie van mijn "zijn" ervaar ik het zo dat ik inzichten verkrijg en beleef in beide "kanten", en ik ervaar dat als best wel heel bijzonder. Ik neig overigens wel veel meer naar het vrouwelijke omdat dit veel beter bij mijn mens-zijn past. Een pure gevoelskwestie dus.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Ciska Lacomte
Banned Lid

De fraaist, kortste en toch meest gecompliceerde omschrijving van het verschil tussen man en vrouw die ik tot op heden ben tegengekomen is:

"De man doet, de vrouw is"

Voor mij geldt:
Het voelt erg vrouwelijk om de hele discussie over 'typisch mannelijk/typisch vrouwelijk' glimlachend aan te zien en er helemaal niks over te zeggen.

Ciska.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

snap er geen moer van

doet
is?

of het nu des vrouws is of niet, maar sinds ik besloten heb de dingen om me heen te laten voor wat ze zijn, en dat betrefd ook overgrote deel dit forum, voel ik me iig een stuk relaxter

ik hoef niks, ik moet niks

je bedoeld vast hele andere dingen
Ciska Lacomte
Banned Lid

Volgens mij is dat precies wat daarmee bedoeld wordt, Joy. :D

Cis.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

uitgelicht:

misschien is het des mans om zaken te willen veranderen

(ik hoop zo ontzettend op hillary clinton )

of juist weer niet, omdat vrouwen mannen vaak willen veranderen

(in mijn eigen straatje heb ik nog nooit een relatie had waarin ik de ander niet wilde bijschaven)

trek uw conclusies dames en heren, voor uzelf vooral

(ik merk ook dat mijn winterdepressie aan het verdwijnen is, ik wist niet dat ik um had, maar vandaag lijkt het een beetje lente, langer licht, de zon schijnt hier, en dat doet snakken naar zomer, ik krijg weer energie)
Plaats reactie