heftig
Moderator: Moderators
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
-
- Forumdiva
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik weet nie, of je zo veel mogelijke snedes moet hebben waar dan ook om te evoluëren.....ik vind, zulke mentalen letsels hoeven gewoon niet.....iedereen kan un beetje nadenken en z'n gezonde verstand gebruiken en anderen gewoon dat laten doen, wat voor hen dat beste is en ze daarom nie buitensluiten
Un hoop mensen vinden hat maar beter hypokriet te wezen en dat maakt het nie mooi![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![:roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Un hoop mensen vinden hat maar beter hypokriet te wezen en dat maakt het nie mooi
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
- Forumdiva
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Na een flapoor correctie heeft diegene geen flaporen meer. Geldt dat ook voor genderdysforie na een genderdysforie correctie?Nannette schreef:Ja, maar flaporen corrigeren is ook snijden in een gezond lichaam, en afhangende oogleden ook, en zo zijn er nog wel een aantal zaken te noemen waarbij gesneden wordt in een gezond lichaam.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik denk voor een heel groot deel wel. Anders zouden zij er zowieso niet aan beginnen, nietwaar?
Een andere vraag is of je na die correctie ook een vrouw bent. En dat ben je lichamelijk gezien nooit 100%. En of je geestelijk ooit 100% vrouw kunt worden is een punt van discussie
Groetjes,
Frederique
Een andere vraag is of je na die correctie ook een vrouw bent. En dat ben je lichamelijk gezien nooit 100%. En of je geestelijk ooit 100% vrouw kunt worden is een punt van discussie
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Voor jou een vraag?Morbide schreef:Na een flapoor correctie heeft diegene geen flaporen meer. Geldt dat ook voor genderdysforie na een genderdysforie correctie?
Van wat ik in mijn omgeving zie: nee. Wat niet wil zeggen, dat het ook anders kan/had gekund. Voor sommigen misschien wel. Het valt mij op, dat veel vrouwen die ik ken zich dat toch wel af blijven vragen.
@ Frederique: percentages zijn iets voor statistieken en brouwsels. De menselijke identiteit is een kleurige lappendeken, maar dan vierdimensionaal en in alle vier richtingen voortdurend in beweging.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Frederique......vertel dat eens aan een vriendin van me.....niks wat erop wijst, dat ze eens als jongen ter wereld kwam.....met 13 ging de eerste injectie in haar kontspier....en dan kom jij om te zeggen, dat zij nie 100% vrouw is, hahahaha......zelfs haar schoonouders weten het niet, wat haar vroege verleden inhoud hoor
Okee, ze kan geen kinderen baren, maar dat kan (of wil) ook menig biovrouw niet....
Mara
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Okee, ze kan geen kinderen baren, maar dat kan (of wil) ook menig biovrouw niet....
Mara
Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik een mail verstuurd, en ik kreeg net eentje terug van de NVSH, die hun tekst niet als discriminerend beschouwen, en ook niet bang zijn voor een aanklacht. Wel schrijft Yvonne van Santen dat ze de tekst zullen bekijken en eventueel zullen veranderen.Nannette schreef:Als ik gewoon de strekking van een en ander lees wat er in deze thread staat, heb ik de vrijheid genomen een mail te sturen naar info@nvsh.nl met als onderwerk Transseksualiteit en de volgende tekst:
Groetjes en liefs,
Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Nee, voor mij persoonlijk niet. Wat ik wilde aantonen is dat de stelling van de NSVH vrij makkelijk te verdedigen valt. Enkel al het aantal transen dat na de srs meerdere ingrepen ondergaat, kun je aandragen als argument dat die srs de genderdysforie klaarblijkelijk niet heeft weggenomen. Het nut van de "verminking" valt dus te betwisten. (Misschien ten overvloede, ik heb geen zin in nieuwe Morbide is een spijtoptant flames, ik heb het over nut, niet over noodzaak.) Toch durf ik de discussie met de NSVH, mocht zij ontvankelijk zijn voor kritiek, wel aan. Mij heeft het namelijk wel degelijk geholpen. Niet dat ik gedetransseksualiseerd ben, dat kan niet, maar de discrepantie die ik ervoer is weggenomen. Ik heb geen onoverkomelijke problemen met mijn lichaam meer, dus mijn transitie heeft mij gebracht wat ik ervan verwachtte. Dat een gab geen panacee is, ligt niet zozeer aan de behandeling of de patiënt (uitzonderingen daargelaten), maar meer aan de omgeving. Iemand die een flapoor correctie heeft ondergaan zal door wildvreemden niet flappie genoemd worden. Voor transen ligt dat helaas anders. De momenten waarop ik mijn transigheid als last ervaar, zijn de momenten waar anderen er een probleem van maken.floddertje schreef: Voor jou een vraag?
Bio-vrouwen of transen?floddertje schreef: Van wat ik in mijn omgeving zie: nee. Wat niet wil zeggen, dat het ook anders kan/had gekund. Voor sommigen misschien wel. Het valt mij op, dat veel vrouwen die ik ken zich dat toch wel af blijven vragen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Tsja... Je kunt je van alles afvragen, maar voor deze discussie is het niet erg relevant. Jouw de alwetende patiënt visie geloof ik niet in. Simpelweg vanwege het aantal transen dat met het na de srs verdwijnen al mijn problemen idee leeft.Frederique_ schreef:Ik denk voor een heel groot deel wel. Anders zouden zij er zowieso niet aan beginnen, nietwaar?
Een andere vraag is of je na die correctie ook een vrouw bent. En dat ben je lichamelijk gezien nooit 100%. En of je geestelijk ooit 100% vrouw kunt worden is een punt van discussie![]()
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Lol. Daar verwacht ik alvast niks van. Het is mij wel duidelijk dat de NSVH er haar eigen geseksualiseerde visie op transigheid op nahoudt en dat de visie van anderen op dat onderwerp dient te worden hervormd.Babette schreef: Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik een mail verstuurd, en ik kreeg net eentje terug van de NVSH, die hun tekst niet als discriminerend beschouwen, en ook niet bang zijn voor een aanklacht. Wel schrijft Yvonne van Santen dat ze de tekst zullen bekijken en eventueel zullen veranderen.
Kennis in bovenstaande quote kan gerust vervangen worden door mening. Door transigheid en travestie maar weer eens op een grote hoop te vegen, diskwalificeert de NSVH zich in mijn ogen al als zijnde een kennisinstituut. Daar heb ik in dit draadje al eerder op gewezen trouwens. De NSVH refereert aan de faq van Rosalind maar vergeet gemakshalve het kopje als u ook maar 1 ding wilt onthouden. o.OWie zijn wij?
De Nederlandse Vereniging voor Seksuele Hervorming (NVSH) wil kennis over het seksuele gedrag in de ruimste zin van het woord bevorderen.
Transen kunnen domweg in alle categorieën van seksuele varianten vallen en transigheid op zich is geen seksuele afwijking, maar ram dat er maar eens in. Het verminkingsstukje doet mij denken aan de Stichting Omgebouwde Brabanders van Radio Bergeijk. Als één van de transen verteld dat ze geen penis meer heeft, merkt de begeleidster op dat dat toch jammer is en dat ze die best had kunnen houden omdat je er leuke dingen mee kunt doen. Voor mensen die transigheid zien als seksuele variant zijn post ops de dood in de pot. Ik kan me dan ook zomaar indenken dat de auteur van het gewraakte stukje een gefrustreerde translover is die heeft meegemaakt dat zhaar vriendingetje een srs onderging waardoor de problemen in het dagelijks leven niet als sneeuw voor de zon verdwenen maar dat wel dat "beetje extra" wegnam zodat je dus net zo goed met een bio kunt gaan vrijen.