Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?

Ja hoor, vroeger was er ook geen mogelijkheid een behandeling te krijgen
1
3%
Niet erg lang, op een gegeven moment wordt het teveel, met alle gevolgen van dien
13
42%
Ja ik zou het wel gekund hebben, het was voor mij toch een keuze om in transitie te gaan
3
10%
Ja natuurlijk, je wordt immers geen vrouw of man... maar trans... dus veel verschil is er niet, het blijft het verkeerde lichaam
3
10%
Met behulp van een lobotomie wel
2
6%
Alleen met een wielmoersleutel in mn kriktas
2
6%
Mss wel als travestiet, maar als man zeker niet, daar ga je aan kapot
4
13%
Door middel van diverse mediatie technieken kun je fysieke genderproblematiek oversteigen
3
10%
 
Totaal aantal stemmen: 31

Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:Dat zijn in ieder geval bredere, en hoogstwaarschijnlijk ook grotere onderzoeken.
Moeilijk, hoor. Over Verschoor weet ik het niet, maar Vennix' eigen lijvige werk gaat -voor zover mij bekend- uit van een kleine 600 respondenten. Als er in Nederland 300.000 travestieten, 30.000 transgenders en 3000 transseksuelen zijn, dan is dat eigenlijk nog maar een steekproef.

Wat er vroeger allemaal aan pathologiserends over travestieten en transseksuelen werd geschreven, kwam ook doordat de onderzoekers alleen inaanraking kwamen met mensen die op de een of andere manier in de versukkeling waren geraakt en dus hulp gingen zoeken. Mensen met wie alles oké is raken uit beeld. Zijn vaak ook minder toeschietelijk naar onderzoekers, vooral als het altruïstisch effect ervan niet evident is.

Maar dat travestie en transseksualiteit psychische problemen kunnen aanwakkeren, die ook post SRS niet als sneeuw voor de zon verdwijnen, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Sticky schreef:.
.

Maar dat travestie en transseksualiteit psychische problemen kunnen aanwakkeren, die ook post SRS niet als sneeuw voor de zon verdwijnen, lijkt me niet onwaarschijnlijk.
Of psychische problemen kunnen veroorzaken........(bij zichzelf of bij 1 of evt meerdere achtereenvolgende partners....die niet helderziend zijn en niet kunnen weten wat er met hun man/vriend/tv/pre ts aan de hand is, totdat die het verteld)
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Janiek schreef:
Wat er vroeger allemaal aan pathologiserends over travestieten en transseksuelen werd geschreven, kwam ook doordat de onderzoekers alleen inaanraking kwamen met mensen die op de een of andere manier in de versukkeling waren geraakt en dus hulp gingen zoeken. Mensen met wie alles oké is raken uit beeld.
Doet me denken aan iemand die ik ken, die op een reparatie afdeling werkte en klaagde dat de producten van zijn bedrijf niet deugden, omdat alles wat hij te zien kreeg kapot was :-)

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kan een TS een leven leiden in het biologische geslacht?
Nee, dat gaat niet, ik heb het geprobeerd :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
thea_ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 98
Lid geworden op: wo sep 12, 2007 11:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door thea_ts »

Niet erg lang, op een gegeven moment wordt het teveel, met alle gevolgen van dien.
Plaats reactie