Hmmm, dat is dan ook weer goed ook, anders zul je ook kunnen denken, dat transseksualiteit een levensstijl isCarla 2tone schreef:Tegelijkertijd zie ik 'in real life', gewoon op straat dus, vrijwel nooit een 'soortgenoot'.
groetjes
Moderator: Moderators
Hmmm, dat is dan ook weer goed ook, anders zul je ook kunnen denken, dat transseksualiteit een levensstijl isCarla 2tone schreef:Tegelijkertijd zie ik 'in real life', gewoon op straat dus, vrijwel nooit een 'soortgenoot'.
Ik denk inderdaad dat Kelly wel een stukje bewustwording heeft gecreeerd, en in ieder geval een discussie heeft losgemaakt. Ik vind het alleen zonde dat ze zich nu leent voor programma's als Jensen en Bel-spelletjes. Natuurlijk lonkt het geld, maar een iets verantwoorde keuze in optredens zou onze T-gemeenschap ook wel helpen. Nu denk iedereen dat elke T een soort Kelly is.michelle1983 schreef:Ten tijde van Kelly in Big Brother zat ik nog op de middelbare school, in 5 VWO. En ondanks dat Kelly dan wel niet representatief is voor de hele "populatie", heeft ze op dat moment wel echt een bijdrage geleverd. Niet eerder kwam transseksualiteit ter sprake op school. Zowel leerlingen als leraren hebben er toen veel over geleerd, omdat het ook in de lesstof terecht kwam. Er zijn hele mooie gesprekken gevoerd hierover en met name meisjes konden er begrip voor op brengen. Jongens hadden er in de regel wat meer moeite mee.
Ik denk dat ze op dat moment een mooie bijdrage heeft geleverd in de samenleving, toch wel. Tegenwoordig is dat wel anders denk ik.
Fijn! Wij hebben al vaker niet op één lijn gezeten en dat boeit me totaal niet...mila schreef:Ohhhhhhhhh...........ik zit hier met kromme tenen van plaatsvervangende schaamte de postjes van Chantal te lezen, sorry Chantal!
Dat vroeg ik ook aan haar en zij wist niet eens van het bestaan af... Dus niet meteen een beeld vormen. Doe je toch precies hetzelfde of niet soms?mila schreef:Wat ik oa las van Chantal was die opmerking van die dame over de gay parade....zo bloot, niet normaal etc. Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die desbetreffende dame het Braziliaans Carnaval in Rotterdam, vol schuddende borsten en billen, en extravagante outfits wel 'normaal' en zelfs leuk vind, want hetero he? Dergelijke opmerkingen over de gay parade berusten heel gewoon op een vorm van homo-fobie, in mindere of meerdere mate.
Daar hoor je mij niks over zeggen...mila schreef:Die kwam dus in de vorm van Kelly, die, laten we even wel wezen, er een stuk beter uitziet en ook stukken beter gekleed gaat, en in mindere mate weliswaar, ook stukken beter overkomt dan de ex hetero ts'en die ons tot dan toe steeds werd voorgeschoteld.
Hoezo intieme leven?mila schreef:Alsjebliiiiiiiiiiieft Chantal, vind jij die (zeer) mannelijke (ex hetero) ts'en uit die docu's op tv dan zo 'serieus en normaal'?? Ik namelijk niet zo. Welk normaal, weldenkend mens laat zich op tv, liefst op een hoofdzender, uithoren over haar persoonlijke en intieme leven?? Ik vond het iedere keer pijnlijk exhitionistisch, hoe serieus het progamma ook hoe serieus de interviewer(ster) ook.
Zeker mee eens, maar jammer dat ze dan zoiets gaan doen als webcamgirl. Kelly is zeker tot meer in staat! Of ik moet haar hoger inschatten dan de werkelijkheid...mila schreef:Dus om kort te gaan: Kelly is weliswaar niet 'mijn type', maar was wel een complete verademing, qua uiterlijk, (smaakvolle) kleding, presentatie etc, en ook zeker qua motoriek, die is allesbehalve mannelijk.......
Dat heeft er totaal niks mee te maken... Je slaat door...mila schreef:Nog even over je collega's die belangstellend informeerden of jij ook lakminirokken ging dragen als TS: vragen zij vrouwelijke collega's ook of ze klisma's gebruiken, nadat ze Patty Brard er mee in de weer hadden gezien op tv tijdens haar real life soap?
Als dat zo is, dan ligt dat niet aan de T-wereld of aan Kelly. Maar gewoon aan de manier waarop de massa de wereld ziet en in hokjes indeelt.Irene schreef:de absolute leeghoofdigheid van de genoemde jongedame in kwestie, kun je maar moeilijk over het hoofd zien en een positief beeld van de T-wereld geeft ze daarmee zeker niet.
Ik vind het wel een positieve eigenschap die ik me tot op zekere hoogte wel wil aanleren. Scheelt me een hoop depressies en zenwuachtigheid.Irene schreef:Ik beweer ook niet dat leeghoofdigheid een kwalijke eigenschap is die je moet bestrijden, ik kan me er alleen niet mee associeren.
Irene