Dorine schreef:
weer een definitie autogynefilie: klinkt heel eng, deels herkenbaar in jou (we lijken zusjes? wat maakt dat nou uit als het ding er maar af is toch?) maar getemperd door gezond realisme, dat trouwens juist op dit forum (soms teveel) wel aanwezig is denk maar aan al die passabiliteits discussies,
Ik denk dat het daaraan ontbeert.
Dorine schreef:
en als je ook maar enigzins familie en vrienden hebt die het goede met je voorhebben dan hoor je regelmatig: dat wordt niks, of: weet je het wel zeker, is er geen andere optie?
Op de begravenis van mijn opa zag ik sommige (aangetrouwde) familieleden voor het eerst. Eentje vroeg direct of ik al spijt had. Ook leuk. Het was aanleding tot een hele lange mail discussie.
Dorine schreef:
Je bedoelde eigenlijk dat je drang om dat ding eraf te willen groter is dan de drang tot zelfbevrediging naar jezelf? Eigenlijk een te ideaal vrouwbeeld?
Welke drang tot zelfbevrediging? Mijn libido was en is 0. Ik geef toe dat ik me het resultaat van de transitie te rooskleurig heb voorgesteld. Door vreemden te worden gelezen als zus van m'n ex is het beste compliment wat ik kan krijgen. Voor haar is het minder makkelijk, ik heb tenslotte haar vriendje vermoord.
Dorine schreef:
Een goede remedie daarvoor is jezelf voor te stellen als oud, verfrommeld en in het bejaardenhuis, wil je dan mannetje vrouwtje of ertussenin zijn? Of.....sta je op je 84e nog te voor de spiegel te denken aan een neuscorrectie terwijl je vriendinnen willen scrabbelen of kletsen?
Eén narcose was genoeg. Heel bot gesteld, ik ga het karakter niet uit mijn kop laten beitelen. In de spiegel zie ik iets wat overwegend een vrouw is. Mooier, beter of echter hoeft het niet. Ik vind dat er te gemakkelijk naar de plastisch chrirug gerend wordt. Als bio's dat ook deden, dan waren de chirurgen niet aan te slepen.
Dorine schreef:
Ik denk dat een typisch autgogynefiel (als ik het goed schrijf en begrijp van jou) zichzelf het liefst altijd als jong mooi en gezond ziet, eigenlijk slachtoffer van mediacultuur, zoals veel vrouwen ook trouwens (ander onderwerp)
Nee, slachtoffer van zhaar eigen fantasie; heel wat anders.
Dorine schreef:
maaarrr
Hoe groot de valkuilen ook zijn , iemand zal toch echt zelf haar motivatie moeten nagaan, want nog erger dan al deze dingen (spijtoptanten, zelfmoord, depressies, geranium liefhebbers, sprookjesvertellers) zijn mensen die over anderen oordelen, en angst zaaien en vervolgen vanuit hun eigen ivoren toren, hun stabiele leven, ken je de wanhoop nog?.
Frederique vroeg me naar mijn mening over autogynefilie, die heb ik gegeven. Het was tegen niemand persoonlijk gericht. De wanhoop ben ik geenzins vergeten.
Dorine schreef:
p.s. ik hoop dat dat met die schaar niet gelukt is want dan kom je met srs weer in de problemen (ja weer over operaties)
Ben post op.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.