Tricky question!

Algemeen

Moderator: Moderators

Als je mocht kiezen tussen de volgende twee mogenlijkheden, welke spreekt jou dan het meest aan?

Passabel zijn zonder SRS
16
76%
Niet passabel met SRS
5
24%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

het is een raar verhaal maar ik heb het toch maar opgetyped

die vrouw was zo levensecht, donkerbruine krulletjes, lang

maar in haarzelf was de ontkenning niet in haar uiterlijk, wat een tragedie

heel knap van je Mina ik wens je veel inzichten en vooral dat je mensen gaat ontmoeten die je hart raken

Ikzelf ga een training doen om wat sterker te worden voor kritiek, sta te open voor woorden en emoties van anderen en deel te diepe dingen te makkelijk met mensen waarvan je niet weet of ze wel het goede met je voor hebben
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

meer van het verhaal?

ik begrijp je niet .....
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

ja dat begrijp ik Joy!

het was een heel duidelijk beeld dat ik 'zag', ik zou haar zo kunnen tekenen of schilderen ik typde het maar op want het deed me denken aan Mina s verhaal, het uiterlijk is niet een doel


het schijnt bijna volle maan te zijn vandaar ;-)
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dorine schreef:je hebt een britney spears koppie en epilatie enzo wordt vergoed wel even geduld hebben maar je bent nog jong!


ik had een visioen van een prachtige post op trans (ja ik ben een gek wijf) die tegen mij leek te zeggen: en nu? Ik weet ongeveer waar zij vandaan komt

Met andere woorden zegt zij: nu zie ik er perfect uit maar sleep mijn jongensjeugd, mijn lege pubertijd, mijn eenzaamheid, mijn teleurstelling, mijn verwarring mee.

Ze leek te zeggen, zonder inhoud blijf je een mens waar je niet van kan houden, zonder liefde ga je jezelf haten en wordt het onderhoud van dat mooie lichaam alleen maar een last, zoals de zorg voor een te dure auto
ze gaf me een prachtig inzicht, ik was er al toe gekomen maar kon haar bedanken, hoop dat ze vrede heeft


Als je alleen maar mooi wordt trek je mensen aan die alleen maar mooi goed genoeg vinden......need i say more, groei naar binnen toe


Dont tell me why cause
Why is never good enough
Tsja,tsja,tsja.... Dat noemt mijn oudtante dus 'de spijker op de kop slaan'.
Wij (jij, jij, jij en ik) geloven stilletjes dat een mooi, passable uiterlijk eerst komt en dan lossen alle psiegiese problemen waar we nu onder gebukt gaan zichzelf op.. Natuurlijk...

Groeien van binnenuit, klinkt ook zo simpel: Elke dag een glaasje bronwater drinken met de juiste dosis Pokon erin en dan is het eind juni allemaal jippiejeej en voor elkaar....

Afgelopen week liep ik lekker buiten in de harde wind als mezelf. Voor het eerst zonder bang om me heen te kijken; minder bewust van mezelf inplaats daarvan meer zelfbewust. Eindelijk een voorproefje van waar ik feitelijk naar op weg ben. Je kunt het duizend keer uitleggen, maar volgens mij moet je ophouden met uitstellen, smoesjes bedenken en jezelf dingen wijsmaken. Als je echt meent een ander te zijn dan wie je bent, waarom ben je dan nu jezelf niet? Van wie moet dat?
Ingewikkeld? Juist...
Het is net als viool spelen: oefenen, oefenen, oefenen en als je het in je hebt wordt je violist, anders nog een poos oefenen... of met de helft tevreden zijn.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

lieve Ciska

Ik zie misschien juist wel andersom. Dat hele gezeik met de buitenwereld, ik ga het proberen maar het hoeft niet, dan ga ik wel in een grot wonen ik ben wie ik ben en niet iets anders waar ik mee moet 'oefenen'. Ik weet dat ik het wel red en weet inmiddels ook dat er een handvol mensen is die voor mij door het vuur zullen gaan (en ik voor hen)

Een rokje of bh verandert mij niet, mijn loop is hetzelfde, mijn oogopslag ook, en mijn verlangen naar liefde ook.

zelfs hormonen, srs, kleding ik blijf wie ik ben een persoon die wat te vertellen heeft en die liefde kan geven en ontvangen, eerlijk en meer in lijn zijn mijn geest en lichaam dan, ik wil van mijzelf de wereld schenken en hoop te ontvangen van de mooie mensen die ik ontmoet maar NOOIT kan het mij geven wat mis is gegaan, het leven als biologische vrouw. Dat stuk reele pijn blijft.....


en komt misschien wel heel erg terug als je je daar niet op voorbereidt


liefs en licht

Dorine
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Ik heb gestemt op Passabel zijn zonder SRS.

Maargoed, passabel ben ik en die SRS komt eraan.. Dusja ik heb ze beide.. 8)
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

overigens dat je je niet als een karikatuur gedraagt spreekt m.i. vanzelf

dan is oefenen wel aan de orde, denk ik, en logopedie lijkt me ook nuttig

even die kleine nuancering


en het was: groeien naar binnen toe juist niet naar buiten dan verlies je al je kracht door je schoonheid te schenken, als de nachtschade planten, die houden hun kracht diep van binnen
Gebruikersavatar
AmberTV
dagelijks aanwezig
Berichten: 85
Lid geworden op: zo mei 23, 2004 10:38
Locatie: Rotterdam

Bericht door AmberTV »

Wat is er nog maar weinig gestemd, dat verbaast me echt. Ik heb zoals (bijna) altijd gebruik gemaakt van mijn 'stemrecht' en voor
'passabel zijn zonder SRS' gekozen. SRS is voor mij trouwens toch niet echt aan de orde.

Groetjes
Amber
Be yourself- who else is better qualified?
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik heb niet egstemd omdat de keuze niet realistisch is

men wil allebei, en men hoeft niet te kiezen tussen 1 van de 2, en dat geld voor iedereen

Joy
gast
Eredivisie
Berichten: 802
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 12:18

Bericht door gast »

AmberTV schreef:Wat is er nog maar weinig gestemd, dat verbaast me echt.
Nee, dat verbaast mij niets. Net wat Joy zegt: de keuze is niet realistisch. Ik kan er niets mee.

Kitty
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

daar los van:

passabel als wat?

man
vrouw
tg
ts
tv
paus
sinterklaas

?

passabel zijn zonder srs, hoe passabel ben je dan:

als vrouw met een pik, passabel
als man met een pik die op een vrouw lijkt, passabel
als biovrouw, niet passabel

etc
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Bij Joy en Kitty sluit ik me helemaal aan, zou ik alleen uit deze twee opties mogen kiezen, tsja dan wordt het wel een heel ongelukig leven, wat is het leven dan nog waard ?????

Bibi
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

de kernvraag:

wat is je leven je nu waard?

Joy
Gebruikersavatar
Ciska Lacomte
Banned Lid
Berichten: 569
Lid geworden op: za mei 27, 2006 19:15

Bericht door Ciska Lacomte »

Dorine schreef:overigens dat je je niet als een karikatuur gedraagt spreekt m.i. vanzelf

dan is oefenen wel aan de orde, denk ik, en logopedie lijkt me ook nuttig

even die kleine nuancering


en het was: groeien naar binnen toe juist niet naar buiten dan verlies je al je kracht door je schoonheid te schenken, als de nachtschade planten, die houden hun kracht diep van binnen
Lieve Door,
Het punt is dat ik al een heel mensenleven lang het gevoel heb dat ik me als karikatuur gedraag. Ergens anders op het forum trok iemand een vergelijking met een dure auto die je bezit, maar waar je helemaal niet om hebt gevraagd. Zo ervaar ik dit leven, maar er is me ook jarenlang ingewreven dat je alles moet doen met toestemming van deze of een vergunning van gene.
Daarom kan ik zo moeizaam wennen aan mezelf zijn, want niemand heeft me daar toestemming voor gegeven, het staat nergens zwart op wit. Het idee dat ik niet mag bestaan moet verdwijnen: Ciska is niet illegaal !!!!
Het argument 'innerlijke groei' heb ik ook al zo vaak mogen horen, dat het bijna het gehalte heeft van een wasmiddelenreclame: Ene oor in andere uit. Ik wil het gewoon beleven. Rust in mijn binnenste, vooral die ruis in mijn hoofd (a.k.a. nutteloos getob) moet es ophouden. Geen lawaai, zodat ik de melodie van het leven weer op kan pikken. Volgens mij ben ik die ergens aan het begin van het tweede bedrijf kwijtgeraakt, zo rond mijn zevende jaar. Mooie leeftijd om als meisje verder te gaan, dacht ik zo.

Ciska.
Everybody's got something to hide except me and my monkey.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

mag ik het nog een keer zeggen, alle mooie gedachtes theorieen deelnames verhalen, succesverhalen zelfs ten spijt, er is maar 1 weg

doendoendoen

Joy
Plaats reactie