astrotrans

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

bedankt voor het posten, erg mooi stukje
ben ook altijd gek geweest van current 93

xxx
els
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Inderdaad een mooi artikel.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik vind het ook wel een mooi artikel, alleen vind ik het jammer dat haar travo acts in de schoenen worden geschoven, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat transvestite en transsexual zich makkelijk laten afkorten tot trannie, wat zich weer makkelijk laat vertalen tot travo. Om het allemaal weer even lekker moeilijk te maken, ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand mij onder de noemer trannie schaart. Travo of transgender daarentegen wel.

Current 93 vind ik veel te enge muziek. Fiona vindt het erg leuk.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Iemand heeft me ooit trava genoemd, dat vond ik wel weer mooi.

Irene
Kleine stapjes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Irene schreef:Iemand heeft me ooit trava genoemd, dat vond ik wel weer mooi.

Irene
De homo-travestieten in de iT gebruikte dit woord veel, dus of je er erg blij mee moet zijn? ;)
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Maruscha schreef:

Irene
De homo-travestieten in de iT gebruikte dit woord veel, dus of je er erg blij mee moet zijn? ;)
Ik zie het probleem niet. ;-)

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:
Ik zie het probleem niet. ;-)
Omdat jij dat type waarschijnlijk niet kent. Kan me tenminste niet voorstellen dat jij ooit in de iT hebt rondgelopen ..

Voor de duidelijkheid: dat waren meer drag-queens, niets mis mee maar niet echt iets waar ik iemand als Irene mee associeer.

Overigens, voordat iemand zich weer geroepen voelt politiek correct te gaan doen: ik heb er zelf jaren lang 'rondgelopen', en kon het prima met deze dames vinden, hun 't-beleving' was alleen heel anders dan de mijne ;)
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha schreef:Omdat jij dat type waarschijnlijk niet kent. Kan me tenminste niet voorstellen dat jij ooit in de iT hebt rondgelopen ..

Voor de duidelijkheid: dat waren meer drag-queens, niets mis mee maar niet echt iets waar ik iemand als Irene mee associeer.
Nogmaals, ik zie het probleem niet. Omdat drag-queens zichzelf 'trava' noemen, is het woord toch niet besmet? Ik heb ooit in het verre verleden, toen ik hier eerst kwam, zich afgezet tegen drag-queens, omdat ze ons zogezegd een slechte naam geven. Gelukkig heb ik geleerd om wat genuanceerder daarover te denken. Dus als iemand mij ooit op enige wijze zou vergelijken met een drag-queen, zou ik nu niet "o, nee, zo ben ik helemaal niet zeggen, maar eerder, 'wij hebben wel dingen gemeen, maar toch wel dingen waar wij anders zijn'. In vele opzichten vind ik ze met hun lef ook wel bewonderingswaardig. Dus misschien is het juist iets om trots op te zijn, als iemand je een 'trava' noemt.

Groetjes,
Lisa
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:
Maruscha schreef:Omdat jij dat type waarschijnlijk niet kent. Kan me tenminste niet voorstellen dat jij ooit in de iT hebt rondgelopen ..

Nogmaals, ik zie het probleem niet. Omdat drag-queens zichzelf 'trava' noemen, is het woord toch niet besmet? Ik heb ooit in het verre verleden, toen ik hier eerst kwam, zich afgezet tegen drag-queens, omdat ze ons zogezegd een slechte naam geven. Gelukkig heb ik geleerd om wat genuanceerder daarover te denken. Dus als iemand mij ooit op enige wijze zou vergelijken met een drag-queen, zou ik nu niet "o, nee, zo ben ik helemaal niet zeggen, maar eerder, 'wij hebben wel dingen gemeen, maar toch wel dingen waar wij anders zijn'. In vele opzichten vind ik ze met hun lef ook wel bewonderingswaardig. Dus misschien is het juist iets om trots op te zijn, als iemand je een 'trava' noemt.

Groetjes,
Lisa

Bewonderswaardige instelling, maar wat ik bedoel is dat als iemand je trava noemt, je voor hun wel eens een soort dragqueen zou kunnen zijn - meer een soort parodie. En zonder daarbij op ds'q neer te kijken (wat ik overigens nog nooit heb gedaan, maar dit terzijde) is dat niet iets waar ik blij mee zou zijn. Net zo min als een trans waarschijnlijk travestiet wordt genoemd.

Maar goed, dat mag je hier bijna niet zeggen want mensen zouden wel eens denken dat je je beter voelt dan anderen :roll:
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik kende zeker op dat moment de achtergrond van het woord trava niet, maar het klonk vriendelijk uit zijn mond. Zoals zo vaak is het de toon die de muziek maakt he :-).
En inderdaad heb ik niets met (maar ook niet tegen) dragqueens :-)

Irene
Kleine stapjes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Maruscha schreef:Bewonderswaardige instelling, maar wat ik bedoel is dat als iemand je trava noemt, je voor hun wel eens een soort dragqueen zou kunnen zijn - meer een soort parodie. En zonder daarbij op ds'q neer te kijken (wat ik overigens nog nooit heb gedaan, maar dit terzijde) is dat niet iets waar ik blij mee zou zijn. Net zo min als een trans waarschijnlijk travestiet wordt genoemd.

Maar goed, dat mag je hier bijna niet zeggen want mensen zouden wel eens denken dat je je beter voelt dan anderen :roll:
Ok, is duidelijk wat je bedoelt. Dus, om het genuanceerder te maken, als een andere T* of iemand die redelijk bekend is met de T*-wereld tegen mij zou zeggen, "je lijkt wel een trava", dan zou ik misschien niet zo blij moeten zijn. Maar anders ga ik ervanuit dat het om iemand gaat die de uitdrukking 'trava' heeft gehoord en ongeveer weet wat het betekent, maar niet de connotaties erbij brengt dat jij noemt.

Groetjes,
Lisa
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: ik heb er geen enkel probleem mee dat iemand mij onder de noemer trannie schaart. Travo of transgender daarentegen wel.
Die Baby Dee mag wel onder "transen die mij inspireren" wat mij betreft.

Bij "trannie" heb ik weer dezelfde associaties als bij "she-male", dus: nee bedankt.

Transgender vind ik oké, omdat ik het associëer met de mensen tussen wie ik "groot geworden ben" en niet met degene die de term bedacht heeft. Daarom is het voor mij een woord dat met kracht en beweging te maken heeft en niet met een zich-distantiëren-van.

Voor mij is het "inclusief", zonder annexerend te willen zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Grappig is dat toch dat iedereen bepaalde woorden heel anders aanvoelt dan anderen, misschien ben ik daarom wel zo voorzichtig met het mezelf aanmeten van welke term dan ook.

Irene
Kleine stapjes
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Mi is het meer belangrijk wat men zelf bedoelt, en welke beeld ze zelf hebben van een bepaalde woord, dan de woord zelf.

Lisa
Maruscha
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Maruscha »

Lisa met een S schreef:Mi is het meer belangrijk wat men zelf bedoelt, en welke beeld ze zelf hebben van een bepaalde woord, dan de woord zelf.
Wie is men?
Plaats reactie