Het zal ook nooit goed zijn
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mila.
Moderator: Moderators
Laten we het dan in één keer goed aanpakken en de mogelijkheid om een geslacht te registreren direct geheel schrappen uit alle systemen!robert schreef:...maar als ik er toch even over nadenkt stuit ik op vele problemen die een dergelijke registratie met zich meebrengt.
...
alle computersystemen dienen te worden aangepast op een extra mogelijkheid omtrent geslacht
Goed plan, helemaal eens!Arike schreef:Laten we het dan in één keer goed aanpakken en de mogelijkheid om een geslacht te registreren direct geheel schrappen uit alle systemen!
Waarom iets registreren op basis waarvan het niet toegestaan is om onderscheid te maken?
Daar ging het me om toen ik deze draad startte. Ik ben het ook helemaal eens met de stelling om geslachtsaanduiding volledig te schrappen, omdat het nergens toe dient.Goed plan, helemaal eens!
M.a.w. de doelgroep moet iets groter. Of je zou blij kunnen zijn met alle werkgelegenheid die zo'n verandering oplevert. Je zou kunnen verwachten dat er vanzelf meer onzijdigen komen als die mogelijkheid eenmaal bestaat.robert schreef:
voor enkele tientallen personen moet alle wetgeving worden aangepast waarin een verwijzing is naar het mannelijk of vrouwlijk geslacht.
alle computersystemen dienen te worden aangepast op een extra mogelijkheid omtrent geslacht
alle politiekorpsen moeten personen van het onzijdige geslacht in dienst hebben aangezien een persoon alleen gefouileerd mag worden door een persoon van hetzelfde geslacht.
instellingen die faceliteiten hebben gescheiden voor mannen en vrouwen moeten, als een onzijdig persoon het vraagt, die faceliteiten ook beschikbaar maken voor het onzijdige gesclacht anders discrimineert deze persoon. te denken valt aan wc's douches maar iemand kan ook eisen bij bijvoorbeeld de sauna dat er naast een ladiesday ook een onzijdige dag komt want anders wordt zij gediscrimineerd. de uitbater heeft dan de keuze of onzijdige dag invoeren voor 1 of 2 personen of ladiesday ook maar afschaffen hetgeen veel vrouwen teleurstellend zouden vinden.
etc. etc.
Ja,Geslachtsloosheid onmogelijk
Een inwoner van Enschede krijgt het niet voor elkaar om bij de burgerlijke stand ingeschreven te staan zonder geslachtsaanduiding. ...