Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dorine schreef: weer een definitie autogynefilie: klinkt heel eng, deels herkenbaar in jou (we lijken zusjes? wat maakt dat nou uit als het ding er maar af is toch?) maar getemperd door gezond realisme, dat trouwens juist op dit forum (soms teveel) wel aanwezig is denk maar aan al die passabiliteits discussies,
Ik denk dat het daaraan ontbeert.
Dorine schreef: en als je ook maar enigzins familie en vrienden hebt die het goede met je voorhebben dan hoor je regelmatig: dat wordt niks, of: weet je het wel zeker, is er geen andere optie?
Op de begravenis van mijn opa zag ik sommige (aangetrouwde) familieleden voor het eerst. Eentje vroeg direct of ik al spijt had. Ook leuk. Het was aanleding tot een hele lange mail discussie.
Dorine schreef: Je bedoelde eigenlijk dat je drang om dat ding eraf te willen groter is dan de drang tot zelfbevrediging naar jezelf? Eigenlijk een te ideaal vrouwbeeld?
Welke drang tot zelfbevrediging? Mijn libido was en is 0. Ik geef toe dat ik me het resultaat van de transitie te rooskleurig heb voorgesteld. Door vreemden te worden gelezen als zus van m'n ex is het beste compliment wat ik kan krijgen. Voor haar is het minder makkelijk, ik heb tenslotte haar vriendje vermoord.
Dorine schreef: Een goede remedie daarvoor is jezelf voor te stellen als oud, verfrommeld en in het bejaardenhuis, wil je dan mannetje vrouwtje of ertussenin zijn? Of.....sta je op je 84e nog te voor de spiegel te denken aan een neuscorrectie terwijl je vriendinnen willen scrabbelen of kletsen?
Eén narcose was genoeg. Heel bot gesteld, ik ga het karakter niet uit mijn kop laten beitelen. In de spiegel zie ik iets wat overwegend een vrouw is. Mooier, beter of echter hoeft het niet. Ik vind dat er te gemakkelijk naar de plastisch chrirug gerend wordt. Als bio's dat ook deden, dan waren de chirurgen niet aan te slepen.
Dorine schreef: Ik denk dat een typisch autgogynefiel (als ik het goed schrijf en begrijp van jou) zichzelf het liefst altijd als jong mooi en gezond ziet, eigenlijk slachtoffer van mediacultuur, zoals veel vrouwen ook trouwens (ander onderwerp)
Nee, slachtoffer van zhaar eigen fantasie; heel wat anders.
Dorine schreef: maaarrr
Hoe groot de valkuilen ook zijn , iemand zal toch echt zelf haar motivatie moeten nagaan, want nog erger dan al deze dingen (spijtoptanten, zelfmoord, depressies, geranium liefhebbers, sprookjesvertellers) zijn mensen die over anderen oordelen, en angst zaaien en vervolgen vanuit hun eigen ivoren toren, hun stabiele leven, ken je de wanhoop nog?.
Frederique vroeg me naar mijn mening over autogynefilie, die heb ik gegeven. Het was tegen niemand persoonlijk gericht. De wanhoop ben ik geenzins vergeten.
Dorine schreef: p.s. ik hoop dat dat met die schaar niet gelukt is want dan kom je met srs weer in de problemen (ja weer over operaties)
Ben post op.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Morbide schreef:
Kanhai, OLVG. Ik was transje nummer 3 dat daar geholpen werd. Aan de verpleging en de co-assistenten was het gebrek aan ervaring duidelijk te merken. Nadat ik in tranen heb uitgelegd dat ik liever had dat ze ophielden met wond zeggen, ging het beter. Het co-assistentje met haar blik van o mijn god, dit komt nooit weer goed, heb ik verboden om aan mijn bed te verschijnen.
:o Oh wat erg! Wat lijkt me dat 'n eenzame ervaring!
x,
Mina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef: :o Oh wat erg! Wat lijkt me dat 'n eenzame ervaring!
Dat viel mee. Ik had 5 boeken, schetsboek en potloden, veel post en een belachelijk hoge telefoonrekening. De nachtzuster was erg lief, ik heb dus zoveel mogelijk overdag geslapen. De vijf dagen bedrust en het vloeibaar voedsel waren het moeilijkst. Toen ik betrapt werd op stiekem een stukje lopen werd men kwaad. "Daarom had je valium moeten hebben!"

Voordat ik nou iedereen afschrik, een srs is goed te doen. Echt pijn heb ik niet gehad, meer dan paracetamol was niet nodig.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Petra schreef :

Voordat ik nou iedereen afschrik, een srs is goed te doen. Echt pijn heb ik niet gehad, meer dan paracetamol was niet nodig.

Dat kan ik enkel bevestigen.
Ik heb absoluut geen pijn gehad.
Het grote ongemak is inderdaad de 5 dagen op je rug liggen en ook wel het dilateren achteraf.
Verder blijft het toch een ingreep onder narcose en ik heb ondertussen voor mezelf kunnen vaststellen dat mijn lichaam ongeveer 6 maand nodig heeft om volledig te herstellen van een ingreep onder narcose.

Groeten,

Melina
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Patricia1979 schreef: Ook de eerste dagen niets zwaarders gehad dan paracetamol?
Op dag 1 wat anders, met een moeilijke naam die ik vergeten ben. Niet dat dat geholpen heeft, want alles wat er in ging, kwam er net zo hard weer uit. Ik was kotsmisselijk van de narcose.
Patricia1979 schreef: Ik heb het meer gehoord van transjes die niks geen pijn hadden na hun SRS. Kan me het haast niet voorstellen.
Elektrisch epileren is vele malen pijnlijker.
Jawel,Esther
ff weer wat posten

Bericht door Jawel,Esther »

Patricia1979 schreef:
Morbide schreef: Voordat ik nou iedereen afschrik, een srs is goed te doen. Echt pijn heb ik niet gehad, meer dan paracetamol was niet nodig.
Ook de eerste dagen niets zwaarders gehad dan paracetamol?
Ik heb het meer gehoord van transjes die niks geen pijn hadden na hun SRS. Kan me het haast niet voorstellen.
Naproxen en Paracetamol was ruim voldoende.
Alleen veel last gehad van de katheter, bleek na een week een forse blaasinfectie te hebben. Alles bij elkaar viel het heel erg mee.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Autogynefilie is het recept voor een ramp.
Inderdaad een grimmig scenario, als een transitie alleen daarop gebaseerd is.

Overigens schijnt het geen contra-indicatie voor transseksualiteit te zijn, om er autogynefiele gevoelens op na te houden. Het is ook niet per definitie een "viering van mannelijkheid". Geboren vrouwen kennen die gevoelens ook. Wordt wel eens uitgelegd als "kijken naar jezelf met een mannelijke blik", en dat doet het niet goed vanuit feministisch perspectief:
Tamsin Wilton schreef: Many influential commentators follow John Berger in arguing that centuries of gender inequality in wealth, status, and sexual autonomy mean that while men are free to look, evaluate, and choose sexual partners, women's sexuality is restricted to narcissistic self-evaluation in order to attract men.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Tamsin Wilton schreef: Many influential commentators follow John Berger in arguing that centuries of gender inequality in wealth, status, and sexual autonomy mean that while men are free to look, evaluate, and choose sexual partners, women's sexuality is restricted to narcissistic self-evaluation in order to attract men.
Dat is toch wel heel wat anders dan geilen op jezelf.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Petra,

Je mening over autogynefilie past goed bij je:

* Je uiterlijk is extreem
* Je politieke kleur is extreem
* Je mening over anderen is extreem
* Je mening over autogynefilie is net zo extreem

't Is wel interessant om te lezen ;-)

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Misschien moet ik een ander voorbeeld proberen. In een psychologierubriek van een meidenblad vraagt een bezorgde tiener zich af of ze lesbisch is. Ze merkte namelijk dat ze zich fysiek opgewonden ging voelen bij het zien van een blote vrouw op televisie. De psychologe stelde haar gerust door te vertellen dat het ook wel zo kon zijn dat ze opgewonden raakte door zich te identificeren met wat zij zag. Lesbisch zou zij pas zijn als ze verliefd werd op een ander meisje.

Opgewonden raken door zich te identificeren met wat je ziet, is dat zo heel veel anders dan wat autogynefielen voelen? Maar misschien moet iemand die zich als autogynefiel ziet dat beantwoorden?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:Misschien moet ik een ander voorbeeld proberen. In een psychologierubriek van een meidenblad vraagt een bezorgde tiener zich af of ze lesbisch is. Ze merkte namelijk dat ze zich fysiek opgewonden ging voelen bij het zien van een blote vrouw op televisie. De psychologe stelde haar gerust door te vertellen dat het ook wel zo kon zijn dat ze opgewonden raakte door zich te identificeren met wat zij zag. Lesbisch zou zij pas zijn als ze verliefd werd op een ander meisje.
Wat een rare psychologe zeg. Net alsof het beter is om niet lesbisch te zijn. :-?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: Je mening over autogynefilie past goed bij je:

* Je uiterlijk is extreem
* Je politieke kleur is extreem
* Je mening over anderen is extreem
* Je mening over autogynefilie is net zo extreem

't Is wel interessant om te lezen ;-)
Je nodigt uit tot slowchatten Frederique. ;) Wat is er zo extreem aan mijn uiterlijk? En, ook om het on topic te houden, wat vind jij van autogynefilie?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Wat een rare psychologe zeg. Net alsof het beter is om niet lesbisch te zijn. :-?
Die ondertoon vond ik er ook wel een beetje raar aan, ja. Maar dat maakt de rest van wat ze zegt niet persé onzinnig. Het is iets wat wel vaker beschreven wordt door geboren vrouwen. Ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik wel eens vrouwen vertellen over de mate waarin zij zich "vrouw voelen" en hoe dat samenhangt met het plezier dat zij aan lingerie, hakjes e.d. beleven.

Maar misschien heeft het niet altijd geregend als de straat nat is...
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Petra,

Extreem aan jouw uiterlijk? Bekijk je avetar eens en kijk op straat eens rond: hoeveel mensen zie je met een uitsluitend gitzwart en een fel-witte gezichtskleur? Je bent nogal afwijkend, zeker geen standaard-vrouw...

Overigens hoeft dat van mij ook niet - je kent mijn mening over passabiliteit vast nog wel.

Mijn mening over autogynefilie: wat ik nu ga zeggen voelt een beetje op het met-mijn-kont-in-een-wespennest-gaan-zitten, maar ik vind het toch belangrijk om meer nuance in jouw verhaal aan te brengen. Ik ben zelf autogynefilisch. Om te snappen waarom ik er niets op tegen heb zal ik je toch iets meer over mijzelf moeten vertellen.

Ik heb vanaf mijn vroegste jeugd jaloezie gehad op vrouwen: zij mochten in rokken lopen, ik niet. Zij mochten oorbellen, ik niet. Als het mooi was was het voor vrouwen, nooit voor mij. Toch was ik er van overtuigd dat ik een man was: ik had toch een penis? Vrouwen maakten mij toch duidelijk dat ik niet bij hen hoorde? Er is heel wat seksuele frustratie gaan zitten in die jaloezie t.o.v. vrouwen: ik wou zielsgraag weten hoe het zou voelen om in een rok te lopen, om borsten te hebben, om te menstrueren (achteraf is het zelfs voor mij onbegrijpelijk hoe het tot 2004 kon duren voordat ik de conclusie trok dat ik een vrouwelijke kant had - toch is het echt zo). Al die frustratie ontlaadde zich in... masturberen.

Toen ik in 2004 -eindelijk- de conclusie trok dat ik ook een vrouwelijke kant had merkte ik dat ik mijzelf in een rok mooier vond dan in een broek. Sinds ik gaatjes in de oren heb vind ik mijzelf mooier met oorbellen dan daarzonder. En ja, in mijn seksuele fantasiën merk ik dat die wens om in een rok, of met oorbellen, of met borsten te lopen nog steeds een rol speelt. Logisch ook - 34 jaar onderdrukking van dit soort gevoelens raak je niet in 3 jaar kwijt.

Toen ik dit zo bij de VU vertelde vroeg men door: of ik nooit seksuele fantasieën had t.o.v. een partner (m/v)? Ja, in alle eerlijkheid zijn die er -soms- ook. Maar die kwamen pas nadat ik zelf vrouwenkleren begon te dragen. En nu nog steeds zijn dat soort fantasiën in de minderheid. De VU verwacht dat de autogynofilische fantasieën zullen afnemen en de op een partner of op seksuele daden gerichte fantasiën zullen toenemen. Ik kan me dat gezien mijn proces heel goed voorstellen.

In die zin heb ik er dus een veel genuanceerder beeld over dan jij. En omdat het voor mij nog steeds niet verkeerd voelt om autogynefilische gevoelens te hebben heb ik zelfs zoiets van "stel dat de VU ongelijk heeft, wat dan nog, who cares...".

En om het nog ingewikkelder te maken: ik ben zelf erg angstvallig voor mensen die naar 100% passabiliteit streven. De koppeling autogynefilie + passabiliteit die je maakt klopt dus niet (altijd).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

Frederique_ schreef:Hoi Petra,
Ik kan geen berichtje van een Petra vinden, Frederique.
Jij weet vast meer dan ik :)

Maar door de grote hoeveelheden berichtjes op het forum de laatste tijd mis ik nog wel eens wat.

Joyce
Plaats reactie