Ter uwer Info

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Ach ja, en ondanks alle opmerkingen in de trant van: "Mila is eigenlijk best lief, hoor...." betrap ik mezelf er toch op dat ik steeds vaker geen trek (meer) heb om nog érgens op te reageren op dit forum, ook niet op zaken die toch bere-interessant zijn, gewoon omdat ik al weet dat alleen mijn naam al tot een vreselijke testostereon-uitbarsting leidt in de betreffende draad. (niet van mij -ik heb allang iets gedaan tegen hinderlijke hanigheid).

Verder kun je niet ontkennen, dat op het moment dat er op een totaal irrelevant moment in een draad mensen met naam en toenaam genoemd worden en 'beschuldigd' van hinderlijk gedrag, terwijl daar al enkele posts eerder excuses over aangeboden zijn, er wel degelijk sprake is van 'zieken' in de meest platte zin des woords.

En ja, ik heb ook al heel wat tijd zoek gebracht op transkids.us . Rete interssant, zelfs ondanks de fascistoïde toon die regelmatig gehanteerd wordt (het blijven Amerikanen, zullen we maar denken). Maar als je al op voorhand tegen "AGP's"(sick) begint te krijsen hoe fout ze wel niet zijn, plaats je jezelf wel heel erg buiten het geheel van de meeste Nederlandse T*-fora.
Natuurlijk heeft een HSTS (ook ziek) een heel andere 'drive' dan een AGP van waaruit hun genderbeleving (dom woord) plaatsvindt. Je zult mij nooit horen beweren dat ik een HSTS volkomen begrijp, want ik bén nou eenmaal anders. Ik wil die ander wel graag kunnen respecteren. In alle gevallen de menselijke waardigheid in acht nemen, maar houd asjeblieft de haat van jouw kant in toom en behandel de ander ook met het nodige respect. Als het moet kan ik ook best blindvaren op mijn bekrompen Katholieke-Boeren-Plattelands-achtergrond.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<-ik heb allang iets gedaan tegen hinderlijke hanigheid).>

Eeeeeeeeehhhhhhhmmmmmmmm.......nou......een opmerking als dat een vrouw van een tg/ts 'weet dat ze leeft' (recentelijk op het TG forum) vind ik nou typisch een uiting van hanigheid en testosterongedrag, eerlijk gezegd en zeer ongepast, grievend zelfs tov de vrouw van.

Verder weet ik wel dat jij een appeltje met me te schillen had omdat ik niet per pb/msn in jouw zware eenrichtingsverkeer genderverhalen betrokken wilde worden en dat dat de reden was waarom je een paar maanden geleden überhaupt stekelig reageerde op mijn aanwezigheid hier.

@Janiek: het is idd wel een gegeven dat ex hetero ts'en een ego van plaatstaal en schokbeton hebben *omdat* ze lange(re) tijd als 'normaal' want nix zichtbaars mis op gendervlak behandeld zijn geweest, en wat er zich ook in het hoofd van die ts afspeelde; het is idd gunstig vormend als je lange(e tijd als 'normaal' behandeld word.

Maar jaloers? Nou nee, integendeel zelfs, ik kan in ieder geval mezelf recht in de ogen kijken, want ik heb niemand tegen wil en dank meegesleept in mijn transitie.

Groetjes Mila.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

mila schreef:
Verder weet ik wel dat jij een appeltje met me te schillen had omdat ik niet per pb/msn in jouw zware eenrichtingsverkeer genderverhalen betrokken wilde worden en dat dat de reden was waarom je een paar maanden geleden überhaupt stekelig reageerde op mijn aanwezigheid hier.

Maar jaloers? ik kan in ieder geval mezelf recht in de ogen kijken,
Groetjes Mila.
Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels, Waanideeën, Spiegels,

Of zoals ik al eens eerder zei: 'Voer voor psychologen...'

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

waaraan ik de zeer praktische tip wil toevoegen:

neem een willekeurig antwoord jezelf lieve mila, de schat, copy paste dat ff in word, copy en paste dat strutureel in ieder antwoord en voila!

je bespaart jezelf een hoop extra typwerk want immer hetzelfde

is dat wat?

Joy , denkt graag mee...
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Wat een reactie voor iemand die een dergelijk onderschrift gebruikt:


<De vrouw die in de spiegel naar me lacht is het grootste wonder wat ik ken>

Waanideeën Spiegels?

Voer voor psychologen idd? ;-)

Mila.
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Nou, joy..
Wat ik wel respecteer is dat ze iedereen bij deze waarschuw dat ze vertrouwelijke info graag rondpleppert, dus alles wat er in pb's staat, of op besloten fora staat is niet veilig (of heilig).
Zei ik eerder iets over respect ?
Ach, laat ook maar. het is ueberhaupt geen vrouwenwerk om het vuilnis buiten te zetten
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

nee tog, zij ook al?

dan ben ik niet meer de enige die de grenzen niet respecteerd tussen prive en niet prive..

i couldnt care less..

shoot me

:)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Goh Mila,

ik hoopte door het vorige berichtje dat je misschien iets genuanceerder over de groep "ex-hetero ts-en" zou gaan denken, maar daar is waarschijnlijk meer voor nodig. Als het al tot de mogelijkheden behoort.

Kijk, ik ken de karikaturen ook wel, waar jij je vooroordelen op baseert. Die bestaan echt en ik heb ze met eigen ogen gezien bij Virgin. En hoewel jij je graag tegen hen afzet, zie ik een sterke overeenkomst tussen jouw manier van doen hier op het forum en hun gedrag. En dat is een soort van kracht die mensen ontwikkelen, die openlijk (zoals jij) of in het verborgene van hun ziel (zoals sommigen van die andere groep) weten dat ze niet kunnen voldoen aan de normen van heteroland. Noem het "een ego van plaatstaal", je kunt het ook zien als een pantser. Iets wat je minder kwetsbaar maakt voor de pijn die "anders-zijn" je oplevert.

Misschien is het wel zo dat, als we allemaal onze gemeenschappelijke bestaansgrond in elkaar herkennen, we zonder pantser en bijbehorende schermutselingen kunnen leven. Maar misschien ben ik wel naief of te idealistisch...
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Janiek,

<weten dat ze niet kunnen voldoen aan de normen van heteroland>

Daar is een essentieel woord weggelaten: weten dat ze NIET meer kunnen voldoen aan de normen van heteroland, want de ex hetero ts'en zijn uit heteroland geemigreerd.

Groetjes Mila.
Ingezz
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: za jan 03, 2004 18:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ingezz »

Soms vraag ik me echt af of mensen het forum op gaan om iets te willen vertellen of om ruzie te maken.... Dit is echt al de miljoenste topic over mila... maar blijft grappig. Misschien moeten we de naam forum veranderen in arena. :D
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

says who?

dit is gewoon de moedersoap aller soaps :)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Hoi Janiek,

<weten dat ze niet kunnen voldoen aan de normen van heteroland>

Daar is een essentieel woord weggelaten: weten dat ze NIET meer kunnen voldoen aan de normen van heteroland, want de ex hetero ts'en zijn uit heteroland geemigreerd.

Groetjes Mila.
Kijk nou toch, het laatste gaatje is weer dichtgepleisterd. Vooroordelen vergen veel onderhoud.

Pantsers trouwens ook. En daar kleven, behalve voordelen, ook nadelen aan (vertel mij wat!): ze belemmeren communicatie en staan intimiteit in de weg.

En ik mag dan een "ex-hetero/lesbische ts" zijn (or whatever), maar een "ego van plaatstaal" heb ik niet. In die andere thread heb ik tot het uiterste toe op een redelijke en open manier met je geprobeerd te discussiëren, maar dat wil echt niet zeggen dat ik niet al die tijd heb gemerkt hoe jij met je tochus midden in mijn verjaardagstaart was gaan zitten.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<midden in mijn verjaardagstaart was gaan zitten.>

En die verjaardagstaart is natuurlijk door jezelf gebakken, niet door je vrouw....toch?

Groetjes Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:<midden in mijn verjaardagstaart was gaan zitten.>

En die verjaardagstaart is natuurlijk door jezelf gebakken, niet door je vrouw....toch?

Groetjes Mila.
Ik had me voorgenomen dat jij het laatste woord mocht hebben en stel me er tevreden mee degene te zijn die het laatste lacht.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Hoi Janiek,

fijn dankje....maar ik had er aan toe moeten voegen dat die verjaardagstaart evenmin door jullie 2en is gebakken......

Groetjes Mila.
Plaats reactie