Transseksualiteit in "Mooi weer de leeuw" (the day

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

gepresenteerd als theorie:
The Independent schreef:It was suggested at one point that in persuading her to go under the knife, Vigne was doing to her what he did not dare do to himself " in other words, that he was a cowardly, would-be transsexual. Certainly, his appearance here was weirdly androgynous, and their relationship exploitative "
gepresenteerd als feit:
mila schreef:Die vriend was een soort TS in zijn hele voorkomen, doen en laten, en blijkbaar een nogal fetisjistische, want hij liet Lolo F *alles* ondergaan, waar hij zelf van droomde. Enorme borsten, enorme lippen, ettelijke nosejobs. De 'supervrouw' die hij zelf graag wilde zijn.
Zoiets heet projectie dus.
c'est le ton qui fait la musique
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Janiek2 schreef:Een pleidooi voor werkelijke sociale acceptatie van allerlei vormen van gendervariant gedrag?
Voor. Weliswaar wel onder voorwaarden. Het voorbeeld Gerda is minder mooi dan het lijkt. De vrouwennaam geeft ook aan dat hij de bottom van een homostel is en dus heeft het iets denigrerends ten opzichte van vrouwen. Dat heeft hij uiteraard ook gehoord. Ben wel blij met de nieuwe homokroeg. Het zou tijd worden dat Drachten er eentje kreeg.
Betekent dit ook dat je het gedrag van geboren vrouwen die zich als "vrouwtjes" voordoen aan banden zou willen leggen :wink: ?

Waar is die homokroeg dan? In Leeuwarden?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Betekent dit ook dat je het gedrag van geboren vrouwen die zich als "vrouwtjes" voordoen aan banden zou willen leggen :wink: ?
Feminisme verplichten? Nee laten we dat maar niet doen.
Janiek2 schreef: Waar is die homokroeg dan? In Leeuwarden?
Nee, in Drachten. Ik had dat wat duidelijker moeten schrijven. Leuk café, slechte website.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Jouw verhaal over Gerda doet me trouwens ook nog aan iets onzinnigs op het gebied van gendervooroordelen denken:

Afbeelding

Welterusten...
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ik kreeg laatst de vraag wie het mannetje was, Fief of ik. :-? Bij homo's kan ik me die vraag van hetero's nog een beetje voorstellen, maar bij potten?

Welterusten Janiek.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Morbide schreef:De vrouwennaam geeft ook aan dat hij de bottom van een homostel is en dus heeft het iets denigrerends ten opzichte van vrouwen.
Dont go there :P
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Ik kreeg laatst de vraag wie het mannetje was, Fief of ik. :-? Bij homo's kan ik me die vraag van hetero's nog een beetje voorstellen, maar bij potten?

Welterusten Janiek.
Goedemorgen, het is koud en grijs buiten.

Petra, ik snapte je conclusie over Gerda al niet helemaal, maar dit postje kan ik ook niet goed plaatsen .

Die heteronormativiteit is sterk als fluor in het drinkwater. Alle pro's en con's van de butch-femme-cuktuur, de verwarring van transmannen die zich eerst als lesbienne zagen, de discussie of "A well of loneliness" nou een lesbisch of een transgender boek is: het raakt allemaal aan het streven (of het verzet) om de wereld kloppend te maken vanuit heteroperspectief.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<gepresenteerd als theorie:

The Independent schreef:
It was suggested at one point that in persuading her to go under the knife, Vigne was doing to her what he did not dare do to himself " in other words, that he was a cowardly, would-be transsexual. Certainly, his appearance here was weirdly androgynous, and their relationship exploitative "

gepresenteerd als feit:

mila schreef:
Die vriend was een soort TS in zijn hele voorkomen, doen en laten, en blijkbaar een nogal fetisjistische, want hij liet Lolo F *alles* ondergaan, waar hij zelf van droomde. Enorme borsten, enorme lippen, ettelijke nosejobs. De 'supervrouw' die hij zelf graag wilde zijn.
Zoiets heet projectie dus.>

Nou, dan zat ik er niet ver naast he? Die docu liet Lolo en haar 'vriend' eerst uitgebreid zien, en je moest zo ongeveer stekeblind en tevens zwakbegaafd zijn, wilde je niet zien dat die 'vriend' een soort projecterende (perverse) TS is, die labiele, maso Lolo van alles aan operaties liet ondergaan, die hij eigenlijk zelf wilde, maar dat niet durfde (uiteraard. Monsterlijk grote borsten en lippen etc).

Na al dit 'projectie' geweld van Lolo's 'vriend' kwam midden in de docu haar moeder aan het woord, die verscheurd van verdriet stelde dat idd: die 'vriend' een TS is die zich helemaal suf projecteerde op Lolo.
En ze werd nog bozer toen die 'vriend' binnen een paar weken na Lolo's dood alweer nieuwe slachtoffers had opgesnorkeld, onder het mom van 'ik maak jullie beroemd' uiteraard na de nodige 'medische behandelingen'.

Nou ja, anyway feit is:

<Certainly, his appearance here was weirdly androgynous, and their relationship exploitative ">

Kun je niet om heen.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Nog even aan toevoegen dat Vigne, de 'vriend' van Lolo de (doorgeschoten) (zeer) kwaadaardige versie is van de op zijn vrouw/vriendin projecterende TV.....'schat, trek dit of dat eens aan, staat je zo mooi, vrouwelijk en sexy' maar ondertussend hunkerend denkend: 'ik wil zelf het vrouwtje zijn, ik wil zelf dat leuke jurkje, die lingerie en die hakken aan'.
Kortom: het komt in alle vormen vaker voor dan je zou denken, laat staan dat die partners van tv's dat zouden kunnen bevroeden, want tv partner zwijgt in de regel in alle talen over zijn tv zijn tov zijn partner.

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Nou, Mila,

Wat er staat is dat het een theorie is, een mening (van de moeder van Lolo). De mening leidt ze gedeeltelijk af van wat ze noemt de 'androgyne' uiterlijk (en misschien gedrag) van Vigne -- zoals voorgeschoteld naar ons in beelden in het documentaire. Vervolgens leidt jij af dat het klopt gebaseerd op dezelfde voorgeschotelde beelden. Maar was het niet jij die al eerder in het forum heb geschreven hoe makkelijk het is voor documentairemakers om beelden te manipuleren om te laten zien wat ze willen laten zien? En dus vervolgens zodat mensen eruit kunnen halen wat ze zelf eruit willen halen.

In ieder geval, is het dus maar een theorie, een mening, waar er weliswaar enige bewijs voor geleverd is, maar dat wil niet zeggen dat er geen tegenbewijs bestaat. En iemand is volgens de geldende normen onschuldig van welke beschuldiging dan ook, tot het tegendeel is bewezen.

Feit blijft:
France 2 schreef:Eric Vigne, époux et impressario de la défunte actrice de charme Lolo Ferrari, a été innocenté après 7 ans de procédure (20 feb 2007)
In dus de zeven jaar van vervolging is dus niet bewezen dat Vigne schuld heeft aan de dood van Ferrari en -- bij mijn weten -- is er ook geen bewijs dat de aantijgingen over vermeende transseksualiteit meer zijn dan vermoedens gebaseerd op vooroordelen.

Wat wil niet zeggen dat ze niet waar zijn. Maar alleen dat ze geen feit zijn.

Lisa
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Die heteronormativiteit is sterk als fluor in het drinkwater. Alle pro's en con's van de butch-femme-cuktuur, de verwarring van transmannen die zich eerst als lesbienne zagen, de discussie of "A well of loneliness" nou een lesbisch of een transgender boek is: het raakt allemaal aan het streven (of het verzet) om de wereld kloppend te maken vanuit heteroperspectief>

Zegt iemand die daar zelf aan voldeed als heteroman en nu zijn heterovrouw tot onvrijwillige pot heeft gebombardeerd?

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

[Moderator mode]

Mila,
Forumwatch schreef:Forum Reglement

Het forum is bedoeld om op vriendelijke wijze te discussieren, lief en leed te delen en informatie te vergaren. Om het forum zo leuk mogelijk te houden word je geacht je aan de volgende regels te houden. Een aantal spreekt voor zich, maar voor de duidelijkheid noemen we ze toch even. De volgende zaken vallen onder de algemene netiquette:
  • Persoonlijke aanvallen of beledigingen van welke aarde dan ook worden niet getolereerd.
Dit is een waarschuwing!
[/moderator mode]

Lisa
Joyce_
ForumFan

Bericht door Joyce_ »

mila schreef:Zegt iemand die daar zelf aan voldeed als heteroman en nu zijn heterovrouw tot onvrijwillige pot heeft gebombardeerd?
Mila,

Laatste poging... in de hoop dat je me nu een keertje niet negeert (zie mijn eerdere vraag) : wat is jouw advies als woman of the world voor getrouwde secundaire ts-en?

Joyce
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Hoi Joyce,

die antwoorden hoef je toch niet van mij? Die had je zelf al gegeven in je postje waarvan link.

Groetjes,

Mila.

P.s: nou ja, kee dan...graag geen pseudo intellectuele homo emancipatoire praatjes, gezien de situatie van....klinkt zo merkwaardig eenzijdig namelijk.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
mila schreef:Hoi Joyce,

die antwoorden hoef je toch niet van mij? Die had je zelf al gegeven in je postje waarvan link.

Groetjes,

Mila.

P.s: nou ja, kee dan...graag geen pseudo intellectuele homo emancipatoire praatjes, gezien de situatie van....klinkt zo merkwaardig eenzijdig namelijk.
volgens mij was de vraagstelling zeker niet verwant aan "pseudo intellectuele emancipatoire praatjes" (waar haal je het vandaan?), maar gewoon een roep om duidelijkheid, toch? Niet bijster ingewikkeld, lijkt mij...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie