Lichaamslengte

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Wat is jouw lichaamslengte?

< 180 cm
53
38%
180 tot 185
37
27%
185 tot 190
20
14%
190 tot 195
15
11%
195 tot 200
9
7%
200 tot 205
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Frederique_ schreef:Niemand vond het een probleem, sterker nog: veel mensen stootten elkaar even aan en zeiden "ik zou willen dat ik die levenskracht en die moed had als ik 65 was".
Ik vraag mij af wat voor soort mensen het wel een probleem vinden. Maar dat is wel wat anders dan het geen gezicht vinden. Het is mijn mening, dat niet alles niet iedereen staat. En dat bijvoorbeeld vrouwen met een wat oudere uitstraling en uiterlijk zich niet als een tienermeisje moeten kleding. Ik vergelijk het met de kleding tips van Mila: ze schreef ooit, dat als je als trans wat mannelijke trekjes hebt, je kunt beter niet extreem vrouwelijk kleden, omdat het de trekjes benadrukt in plaats van verhult. Zo ook met leeftijd. Als je gezicht zegt '60' en je je kleedt alsof '16' bent, dan benadrukt het je leeftijd. Kan je beter kleden als wat gangbaar is voor vrouwen van 40 of zo, want dat is neutraler (en nog steeds jeugdig).

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Sybella
ff weer wat posten
Berichten: 49
Lid geworden op: do aug 30, 2007 0:23
Locatie: Groningen

Bericht door Sybella »

Lisa met een S schreef: ...tips van Mila: ze schreef ooit, dat als je als trans wat mannelijke trekjes hebt, je kunt beter niet extreem vrouwelijk kleden, omdat het de trekjes benadrukt in plaats van verhult.

Om welke trekjes gaat het hier en welke tips. Zou iemand misschien een verbinding(link) kunnen geven :D

Verder vind ik ook wel iets dat je toch moet nadenken over je leeftijd. In het geval dat iemand van 60 zich als iemand van 16 kleed vind ik het niet kunnen. Als deze persoon zich als iemand van 40 kleed vind ik het wel kunnen. Maar het blijft een mening en daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken :wink:
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik ben het Lisa en Mila tegelijkertijd eens (het moet niet gekker worden ;-) )
Bij het kleden moet je gewoon rekening houden met hoe je bent en dat doet er niet toe of je man vrouw of ik weet niet bent:

-16 veel overgewicht minirokje => niet doen
-60 overduidelijk man minirokje => niet doen

etc.


Dat ligt niet aan het minirokje, maar aan de combinatie

Daarentegen vind ik nog steeds dat je wel gewoon moet doen als je vindt dat je het moet doen, maar ik zou het niet doen.

Wat heb ik nou gedaan.

Irene
Kleine stapjes
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

Irene, je hebt een wens uitgesproken en tegelijkertijd heb je het door je eigen bedenkingen (opgelegd door wat anderen denken) het weer afgesloten :) :) :cry: :cry:
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Dhiamara schreef:
Irene, je hebt een wens uitgesproken en tegelijkertijd heb je het door je eigen bedenkingen (opgelegd door wat anderen denken) het weer afgesloten
Nee hoor ik heb gewoon een paar voorbeelden genoemd, waarvan de meeste mensen vinden dat het niet goed toont, maar iedereen moet uiteindelijk zelf weten wat ze al dan niet dragen. Maar ik heb volgens mij geen wens uitgesproken :-)

Irene
Kleine stapjes
saskia_b
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: do sep 27, 2007 21:23
Locatie: in het brabantse land

Bericht door saskia_b »

Leuke Poll!!

Mijn lengte, tja, 181cm en dan op pumps? Ik moest er zelf even aan wennen hoor, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat het mij helemaal niet stoort en als anderen er niet tegen kunnen dan kijken ze maar de andere kant op, ja toch? :)

groetjes

Saskia_b
Gebruikersavatar
Prescilla
dagelijks aanwezig
Berichten: 233
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 14:55
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Prescilla »

Ik ben zelf 1,90 en ik woon in een dorp en loop gewoon op hakken en soms ook op gympen met een spijkerbroek maar ik ben niet de langste in het dorp hier..Er wonen hier een aantal bio vrouwen van 2,05 dus ik ben een kleintje vergeleken met hun..en ja wart maakt het uit als je lang bent mensen kijken toch altijd wel naar andere mensen dus ja dat maakt niet uit ik heb geen problemen hier in het dorp ondervonden en ja somigen die kijken wel eens maar daar trek ik me niets van aan ik kijk gewoon net zo hard terug als ze te lang me aan gaan staren..ik kan er weinig aan doen dat ik nu eenmaal lang ben en daar doe je niets aan..Vrouwen zijn tegenwoordig toch wel langer dan vroeger
Groetjes Prescilla
mariane
ff weer wat posten
Berichten: 27
Lid geworden op: vr aug 03, 2007 15:55
Locatie: rucphen

lichaamslengte

Bericht door mariane »

hai
ik zou graag hoge hakken dragen, dan loop ik automatischer als een vrouw, maar dat zit er voor mij niet in ik doe het niet meer dan 7 cm, anders ga ik door de 2 meter ben 1.94 lang blootvoets gemeten.
als man werd ik regelmatig als uitsmijter aangezien, ik heb ook een borst omtrek van 1.55 m mijn buikomvang is gelukkig al 25 cm kleiner geworden.

vriendelijke groetjes mariane van brabant.
Ik ben een extreem gender dysfoor een vervrouwlijk persoon in het verkeerde lichaam ik leef, ik werk ik denk en ik verlang als een vrouwlijk persoon, mijn leven lang al voel ik mij als een vervrouwlijk persoon,
Hertog Jan
dagelijks aanwezig
Berichten: 214
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 15:33
Locatie: <10 km onder utrecht

Bericht door Hertog Jan »

ik ben 1.80 en had een wel wat grotere man willen zijn...
Gebruikersavatar
joy-ts
dagelijks aanwezig
Berichten: 100
Lid geworden op: za jan 28, 2006 11:07
Locatie: arnhem
Contacteer:

Bericht door joy-ts »

Zelf ben ik 1.76 en mijn vriendin Wendy is 1.96.
Je kan dus wel nagaan wat voor leuk effect dat geeft al wij gaan shoppen.
Gister durfde ik te strijden, vandaag durf ik te winnen.
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Bericht door Domeninque »

hai meiden deze gezllige stevige meid is 1.85 dank zij de bio industrie heb ik al wat natuulijke borstjes.. (welke cup weet ik niet) en maatje 46/50 (*afhankelijk van de soort rok)

liefs Do
dhiamara
ForumFan
Berichten: 489
Lid geworden op: ma dec 19, 2005 19:34
Locatie: Groningen (dorpje in groningen)

Bericht door dhiamara »

lengte 1.76 broek/rok maat 36/38 overig medium/large blouse maat 42
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Er wordt wel vaak gezegd door ts-en, ja maar er zijn ook genoeg lange bio-vrouwen. Dat zal best, maar op straat zie je echt niet om de 100 meter een lange vrouw. Dus als lange TS val je gewoon sneller op.

Eerder, pre-transitie had je dat zelf ook. Als je dan eens een lange vrouw zag lopen, dan viel dat direct op. Dan dacht je direct bij jezelf, kijk eens wat een lange vrouw daar.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

las vandaag toevallig net dat de gemiddelde lengte van Nederlanders stagneert. 1,68 voor vrouwen 1,81 voor mannen. Met 1,75 ben je dus voor een man aan de kleine kant, maar nog altijd een lange vrouw.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Even duidelijk zijn: lang zijn is -soms- een probleem en -soms- ook niet. Het probleem is net zo groot als je het zelf maakt.

Ik ben mijn hele leven al lang. Ik ben 1.97m, dat was als man ook al onevenredig lang, ik ben daar helemaal aan gewend. Als vrouw valt het meer op, misschien ben ik er minder-passabel door. 't Zal wel. Met mijn lengte heb ik nooit een probleem gehad, met mijn minder-passabel zijn ook niet.

Oftewel: 't is een kwestie van leren te leven met je (on)mogelijkheden...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie