Toegang Transgenderisme & Transsexualiteit groepen ?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef:
johnn schreef: Als moderators heb je idd ook niet TS'en, klopt.
In de toegangscommissie zit idd 1 niet TS (ik, zei de gek).
Jij geeft aan dat je dit iets 'voyeuristisch' heeft.
Op mij komt dit over dat je deze mensen gebrek aan integriteit verwijt.
A. is dit zo???
B. zo ja, heb je reden om dit aan te nemen??
C. zijn er voorvallen cq zaken aan te geven waardoor dit zo gesteld kan worden??
Sticky schreef:Hoi Johnn,
A. Ik vind het niet zuiver dat niet TS-en een TS-forum bestieren.
Een besloten TS-forum heeft iets intiems, gun die mensen dat dan.
Wat heb jij te maken met de borstvergrotingen van jonge transvrouwen, om maar eens wat te noemen?
Ok, dat mag jij vinden en eerlijk gezegd kan ik me bij die gedachte nog wel iets voorstellen ook.
Dat het iets intiems heeft (of kan hebben) is idd waar, maar geloof me...dat gun ik die mensen ook (om jouw woorden te gebruiken)
Met borstvergrotingen en al wat daar verder ter sprake komt heb ik in principe ook niets te maken.
Zoek al mijn postings maar na....ik schrijf er ook zelden.
De keren dat ik er schrijf zijn die momenten dat ik iets kwijt wil aan iemand die ik ook persoonlijk ken en heeft dan nagenoeg altijd te maken met een persoonlijke mijlpaal in het traject van die mensen.
Sticky schreef:B. Ik heb nog geen motivatie gelezen waarom jij hier zo actief bent (maar ook nog niet erg gezocht, moet ik bekennen). Maar vertel eens? Ik ben heel benieuwd waarom.
Ik heb ook nog nooit echt een 'motivatie' neergezet...aan de andere kant is het ook niet geheim wie ik ben en wat ik hier doe.
Voor jouw plaatje wil ik dat best nog wel ens doen.
Ik had indertijd persoonlijk contact met de oprichter van deze site en dacht ook mee over het hoe en wat van de site.
Al redelijk snel ben ik er meer en dieper 'ingerold'.
Zover 'ingerold' zelfs dat ik 2 van de 3 domeinnamen op mijn naam heb, simpel om de reden dat ik er niet van wakker lig om getraceerd te kunnen worden.
Daarnaast heb ik een relatie gehad (samengewoond) met een TV en daarna een relatie gekregen met mijn huidige partner (verloofde) die (inmiddels) een post-op TS is.
Ik heb dan ook het complete traject van echt het prille begin tot heden meegemaakt.
Dit alles maakt dat ik wel enigzins weet waar het over gaat en zet mij daarmee (denk ik dan toch) in een wat ander 'hokje' dan zomaar iemand die 'het allemaal wel interessant vind' .
Sticky schreef:C. In een recente discussie die je met Morbide had, vond ik dat zij helemaal gelijk had. Vandaar mijn sneer over sappige anekdotes bij de koffieautomaat.
Als je de discussie bedoelt over wat allemaal wel (of niet) gevraagd/verteld kan en mag worden.........tja, zowel mijn verloofde als ik zijn altijd redelijk open geweest naar anderen toe.
Zo ook ik naar mijn collega's toe......men weet hoe en wat waarmee bijv roddels voorkomen zijn geworden (om maar iets te noemen).
Ook denk ik bereikt te hebben dat (in ieder geval mijn directe collega's) in het algemeen T*'s niet meer direct als 'vreemde' wezens beschouwt.

Sticky schreef:
johnn schreef: Daarnaast, als je aangeeft dat bepaalde mensen er mogelijk niet thuishoren omdat dit iets 'voyeuristisch' heeft............. hoe verklaar je deze dan????
Ik zal je zeggen Johnn, ik leef volledig als vrouw, gebruik hormonen en overweeg een SRS (maar stribbel nog erg tegen, dat wel). Ik voelde me dus geen voyeuriste bij die TS-vriendin, die er ook geen bezwaar tegen had dat ik mee las.

Sticky
Mijn verloofde is ook lid van het forum en heeft ook geen bezwaar dat ik meelees (in mijn geval zelfs nog sterker, meedoe :lol: )
Alleen volgens jouw eigen (niet te letterlijk nemen, maar noem het maar even) 'normen' heeft iemand die niet zelf toegang heeft niets te zoeken in een gesloten forum.
Ik heb die toegang zelf ook en die is mij indertijd verleend wegens mijn band (zeg maar) met het TS 'gebeuren'
Daarna ben ik pas 'actief' geworden in dit forum.
Laatst gewijzigd door johnn op do feb 07, 2008 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

lightningbolt schreef:Jij zei ergens dat die commissie naast jou uit transen bestond. Nou mooi niet dus zoals nu blijkt. Babette is geen ts.
ok....wat is volgens jou dan een TS??
Is de 'norm' dat je een laserapparaat op je gezicht hebt gehad?
Is de 'norm' dat je hormonen hebt?
Is de 'norm' dat een SRS (in het vooruitzicht) hebt (gehad)?

Of kan het zijn dat het iemand is die dit zelf vindt, om diverse redenen welke binnen het kader van het genderdysphorie spectrum liggen???
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

johnn schreef:ok....wat is volgens jou dan een TS??
Is de 'norm' dat je een laserapparaat op je gezicht hebt gehad?
Is de 'norm' dat je hormonen hebt?
Is de 'norm' dat een SRS (in het vooruitzicht) hebt (gehad)?

Of kan het zijn dat het iemand is die dit zelf vindt, om diverse redenen welke binnen het kader van het genderdysphorie spectrum liggen???
Een TS gaat het gezicht laten epileren, aan de hormonen en evt. SRS (tenzij non-op ts).

Zo niet, dan betreft het een TG.

Geen hormonen & SRS = TG. En non-op ts-en zijn dus wel aan de hormonen.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Johnn, bedankt voor je reactie.
Ik vind het echt wel heel positief dat je open staat voor alle lastige vragen, zoals die van mij.
En ook dat de discussie over het TS forum ook gedeeltelijk hier plaats kan vinden.

Ik moet wel zeggen dat ik je motivatie nog niet zo helder vind.
Wel je historie hier, maar niet wat nu nog je 'legitimatie' is.

Dat vind ik belangrijk om te zeggen, vanuit het idee dat ts-en (en tg's, en tv's) zichzelf moeten emanciperen, en niet door iemand anders, zoals jij met je goede bedoelingen, want dat geloof ik wel, daarbij geholpen kunnen worden.
Vandaar dat ik pleit voor een subforum van, voor en door uitsluitend ts-en.
Moeten we nog wel een definitie bedenken trouwens.
Maar wat die definitie ook wordt, no offense, maar daar past een Babette net zomin in als jij.

Het is toch logisch dat een ts-forum gaat over typisch die intieme zaken die je in een (real life!!!) transitie tegenkomt?

Als niet ts ben je dan toch al gauw een man in een vrouwenkleedruimte.

En ja, strikt gesteld was het ondeugend van mij om daar te komen.
Maar ik voelde me dus geen man in een vrouwenkleedkamer.

Sticky
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik heb niks tegen Babette, maar Babette als poortwachter voor een transenforum?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lightningbolt
ForumFan

Morbide schreef:Ik heb niks tegen Babette, maar Babette als poortwachter voor een transenforum?
Maar volgens jou hoort ze wel thuis in het TS-forum? :roll:
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

lightningbolt schreef:Een TS gaat het gezicht laten epileren, aan de hormonen en evt. SRS (tenzij non-op ts).

Zo niet, dan betreft het een TG.

Geen hormonen & SRS = TG. En non-op ts-en zijn dus wel aan de hormonen.
Interessante definities.

In mijn definitie is een TS iemand die een SRS wenst én sterk genderdichotoom redeneert. 't Is voor mij een soort scheldwoord: als iemand een ander niet erkent als die tussen de genders inleeft dan -vraagt- iemand erom om transseksueel genoemd te worden :P
Iemand die genderdysforisch is (in welke vorm en mate dan ook) noem ik een TG in brede zin. TG's in enge zin benoem ik niet - dat laat ik aan die mensen zelf over. Tot slot: iedereen die zichzelf TV noemt is TV :wink:
John schreef:Met borstvergrotingen en al wat daar verder ter sprake komt [...]
Interessant onderwerp. Ook voor TG's in brede zin. Reden temeer om mensen die NU alleen maar op het TS-forum te schrijven te gaan motiveren om alles wat niet met genderdichotoom denken te maken heeft op het TG-forum te gaan zetten zodat meer mensen van die informatie gebruik kunnen maken!

Groetjes,

Frederique
(TG en trots daarop)
Kijk ook eens op de genderkalender !
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

lightningbolt schreef:
Waar lees jij dat? Zoals gezegd, mag iedereen van mij gewoon dat forum binnen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef:
't Is voor mij een soort scheldwoord
Dat is niet heel T's aller landen verenigd u van je Frederique.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
lightningbolt schreef:
Waar lees jij dat? Zoals gezegd, mag iedereen van mij gewoon dat forum binnen.
Ik ben er in het verleden ook een poos geweest en werd daar (denk ik) toegelaten als "zoekende". Van dichtbij meemaken wat anderen, die volop in het traject zitten, bezighoudt, heeft mij een heel stuk geholpen om mijn eigen positie te bepalen. Er zijn volgens mij genoeg mensen die een periode van twijfel doormaken en gebaat zijn bij een vrije omgang met anderen die dat niet (meer) hebben. Ik vermoed dat de ballotagecommissie ook niet hormoongebruik als toelatingseis stelt.

Dat het forum een motivatie vraagt en niet heel Nederland laat meelezen, kan ik me goed voorstellen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef:Johnn, bedankt voor je reactie.
Ik vind het echt wel heel positief dat je open staat voor alle lastige vragen, zoals die van mij.
Dank je wel
Sticky schreef:En ook dat de discussie over het TS forum ook gedeeltelijk hier plaats kan vinden.
Wat mij aangaat kan dat ook, zolang het maar een redelijke discussie op inhoud blijft
Sticky schreef:Ik moet wel zeggen dat ik je motivatie nog niet zo helder vind.
Wel je historie hier, maar niet wat nu nog je 'legitimatie' is.
Mijn motivatie om hier door te gaan is simpel.
Ik ben ongeveer ergens tussen de 15 en 20 jaar geleden met Travestie(ten) in aanraking gekomen.
In die tijd was ik ook echt wel een T-lover zoals hier vaak bedoeld wordt.
Dit heeft echter mijn intresse toen dermate opgewekt dat ik me daarin meer ben gaan verdiepen (wat drijft die mensen, hoe voelt dat enz enz).
Zo heb ik meer en meer mensen vanuit de T* wereld leren kennen en ben uit dat hokje van T-lover (zoals hier vaak bedoeld) gegroeid en me meer naar de mens gaan richten.
Ik kan dit alles niet echt goed omschrijven en dus mijn gevoel weergeven.
Zelf zal ik (ff kort door de bocht) nog geen pantykousje aandoen, en toch meen ik de gevoelens wel te begrijpen.
Let wel, ik zeg begrijpen en niet meevoelen.
Ik denk wel eens dat ik in een hokje met een prof. Robinson (UMCG) of Gooren (VU) zou passen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb absoluut niet de kwaliteiten die deze mensen hebben en wil me in die zin ook zeker niet met hen vergelijken, het gaat er even om het idee, een plaatje neer te zetten in welk 'hokje' ik zou passen qua denken, beleven, gevoel, begrip enz (geef het maar een naam).
Ik bedoel deze uitspraak heel simpel....zij zijn zelf ook geen T*, maar begrijpen wel wat er leeft in dit wereldje (beter nog dan ik zelfs).
Ik druk me nu waarschijnlijk enorm ongelukkig uit, maar hoop dat overkomt wat ik bedoel....echt duidelijk omschrijven kan ik het niet.....wat ik al zei, het is een gevoel.
Mijn motivatie is dan nu misschien wel duidelijk......of dit ook gelijk een 'legitimatie' is????????????
Ik persoonlijk denk van wel......maar ben daar misschien wel alleen in.
Sticky schreef:Dat vind ik belangrijk om te zeggen, vanuit het idee dat ts-en (en tg's, en tv's) zichzelf moeten emanciperen, en niet door iemand anders, zoals jij met je goede bedoelingen, want dat geloof ik wel, daarbij geholpen kunnen worden.
Dat T*'s zichzelf moeten emanciperen ben ik helemaal met je eens, maar dat wil niet zeggen dat ze geen medestanders kunnen hebben die dan niet in de doelgroep zitten.
De vrouwenbeweging in de 60er jaren had ook mannen die aan hun zijde 'meevochten' .........zie het dus maar in die context.
Sticky schreef:Vandaar dat ik pleit voor een subforum van, voor en door uitsluitend ts-en.
Moeten we nog wel een definitie bedenken trouwens.
Maar wat die definitie ook wordt, no offense, maar daar past een Babette net zomin in als jij.
Daar zou ik in principe goed mee kunnen leven...alleen zal een van ons toch wel de touwtjes in handen moeten houden voor wat betreft het (zeg maar) 'technisch' gedeelte (wel of geen toegang verlenen om maar iets te noemen).
Je zult begrijpen dat we niet de passwoorden van de site zomaar (noem het maar) uit handen gaan geven.
Sticky schreef:Het is toch logisch dat een ts-forum gaat over typisch die intieme zaken die je in een (real life!!!) transitie tegenkomt?
Mmmmm als partner heb je daar toch ook wel degelijk mee te maken (ervaring van mijzelf tijdens het hele traject van Marcella)
dus in die zin zou het nog te verdedigen kunnen zijn dat ook niet TS'en toegang zouden krijgen.......maar toegegeven, daar zou dan ook een modus te vinden moeten zijn om dat in goede banen te leiden.
Een transitietraject doe je als TS (als je een partner hebt) niet alleen, maar samen.
Sticky schreef:Als niet ts ben je dan toch al gauw een man in een vrouwenkleedruimte.
Heb je dus gelijk in, maar (zie hierboven) soms wel funtioneel
Sticky schreef:En ja, strikt gesteld was het ondeugend van mij om daar te komen.

Foei :lol: :lol: :lol:
Sticky schreef:Maar ik voelde me dus geen man in een vrouwenkleedkamer.
Dat begrijp ik(klopt in jouw geval ook)....alleen heb ik me dat ook nooit echt gevoeld, al bleef ik wel grotendeels aan de kant staan (om even in beeldspraak te blijven)
Groetjes,
Afbeelding

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb me een kleine twee jaar geleden aangemeld voor het Ts forum, omdat ik met mezelf in de knoop zat (ik was op zoek naar mezelf zou je kunnen zeggen), dat heb ik zon goed en kwaad als het kon in mijn motivatie uitgelgd en ben na enige aarzeling toegelaten. Op dat moment was het al dan noet toegelaten worden een must om het forum als een uitlaatklep te gebruiken. Als er na afloop van 14 dagen poll de bezem door moet zal ik daar geen problemen mee hebben. Mocht het ooit zover komen (wat ik nog altijd niet wens) Dan kan ik altijd opnieuw een aanvraag indienen. Ik begrijp de ophef ook wel, waarom zij (ik) wel en ik niet. Ik heb niet gestemd in de poll, omdat ik ook in mijn motivatie destijds heb aangegeven me terughoudend op te stellen. Maar mijn stem zou zeker gaan naar verandering. Maak duidelijke definities wie wel en wie niet toegelaten worden. De oude poll die Patricia vakkundig heeft opgevist spreekt ook over TS'en degene die daar mee worstelen, dat brengt een zekere vaagheid met zich mee. Ik worstel al jaren. Aan de andere kant is het natuurlijk moeilijk meetbaar of iemand echt TS is of niet, het hangt er vanf hoe ze zich daarin profileren, van 90% zal het wel duidelijk zijn, maar die andere 10% kunnen voor meer problemen zorgen dan het het huidige systeem (denk aan MvB, die zo uitzag naar haar GAB)
Ik zou me best in wil spannen voor dit forum, maar ik voel me voor de TS commissie niet gekwalificeerd.

Irene
Kleine stapjes
lightningbolt
ForumFan

Morbide schreef:Zoals gezegd, mag iedereen van mij gewoon dat forum binnen.
Met de kans dus dat er allerlei mensen (niet T*) van buitenaf in het TS-forum terecht komen. Weg privacy. Hoe wil je dat dan controleren.

Op de eerste plaats dus alle mensen die hier al bekend zijn toelaten op het TS forum. Maar hoe ga je dat doen met de nieuwe gevallen. Dat kunnen dus maar zo "niet T*s" van buitenaf zijn.
troeteltrans
Banned Lid

Bericht door troeteltrans »

het kan zijn dat je als TG echt twijfels hebt over wel of geen operatie en dat je er dan meer over wilt lezen... en dat je je daarom aanmeldt bij een TS forum maar als je die twijfel uit is het wel logisch dat je dan afgwezen wordt denk ik. Het is dan idd wel weer vreemd dat er wel mensen doorkomen die als man leven en geen operatie willen. Wat dat betreft lijkt het er ook wel op dat er gaten zitten in het toelatingsbeleid. Als je afgwezen wordt krijg je overigens ook geen reden te horen waarom, (ik kreeg in het begin helemaal geen reactie). pas na 6 weken ofzo. En ik had wel een persoonlijke mail geschreven over mezelf, waarvan ik dus niet wist wie het allemaal te lezen kregen, ook naderhand niet, en dan zo 'n zakelijk mailtje terug. Dat kan ook beter vind ik.

groeten
els
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Morbide schreef:
Frederique_ schreef:'t Is voor mij een soort scheldwoord
Dat is niet heel T's aller landen verenigd u van je Frederique.
Ach, het kan geen kwaad om mensen af-en-toe eens na te laten denken over de vanzelfsprekendheid van hun genderdichotomie. En over het (rare) idee dat een SRS de allerbelangrijkste aanpassing van hun lichaam is en travestieten/transgenders het maar gemakkelijk hebben vergeleken met het kommervolle bestaan als trans...

Indien nodig sta ik morgen met elke T* weer op de barricades om iets goeds voor elkaar te krijgen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gesloten