pfff
ben er zelf moe van

Moderator: Moderators
Ik denk dat iedereen, in elk geval in ons land, zich die gendervrijheid wel kan permitteren. Jij bent daar zelf een heel goed voorbeeld van. Wat dat met de gevoelens -en meningen- van anderen doet, daar heb je maar een heel beperkte invloed op. Meer zichtbaarheid van gendervariant gedrag helpt wel om mensen te laten wennen aan iets wat zij niet gewoon vinden. Bescherming van rechten van transgenders is ook wel een punt, waarop nog veel verbeterd kan worden. Verder is het misschien niet zo gek om je te realiseren, dat ook "gewone" mensen in heel werkomgevingen niet vrij zijn in hun presentatie: er zijn heel veel beroepen, die geen expressie van individualiteit tijdens het werk verdragen.Frederique_ schreef:Overigens bedoel ik in dit verband met "gendervrij" dus ook echt "gendervrij": iedereen mag op elk gewenst moment in vrijheid bepalen of die zich als man, vrouw of ergens-tussenin gedraagt, zonder dat die bang hoeft te zijn dat een ander daar "een mening" over heeft.
Mag ik voor ze Frederique invullen?Ze zullen de tijd nemen om over een SRS na te denken en daarmee steken ze hun energie in de zaken die hun energie waard zijn. En nu? Nu steken ze hun energie in het overtuigen van een genderteam, ze steken hun energie in hun verzet tegen zinloze wachttijden en zinloze betutteling... In hun strijd komen ze niet meer toe aan zelfreflectie... Diagnostiek is zonde van de tijd en de energie aan twee kanten...
Als ik dit zo lees, gaat het eigenlijk over jouzelf. Maar dan zou ik zeggen: je kon er veilig vanuit gaan dat je serieus genomen zou worden. Toch deed jij dat niet. Jij ging (en gaat?) uit van de betutteling en stort je daarom in de strijd. Dat je de wachttijd ook aan andere dingen zou kunen besteden (zelfreflectie ove de vraag waarom je zo de strijd opzoekt? gewoon leuke dingen met je gendervrijheid doen?) heb ik je ook wel eens eerder gesuggereerd.Frederique_ schreef:Mensen die niet zeker van hun zaak zijn maar er wel zeker van zijn dat ze serieus genomen zullen worden en er zeker van zijn dat ze behandeld zullen worden als ze dat willen zullen eerder hun twijfels laten merken ('t heeft toch geen invloed op de behandeling, want zij en niet de behandelaar maakt de keuze - en beide weten dat). Ze zullen ook veel voorzichtiger worden om hormonen te willen nemen, of ze zullen na een poosje toch weer al dan niet tijdelijk stoppen. Want het is hun keuze en juist omdat er geen weerstand is en ze geaccepteerd worden in zowel het doorgaan als het (al-dan-niet tijdelijk) stoppen, worden ze gedwongen om zelf na te denken over hun eigen keuze. Ze zullen de tijd nemen om over een SRS na te denken en daarmee steken ze hun energie in de zaken die hun energie waard zijn. En nu? Nu steken ze hun energie in het overtuigen van een genderteam, ze steken hun energie in hun verzet tegen zinloze wachttijden en zinloze betutteling... In hun strijd komen ze niet meer toe aan zelfreflectie... Diagnostiek is zonde van de tijd en de energie aan twee kanten...
Voor jouw idee: de VU diagnoseert tegenwoordig niemand BINNEN 6 gesprekken. Mij dus ook niet.Janiek2 schreef:Als ik dit zo lees, gaat het eigenlijk over jouzelf. Maar dan zou ik zeggen: je kon er veilig vanuit gaan dat je serieus genomen zou worden. Toch deed jij dat niet. Jij ging (en gaat?) uit van de betutteling en stort je daarom in de strijd. Dat je de wachttijd ook aan andere dingen zou kunen besteden (zelfreflectie ove de vraag waarom je zo de strijd opzoekt? gewoon leuke dingen met je gendervrijheid doen?) heb ik je ook wel eens eerder gesuggereerd.
Toch vind ik dat wel tekenend, dat jij aanneemt dat het hen daarom te doen is. Een machtsstrijd. Maar die ontketen jij vooral (of zelfs alleen) zelf. Al meer dan een jaar voordat je überhaupt het besluit had genomen om naar de VU te stappen, lag je hier al met bijvoorbeeld Esther overhoop.Je zou eens macht uit handen geven...